Golf 7 Değerlendirme/Öneri


mustafab

Üye
Katılım
4 Eyl 2024
Mesajlar
46
Tepkime puanı
37
Konum
Ankara
İsim
Mustafa
Araç
Golf VII
Herkese Merhaba,

Daha önce VAG grubuna aşina fakat, yeni bir Golf kullanıcısıyım, ancak sizlere danışmak istediğim bazı hususlar mevcut.
Aracım 2015 Model 1.6 TDI Highline paket Golf 7, tercih etmemdeki sebebi km'sinin düşük olması, kondisyonu ve kozmetiği düzgün olmasıdır.
Ancak, aracımda kafamı karıştıran hususlardan biri, 77 kW yani 105 HP'ye sahip olan Euro 5 motor olması.
2016 model araçlarda Euro 6 ve 80 kW 110 HP motor olması sizce benim için bir eksi mi (Euro 5 ile Euro 6 motor arasında kullanımında, arızasında veya satışında herhangi bir problem yaşarmıyım) ?

Sizlerin cevapları ve yönlendirmeleri benim için çok kıymetli, şayet benim için herhangi bir problem yaratmayacak ise kendimce gördüğüm bazı eksikleri mevcut onları tamamlama aşamasına geçeceğim.

Herkese şimdiden teşekkürler,

İyi forumlar.
 

Euro 6 benzinli motorun euro 5 benzinli motora göre daha sıkıntısız olduğunu biliyorum. özellikle yağ yakma konusunda ama dizel motor hakkında bilgim yok maalesef
 
110
Herkese Merhaba,

Daha önce VAG grubuna aşina fakat, yeni bir Golf kullanıcısıyım, ancak sizlere danışmak istediğim bazı hususlar mevcut.
Aracım 2015 Model 1.6 TDI Highline paket Golf 7, tercih etmemdeki sebebi km'sinin düşük olması, kondisyonu ve kozmetiği düzgün olmasıdır.
Ancak, aracımda kafamı karıştıran hususlardan biri, 77 kW yani 105 HP'ye sahip olan Euro 5 motor olması.
2016 model araçlarda Euro 6 ve 80 kW 110 HP motor olması sizce benim için bir eksi mi (Euro 5 ile Euro 6 motor arasında kullanımında, arızasında veya satışında herhangi bir problem yaşarmıyım) ?

Sizlerin cevapları ve yönlendirmeleri benim için çok kıymetli, şayet benim için herhangi bir problem yaratmayacak ise kendimce gördüğüm bazı eksikleri mevcut onları tamamlama aşamasına geçeceğim.

Herkese şimdiden teşekkürler,

İyi forumlar.

Merhaba,

110 PS olan Euro 6'nın motor kodu CXXB olmalı. Bu motorun, yakıt sistemi (enjektörleri) ve ecu'su Delphi. (önceki 105 PS CLHA kodlu Euro 5 motorda Bosch)

Bunun dışında bildiğim farklar:

-110 PS olanın maksimum tork devir aralığı daha iyi.
-Eğer DSG'li ise110 PS'ler ile 3. jenerasyon DSG şanzıman geliyor. En sorunsuz versiyonu. (VCDS ile bakıldığında DQ200 G2 yazar. G2 yazması yanıltmasın, 3. nesil G2 yazanlardır.) 105 PS'ler ile DQ200 MQB denen 2. nesil DSG oluyor.
- Kesin emin olmamakla beraber, 110 PS'lerde "denge şaftı" var. (Kaynaklar çelişkili) Motor titreşimi daha az olmalı, ki benim hissiyatım da bu yönde.

Yazdıklarınızdan doğru anladıysam 105'lik araç zaten elinizde. O halde ciddi bir sorun veya şikayetiniz yok ise değiştirmenizin hiçbir anlamı yok bence. Fark o kadar büyük değil. Değmez.
 
110


Merhaba,

110 PS olan Euro 6'nın motor kodu CXXB olmalı. Bu motorun, yakıt sistemi (enjektörleri) ve ecu'su Delphi. (önceki 105 PS CLHA kodlu Euro 5 motorda Bosch)

Bunun dışında bildiğim farklar:

-110 PS olanın maksimum tork devir aralığı daha iyi.
-Eğer DSG'li ise110 PS'ler ile 3. jenerasyon DSG şanzıman geliyor. En sorunsuz versiyonu. (VCDS ile bakıldığında DQ200 G2 yazar. G2 yazması yanıltmasın, 3. nesil G2 yazanlardır.) 105 PS'ler ile DQ200 MQB denen 2. nesil DSG oluyor.
- Kesin emin olmamakla beraber, 110 PS'lerde "denge şaftı" var. (Kaynaklar çelişkili) Motor titreşimi daha az olmalı, ki benim hissiyatım da bu yönde.

Yazdıklarınızdan doğru anladıysam 105'lik araç zaten elinizde. O halde ciddi bir sorun veya şikayetiniz yok ise değiştirmenizin hiçbir anlamı yok bence. Fark o kadar büyük değil. Değmez.
Öncelikle yorumunuz için çok teşekkür ederim,
Evet şu an 105 hp olan araca sahibim, yani genel olarak 5 hplik bir fark var gibi görünüyor bu da çok önemli bir husus değil.
Sadece, motorun eski olması bir dezavantaj yaratır mı o konu kafama takılıyor.
 
Euro 6 benzinli motorun euro 5 benzinli motora göre daha sıkıntısız olduğunu biliyorum. özellikle yağ yakma konusunda ama dizel motor hakkında bilgim yok maalesef
Benzinli kullanan arkadaşlar için yararlı olacaktır, teşekkürler yorumunuz için.
 
Öncelikle yorumunuz için çok teşekkür ederim,
Evet şu an 105 hp olan araca sahibim, yani genel olarak 5 hplik bir fark var gibi görünüyor bu da çok önemli bir husus değil.
Sadece, motorun eski olması bir dezavantaj yaratır mı o konu kafama takılıyor.

Rica ederim.

Motorunuz eski değil ki, esasen aynı motor. Kaputu açıp yan yana bakın fark bulmakta zorlanırsınız. Hemen her parçası aynı.

Sıfır alsanız tamam da, bir yaş farklı ikinci el için değiştirmeye değmez. Neticede kullanılmış araç, iyi diye alacağınız o araç mevcut aracınızdan çok daha kötü ve sorunlu çıkabilir.

Bence iki seçenek arasında elde olan ve bildiğinize yatırım yapmak daha mantıklı. Diğer seçenek gereksiz macera olur.
 
1.2 105 hp candır her bakımdan
 
1.2 105 hp candır her bakımdan
1.2 TSI hakkında hiç bir bilgim yok, 1.2 TSI 110 HP kullandım bir süre, o zamanlar yakıt fiyatlarından kaynaklı vesaire gayet keyifliydi yakıtı düşük ve performans olarakta üzmeyecek kıvamdaydı.
 
110


Merhaba,

110 PS olan Euro 6'nın motor kodu CXXB olmalı. Bu motorun, yakıt sistemi (enjektörleri) ve ecu'su Delphi. (önceki 105 PS CLHA kodlu Euro 5 motorda Bosch)

Bunun dışında bildiğim farklar:

-110 PS olanın maksimum tork devir aralığı daha iyi.
-Eğer DSG'li ise110 PS'ler ile 3. jenerasyon DSG şanzıman geliyor. En sorunsuz versiyonu. (VCDS ile bakıldığında DQ200 G2 yazar. G2 yazması yanıltmasın, 3. nesil G2 yazanlardır.) 105 PS'ler ile DQ200 MQB denen 2. nesil DSG oluyor.
- Kesin emin olmamakla beraber, 110 PS'lerde "denge şaftı" var. (Kaynaklar çelişkili) Motor titreşimi daha az olmalı, ki benim hissiyatım da bu yönde.

Yazdıklarınızdan doğru anladıysam 105'lik araç zaten elinizde. O halde ciddi bir sorun veya şikayetiniz yok ise değiştirmenizin hiçbir anlamı yok bence. Fark o kadar büyük değil. Değmez.
hocam bu konuda bilgilisiniz ben de birşey sormak istiyorum
benim aracım 2014 1.2 midline benzinli .kaç kw ve euro kaç motordur?
 
Herkese Merhaba,

Daha önce VAG grubuna aşina fakat, yeni bir Golf kullanıcısıyım, ancak sizlere danışmak istediğim bazı hususlar mevcut.
Aracım 2015 Model 1.6 TDI Highline paket Golf 7, tercih etmemdeki sebebi km'sinin düşük olması, kondisyonu ve kozmetiği düzgün olmasıdır.
Ancak, aracımda kafamı karıştıran hususlardan biri, 77 kW yani 105 HP'ye sahip olan Euro 5 motor olması.
2016 model araçlarda Euro 6 ve 80 kW 110 HP motor olması sizce benim için bir eksi mi (Euro 5 ile Euro 6 motor arasında kullanımında, arızasında veya satışında herhangi bir problem yaşarmıyım) ?

Sizlerin cevapları ve yönlendirmeleri benim için çok kıymetli, şayet benim için herhangi bir problem yaratmayacak ise kendimce gördüğüm bazı eksikleri mevcut onları tamamlama aşamasına geçeceğim.

Herkese şimdiden teşekkürler,

İyi forumlar.
Son 8 senedir Euro6 TDI kullanıyorum, Euro5'le aralarında sadece enjektör markası ve yazılımsal değişimler var. Euro5'ler Bosch yakıt ve beyin, Euro6'lar ise Delphi yakıt ve beyin kullanır. Euro5'ler CLH/CLHA, Euro6'lar ise CXXB motor kullanır. Sesinden bile ayırt edebilirsiniz.
110


Merhaba,

110 PS olan Euro 6'nın motor kodu CXXB olmalı. Bu motorun, yakıt sistemi (enjektörleri) ve ecu'su Delphi. (önceki 105 PS CLHA kodlu Euro 5 motorda Bosch)

Bunun dışında bildiğim farklar:

-110 PS olanın maksimum tork devir aralığı daha iyi.
-Eğer DSG'li ise110 PS'ler ile 3. jenerasyon DSG şanzıman geliyor. En sorunsuz versiyonu. (VCDS ile bakıldığında DQ200 G2 yazar. G2 yazması yanıltmasın, 3. nesil G2 yazanlardır.) 105 PS'ler ile DQ200 MQB denen 2. nesil DSG oluyor.
- Kesin emin olmamakla beraber, 110 PS'lerde "denge şaftı" var. (Kaynaklar çelişkili) Motor titreşimi daha az olmalı, ki benim hissiyatım da bu yönde.

Yazdıklarınızdan doğru anladıysam 105'lik araç zaten elinizde. O halde ciddi bir sorun veya şikayetiniz yok ise değiştirmenizin hiçbir anlamı yok bence. Fark o kadar büyük değil. Değmez.
@Swiftx hocamın dediği gibi CXXB'ler daha sallantısız, motorda harmonik damper yerine denge şaftı var, servis kılavuzlarında okuşmuştum 2.0TDI'larla aynı altyapı. Onun dışında araçlarda hiçbir farklılık yok, değiştirmeye değmez. Sadece bildiğim kadarıyla Euro5'lerde kullanıma bağlı enjektör şakırdama problemi oluyor. Onun dışında EA288 MQB dizeller yeri geldiğinde benzinli gibi davranan nadir dizellerdendir. Kendi aracımdan hariç daha 5000 deviri 3. 4. vitese kadar çeviren dizel az gördüm. Şimdiden hayırlı olsun, keyifli sürüşler :).
 
hocam bu konuda bilgilisiniz ben de birşey sormak istiyorum
benim aracım 2014 1.2 midline benzinli .kaç kw ve euro kaç motordur?
Aracınız 81kw, aynı zamanda euro6 diye biliyorum.
 
Son 8 senedir Euro6 TDI kullanıyorum, Euro5'le aralarında sadece enjektör markası ve yazılımsal değişimler var. Euro5'ler Bosch yakıt ve beyin, Euro6'lar ise Delphi yakıt ve beyin kullanır. Euro5'ler CLH/CLHA, Euro6'lar ise CXXB motor kullanır. Sesinden bile ayırt edebilirsiniz.

@Swiftx hocamın dediği gibi CXXB'ler daha sallantısız, motorda harmonik damper yerine denge şaftı var, servis kılavuzlarında okuşmuştum 2.0TDI'larla aynı altyapı. Onun dışında araçlarda hiçbir farklılık yok, değiştirmeye değmez. Sadece bildiğim kadarıyla Euro5'lerde kullanıma bağlı enjektör şakırdama problemi oluyor. Onun dışında EA288 MQB dizeller yeri geldiğinde benzinli gibi davranan nadir dizellerdendir. Kendi aracımdan hariç daha 5000 deviri 3. 4. vitese kadar çeviren dizel az gördüm. Şimdiden hayırlı olsun, keyifli sürüşler :).
Çok teşekkürler hocam yorumun için, kazasız belasız :)
 
Aracınız 81kw, aynı zamanda euro6 diye biliyorum.
teşekkürler ,evet ben de araştırdım.bu arada hazır cevap yazıyorkken sormak istediğim bir konu var
aracım 2014 1.2 midlinebenzinli şuan 80 bin km.de.hİç şanzıman yağı değiştirilmedi ve hep yetkili serviste yapıldı bakımlı.Acaba şanzuman yağı ,vites kutusu ,direksiyon vs değişim zamanı geldi mi değiştiren oldu mu teşekkürler
 

Geri
Üst Alt