Michelin PilotSport4


Mete45

Üye
Katılım
27 Tem 2016
Mesajlar
362
Tepkime puanı
51
Konum
İstanbul
İsim
Galip Metehan
Değerli forumdaşlar,

Yakın zaman içerisinde 16' doverdan 18'  aldığım OZ Superturismo LM jantlarıma geçiş yapacağım. Doverlarım üstünde Hankook lastikler vardı. Seri kullandığım zaman e5, tem gibi yerlerde arabanın arkası öyle bir atıyorki bazen arabayı videolarda e5'te yan yan aralara giren s2000'ler gibi hissediyorum. Kesinlikle bunu önlemek için yol tutuşu çok iyi olan bir lastik istiyorum ve Michelin PilotSport4'e(225/40/R18) karar verdim. Bu lastiği kullanan forumdaşlar yol tutuşuyla ilgili bilgilerini paylaşırlarsa çok memnun olurum ve arka atmayı bu lastikler bir nebze engeller mi görüşlerinizi ve bilgilerinizi istiyorum. 

Saygılarımla...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Lastik guzel,yola bagli birde tutunmasi.Yol kaygansa en iyi lastikte olsa araba tutmuyor.E5 bildigim kadariyla duzgun bir asfalt...

Biraz daha uygun olsun diyorsaniz Goodyear eagle f1 Asymetric 3 yada Continantel SportContact5 5P bulabilirseniz guzel olur,5p bir ust seviyesi sportcontact5in

 
@mehmetmert Hocam uygun derken fiyat olarak diyorsunuz değil mi ? Aralarından michelin ps4 öne çıkıyor bide değil mi yanlış bilmiyorsam ?

 
@Mete45 Hocam merakımdan soruyorum aracın arkasını nasıl gezdirebiliyorsunuz ? Hangi hız da mesela? Bende de hankook lastik var ve sınırları yoklamama rağmen viddi bir arkadan kayma yaşatamadım.

 
bu tip lastikler avrupa'daki gibi kaymak asfalt ister. istanbul e5 bile pütürlü bir asfalta sahip. bahsettiğiniz yola yapışma düzeyinde etkili bir yol tutuş maalesef ülkemiz koşullarında bazı yolların bazı bölümlerinde mevcuttur. 

ancak sadece 18" jant kullanarak yol tutuşu iyileştirmeniz de zor. amortisör, yay ve lastik hep beraber üst seviyeye geçmek gerekir.

 
@Mete45 hocam konu dışı olacak ama jantlar orijinal mi? Orijinalse nereden temin ettiniz? 

 
@alper32 @budak1903 @ercanerten Sayın hocalarım ilk belki sıkıntı olur diye malum kelimeyi söylemek istemedim ama geçen bana bir sivil polisin sokak arasında değilde e5'te makas atmamı önermesi üzerine, hatta bunu bana ceza keserken söylemesi üzerine söylemekte sıkıntı duymuyorum yine de istek üzerine silebilirim mesajı. Merak edilirse yediğim bu cezayı başka bir konu olarak açabilirm gayet ilginç bir anı olmuştu çünkü. Hocam makas atarken son anda kırmayı tercih ediyorum direksiyonu genelde ve golf arkadan anormal kopmalar yaşıyor ki araç s2000'e bağlıyor  bazen bilen bilir. Bu kopmayı bir nebze engellemekten bahsediyorum. Aracımda 16' dover hankooklar var normal gidişte hiçbir sıkıntısı yok gayet iyi yol tutuyor çok şükür. Jantlar orijinal hocam tarabya ferahevlerde Driven34 var Oz racing'in tr'deki tek yetkili bayisi oradan gayet memnun kalarak temin edebilirsiniz oz jantları.

Saygılarımla

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Mete45 Arka lastiklerin havası fazla olursa düşük hızlarda bile s2000'bağlar. direksiyon hangi yöne çevirilirse aracın arkası aksi yöne kayar s=aman  Hankok lastiklerle 50 bin km yol yaptım performansları iyiydi. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Nature and cars Sağolun hocam. Artılarıyla eksileriyle çok faydalı bir değerlendirme teşekkür ediyorum. Gençken biz hevesimizi alalımda ileride konfora bakalım diyorum hocam.

