SB1907_23 dedi:
TSI motor için her yerde farklı farklı kullanım önerileri var.
mesela kitapçıkta yola çıkmadan ve ulaştıktan sonra rolantide çalıştırmaya gerek yok yazıyor ama turbo için bunu yapmanız lazım diye yazanlar var. bu ve bunun gibi, nelere dikkat etmek gerektiği ile ilgili doğru bilgileri burada toplasak nasıl olur?
Değerli Hocam;
son derece güzel bir tespit...
Start stop sistemine entegre, turbo yatakları için elektrik motoru tahrikli yağlama sistemi mevcuttur.
Start stop ile turbo bir arada bulunması oldukça zor sistemlerdir.
Sizin de dikkatinizi çektiği gibi turbo yataklarının oldukça yüksek devirlerde dönüşü esnasında yağın merkezkaç etkisiyle sürtünmenin gerçekleştiği yerlerden uzaklaşmasını engelleyemeyeceğimiz için bu yataklara pompalanan yağın sürekliliğini sağlamalı.
Start stop sistemi tam bu milin yağlanması esnasında ansızın motorun durmasıyla yağsız kalabilirdi.
Bunu önlemek için yağlama sistemi motordan bağımsız elektrikli bir pompa sistemi ile yağlamaya devam eder.
Start stop kıs süreli duraklamlar için olduğundan motor belli bir süre çalışana kadar idare edecek bir sistemden bahsediyorum.
Ancak uzun süreli kullanım sonrası araç park edilecekse....
Park manevrası yapmaya başlamadan önce start stopu kapatmalı..
Araçla ilgili kontrolleri, yük indirme bindirmeleri yaparken bir kaç dakika kendi kendine çalışmasına müsaade etmeli.
kullanıcı kılavuzunda yani kara kaplı kitapta (sayfa166)
"Araç uzun süre yük altında kullanılırsa, durdurulduktan sonra dahi motor hararet yapabilir. Motor hasarını önlemek için motoru durdurmadan önce 2 dakika rölantide çalıştırın."
Denmektedir.