Bijon gevşemesi hakkında


Emrahbilen

Yeni Üye
Katılım
8 Ağu 2024
Mesajlar
15
Tepkime puanı
2
Konum
İzmir
İsim
Emrah
Araç
Golf 7
Arkadaşlar merhaba hepinize aracımda otobanda yüksek hızla seyir eder iken küt küt küt diye bir ses geldi ben kayış koptu sandım ancak durum maalesef 4 gün sonra yine kendi tespitim ile ortaya çıktı rot balans yaptırdığım yerdeki sözde eleman sağ tekerimi iyi torklamamış ve sağ ön 4 bijonunda gevşek olduğunu tespit ettim ya tork aparatı istenen değerde değildi yada eleman salladı günahı boyununa ama verilmiş sadakamız varmış bu yüzden sesin kaynağını bulmadık akslara şanzıman kulaklarına motor kulaklarına z rotlar salıncaklar ve amortisör rulmanlarına kadar bakıldı sonuç Bijonlar torklanmamış tamirci arkadaş ta hep sola yöneldikleri için meğer ses sağda imiş şimdi bu olay ardından bijonlar 2 kez tork gördü emniyetle kontrol ettiler sorun olurmu sizce yada bijonlar torklansa dahi nasıl salar kendini ben salmaz hiç bir şekilde diyorum varmı bir yorumu olan hepinize kazasız belasız sürüşler dilerim
 
Cıvata torkları ve jant bijon torkları (M14x1.5) 100-110 Nm aralığında sıkılması istenir. Cıvata torklarında tork düşmesi olabilir, kullanılan bijonlar daha önce çok torklanmış ise (Dişler plastik şekil değişikliğine uğrayarak halk arasında "yalama olmuş" denilen miktarda zorlanmış ise,) bu cıvatalar o zaman maalesef torklanamazlar. Bu durum cıvatayı sıkan kişi tarafından hissedilir. Diğer bir husus ise cıvatanın dişlerinde yağlayıcı bir unsurun olmasıdır, dişlerde veya kafa altı dediğimiz bölgede.

Bijonlar M14x1.5 değerinde cıvatalardır, bunların güvenli torkları tablolarda verilir. Bu sebeple bu aralıklarda sıkılan cıvataların tekrar tekrar torklanmasında sakınca yoktur.
 
Upvote 0
Benim de geçen Kasım ayında değiştirdiğim lastikler için ustaya tork sorunca, göz kararı iş yaptıklarını anladım. Bundan iki hafta kadar önce ön sol lastikte taban yanak arası yarılma oluştu, hava kaçırmayacak şekilde. Onu da sanırım bir beton köşe vardı evin önünde 5-6 cm yüksekliğinde sanıyorum oraya bindirince oluştu. Her neyse, günü kurtarma açısından arka sol lastiği ön, arka sola da stepneyi koymak istedim. Fakat arka bijonların birini bijon anahtarına bir boru takarak sökebildim. Çok dikkat etmedim ama muhtemelen ya dişlerinde ya da kendisinde eğilme vardı ki aynı yöntemle takarken de zorlandım. Biraz daha zorlayınca bijonun başı koptu. Yeni bir bijon ve kopan kısmı içte kalan kısma kaynaklayıp epeyce bir uğraşma sonucu işi arkadaşın yardımıyla kotarabildik. Neticede hem bijonlarda hem de karter tapasını da kesinlikle torkunda sıkmak gerekiyor!
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt