silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,340
- İsim
- Murat İNCİ
ESP veya ESC Nedir? (2)
Tüm Golflerde ESP ya da diğer ismiyle ESC standart.
Pek çok yerde araştırdığınızda ulaştığınız farklı sonuçları da paylaşırsanız açıklığa kavuşturabiliriz.
Tüm Golf'lerdeki ESP medya ekranı üzerinden geçici süre ile devre dışı bırakılabiliyor.
Fakat aslında ESC'nin sadece kısmen patinaj kontrolü işlevi gören ASR'yi kapatan bir özellik.
Dolayısıyla tıpkı şu bisiklet kullanmayı öğrenmesi esnasında bir çocuğun kendi kendine sürüyormuş sanarak özgüven patlaması yaşatan çocukça sevincin ardındaki onu fark ettirmeden selesinin arkasından tutmak suretiyle dengede tutan ebeveynin eli gibi; ESP, standart sürücünün biraz lastik yakarak biraz yanlayarak (drift) eğlenmesine, çocukluk günlerindeki gibi yaramazlık yapmasına olanak tanırken arka planda çalışmaya devam ederek onu türlü tehlikelerden korumaya devam ediyor.
Ancaak iki kademeli ESP'ye sahip olan GTI ve R modellerinde ilk ve yaklaşık 1 saniye kısa süreli basışta sadece ASR'yi yani Elektronik patinaj önleme sistemini kapatmış oluyorsunuz;
3 saniye basılı tutmak suretiyle elinizin yanlışlıkla değmiş olması olasılığını da devre dışı bırakarak, ESP'yi sürücü koltuğuna göre vites konsolunda sol altta bulunan düğme yardımıyla tamamen kapatmak da mümkün. Bunu yaptığınızda ESC ile birlikte EDS ve XDS de denilen elektronik diferansiyel kilidini de kapatmış oluyorsunuz.
Unutmadan belirtilmeli ki; GTI ve R modellerinde Launch Control özelliğini kullanabilmek için mutlaka ESP devre dışı olmalı...
Siz bunlar beni kesmeyez diyerek iddianıza devam ederseniz;
Maalesef yalnızca Golf R'da standart olarak bulunan Adaptif şasi kontrolü DCC'ye bağlı olarak çalışan sürüş profili ayarlarından " RACE " modunu denemelisiniz.
Bu mod seçilince yukarıda anlatılanları otomatik olarak yapıp direksiyonu sertleştirip, süspansiyon hareketlerini kısıtlayacak şekilde amortisörleri sertleştiren ve motorun gaz tepkilerini arttırıp yetmez gibi yüksek devir koruyucusunu red line'ın ötesine taşıyıp, vites kutusunun daha yüksek devirlerde vites değiştirmesini sağlayan "Sport" modu var.
ancak bunun yerine yine sadece Golf R'da bulunan "RACE" modu seçilince 280 beygir, 380 Nm'lik tork, siz ve yollar arasında herhangi bir elektronik bakıcı, gözetici ve koruyucu kalmayacaktır.
"RACE" modu seçilince diğer modlarda hatalarınızı, kullanım kusurlarınızı kapatırken size bir dost gibi olan elektronik kontroller artık orada olmayacaklar... Tam da ihtiyacınız olduğunda ne ASR ve ESP ne EDS veya XDS olmayacağından 4 tekerlekle bu kadar kızgın beygir ve tatlı bir kedi mırıltısına benzeyen sesi bir anda homutuya dönüşerek hayretler içerisinde yanlamaya başlattığını göreceksiniz..
Ben yollarda değil de pistlerde tecrübeniz olması halinde bunun pastanın üzerindeki krema ve hatta üzerindeki çilek ve hatta çileğin üzerindeki çikolata misali keyifli bir hal alabileceğini de inkar etmiyorum.
Eğer gençseniz zaman kaybı olacağından buradan sonrası spoiler....
Ancak unutmayın korunmasız yapılan şeylerin sonuçları kucağınıza alabileceğinizden ve hatta omuzlarınızda taşıyabileceğinizden daha ağır olabilir.
Okuyuculardan 18 yaşın altında olanların akıllarına kötü bir şey gelmesin diye kemer takmadan bir direk ya da ağaca hızla çarptığınızda direk veya ağaçla kucaklaşmaktan bahsediyor gibi göründüğümü inkar etmiş olmadığımı söylemiyorum....
Ancak gençliğin yanına eklenen en masum şeyin dahi nasıl tehlikeli bir kombinasyon halini alabildiğini öngörmek için kahin, akıl etmek için dahi olmanıza gerek yok... Dilerim genç olsanız da bu özelliği kapatan parmağın ucunun, bu parmağın ucunun bağlı olduğu parmağın, bu parmağın bağlı olduğu elin, bu elin bağlı olduğu kolun, bu kolun bağlı olduğu gövdenin ve bu gövdenin bağlı olduğu kalbin ve başın kendisine bağlı olduğu sorumluluk ve vicdan duygusunun o tatlı ağırlığından azade olarak yıllarını geçirmemiştir. Ki o tatlı ağırlık olgun başaklar gibi başımızı eğendir ve kimselerin dur diyemeyeceği noktalarda hesabını veremeyeceğimiz şeyleri yapmamıza tek engeldir. 32'imde öğrendiğim ve bilmediğim yıllarımı hüzünle andığım ve aklıbaşındalığın imkan darlığını en güzel anlatan atasözüyle noktalayayım...
