Hoş Geldin Yağ Kaçağı Bebek


Katılım
7 May 2024
Mesajlar
61
Tepkime puanı
16
Konum
Istanbul
Araç
Golf 7 Comfortline 1.6 TDI
Golf 7 1.6 Tdi manuel aracımda bir yönlendirme ile gittigim usta(!) v kayışında çatlak görmesi üzerine v kayisi triger devir daim, ön krank kecesi değişimi de yaptı yağ kaçağı var diye.

Bu değişimler sonrası buraya da konu açmıştım daha önce, genleşme kabının altına antifriz attı araç. Bunun için genleşme kabı ve kapağı degistirdim ancak sonrasında tekrar oldu. Kaputu açıp aracın karterine doğru flash ile baktığımda bir ıslaklık görmem sonucu bugun sabah bildigim bir ustaya gittim aracı lifte kaldırdığımızda On Krank keçesinden yine yağ kaçağı oldugunu gördük. Trigere de yağ bulaşmasına sebep oluyor ve acilen yapılmalı. Genleşme kabının altına antifriz atması sebebiyle altta su oldugunu düşünüyordum ama yağ kaçağı çıktı.

Su durumu icin de baktığımızda kaput açıkken gaz vererek kontrol etti usta. Genleşme kabından çıkan ve boruya giden kısıma ışık tuttuğumuzda gaz vermemize rağmen su kesiyor. Ustam bu durumun kalorifer peteğinden olabileceğini söyledi. Sıcak klima açıp kontrol et antifriz kokusu geliyor mu veya camlarda iz yapıyor mu dedi yolda fanı sona getirdiğimde de üflemedi, soğuk yaptığımda ise buz gibi üflüyor. Bu yüzden petekte bir sorun olup aracın içine antifriz atabileceğini soyledi bunun için elektrikçiye gitmeliymişim.

On krank keçesi yağ kaçağı icin ise trigerin de sökülmesi gerektiğini söyleyip 7 bin işçilik ekstra da gerekli olacak parçaların fiyatının ekleneceğini söyledi. Kalorifer petek değişimi için herhangi bir fiyat almadım ne kadara çözülür?

İlk VW aracım ve çok seviyorum ama aldığımdan beri masraf çıkıyor, bu süreç çok sıkıntılı olmasına rağmen bir o kadar da tecrübe kattı. Umarım ön krank keçesi ve kalorifer peteği değişimi sonrasında artık bir sorun yaşamadan şu aracı keyifli bir şekilde kullanabilirim.. Yağ kaçağı için gerekli işlemi bu ay yaptırıcam, bu tarz bir sorun yaşayabilecekler için süreci aktarıcam.
 

Maalesef bir önceki sahip veya sahiplerinin bakmadığı/yeterince bakmadığı aracın ceremesini siz çekiyorsunuz. 15-20 bin km artık tamamen asidik olmuş yağın uzun süre kullanılması bütün keçe ve o ringleri yorar. Antifrizin zamanında ve "KALİTELİ" ürünle değişmemesi de bütün suyun gezdiği yerlerde sorun ve potansiyel sorunlar olacağı anlamına gelir.

İyi bir usta bulun. İstanbul ResetGarajı deneyin isterseniz..Yapılacaklar en iyi şekilde ücreti neyse yapılsın. Eğer binecekseniz bir daha başınız ağrımasın..
 
Upvote 0
Golf 7 1.6 Tdi manuel aracımda bir yönlendirme ile gittigim usta(!) v kayışında çatlak görmesi üzerine v kayisi triger devir daim, ön krank kecesi değişimi de yaptı yağ kaçağı var diye.

Bu değişimler sonrası buraya da konu açmıştım daha önce, genleşme kabının altına antifriz attı araç. Bunun için genleşme kabı ve kapağı degistirdim ancak sonrasında tekrar oldu. Kaputu açıp aracın karterine doğru flash ile baktığımda bir ıslaklık görmem sonucu bugun sabah bildigim bir ustaya gittim aracı lifte kaldırdığımızda On Krank keçesinden yine yağ kaçağı oldugunu gördük. Trigere de yağ bulaşmasına sebep oluyor ve acilen yapılmalı. Genleşme kabının altına antifriz atması sebebiyle altta su oldugunu düşünüyordum ama yağ kaçağı çıktı.

Su durumu icin de baktığımızda kaput açıkken gaz vererek kontrol etti usta. Genleşme kabından çıkan ve boruya giden kısıma ışık tuttuğumuzda gaz vermemize rağmen su kesiyor. Ustam bu durumun kalorifer peteğinden olabileceğini söyledi. Sıcak klima açıp kontrol et antifriz kokusu geliyor mu veya camlarda iz yapıyor mu dedi yolda fanı sona getirdiğimde de üflemedi, soğuk yaptığımda ise buz gibi üflüyor. Bu yüzden petekte bir sorun olup aracın içine antifriz atabileceğini soyledi bunun için elektrikçiye gitmeliymişim.

