1.0 tsi 110 vs 1.5 tsi 116 vs 1.5 etsi 150 karşılaştırma


Ae877

Üye
Katılım
7 Ağu 2019
Mesajlar
145
Tepkime puanı
76
İsim
Alper
Evet merak edilen konuya biraz değinelim

WhatsApp Image 2024-09-17 at 18.37.41.jpeg

Önce güç ve tork eğrilerine bakalım, genel olarak 1.0 ile 1.5 tsi karşılaştırılırsa benzer bir dağılım söz konusu, 1.5 tsi en önemli artısı alt devirlerde tork değeri özellikle 1000-1500 devir arasında bariz iyi. Aslında 3 motorun da pik güç ve değerlerinin limitör ile sınırlandığı belli. Beklendiği gibi 1.5 etsi 150 oldukça keyifli bir tork dağılımına sahip. 1500 - 4000 devir arası sabit tork mevcut. Ecnebilerin drivability dediği konu tam da bu.



WhatsApp Image 2024-09-17 at 18.37.21.jpeg

Burada da ivmelenme eğrileri mevcut. 1.0 tsi ve 1.5 tsi hemen hemen aynı ivmelenmeye sahip.

Gelelim gerçek hayata aşağıda işaretlediğim süreler 80-120 hızlanma verileri, 4, 5 ve 6. viteslerde. En soldaki veri 1.0 tsi, orta 1.5 116, en sağ 1.5 etsi 150.

Buradan çıkan sonuç şu 1.5 tsi 116 manuel kullanırken, ani hızlanmalar için kullanıcıları muhtemelen 1 veya hatta 2 vites ufaltmaları gerekecek. Ama alt devirlerde 116 nın toparlanma avantajı bariz görünüyor.

1.5 tsi manuel 116 nın şanzımanının aşırı uzun olması, burada negatif yönde etki gösteriyor. DSG 116 vs manuel 116 farkını daha sonra ekleyeceğim.

WhatsApp Image 2024-09-17 at 18.37.58.jpeg
 

kardeşim bu biraz hava durumu tahmini gibi, fakat şunu söyleyim bu anda 2024 sonrası bütün vaglar SFD2 ile korunuyor. Yani kısa vadede delik açmak zor. O yüzden katlanır ayna, geri görüş vs fabrikadan çıkarken almakta fayda var.

VOLTAS yani oBD11 bu anda SFD2 için VAG ile uzlaşmaya çalışıyor, ana sorun internet üzerinden güncellemenin başka güvenlik açıkları doğurması. Sorunu gösterir bir video ekleyim


Bu video 9 sene öncesine ait.

ECU için protokol oluşturulması yeterli olur mu? ben de bilmiyorum ama kısa vadede çözülmeyecek şeklinde düşünüyorum.

116 kullanan arkadaşlar özellikle manuelciler bu dediklerimi ne oranda yaşıyorlar görmek lazım.

Tabi objektif yorum gerekli, bizim ekiplerde yakıt tüketimini soruyorsun nerdeyse tüketimi -4.2 yazacaklar :)

116 DSG şanzımanı çok daha keyifli duruyor.

116 manuel 6. viteste kesiciye gelse 342 yapacak. VAG bu sefer hacmi büyütmüş alt devir torkunu arttırmış, az devir dönen benzin yakan bir dizel motor karakteri çıkartmış.
 
kardeşim bu biraz hava durumu tahmini gibi, fakat şunu söyleyim bu anda 2024 sonrası bütün vaglar SFD2 ile korunuyor. Yani kısa vadede delik açmak zor. O yüzden katlanır ayna, geri görüş vs fabrikadan çıkarken almakta fayda var.

VOLTAS yani oBD11 bu anda SFD2 için VAG ile uzlaşmaya çalışıyor, ana sorun internet üzerinden güncellemenin başka güvenlik açıkları doğurması. Sorunu gösterir bir video ekleyim


Bu video 9 sene öncesine ait.

ECU için protokol oluşturulması yeterli olur mu? ben de bilmiyorum ama kısa vadede çözülmeyecek şeklinde düşünüyorum.

116 kullanan arkadaşlar özellikle manuelciler bu dediklerimi ne oranda yaşıyorlar görmek lazım.

Tabi objektif yorum gerekli, bizim ekiplerde yakıt tüketimini soruyorsun nerdeyse tüketimi -4.2 yazacaklar :)

116 DSG şanzımanı çok daha keyifli duruyor.

116 manuel 6. viteste kesiciye gelse 342 yapacak. VAG bu sefer hacmi büyütmüş alt devir torkunu arttırmış, az devir dönen benzin yakan bir dizel motor karakteri çıkartmış.
Aynen motor sanki dizel gibi alt devirlerde yürümeyi seviyor. Yazılım çıkarsa en azından stage 1 atmayı düşünüyorum. 150-160 hp olsa manuel ile çok keyifli olur.
 
bu yeni 1.5 dsg ile çok uyumlu 150 lik olanının çok başarılı olduğunu tahmin ediyorum.

