Evet merak edilen konuya biraz değinelim
Önce güç ve tork eğrilerine bakalım, genel olarak 1.0 ile 1.5 tsi karşılaştırılırsa benzer bir dağılım söz konusu, 1.5 tsi en önemli artısı alt devirlerde tork değeri özellikle 1000-1500 devir arasında bariz iyi. Aslında 3 motorun da pik güç ve değerlerinin limitör ile sınırlandığı belli. Beklendiği gibi 1.5 etsi 150 oldukça keyifli bir tork dağılımına sahip. 1500 - 4000 devir arası sabit tork mevcut. Ecnebilerin drivability dediği konu tam da bu.
Burada da ivmelenme eğrileri mevcut. 1.0 tsi ve 1.5 tsi hemen hemen aynı ivmelenmeye sahip.
Gelelim gerçek hayata aşağıda işaretlediğim süreler 80-120 hızlanma verileri, 4, 5 ve 6. viteslerde. En soldaki veri 1.0 tsi, orta 1.5 116, en sağ 1.5 etsi 150.
Buradan çıkan sonuç şu 1.5 tsi 116 manuel kullanırken, ani hızlanmalar için kullanıcıları muhtemelen 1 veya hatta 2 vites ufaltmaları gerekecek. Ama alt devirlerde 116 nın toparlanma avantajı bariz görünüyor.
1.5 tsi manuel 116 nın şanzımanının aşırı uzun olması, burada negatif yönde etki gösteriyor. DSG 116 vs manuel 116 farkını daha sonra ekleyeceğim.
Önce güç ve tork eğrilerine bakalım, genel olarak 1.0 ile 1.5 tsi karşılaştırılırsa benzer bir dağılım söz konusu, 1.5 tsi en önemli artısı alt devirlerde tork değeri özellikle 1000-1500 devir arasında bariz iyi. Aslında 3 motorun da pik güç ve değerlerinin limitör ile sınırlandığı belli. Beklendiği gibi 1.5 etsi 150 oldukça keyifli bir tork dağılımına sahip. 1500 - 4000 devir arası sabit tork mevcut. Ecnebilerin drivability dediği konu tam da bu.
Burada da ivmelenme eğrileri mevcut. 1.0 tsi ve 1.5 tsi hemen hemen aynı ivmelenmeye sahip.
Gelelim gerçek hayata aşağıda işaretlediğim süreler 80-120 hızlanma verileri, 4, 5 ve 6. viteslerde. En soldaki veri 1.0 tsi, orta 1.5 116, en sağ 1.5 etsi 150.
Buradan çıkan sonuç şu 1.5 tsi 116 manuel kullanırken, ani hızlanmalar için kullanıcıları muhtemelen 1 veya hatta 2 vites ufaltmaları gerekecek. Ama alt devirlerde 116 nın toparlanma avantajı bariz görünüyor.
1.5 tsi manuel 116 nın şanzımanının aşırı uzun olması, burada negatif yönde etki gösteriyor. DSG 116 vs manuel 116 farkını daha sonra ekleyeceğim.