Sıfır Araç - Golf 8,5'da Fabrikasyon Vida Ayarları(sök tak) ve Çift Kat Boya Hk.


Katılım
5 Ocak 2024
Mesajlar
80
Tepkime puanı
107
Konum
Ankara
İsim
Golf 8.5
Araç
Golf 8.5 İstiridye Grisi
Merhabalar,

Yakın zamanda Golf 8,5 aldım. Aracı teslim alırken boya kontrolü yaptım. Tüm parçalarda benzer mikron ölçümü çıkıyor(195-280 arası)
Fabrikada çift kat boya atılmış.
Ayrıca kaput ve bagaj vidalarının hepsinde ayar yaptıklarından dolayı oynama var.

Bayi bunların bir sorun olmadığını, fabrikanın aracı düzgün teslim etmek için yaptığı standart işlemler olduğunu belirtti.
Yaklaşık 10 aracın 2'sinde bu durumların olduğunu söyledi.

Bende bayiden aşağıdaki belgeleri aldım.

1-) PDI raporu (Bayi'nin aracı teslim alırken yaptığı boya mikron ölçümlerini içeriyor)

2-) Çift kat boya ve vida ayarlarının fabrikasyon olduğunu anlatan belge.
(Bayi aracı incelemek için yarım gün teslim aldı. Sonrasında bu belgeyi hazırlayıp verdiler)


Aracı teslim alırken kesinlikle kontrollerinizi yapın. Volkswagen grubu araçlarda fazlasıyla görülen bir durum.
2. el satışında elinizde göstereceğiniz bir belge olur.

Sizler kontrol yaptınız mı? Yapanlarda bu durumlar var mıdır?

Aldığım belgeler yeterli olur mu? 2. el satışında sorun yaşar mıyım?
 
Son düzenleme:

Ben yapmadım açıkçası bir bakayım boya makinesi bulursam.
 
Hayırlı olsun, güzel günlerde uzun yıllar sorunsuz kullanın inşallah.
 
Ben yapmadım açıkçası bir bakayım boya makinesi bulursam.
Hocam gözle vidaların kontrolünü yapmanızı tavsiye ederim. Zaten müdahele varsa çok belli oluyor. Bir ayar izi varsa fabrikasyon olduğuna dair belge alırsınız.

Aslında bunlar Türkiye hariç her yerde normal şeyler. Adamlar üretim bandından indikten sonra ayarsızlık varsa düzeltiyor. Anormal hiçbir şey yok.
Malesef bizim ülkede olay abartılıyor. Şunu alman mühendisler duysa gülerler bize.
 
ben de hiç baktırmadım olduğu gibi teslim aldım
 
Merhabalar,

Yakın zamanda Golf 8,5 aldım. Aracı teslim alırken boya kontrolü yaptım. Tüm parçalarda benzer mikron ölçümü çıkıyor(195-280) arası.
Fabrikada çift kat boya atılmış.
Ayrıca kaput vidalarının hepsinde oynama var.

Bayi bunların bir sorun olmadığını fabrikada aracı düzgün teslim etmek için yaptığı standart işlemler olduğunu belirtti.
Yaklaşık 10 aracın 2'sinde bu durumların olduğunu belirtti.

Bende bayiden aşağıdaki belgeleri aldım.

1-) İmzalı kaşeli PDI raporu (Bayi'nin aracı teslim alırken yaptığı boya mikron ölçümlerini içeriyor)

2-) Çift kat boya ve vida ayarlarının fabrikasyon olduğunu anlatan kaşeli imzalı belge.
(Bayi aracı incelemek için yarım gün teslim aldı. Sonrasında bu belgeyi hazırlayıp verdiler)


Aracı teslim alırken kesinlikle kontrollerinizi yapın. Volkswagen grubu araçlarda fazlasıyla görülen bir durum.
2. el satışında en azından elinizde belge olur.

