silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,342
- İsim
- Murat İNCİ
ESP ve ESC Nedir? (1.)
Vites konsolunun iki yanındaki tuşları sol üstten başlayarak açıklarsak:
1. Üzerinde mode yazan 1.tuş sürüş profili seçimi veya dcc kontrolü
2. Tuş start stop
3. Tuş esp off(anti patinaj değil komple esp off GTIve R' da geliyor)
Sağdaki 1. Sıra boş
2. Park asist
3 park pilot
Türkiye'de Esp Off dışında hepsini comfortline üstü golflerde alabiliyorsunuz
Esp off için GTI veya R gerekiyor
Güvenilir kaynak olarak sunabileceğim Wikipedia'da "Electronic stability control" başlığı altında (ESC) bu sistem electronic stability program (ESP) veya dynamic stability control (DSC) olarak da bilinen gelişmiş sistemleri adlandırmakta kullanıldığından da bahsedilir. merak edenler için devamı http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_stability_control
Çünkü Güçlü motorlara sahip araçların yalnızca patinaj yapmasını önlemek maksadının ötesinde kullanım alanları oldukça genişleyerek
1. 4x4, 4 Motion, 4Matic, Quattro,AWD olarak da bilinen arazi/off road/dört tekerden çekişli araçlarda arazi/ağır zemin, kar vb zor koşullarda yol tutuşunun mümkün kılınmasında
2. Torque steering, understeering veya oversteering'i önlemede asimetrik olarak farklı tekerleklere fren uygulayarak ya da motor gücünü azaltarak kontrol altına almak için
3.Toyota'da olduğu gibi direksiyona da müdahaleyi içerecek biçimde entegre bir sistem biçiminde
kullanılabilir. "anti patinaj" sistemi TCS veya ASR bunlarla entegre olabilse de farklı bir sistemdir.
Ancak Golf'ün kendi kitapçığında sayfa 178,185'te tercih edilen çeviride "ABS, BAS, ASR ve EDS sistemleri, ESC sistemine entegre edilmiştir. Bazı sürüş konumlarında yeterli tahrik gücüne ulaşılamazsa, ASR bilgi-eğlence sisteminde (MalumDüğme) düğmesi ile ve (CAR/ESC sistemi fonksiyon) alanı üzerinden kapatılabilir." denmektedir.
Bunun anlamı:
"Profesyonel kullanımda" ya da "ileri sürüş teknikleri"nde ister düz yolda isterse viraj içerisinde gücün tekerleklere aktarımı esnasında oluşabilecek güç kayıplarına tahammülün olmadığı, ESP müdahalesi ile oluşan performans kaybını engellemek, yüksek hızlarda kontrollü olarak aracın yanal savrulmasını viraj alırken lehine kullanmak biçimindeki driftingi mümkün kılmak için kapatılabilir olması gerekliliğidir.
Volkswagen'in ESP OFF özelliğini yalnızca kontrolden çıkmasını istemediği kadar güç üreten makinelere sahip GTI ve R'da değil 2,0 dizel makineye de uygulamıştır.
Her 4 Motion araçta da(sadece Golf değil 6. Fotoğrafta Passat fotoğrafına da yer verdim bu yüzden) farklı donanım paketlerinde de (mesela Trendline, Comfortline veya Highline ) (Alttaki fotoğrafta dikkatle bakarsanız görebileceğiniz ESP Off özelliği mevcuttur. ancak spesifik olarak (alt kümesi değil de kesişen kümeler olmak bakımından) GTI ve R'da da bu özellik sportif kullanıma yönelik olarak mevcuttur.
Aşağıda başka kaynaklara ait sitelerin adresleri de mevcuttur.
http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=2099
http://www.autocar.co.uk/car-review/volkswagen/golf/first-drives/volkswagen-golf-4motion-20-tdi-first-drive-review
Vites konsolunun iki yanındaki tuşları sol üstten başlayarak açıklarsak:
1. Üzerinde mode yazan 1.tuş sürüş profili seçimi veya dcc kontrolü
2. Tuş start stop
3. Tuş esp off(anti patinaj değil komple esp off GTIve R' da geliyor)
Sağdaki 1. Sıra boş
2. Park asist
3 park pilot
Türkiye'de Esp Off dışında hepsini comfortline üstü golflerde alabiliyorsunuz
Esp off için GTI veya R gerekiyor
Güvenilir kaynak olarak sunabileceğim Wikipedia'da "Electronic stability control" başlığı altında (ESC) bu sistem electronic stability program (ESP) veya dynamic stability control (DSC) olarak da bilinen gelişmiş sistemleri adlandırmakta kullanıldığından da bahsedilir. merak edenler için devamı http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_stability_control
Çünkü Güçlü motorlara sahip araçların yalnızca patinaj yapmasını önlemek maksadının ötesinde kullanım alanları oldukça genişleyerek
1. 4x4, 4 Motion, 4Matic, Quattro,AWD olarak da bilinen arazi/off road/dört tekerden çekişli araçlarda arazi/ağır zemin, kar vb zor koşullarda yol tutuşunun mümkün kılınmasında
2. Torque steering, understeering veya oversteering'i önlemede asimetrik olarak farklı tekerleklere fren uygulayarak ya da motor gücünü azaltarak kontrol altına almak için
3.Toyota'da olduğu gibi direksiyona da müdahaleyi içerecek biçimde entegre bir sistem biçiminde
kullanılabilir. "anti patinaj" sistemi TCS veya ASR bunlarla entegre olabilse de farklı bir sistemdir.
Ancak Golf'ün kendi kitapçığında sayfa 178,185'te tercih edilen çeviride "ABS, BAS, ASR ve EDS sistemleri, ESC sistemine entegre edilmiştir. Bazı sürüş konumlarında yeterli tahrik gücüne ulaşılamazsa, ASR bilgi-eğlence sisteminde (MalumDüğme) düğmesi ile ve (CAR/ESC sistemi fonksiyon) alanı üzerinden kapatılabilir." denmektedir.
Bunun anlamı:
"Profesyonel kullanımda" ya da "ileri sürüş teknikleri"nde ister düz yolda isterse viraj içerisinde gücün tekerleklere aktarımı esnasında oluşabilecek güç kayıplarına tahammülün olmadığı, ESP müdahalesi ile oluşan performans kaybını engellemek, yüksek hızlarda kontrollü olarak aracın yanal savrulmasını viraj alırken lehine kullanmak biçimindeki driftingi mümkün kılmak için kapatılabilir olması gerekliliğidir.
Volkswagen'in ESP OFF özelliğini yalnızca kontrolden çıkmasını istemediği kadar güç üreten makinelere sahip GTI ve R'da değil 2,0 dizel makineye de uygulamıştır.
Her 4 Motion araçta da(sadece Golf değil 6. Fotoğrafta Passat fotoğrafına da yer verdim bu yüzden) farklı donanım paketlerinde de (mesela Trendline, Comfortline veya Highline ) (Alttaki fotoğrafta dikkatle bakarsanız görebileceğiniz ESP Off özelliği mevcuttur. ancak spesifik olarak (alt kümesi değil de kesişen kümeler olmak bakımından) GTI ve R'da da bu özellik sportif kullanıma yönelik olarak mevcuttur.
Aşağıda başka kaynaklara ait sitelerin adresleri de mevcuttur.
http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=2099
http://www.autocar.co.uk/car-review/volkswagen/golf/first-drives/volkswagen-golf-4motion-20-tdi-first-drive-review