On krank keçesi yağ kaçağı icin ise trigerin de sökülmesi gerektiğini söyleyip 7 bin işçilik ekstra da gerekli olacak parçaların fiyatının ekleneceğini söyledi. Kalorifer petek değişimi için herhangi bir fiyat almadım ne kadara çözülür?

İlk VW aracım ve çok seviyorum ama aldığımdan beri masraf çıkıyor, bu süreç çok sıkıntılı olmasına rağmen bir o kadar da tecrübe kattı. Umarım ön krank keçesi ve kalorifer peteği değişimi sonrasında artık bir sorun yaşamadan şu aracı keyifli bir şekilde kullanabilirim.. Yağ kaçağı için gerekli işlemi bu ay yaptırıcam, bu tarz bir sorun yaşayabilecekler için süreci aktarıcam.
km ve model yılı ne
 
Upvote 0
Geçtiğimiz haftasonu aracı teslim aldım ön krank keçesi değişimi yapıldı ve yağ kaçağı sorunum düzeldi. Su kaçağı için bu sabah yaptırdığımız basınç testinde aracın hortumlar, alt takım gibi bir yerinden su kaçmadığını gördük. Genleşme kabının altından bir su atması mevcut, aslında yakın zamanda Mahle marka ile değiştirmiştim ama maalesef sorun devam etti bu yüzden servisten orijinal genleşme kabı ve kapağı alıp değişim yaptıracağım.

Kalorifer peteği için gittiğim elektrik ustası peteğin tıkalı olduğunu ve söküp temizleyebileceğini söyledi. Değişimdense söküp temizleme yaptırmanın daha mantıklı olduğunu söyledi.
 
Upvote 0
Geçtiğimiz haftasonu aracı teslim aldım ön krank keçesi değişimi yapıldı ve yağ kaçağı sorunum düzeldi. Su kaçağı için bu sabah yaptırdığımız basınç testinde aracın hortumlar, alt takım gibi bir yerinden su kaçmadığını gördük. Genleşme kabının altından bir su atması mevcut, aslında yakın zamanda Mahle marka ile değiştirmiştim ama maalesef sorun devam etti bu yüzden servisten orijinal genleşme kabı ve kapağı alıp değişim yaptıracağım.

Kalorifer peteği için gittiğim elektrik ustası peteğin tıkalı olduğunu ve söküp temizleyebileceğini söyledi. Değişimdense söküp temizleme yaptırmanın daha mantıklı olduğunu söyledi.
Kalorifer peteğinin sökülüp temizlenmesi mantıklı bir yaklaşım değildir, peteğin içindeki kanallar incecik (saç teli) kadar küçük kanallar var, petek temizlense de antifriz yapısı gereği sadece donmaya karşı korumaz, aynı zamanda pas oluşumunu engeller ve geçmişte oluşan pası da temizleme özelliğine sahiptir, bu sebebten pas yeniden peteği tıkayacak ve siz yeniden uğraşmak zorunda kalırsınız, bu sebebten peteği değiştirmeniz yararınıza olur, Ayrıca soğutma suyu antifrizini de değiştirmenizi öneririm, Motor suyu antifirizi 4-5 sene de bir değiştirmeniz gerekir, Uzun yıllardır değişmeyen antifriz yüzünden antifriz özelliğini kaybeder ve korozyon/pas koruması özelliğini kaybeder, Kalorifer peteğini Mahle (Behr) marka almanızı öneririm. En kaliteli marka bu markadır,

Motor soğutma suyu antifrizini mutlaka değiştiriniz. Aracınıza uyumlulu olan antifriz G13 tip olmalıdır, sanayide ve piyasada satılan halk dilinde (kırmızı/pembe renk) her antifriz aracınıza uyumlu değildir, Mutlaka G13 tip olmalıdır. Ve değişim esnasında kesinlikle çeşme suyu, içme suyu, market suyu kullanılmamalıdır..!! Saf su (distile su) kullanılmalıdır.
 