Sizler kontrol yaptınız mı? Yapanlarda bu sorunlar var mıdır?
Aldığım da 6 km deydi araç ve hemen çıktım yamanlar oto ferdi abimin yanına gittim exper için sıfır sıkıntı çift kat vs oynama falan yok ben sıfır araca dahi güvenmiyorum çünkü boya konusunda
 
Aracı alalı 3 yıl oldu ne kendim baktım ne de baktırdım. Bu tür olayları duyunca insan şüpheleniyor ama benim için zaten iş işten geçmiş :D
 
Merhabalar,

Yakın zamanda Golf 8,5 aldım. Aracı teslim alırken boya kontrolü yaptım. Tüm parçalarda benzer mikron ölçümü çıkıyor(195-280) arası.
Fabrikada çift kat boya atılmış.
Ayrıca kaput vidalarının hepsinde oynama var.

Bayi bunların bir sorun olmadığını fabrikada aracı düzgün teslim etmek için yaptığı standart işlemler olduğunu belirtti.
Yaklaşık 10 aracın 2'sinde bu durumların olduğunu belirtti.

Bende bayiden aşağıdaki belgeleri aldım.

1-) İmzalı kaşeli PDI raporu (Bayi'nin aracı teslim alırken yaptığı boya mikron ölçümlerini içeriyor)

2-) Çift kat boya ve vida ayarlarının fabrikasyon olduğunu anlatan kaşeli imzalı belge.
(Bayi aracı incelemek için yarım gün teslim aldı. Sonrasında bu belgeyi hazırlayıp verdiler)


Aracı teslim alırken kesinlikle kontrollerinizi yapın. Volkswagen grubu araçlarda fazlasıyla görülen bir durum.
2. el satışında en azından elinizde belge olur.

Sizler kontrol yaptınız mı? Yapanlarda bu sorunlar var mıdır?
 
Şimdi bir fabrikanız var ve üretim de kalite kriter dışı bölgeler var mamülü çöp mü yaparsınız yada kurtarıp su kaldıracak pazara mı yönlendirirsiniz bu iş böyledir lakin bu tarz rework işlemi yapılan ürünler 3. Dünya pazarlarına itelenir örneğin sizin aldığınız aracı ABD ye gönderemez yada diğer Avrupa ülkelerine gönderemez durum böyle yani
 
Şimdi bir fabrikanız var ve üretim de kalite kriter dışı bölgeler var mamülü çöp mü yaparsınız yada kurtarıp su kaldıracak pazara mı yönlendirirsiniz bu iş böyledir lakin bu tarz rework işlemi yapılan ürünler 3. Dünya pazarlarına itelenir örneğin sizin aldığınız aracı ABD ye gönderemez yada diğer Avrupa ülkelerine gönderemez durum böyle yani
Böyle bir ayrım yapıyor olsalar emin olun öncelikle Türkiye'ye göndermezler.

Arabının vidasının sıkılarak ayar yapılmasını takacak tek ülke biziz malesef.
Avrupadaki adam 2 kat boyalı diye ekstra para bile verir.

Bende bu işlemlerin normal olduğunu düşünüyorum.

Fakat mobilya boyacılığından ekspertizliği geçiş yapmış insanlara kendimi anlatacak olmam canımı sıkıyor.
Herkes Tarcanlar değil malesef.

Bu konuyu uzun süredir araştıyorum. Birçok Volkswagen araçta bu durum mevcut. Hatta forumda da epey konuşulmuş tartışılmış.
Kimisi ekspere gidince öğreniyor. Kimisi başta tespit edip firmadan belge alıyor.

Örnekler çoğaldıkça ekspertizciler, fabrikanın 3 kez boyama hakkı olduğunu ve gerekirse son kontrolde vidalarda ayar yapabileceğini öğreniyorlar..
 
Son düzenleme:
Hayırlı olsun,
Bende bayide rica ettim boyaya baktılar. Sonra alır almaz ekpertiz yaptırdım. Çok şükür sıkıntı çıkmadı. Artık sıfır araç alırken bile korkar olduk.
 

Geri
Üst Alt