Golf 7 1.6 TDI Klima Yönlendirme Motoru Arızası


buelent111

Üye
Katılım
2 Eyl 2019
Mesajlar
98
Tepkime puanı
42
Konum
Almanya
İsim
Bülent
Selam arkadaslar,
2013 model Golf 7 1.6 TDI aracimin yolcu tarafi sicak üflemiyor ve VCDS ile baktigim zaman sag yönlendirme motor hatasi gösteriyor ve aracin sag taraftaki görebildigim kadari ile 3 tane yönlendirme motoru VCDS ile test modunda calistirip baktigimda hepsi sorunsuz calisiyor fakat söför tarafi sicak üflerken yolcu tarafi ilik üflüyor. Defalarca kalibrasyon yapmama ragmen yine bisey degismedi. Bundan 3 sene kadar önce petek tikali oldugu icin yenisi ile degistirilip yeni G13 antifiriz konuldu yani petegin yine tikandigini düsünmüyorom cünkü sol taraf nerdeyse eli yakacak kadar sicak hava veriyor, önceki tikandiginda her taraf ilik hava veriyordu.
VCDS ile baktigimda cikan hatayi alta yaziyorum acaba sorun nerde? Tesekkürler.

1 Faults Found:

328197 - Motor for Right Temperature Flap
B108D 54 [009] - Missing Calibration / Basic Setting
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 240
Mileage: 239890 km
Date: 2024.09.11
Time: 10:42:07

Voltage terminal 30: 11.5 V
Outside air temperature: 16.0 °C
Interior temperature: 26.0 °C
Right temperature flap: actual value: 206
Right temperature flap: actual value: 100.0 %
Right temperature flap: specified value: 205
 

Benzer bir sıkıntı benim 2014 Octavia aracımda da olmuştu. Havalandırmayı en sıcaktan en soğuğa çekerken çıt çıt diye ses geliyor mu problemli taraftan?

Eğer öyleyse yönlendirme motorunun ucundaki aşağıdaki gibi yarım ay şeklinde dişli yerinden çıkıp diş atlamış olabilir. Tekrar ayarlayıp yerine takılınca benim sorunum çözülmüştü.

Torpidonun altına doğru iyice girerseniz motoru görebilirsiniz
1726872486386.png
 
Upvote 0
Benzer bir sıkıntı benim 2014 Octavia aracımda da olmuştu. Havalandırmayı en sıcaktan en soğuğa çekerken çıt çıt diye ses geliyor mu problemli taraftan?

Eğer öyleyse yönlendirme motorunun ucundaki aşağıdaki gibi yarım ay şeklinde dişli yerinden çıkıp diş atlamış olabilir. Tekrar ayarlayıp yerine takılınca benim sorunum çözülmüştü.

Torpidonun altına doğru iyice girerseniz motoru görebilirsiniz
Ekli dosyayı görüntüle 78239
Evet dediğiniz gibi baktım dişlilerde sorun gözükmüyor ve ses felanda yapmıyor.
 
Upvote 0
Bu genellikle motorun kendisinin arızasıdır. Temel ayar yapmaya çalışmış ve en son bu arızayı atmış. Normalde açık konumda takılı kalıyor gibi bir arıza atar arıza silinmiş sonra Temel ayar denenmiş ve bu kod kalmış 🥲
 
Upvote 0
Benzer bir sıkıntı benim 2014 Octavia aracımda da olmuştu. Havalandırmayı en sıcaktan en soğuğa çekerken çıt çıt diye ses geliyor mu problemli taraftan?

Eğer öyleyse yönlendirme motorunun ucundaki aşağıdaki gibi yarım ay şeklinde dişli yerinden çıkıp diş atlamış olabilir. Tekrar ayarlayıp yerine takılınca benim sorunum çözülmüştü.

Torpidonun altına doğru iyice girerseniz motoru görebilirsiniz
Ekli dosyayı görüntüle 78239
Evet dediğiniz gibi baktım dişlilerde sorun gözükmüyor ve ses felanda yapmıyor
Motor dönüyor muydu peki sıcaktan soğuğa geçiş yaparken?
Evet dönüyor bir sıkıntı göremedim.
 
Upvote 0
Selam arkadaslar,
uzun ugrasmalarim sonucu problemi cözdüm ve suan aracin klima sistemi sorunsuz calisiyor, belki birilerinin isine yarar diye sorunun cözümünü resimdeki isaretledigim yerdeki beyaz dislinin siyah parcaya dokunup durmasi gerekirken zamanla siyah parcanin asinip beyaz dislinin 5-6mm kadar daha ileri gitmesinden dolayi bu hata ortaya cikiyor ve bu sebeple klima ayarini degistirdigimiz zaman klape tam olarak acilip kapanmadigi icin istenilen sicakligi ic ortama veremiyor. VCDS programiyla baktigim zaman bazen bir bazense iki hata gösteriyordu 1. hata kalibrasyon hatasi, 2. hata ise motorun icinde bulunan saga sola ne kadar gidecegine karar veren potansiyometre kisa devre hatasi idi. Hatayi nasil cözdügüme gelecek olursak isaretli yerdeki siyah parcayi cakmakla biraz isitip biraz iceri dogru itmek oldu.

20241102_114524.png
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt