Enjektör mü Dpf mi ?


golfcu91

Katılımcı Üye
 
Katılım
15 Ocak 2020
Mesajlar
629
Tepkime puanı
353
Konum
İstanbul
İsim
burhan
Arkadaşlar selamlar bugün ile beraber toplamda 2.kez soğuk motor da egzozdan beyaz duman atma ve rolantide yukarı aşağı oynama ile karşılaşıyorum.
Araç bu aralar çok jenerasyon a giriyor sorun dpf tikanikligindan mi yoksa enjektör ler mi merhaba diyor bana.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC

Arkadaşlar selamlar bugün ile beraber toplamda 2.kez soğuk motor da egzozdan beyaz duman atma ve rolantide yukarı aşağı oynama ile karşılaşıyorum.
Araç bu aralar çok jenerasyon a giriyor sorun dpf tikanikligindan mi yoksa enjektör ler mi merhaba diyor bana.
Hocam enjektör ve bobinlerde sorun olduğunda çekişten düşme olarak kendini gösteriyor arıza
Partikül filtresi tıkalı olabilir
 
şehir içi kullanılmışsa devirli devirsiz vs.. 150 bine yakın mutlaka enjektör sorun çıkarıyor. ihmal ederseniz dpf doluyor. Sonra 2-3 kat fazla masraf çıkarıyor. bobini memesi iç takımı vs.. komple 4 enjektörün elden geçmesi gerekiyor.
ihmal ederseniz masrafınız ağır olur piston yüzeyi bozulur fazla yakar vs.. yağına suyuna enjektörüne iyi bakmak gerekiyor.
 
Soğuk motorda dpf devrede değildir, egr kapalıdır.
 
Soğuk motorda dpf devrede değildir, egr kapalıdır.

Tam öyle olmuyor sanki.

Yüksek basınçlı egrlerde (mesela CAY motor) egr dpfden önce “kirli” egzozu alıp çeviriyor. (O yüzden çabuk tıkanıyor) Düşük basınçlı egrlerde (CLH, CXX gibi) egr dpfden sonra “temiz” egzozu alıp çeviriyor.

Dpf çalışma sıcaklığına ulaşmadan işini tam görmüyor belki ama egrli egrsiz egzoz gazı o dpf içinden mutlaka geçiyor. Devrede yani.

İlk sorudaki rejenerasyona sık girme konusu biraz yumurta tavuk ilişkisi gibi. Herhangi biri de olabilir her ikisi de.

Motor neydi bu arada?
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Tam öyle olmuyor sanki.

Yüksek basınçlı egrlerde (mesela CAY motor) egr dpfden önce “kirli” egzozu alıp çeviriyor. (O yüzden çabuk tıkanıyor) Düşük basınçlı egrlerde (CLH, CXX gibi) egr dpfden sonra “temiz” egzozu alıp çeviriyor.

Dpf çalışma sıcaklığına ulaşmadan işini tam görmüyor belki ama egrli egrsiz egzoz gazı o dpf içinden mutlaka geçiyor. Devrede yani.

İlk sorudaki rejenerasyona sık girme konusu biraz yumurta tavuk ilişkisi gibi. Herhangi biri de olabilir her ikisi de.

Motor neydi bu arada?
Motor 1.6 tdi cayc euro5 hocam
Yanlis hatırlamıyor isem bende soğuk sicak farketmiyor gireceği varsa direk rejenerasyona giriyor
 
Soğuk motorda dpf devrede değildir, egr kapalıdır.
Hocam soğuk ikende girdiğini hatırlıyorum
şehir içi kullanılmışsa devirli devirsiz vs.. 150 bine yakın mutlaka enjektör sorun çıkarıyor. ihmal ederseniz dpf doluyor. Sonra 2-3 kat fazla masraf çıkarıyor. bobini memesi iç takımı vs.. komple 4 enjektörün elden geçmesi gerekiyor.
ihmal ederseniz masrafınız ağır olur piston yüzeyi bozulur fazla yakar vs.. yağına suyuna enjektörüne iyi bakmak gerekiyor.
Dpf saten doludur hocam çok sık rejenerasyona giriyor şuan hata kodu vermiyor ama doludur yoksa bu kadar sık girmez ben aracı 145binde aldım şuan 158binde evveliyatini tam bilmiyorum ama istanbul dışında kullanılmış fazla yakma konusu sehiricinde evet 1.5 km gidiş geliş 3km okula gitmek icin eşim kullanıyor aracı bu şartlarda 7 7.5 arası yakıyor çokta denemez aslında bu mesafeye bilemedim :)
şehir içi kullanılmışsa devirli devirsiz vs.. 150 bine yakın mutlaka enjektör sorun çıkarıyor. ihmal ederseniz dpf doluyor. Sonra 2-3 kat fazla masraf çıkarıyor. bobini memesi iç takımı vs.. komple 4 enjektörün elden geçmesi gerekiyor.
ihmal ederseniz masrafınız ağır olur piston yüzeyi bozulur fazla yakar vs.. yağına suyuna enjektörüne iyi bakmak gerekiyor.
 
Motorun çalışma koşulları vardır, ilgili parametrelere göre motorun soğuk koşulda belirttiğiniz fonksiyonlar çalışmaz yüksek devirde çalışması bunun dpf regen işlemi yaptığını göstermez, Bunu motor ölçüm blokları üzerinden son regen zamanına bakarsanız anlayabilirsiniz. Aşırı kurum durumunda dpf zorunlu regen işlemine geçerse koşulların bazıları yok sayılır ama kurumu yakamayacak kadar egsoz sıcaklığına ulaşmazsa o regen başlamaz. Yinede siz bilirsiniz yapıyor diyorsanız yapıyordur
 
Motorun çalışma koşulları vardır, ilgili parametrelere göre motorun soğuk koşulda belirttiğiniz fonksiyonlar çalışmaz yüksek devirde çalışması bunun dpf regen işlemi yaptığını göstermez, Bunu motor ölçüm blokları üzerinden son regen zamanına bakarsanız anlayabilirsiniz. Aşırı kurum durumunda dpf zorunlu regen işlemine geçerse koşulların bazıları yok sayılır ama kurumu yakamayacak kadar egsoz sıcaklığına ulaşmazsa o regen başlamaz. Yinede siz bilirsiniz yapıyor diyorsanız yapıyordur
Mesela bildiği kadari ile çeyrek depo altına düştüğü zaman rejenerasyona girmiyor diye biliyorum. Ama azonce biryere gittim depo kırmızıya düşmüştü bana mısın demedi girdi rejenerasyona. Gece Bi TEM e çıkacağız anlaşıldı. :)
Az kaldı downpipe olayını yapmak istemiyordum ama başka çare kalmayacak
 
Arkadaşlar selamlar bugün ile beraber toplamda 2.kez soğuk motor da egzozdan beyaz duman atma ve rolantide yukarı aşağı oynama ile karşılaşıyorum.
Araç bu aralar çok jenerasyon a giriyor sorun dpf tikanikligindan mi yoksa enjektör ler mi merhaba diyor bana.
biraz uzun yol yapın önce aracı 3 bin devirden aşağıya düşmeyecek şekilde ( hızlı gidin demiyorum 3. Vites 4. Vites yolun durumuna höre ) 30-40 dk. Kullanın önce bi dpf temizlesin kendi sonra tekrar kontrol edin problem devam edecek mi
 
Varsa motordaki sorunlar bir tarafa, 3km gidiş geliş dpf için hiç uygun değildir. Sürekli dolduğu gibi hiçnir rejenerasyon döngüsünü tamamlayamaz bile.

Benzinli ve hatta elektrikli sizin için ideal sanki. Ama bu araç duracaksa sık sık würth, liqui moly vb gibi bir dpf katllısı kullanmanız biraz faydalı olabilir. Bu katkılar katalizör etkisi gösterip rejenerasyon sıcaklığını düşürüyor. Dpf tam ısınmasa bile kurum yakıyor.

Uygun bir cihaz ile dpf metriklerini görmeniz faydalı olabilir.
 

Geri
Üst Alt