Upvote 0
Kalorifer peteğinin sökülüp temizlenmesi mantıklı bir yaklaşım değildir, peteğin içindeki kanallar incecik (saç teli) kadar küçük kanallar var, petek temizlense de antifriz yapısı gereği sadece donmaya karşı korumaz, aynı zamanda pas oluşumunu engeller ve geçmişte oluşan pası da temizleme özelliğine sahiptir, bu sebebten pas yeniden peteği tıkayacak ve siz yeniden uğraşmak zorunda kalırsınız, bu sebebten peteği değiştirmeniz yararınıza olur, Ayrıca soğutma suyu antifrizini de değiştirmenizi öneririm, Motor suyu antifirizi 4-5 sene de bir değiştirmeniz gerekir, Uzun yıllardır değişmeyen antifriz yüzünden antifriz özelliğini kaybeder ve korozyon/pas koruması özelliğini kaybeder, Kalorifer peteğini Mahle (Behr) marka almanızı öneririm. En kaliteli marka bu markadır,

Motor soğutma suyu antifrizini mutlaka değiştiriniz. Aracınıza uyumlulu olan antifriz G13 tip olmalıdır, sanayide ve piyasada satılan halk dilinde (kırmızı/pembe renk) her antifriz aracınıza uyumlu değildir, Mutlaka G13 tip olmalıdır. Ve değişim esnasında kesinlikle çeşme suyu, içme suyu, market suyu kullanılmamalıdır..!! Saf su (distile su) kullanılmalıdır.
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim hocam, antifriz yakın zamanda triger devir daim değişirken değiştirildi, bu yüzden değişmeli miyim bilmiyorum ama kalorifer peteği için tavsiyenizi uygulayacağım.
 
Upvote 0
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim hocam, antifriz yakın zamanda triger devir daim değişirken değiştirildi, bu yüzden değişmeli miyim bilmiyorum ama kalorifer peteği için tavsiyenizi uygulayacağım.
Hocam kalorifer peteğini söktüğünüz zaman zaten sistemin içindeki antifrizin belli bir kısmı boşalacak (yere akıcak), Ayrıca kalorifer peteğini sökerken ustanıza söyleyin çok dikkat etsin, kalorifer peteğinin konumu ön konsolun altında yani kabin içinde olduğu için sökülürken o bölgeyi iyi izole etmezseniz antifriz taban halısına akar, pis koku yapar, daha da önemlisi antifriz zehirli bir sıvıdır kokusu ve solunulması bile zehirlidir, Ayrıca taban halısını mahvedersiniz..!!

Kalorifer peteğiniz neden tıkandı..??
sebebi siz triger seti değiminde antfrizi de değiştirdiniz, Antifrizin temizlik özelliği olduğu için kir ve pas olan bölgelerdeki korozyonu elinden geldiğince temizledi, bu kir ve pas sistemdeki en ince kanallara sahip olan kalorifer peteğini tıkadı. Şuan motordaki yeni değişmiş olan antifriz kontamine hale gelmiştir yani paslı su barındırmaktadır, bu sebebten yeniden antifriz değiştirmeniz yararınıza olacaktır,

Öncelikle sistemin içini 15-20 litre saf su ile iyice temizleyip, Sonrasında (%50 antifriz %50 saf su) olacak şekilde yani (3-3,5 Litre G13 tip antifriz ve 3-3,5 Litre Saf Su karışımı) ile olacak şekilde doldurmalısınız. Bunun maliyeti size (yeni antifriz, saf su ve işçilik dahil) en fazla 1.000-1.500 lira olur. Merak etmeyin saf su denilen şey oldukça ucuz bir sıvıdır.
 
Upvote 0
Hocam kalorifer peteğini söktüğünüz zaman zaten sistemin içindeki antifrizin belli bir kısmı boşalacak (yere akıcak), Ayrıca kalorifer peteğini sökerken ustanıza söyleyin çok dikkat etsin, kalorifer peteğinin konumu ön konsolun altında yani kabin içinde olduğu için sökülürken o bölgeyi iyi izole etmezseniz antifriz taban halısına akar, pis koku yapar, daha da önemlisi antifriz zehirli bir sıvıdır kokusu ve solunulması bile zehirlidir, Ayrıca taban halısını mahvedersiniz..!!

Kalorifer peteğiniz neden tıkandı..??
sebebi siz triger seti değiminde antfrizi de değiştirdiniz, Antifrizin temizlik özelliği olduğu için kir ve pas olan bölgelerdeki korozyonu elinden geldiğince temizledi, bu kir ve pas sistemdeki en ince kanallara sahip olan kalorifer peteğini tıkadı. Şuan motordaki yeni değişmiş olan antifriz kontamine hale gelmiştir yani paslı su barındırmaktadır, bu sebebten yeniden antifriz değiştirmeniz yararınıza olacaktır,

Öncelikle sistemin içini 15-20 litre saf su ile iyice temizleyip, Sonrasında (%50 antifriz %50 saf su) olacak şekilde yani (3-3,5 Litre G13 tip antifriz ve 3-3,5 Litre Saf Su karışımı) ile olacak şekilde doldurmalısınız. Bunun maliyeti size (yeni antifriz, saf su ve işçilik dahil) en fazla 1.000-1.500 lira olur. Merak etmeyin saf su denilen şey oldukça ucuz bir sıvıdır.
İlginiz ve değerli bilgiler için teşekkür ederim 🙏
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt