TSI Motor


SB1907_23

Üye
Katılım
14 May 2015
Mesajlar
456
Tepkime puanı
289
Konum
Memleket Elazığ/İkamet Kayseri
İsim
Serkan
TSI motor için her yerde farklı farklı kullanım önerileri var.

mesela kitapçıkta yola çıkmadan ve ulaştıktan sonra rolantide çalıştırmaya gerek yok yazıyor ama turbo için bunu yapmanız lazım diye yazanlar var. bu ve bunun gibi, nelere dikkat etmek gerektiği ile ilgili doğru bilgileri burada toplasak nasıl olur?

 
SB1907_23 dedi:
TSI motor için her yerde farklı farklı kullanım önerileri var.

mesela kitapçıkta yola çıkmadan ve ulaştıktan sonra rolantide çalıştırmaya gerek yok yazıyor ama turbo için bunu yapmanız lazım diye yazanlar var. bu ve bunun gibi, nelere dikkat etmek gerektiği ile ilgili doğru bilgileri burada toplasak nasıl olur?
Ben kendi yaptığımı söyleyeyim. Anlık yakıtı ekrana getirin. Araç ilk çalıştığında anlik motor soğuk ise 3 civarından başlıyor. 0.6 ya düşene kadar motor kendine gelmeye çalışıyor ve hafif titriyor. Bu vakit içerisinde bekleyin bence. Motorun bir derdi var belli.

 
SB1907_23 dedi:
TSI motor için her yerde farklı farklı kullanım önerileri var.

mesela kitapçıkta yola çıkmadan ve ulaştıktan sonra rolantide çalıştırmaya gerek yok yazıyor ama turbo için bunu yapmanız lazım diye yazanlar var. bu ve bunun gibi, nelere dikkat etmek gerektiği ile ilgili doğru bilgileri burada toplasak nasıl olur?
Değerli Hocam;

son derece güzel bir tespit...

Start stop sistemine entegre, turbo yatakları için elektrik motoru tahrikli yağlama sistemi mevcuttur.

Start stop ile turbo bir arada bulunması oldukça zor sistemlerdir.

Sizin de dikkatinizi çektiği gibi turbo yataklarının oldukça yüksek devirlerde dönüşü esnasında yağın merkezkaç etkisiyle sürtünmenin gerçekleştiği yerlerden uzaklaşmasını engelleyemeyeceğimiz için bu yataklara pompalanan yağın sürekliliğini sağlamalı.

Start stop sistemi tam bu milin yağlanması esnasında ansızın motorun durmasıyla yağsız kalabilirdi.

Bunu önlemek için yağlama sistemi motordan bağımsız elektrikli bir pompa sistemi ile yağlamaya devam eder.

Start stop kıs süreli duraklamlar için olduğundan motor belli bir süre çalışana kadar idare edecek bir sistemden bahsediyorum.

Ancak uzun süreli kullanım sonrası araç park edilecekse....

Park manevrası yapmaya başlamadan önce start stopu kapatmalı..

Araçla ilgili kontrolleri, yük indirme bindirmeleri yaparken bir kaç dakika kendi kendine çalışmasına müsaade etmeli.

  kullanıcı kılavuzunda yani kara kaplı kitapta (sayfa166)

"Araç uzun süre yük altında kullanılırsa, durdurulduktan sonra dahi motor hararet yapabilir. Motor hasarını önlemek için motoru durdurmadan önce 2 dakika rölantide çalıştırın."

Denmektedir.

 
Teşekkürler hocam kitapçığı okumuştum ama biraz kalın bir kitap gözden kaçan yerler oluyor haliyle. uzun süreli kullanım meselesini yeni öğrenmiş oldum.

bu yazdığım sadece bir örnekti tsi motor için dikkat edilmesi gereken başka neler var? doğru bilinen yanlışlardan kurtulmak için değerli golf üstadlarımızı dinleyelim. mesela dizel motorlar gibi soğuk havada kullanım önerisi var mıdır vs

 
SB1907_23 dedi:
Teşekkürler hocam kitapçığı okumuştum ama biraz kalın bir kitap gözden kaçan yerler oluyor haliyle. uzun süreli kullanım meselesini yeni öğrenmiş oldum.

bu yazdığım sadece bir örnekti tsi motor için dikkat edilmesi gereken başka neler var? doğru bilinen yanlışlardan kurtulmak için değerli golf üstadlarımızı dinleyelim. mesela dizel motorlar gibi soğuk havada kullanım önerisi var mıdır vs
Değerli Hocam;

Öncelikle Estağfurullah;

*Sanırım tüm araçlar için ideal çalışma sıcaklığına erişmeden yüksek devirde kullanmaktan sakınmak ilk dikkat edilmesi gereken şeydir.

*Motorun harareti 50 dereceyi geçmeden ısınmak için kaloriferleri açmak hem motorun geç ısınmasına neden olur hem de sizi ısıtamayacağından boşuna çalışır.

* İlk çalıştırma esnasında kesinlikle gaza basarak aracı çalıştırmayın.

*İlk çalıştırma esnasında otomatik jigle devri yükseltecek 1100-1200  devir civarında tutacaktır. Siz camları temizlerken, lastiklerin önünde bir şey var mı diye kontrol edip bir tur atarken motor normal rölanti devrine düşecektir.havanın soğukluğuna göre geç ısınacaktır doğal olarak. Bu devir 700-800 devire düşünceye kadar yola çıkmayın.

*Motor devrini ekonomik sürüşte 1300 devir-1500 devir aralığında tutmaya gayret edin.

Bu devir aralığında uygun yol koşulları varsa vites değiştirin.

*Cruise control varsa kullanmayı öğrenip kullanmaya başlamak hem yakıt ekonomisi hem de uzun ömürlü motor ve motor yağı sağlar.

*Yağ yakan bir motor istemiyorsanız mutlaka rodaja dikkat ediniz.

 

Geri
Üst Alt