Saygılarımla

 
son anda kırmayı tercih ediyorum direksiyonu genelde ve golf arkadan anormal kopmalar yaşıyor ki araç s2000'e bağlıyor  bazen bilen bilir. 
2 kere başıma geldi :) Viraja biraz hızlı girdiğimde lastik sesiyle birlikte arkasının kaydığını farkettim. Bana sanki arkası biraz kolay geliyor gibi geliyor. 16" dunlop var. 

Aklımdan geçen olası sebepler şunlardı:
- 1.2'nin arkasının torsiyonlu olması?
- lastik havalarının gereğinden fazla az/fazla olması?
- lastiklerin yol tutuşunda problem olması?
- tamamen şoför hatası?  s=s19

herhangi bir sonuca bağlayamadım o anlık ama özellikle ikinci olayda baya tedirgin olmuştum :(

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@snoppy Değerli hocam bu arkadan kopma olayı genel olarak golflerin performanslı kullanımında olan bir şey. Birkere kuzenime arkayı çok rahat kopardığımı söylemiştim aynısını kendisininde yaşadığını söyledi. Bu tezimi güçlendiren bir şey de Otopark isimli youtube kanalında Sinan ve Ant Beyler araba değerlendirmeleri yapıyor biliyorsunuz. Geçenlerde Golf GTI için yaptıkları değerlendirmeyi izlediğimde GTI'ında arkasının kopma yaşadığı ve direksiyonun o anlarda aşırı hissizleştiğini ve bunun arabanın en büyük eksilerinden biri olduğunu, Clio RS'i GTI'a tercih edeceklerini belirtmişlerdi. Şahsi kanaatim olarak arabam hakkında gördüğüm tek eksik şuan için bu arkadan kopma olayı ki o da sizin arabayı kullanma stilinizle alakalı. Direksiyona çok sert komutlar vermediğiniz sürece sıkıntı olacağını sanmıyorum.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Yahu arabanın arkasının kopması bence sürüş zevkine bin kat daha artı sağlayan birşeydir.Ayrıca clio rs'in arkası daha oynaktır golfe göre.Ne kadar çok oversteer varsa  o kadar iyidir.Ne kadar açı verebiliyorsunuz bilmem ama ben istediğim zaman adam akıllı dönmeyi,istediğim zamanda arkasıyla oynamayı çok seviyorum.Mesela şu anda b8 kullanıyorum onda bu ayar yok,kaydımı böyle ciyak ciyak dönüyor arkası çok zor geliyor keşke golf gibi olsa golfü aramıyor değilim.

Arkasını getiremeyen arkadaşlara söyleyeceğim limite bile yaklaşamıyorsunuz demektir,kayan arkadaşlar ise korkmayın verin açıyı bu zevki yaşayın :)



 

2 kere başıma geldi :) Viraja biraz hızlı girdiğimde lastik sesiyle birlikte arkasının kaydığını farkettim. Bana sanki arkası biraz kolay geliyor gibi geliyor. 16" dunlop var. 

Aklımdan geçen olası sebepler şunlardı:
- 1.2'nin arkasının torsiyonlu olması?
- lastik havalarının gereğinden fazla az/fazla olması?
- lastiklerin yol tutuşunda problem olması?
- tamamen şoför hatası?  s=s19

herhangi bir sonuca bağlayamadım o anlık ama özellikle ikinci olayda baya tedirgin olmuştum :(
Değerli Hocam 

Dunlop bluresponse lastikleri oldukça sert hamura sahip ve lastik basınçları konusunda da aşırı derecede duyarlı.  17" Dunlop sport maxx lastikler ise bambaşka karakterdeler. 

16"dunlop larda ideal basınç 29 psi 

Bu basınç tutturulmazsa 30 km/s hızda bile kopabildiğini hayretle görebilirsiniz. 

 

Geri
Üst Alt