Golf 7.5 TDI Sabahları Geç Çalışma


Ugurcubuks

Üye
Katılım
29 Tem 2024
Mesajlar
85
Tepkime puanı
10
Konum
Bitlis
İsim
Uğur
Araç
Golf
Merhaba arkadaşlar, sabahları ilk marşta geç çalışma sorunumu çözemedim, enjektörler 1 ay önce çıkma ikinci el ile değişti ısıtma bujileri değişti, akü ve şarj dinamosu kontrol edildi sorun yok, yakıt filtresi değişti, sabah ilk marşta soğukken geç çalışıyor bunu bazen yapıyor bazen yapmıyor sizce neden kaynaklı olabilir. Aracı yeni aldım yaz ayındayken böyle bişey yoktu son baharda böyle yapmaya başladı
 

Konu ile kesin bilgiye sahip değilim ama yeni nesil motorlar aracı stop ettiğinizde bir sonraki çalıştırmada daha hızlı ve rahat çalışmak adına piston sıralamasını ayarlayacak şekilde kapatıyor, tabi bunu gözle görüp kulakla duyamayız.

Acaba krank konum sensörü gibi bir sensörde hata olabilir mi? Sadece bir varsayım.
 
Konu ile kesin bilgiye sahip değilim ama yeni nesil motorlar aracı stop ettiğinizde bir sonraki çalıştırmada daha hızlı ve rahat çalışmak adına piston sıralamasını ayarlayacak şekilde kapatıyor, tabi bunu gözle görüp kulakla duyamayız.

Acaba krank konum sensörü gibi bir sensörde hata olabilir mi? Sadece bir varsayım.
Sanmıyorum hocam çıkma aldığım enjektörleri kontrol ettireceğim tekrardan olmadı temizlenecek başka ihtimal kalmadı çünkü
 
MQB TDI'lar çalışma prensiplerine göre kızdırma bujileri 1000 °C'ye saniyeler içinde ulaşır. Eğer bu sıcaklığa ulaşamazsa çalışmaz. Kışın, veya soğuk havalarda bu sıcaklığa daha geç erişeceği için çalışma hızı gecikebilir. Enjektörlerinizi 2.el çıkmasıyla değiştirdiğinizi belirtmişsiniz, bu çok mantıklı bir çözüm değil çünkü enjektörlerin geçmişi belli değil, aynı zamanda kullanıldığı için daha yeni de olsa pek bir çözüme götürmez. Kızdırma bujileri de aynı şekilde değiştiyse çok normal. Yakıt hattının basıncı ölçülerek mazot pompası vb. elemanların problemli olup olmadığı anlaşılır. Marş sesi de bize birkaç bilgi verir, eğer marş sesi düzgün ve boğulmuyorsa araç bir şeylerin hazır hale getiriyor demektir, kızdırma bujileri örneğin. Ancak düzensiz, ve boğularak marş alıyorsa burada sıkıntı çıkaran birkaç parça vardır. Örneğin mazot pompa ve elemanları, enjektörler, volan gibi. Araç marş alırken bilgisayara bağlanıp o anki yakıt basıncı, enjektörlerin akımı, kızdırma bujilerinin sıcaklığı, anlık devir gibi önemli bilgileri görebilirsiniz. Bu bilgiler sizi arızalı parçaya yönlendirir. Benden de bir tavsiye, bu tür aracın önemli parçalarını 2. el ve çıkma tercih etmeyin. Bu tür parçalar problemi ortadan kaldırmadığı gibi daha çok problem açar. Çünkü MK7 TDI'larda tam olarak 6 adet 1.6TDI motor var, bunların her biri farklı parçalarla yürüyen bambaşka motorlar. Eğer başka bir 1.6'nın parçası başka bir 1.6'ya takılırsa problem yaratır. Şimdiden geçmiş olsun.
 
1.6 TDİ Golf 7 vardı. Soğuk havalarda nadir Start tuşuna basınca bir kaç saniye marşa basıyordu. Kızdırma bujileri değiştirdikten sonra da yapıyordu. Başka forumlarda bunu yaşıyanları gördüm. 100.000 KM fazla gittim, ne semptomlar azaldı, ne de çoğaldı. Bazan canı istemiyo herhalde deyip yola koyuluyodum :)
 
MQB TDI'lar çalışma prensiplerine göre kızdırma bujileri 1000 °C'ye saniyeler içinde ulaşır. Eğer bu sıcaklığa ulaşamazsa çalışmaz. Kışın, veya soğuk havalarda bu sıcaklığa daha geç erişeceği için çalışma hızı gecikebilir. Enjektörlerinizi 2.el çıkmasıyla değiştirdiğinizi belirtmişsiniz, bu çok mantıklı bir çözüm değil çünkü enjektörlerin geçmişi belli değil, aynı zamanda kullanıldığı için daha yeni de olsa pek bir çözüme götürmez. Kızdırma bujileri de aynı şekilde değiştiyse çok normal. Yakıt hattının basıncı ölçülerek mazot pompası vb. elemanların problemli olup olmadığı anlaşılır. Marş sesi de bize birkaç bilgi verir, eğer marş sesi düzgün ve boğulmuyorsa araç bir şeylerin hazır hale getiriyor demektir, kızdırma bujileri örneğin. Ancak düzensiz, ve boğularak marş alıyorsa burada sıkıntı çıkaran birkaç parça vardır. Örneğin mazot pompa ve elemanları, enjektörler, volan gibi. Araç marş alırken bilgisayara bağlanıp o anki yakıt basıncı, enjektörlerin akımı, kızdırma bujilerinin sıcaklığı, anlık devir gibi önemli bilgileri görebilirsiniz. Bu bilgiler sizi arızalı parçaya yönlendirir. Benden de bir tavsiye, bu tür aracın önemli parçalarını 2. el ve çıkma tercih etmeyin. Bu tür parçalar problemi ortadan kaldırmadığı gibi daha çok problem açar. Çünkü MK7 TDI'larda tam olarak 6 adet 1.6TDI motor var, bunların her biri farklı parçalarla yürüyen bambaşka motorlar. Eğer başka bir 1.6'nın parçası başka bir 1.6'ya takılırsa problem yaratır. Şimdiden geçmiş olsun.
Sağ olun hocam bakacağız artık neymiş sorun
 
1.6 TDİ Golf 7 vardı. Soğuk havalarda nadir Start tuşuna basınca bir kaç saniye marşa basıyordu. Kızdırma bujileri değiştirdikten sonra da yapıyordu. Başka forumlarda bunu yaşıyanları gördüm. 100.000 KM fazla gittim, ne semptomlar azaldı, ne de çoğaldı. Bazan canı istemiyo herhalde deyip yola koyuluyodum :)
Bende mi böyle devam etsem hocam 😂
 
Merhaba arkadaşlar, sabahları ilk marşta geç çalışma sorunumu çözemedim, enjektörler 1 ay önce çıkma ikinci el ile değişti ısıtma bujileri değişti, akü ve şarj dinamosu kontrol edildi sorun yok, yakıt filtresi değişti, sabah ilk marşta soğukken geç çalışıyor bunu bazen yapıyor bazen yapmıyor sizce neden kaynaklı olabilir. Aracı yeni aldım yaz ayındayken böyle bişey yoktu son baharda böyle yapmaya başladı
kendi aracım 7 tdi cxx motor 110 luk çok nadirde olsa 2 saniye geç çalıştığı oluyor bazen ama çok nadir oluyor sizde sürekli oluyorsa yüksek ihtimal çıkma enjektörden kaynaklanıyordur çok önemli bir şey değil çekişi gidişi iyiyse çok kurcalatmayın aracı
 
benım araçta geç çalışıyor, kontağı aç kapa yapınca daha kolay çalışıyor, fazla takılmamak gerek
 
kendi aracım 7 tdi cxx motor 110 luk çok nadirde olsa 2 saniye geç çalıştığı oluyor bazen ama çok nadir oluyor sizde sürekli oluyorsa yüksek ihtimal çıkma enjektörden kaynaklanıyordur çok önemli bir şey değil çekişi gidişi iyiyse çok kurcalatmayın aracı
Çekişte uçuyor araba hocam bu sabah geç çalışmadı mesela haftanın 4 günü geç çalışıyor 3 günü normal bulamadım gitti 😂
 
benım araçta geç çalışıyor, kontağı aç kapa yapınca daha kolay çalışıyor, fazla takılmamak gerek
Haklısınız hocam insanlar öyle arabalara biniyor ki bazen şaşırıyorum ben mi çok takıntılıyım acaba 2 saniye geç çalışıyor diye
 
1.6 TDİ Golf 7 vardı. Soğuk havalarda nadir Start tuşuna basınca bir kaç saniye marşa basıyordu. Kızdırma bujileri değiştirdikten sonra da yapıyordu. Başka forumlarda bunu yaşıyanları gördüm. 100.000 KM fazla gittim, ne semptomlar azaldı, ne de çoğaldı. Bazan canı istemiyo herhalde deyip yola koyuluyodum :)
benım araçta geç çalışıyor, kontağı aç kapa yapınca daha kolay çalışıyor, fazla takılmamak gerek
2013 CLHB motor şuan güncel 201.xxx km 98.xxx km dir 2017 den beri bende kızdırmada baktırdım enjektörlerin 1 tanesi testi geçemedi sıfır sette değiştirdim komple ilk gününden beri bazen yapıyor arkadaşın dediği gibi ilk seferde değil ikinci kontakta marş yapıyorum daha kolay çalışıyor yetkiliyede özelede gösterdim normal diyolar bazen elletmek daha kötü yapabiliyor
 
3 sn geç çalışsın fazla takmayın boşuna para harcamayın.
 


Geri
Üst Alt