1.0 tsi 110 vs 1.5 tsi 116 vs 1.5 etsi 150 karşılaştırma


Ae877

Üye
Katılım
7 Ağu 2019
Mesajlar
47
Tepkime puanı
20
İsim
Alper
Evet merak edilen konuya biraz değinelim

WhatsApp Image 2024-09-17 at 18.37.41.jpeg

Önce güç ve tork eğrilerine bakalım, genel olarak 1.0 ile 1.5 tsi karşılaştırılırsa benzer bir dağılım söz konusu, 1.5 tsi en önemli artısı alt devirlerde tork değeri özellikle 1000-1500 devir arasında bariz iyi. Aslında 3 motorun da pik güç ve değerlerinin limitör ile sınırlandığı belli. Beklendiği gibi 1.5 etsi 150 oldukça keyifli bir tork dağılımına sahip. 1500 - 4000 devir arası sabit tork mevcut. Ecnebilerin drivability dediği konu tam da bu.



WhatsApp Image 2024-09-17 at 18.37.21.jpeg

Burada da ivmelenme eğrileri mevcut. 1.0 tsi ve 1.5 tsi hemen hemen aynı ivmelenmeye sahip.

Gelelim gerçek hayata aşağıda işaretlediğim süreler 80-120 hızlanma verileri, 4, 5 ve 6. viteslerde. En soldaki veri 1.0 tsi, orta 1.5 116, en sağ 1.5 etsi 150.

Buradan çıkan sonuç şu 1.5 tsi 116 manuel kullanırken, ani hızlanmalar için kullanıcıları muhtemelen 1 veya hatta 2 vites ufaltmaları gerekecek. Ama alt devirlerde 116 nın toparlanma avantajı bariz görünüyor.

1.5 tsi manuel 116 nın şanzımanının aşırı uzun olması, burada negatif yönde etki gösteriyor. DSG 116 vs manuel 116 farkını daha sonra ekleyeceğim.

WhatsApp Image 2024-09-17 at 18.37.58.jpeg
 

kardeşim bu biraz hava durumu tahmini gibi, fakat şunu söyleyim bu anda 2024 sonrası bütün vaglar SFD2 ile korunuyor. Yani kısa vadede delik açmak zor. O yüzden katlanır ayna, geri görüş vs fabrikadan çıkarken almakta fayda var.

VOLTAS yani oBD11 bu anda SFD2 için VAG ile uzlaşmaya çalışıyor, ana sorun internet üzerinden güncellemenin başka güvenlik açıkları doğurması. Sorunu gösterir bir video ekleyim


Bu video 9 sene öncesine ait.

ECU için protokol oluşturulması yeterli olur mu? ben de bilmiyorum ama kısa vadede çözülmeyecek şeklinde düşünüyorum.

116 kullanan arkadaşlar özellikle manuelciler bu dediklerimi ne oranda yaşıyorlar görmek lazım.

Tabi objektif yorum gerekli, bizim ekiplerde yakıt tüketimini soruyorsun nerdeyse tüketimi -4.2 yazacaklar :)

116 DSG şanzımanı çok daha keyifli duruyor.

116 manuel 6. viteste kesiciye gelse 342 yapacak. VAG bu sefer hacmi büyütmüş alt devir torkunu arttırmış, az devir dönen benzin yakan bir dizel motor karakteri çıkartmış.
 
kardeşim bu biraz hava durumu tahmini gibi, fakat şunu söyleyim bu anda 2024 sonrası bütün vaglar SFD2 ile korunuyor. Yani kısa vadede delik açmak zor. O yüzden katlanır ayna, geri görüş vs fabrikadan çıkarken almakta fayda var.

VOLTAS yani oBD11 bu anda SFD2 için VAG ile uzlaşmaya çalışıyor, ana sorun internet üzerinden güncellemenin başka güvenlik açıkları doğurması. Sorunu gösterir bir video ekleyim


Bu video 9 sene öncesine ait.

ECU için protokol oluşturulması yeterli olur mu? ben de bilmiyorum ama kısa vadede çözülmeyecek şeklinde düşünüyorum.

116 kullanan arkadaşlar özellikle manuelciler bu dediklerimi ne oranda yaşıyorlar görmek lazım.

Tabi objektif yorum gerekli, bizim ekiplerde yakıt tüketimini soruyorsun nerdeyse tüketimi -4.2 yazacaklar :)

116 DSG şanzımanı çok daha keyifli duruyor.

116 manuel 6. viteste kesiciye gelse 342 yapacak. VAG bu sefer hacmi büyütmüş alt devir torkunu arttırmış, az devir dönen benzin yakan bir dizel motor karakteri çıkartmış.
Aynen motor sanki dizel gibi alt devirlerde yürümeyi seviyor. Yazılım çıkarsa en azından stage 1 atmayı düşünüyorum. 150-160 hp olsa manuel ile çok keyifli olur.
 
bu yeni 1.5 dsg ile çok uyumlu 150 lik olanının çok başarılı olduğunu tahmin ediyorum.

Stage 1 işi güzel olabilir. Daha henüz 1.0 lara bile yazılım gelmedi.
 
1.0 tsi ve 1.5 tsi yan yana roll yapsalar, 4 5 6 viteslerde 80 120 arasi, bu haliyle 1.0 cok fark acacak. 1.5 116 da vitesle daha cok ugrasmak gerekecek manuellerde.
 
1.0 tsi ve 1.5 tsi yan yana roll yapsalar, 4 5 6 viteslerde 80 120 arasi, bu haliyle 1.0 cok fark acacak. 1.5 116 da vitesle daha cok ugrasmak gerekecek manuellerde.
hocam peki sizce 1.0 etsi dsg nasıldır
 
2019 1.0 tsi golf ile 1.2-1.4-1.5tsi golf ve leonlarla kalkışta arayı baya açıyorum. 160 dan sonra arayı kapatıyorlar. 1.0 tsi çok garip bir motor :)
 
Aslinda araci yuruten hem motor hem de sanziman, ikisinin uyumu onemli.
 
2019 1.0 tsi golf ile 1.2-1.4-1.5tsi golf ve leonlarla kalkışta arayı baya açıyorum. 160 dan sonra arayı kapatıyorlar. 1.0 tsi çok garip bir motor :)
1.0 motor çok sıkıştırmaya gelmez kesinlikle söylüyorum evet güzel doyuruyor atik ama yağ kaçakları çabucak başlıyor çözümlenmiyor 1.0 çok titreşimli çalıltığı için kupaya 40.000 km den sonra dahafa hissedilir titreşim başlatıyor hatta bu titreşim bir çok parçada kafa karışıklığı yapıyor 50-60k km sonra bilya kitlediğünide gördüm klima kompresörünün bilhassa dikkat edelim derim
 
1.0 motor çok sıkıştırmaya gelmez kesinlikle söylüyorum evet güzel doyuruyor atik ama yağ kaçakları çabucak başlıyor çözümlenmiyor 1.0 çok titreşimli çalıltığı için kupaya 40.000 km den sonra dahafa hissedilir titreşim başlatıyor hatta bu titreşim bir çok parçada kafa karışıklığı yapıyor 50-60k km sonra bilya kitlediğünide gördüm klima kompresörünün bilhassa dikkat edelim derim
çok doğru söylemişsiniz. İyi gidiyor ama canıda bir o kadar tatlı. Genelde 2000 devir arası kullanırım. Ara ara pedala ufak dokunuşlarda gerekli ama :).
 

Geri
Üst Alt