"Göz ola dağların ardını göre akıl ola başa gele..."
Tüm Golflerde ESP ya da diğer ismiyle ESC standart.
Pek çok yerde araştırdığınızda ulaştığınız farklı sonuçları da paylaşırsanız açıklığa kavuşturabiliriz.
Tüm Golf'lerdeki ESP medya ekranı üzerinden geçici süre ile devre dışı bırakılabiliyor.
Fakat aslında ESC'nin sadece kısmen patinaj kontrolü işlevi gören ASR'yi kapatan bir özellik.
Dolayısıyla tıpkı şu bisiklet kullanmayı öğrenmesi esnasında bir çocuğun kendi kendine sürüyormuş sanarak özgüven patlaması yaşatan çocukça sevincin ardındaki onu fark ettirmeden selesinin arkasından tutmak suretiyle dengede tutan ebeveynin eli gibi; ESP, standart sürücünün biraz lastik yakarak biraz yanlayarak (drift) eğlenmesine, çocukluk günlerindeki gibi yaramazlık yapmasına olanak tanırken arka planda çalışmaya devam ederek onu türlü tehlikelerden korumaya devam ediyor.
Ancaak iki kademeli ESP'ye sahip olan GTI ve R modellerinde ilk ve yaklaşık 1 saniye kısa süreli basışta sadece ASR'yi yani Elektronik patinaj önleme sistemini kapatmış oluyorsunuz;
3 saniye basılı tutmak suretiyle elinizin yanlışlıkla değmiş olması olasılığını da devre dışı bırakarak, ESP'yi sürücü koltuğuna göre vites konsolunda sol altta bulunan düğme yardımıyla tamamen kapatmak da mümkün. Bunu yaptığınızda ESC ile birlikte EDS ve XDS de denilen elektronik diferansiyel kilidini de kapatmış oluyorsunuz.
Unutmadan belirtilmeli ki; GTI ve R modellerinde Launch Control özelliğini kullanabilmek için mutlaka ESP devre dışı olmalı...
Siz bunlar beni kesmeyez diyerek iddianıza devam ederseniz;
Maalesef yalnızca Golf R'da standart olarak bulunan Adaptif şasi kontrolü DCC'ye bağlı olarak çalışan sürüş profili ayarlarından " RACE " modunu denemelisiniz.
Bu mod seçilince yukarıda anlatılanları otomatik olarak yapıp direksiyonu sertleştirip, süspansiyon hareketlerini kısıtlayacak şekilde amortisörleri sertleştiren ve motorun gaz tepkilerini arttırıp yetmez gibi yüksek devir koruyucusunu red line'ın ötesine taşıyıp, vites kutusunun daha yüksek devirlerde vites değiştirmesini sağlayan "Sport" modu var.
ancak bunun yerine yine sadece Golf R'da bulunan "RACE" modu seçilince 280 beygir, 380 Nm'lik tork, siz ve yollar arasında herhangi bir elektronik bakıcı, gözetici ve koruyucu kalmayacaktır.
"RACE" modu seçilince diğer modlarda hatalarınızı, kullanım kusurlarınızı kapatırken size bir dost gibi olan elektronik kontroller artık orada olmayacaklar... Tam da ihtiyacınız olduğunda ne ASR ve ESP ne EDS veya XDS olmayacağından 4 tekerlekle bu kadar kızgın beygir ve tatlı bir kedi mırıltısına benzeyen sesi bir anda homutuya dönüşerek hayretler içerisinde yanlamaya başlattığını göreceksiniz..
Ben yollarda değil de pistlerde tecrübeniz olması halinde bunun pastanın üzerindeki krema ve hatta üzerindeki çilek ve hatta çileğin üzerindeki çikolata misali keyifli bir hal alabileceğini de inkar etmiyorum.
Eğer gençseniz zaman kaybı olacağından buradan sonrası spoiler....
Ancak unutmayın korunmasız yapılan şeylerin sonuçları kucağınıza alabileceğinizden ve hatta omuzlarınızda taşıyabileceğinizden daha ağır olabilir.
Okuyuculardan 18 yaşın altında olanların akıllarına kötü bir şey gelmesin diye kemer takmadan bir direk ya da ağaca hızla çarptığınızda direk veya ağaçla kucaklaşmaktan bahsediyor gibi göründüğümü inkar etmiş olmadığımı söylemiyorum....
Ancak gençliğin yanına eklenen en masum şeyin dahi nasıl tehlikeli bir kombinasyon halini alabildiğini öngörmek için kahin, akıl etmek için dahi olmanıza gerek yok... Dilerim genç olsanız da bu özelliği kapatan parmağın ucunun, bu parmağın ucunun bağlı olduğu parmağın, bu parmağın bağlı olduğu elin, bu elin bağlı olduğu kolun, bu kolun bağlı olduğu gövdenin ve bu gövdenin bağlı olduğu kalbin ve başın kendisine bağlı olduğu sorumluluk ve vicdan duygusunun o tatlı ağırlığından azade olarak yıllarını geçirmemiştir. Ki o tatlı ağırlık olgun başaklar gibi başımızı eğendir ve kimselerin dur diyemeyeceği noktalarda hesabını veremeyeceğimiz şeyleri yapmamıza tek engeldir. 32'imde öğrendiğim ve bilmediğim yıllarımı hüzünle andığım ve aklıbaşındalığın imkan darlığını en güzel anlatan atasözüyle noktalayayım...
"Göz ola dağların ardını göre akıl ola başa gele..."