Stage 1 işi güzel olabilir. Daha henüz 1.0 lara bile yazılım gelmedi.
 
1.0 tsi ve 1.5 tsi yan yana roll yapsalar, 4 5 6 viteslerde 80 120 arasi, bu haliyle 1.0 cok fark acacak. 1.5 116 da vitesle daha cok ugrasmak gerekecek manuellerde.
 
1.0 tsi ve 1.5 tsi yan yana roll yapsalar, 4 5 6 viteslerde 80 120 arasi, bu haliyle 1.0 cok fark acacak. 1.5 116 da vitesle daha cok ugrasmak gerekecek manuellerde.
hocam peki sizce 1.0 etsi dsg nasıldır
 
2019 1.0 tsi golf ile 1.2-1.4-1.5tsi golf ve leonlarla kalkışta arayı baya açıyorum. 160 dan sonra arayı kapatıyorlar. 1.0 tsi çok garip bir motor :)
 
Aslinda araci yuruten hem motor hem de sanziman, ikisinin uyumu onemli.
 
2019 1.0 tsi golf ile 1.2-1.4-1.5tsi golf ve leonlarla kalkışta arayı baya açıyorum. 160 dan sonra arayı kapatıyorlar. 1.0 tsi çok garip bir motor :)
1.0 motor çok sıkıştırmaya gelmez kesinlikle söylüyorum evet güzel doyuruyor atik ama yağ kaçakları çabucak başlıyor çözümlenmiyor 1.0 çok titreşimli çalıltığı için kupaya 40.000 km den sonra dahafa hissedilir titreşim başlatıyor hatta bu titreşim bir çok parçada kafa karışıklığı yapıyor 50-60k km sonra bilya kitlediğünide gördüm klima kompresörünün bilhassa dikkat edelim derim
 
1.0 motor çok sıkıştırmaya gelmez kesinlikle söylüyorum evet güzel doyuruyor atik ama yağ kaçakları çabucak başlıyor çözümlenmiyor 1.0 çok titreşimli çalıltığı için kupaya 40.000 km den sonra dahafa hissedilir titreşim başlatıyor hatta bu titreşim bir çok parçada kafa karışıklığı yapıyor 50-60k km sonra bilya kitlediğünide gördüm klima kompresörünün bilhassa dikkat edelim derim
çok doğru söylemişsiniz. İyi gidiyor ama canıda bir o kadar tatlı. Genelde 2000 devir arası kullanırım. Ara ara pedala ufak dokunuşlarda gerekli ama :).
 
çok doğru söylemişsiniz. İyi gidiyor ama canıda bir o kadar tatlı. Genelde 2000 devir arası kullanırım. Ara ara pedala ufak dokunuşlarda gerekli ama :).
1 sene golf 8 / 4.5 sene ibiza kullandım iki aracımda 1.0 motordu performans adına asla sorun yaşamadım alt motor takozu ile motor ana kulak çabuk bozuluyor gözlemim bu olmuştu onun harici 300 k 350k km rahat rahat götürür bence güzel kullanımda herkese keyifli güzel sürüşler diliyorum
 
1.2 tsi 110 leon'dan,
2024 Golf manuel 1.5 tsi 116'ya geçiş yaptım.

Golf 1.5 116'nın ara hızlanmaları, gaza verdiği tepkiler çok kararlı. Ani hızlanmalarda vites düşürme ihtiyacı duymuyorum.

1.2'ye göre araba şahlanıyor gibi hissediyorum. 1.0 ile arasında nasıl fark vardır bilemem.

Bu arada motor ustası değilim. Bunlar benim kullanıcı olarak hissettiklerim..
 

Ben bu konuyu 1.5 kotudur veya 1.0 kotudur amaciyla acmadim. Hepimiz zor kazandigimiz paralarla arac sahibi olmaya calisiyoruz. Ustelik Yurt disindakinden cok daha fazla emek vererek. Onemli olan ne bekliyoruz ve arac bize ne sunacak konusu. Yuzde 50 motor hacmi artisina gore performanstaki degisim bana gore beklenenin altinda kalmis, en azindan 116 ozelinde. Bir de enteresan, 1.5 manuel kullanicilarinin buyuk cogunlugu aslinda 1.0 impressiondan gecme. Benim gorusum sfd2 kirilana kadar beklenmeli ve yazilim guncellemelerinin gelmesi lazim. Onun haricinde yeni arac alan arkadaslar kazasiz belasiz.kullansinlar. yeni yenidir sonucta.

Diger konuda da bir arkadas yazmis evet bence de 8.5 da en azindan life dsg 116 ile baslanabilir. En buyuk fiyat artisi da ona geldi zaten 1580 den 1800 lere geldi rakam.
 

Geri
Üst Alt