ESC Off düğmesi neden yok?


silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,340
İsim
Murat İNCİ
WYl8gE.jpg


ESC off düğmesinin bizde olmayışının nedenleri biden fazla. 

Bizdeki Medya ekranındaki ESC kapatma tuşu sadece ASR'yi kapatır.
Bu düğmenin olmayışının nedenleri arasında "bizim eğlenmemizi engellemek" en son sırada bile değil. 
Önden çekişli araçlarda understeer durumunda sürüşte tecrübe veya ustalık, kontra montra işe yaramaz. 
Siz ESP yi kapattım sanarak sadece ASR ve XDS kapatılması mümkün; Golf 6'da 2 kademeli ESP off var o zamanlar yoktu ama artık Avrupa'da sürekli devrede olan ESP/ESC yasal  zorunluluk.

ESP off düğmesi çamura batan aracı kurtarmanın tek yolu olarak 4x4 arazi araçlarında kullanılan veya yüksek süratlerde viraj alırken veya kalkışta güç kaybına neden olan, dolayısıyla zaman kaybına yol açtığından spor  otomobillerde düşünülmüş ve tamamen zorunlu hallerde kullanılan bir sistem. 
GTI'da da aynısı geçerli. Sadece ilk kademe kapatılır. 
Sadece R'da 4motion olduğu için 2 kademeli ESP OFF düğmesi var ve spor otomobil kategorisinde geçerli kurallara tabidir. 
Drifting ya da yanlamak arkadan itişli araçlara özgü bir harekettir çünkü gazdan ayağını çekmeden virajın apex'ini teğet geçebilirsiniz... Hatta aracın arkası önünden önce virajı döndüğünden direksiyonu kontrdan sonra düzeltmek yeterli olacaktır.

Aynı hareketi önden çekişli bir araçta lütfen denemeyiniz..

 
1.6 tdı aracımda kodlama ile esp sport ve esp off'u açtım.Esc off kesinlike önce trafiğe kapalı alanda denenmeli.Ustalığınıza güvenmiyorsanız arabayı toparlamak oldukça güç.Önden kaymada kafa açıla açıla gidiyor ve siz bakıyorsunuz.

 
Ben yazdıklarınızın %80ine katılmıyorum malesef :) Öncelikle koyduğunuz fotoğraf benim aracımın :D

1-Understeerden kurtulmak mümkün,left foot brake ile kurtulabilirsiniz genelde eğerki sol ayağınızla frene basamıyorsanız park frenini çekin %80 aynı işlemi yapar(frene basıyor çünkü park freni)

2-"Siz ESP yi kapattım sanarak sadece ASR ve XDS kapatılması mümkün" Zaten ESP'yi kapattığını düşünen varsa(orjinal kodlamasız arabada) zaten markanın yapacak birşeyi yok.Adam koskoca oraya ASR kapalı yazmış ESC/ESP off yazmamış. Ayrıca Etkin/ASR Kapalı/ESC Spor/ESC Kapalı konumlarda bile XDS devrededir.XDS'in kapatılması mümkün demişiniz ama bu iş böyle değil.ASR ile XDS'i karıştırmamak lazım.ASR kapalı/ESC Spor/ESC Kapalı konumlarında XDS devrededir.ASR kapalı olduğu için motor ecu'sundan gaz kesme işlemini yapmaz fakat XDS optimim sürüşü korumak için fazla gücü diğer tekere aktarmaya devam eder.Eğer dediğiniz gibi olsaydı Golf GTI'lar ESC Spor modda falan o güçle önden kaymanın alasını yaşardı.Opsiyonel VAQ Difransiyelde bir işe yaramazdı çekiş kontrolü kapatılınca devreden çıksaydı.

3-ESP/ESC off yapmak tamamen fabrikanın kendi elinde olan birşeydir. 4motion olup olmamasıyla alakası yoktur bu durumun. Bakınız Leon Cupra,Golf 5 GTI...vs bu araçlar fabrikadan çıkış olarak ESP'Leri kapatılabiliyor.İlla 4 çeker yada arkadan çeker olcak diye birşey yok.Kaldıki uç arabalardan örnek vermek yerine tsi 125 makyajlı scirocconun bile espsini tamamen kapatabilirsiniz hemde fabrika çıkışı.Tamamen fabrikanın kendi kalibrasyonu.

4-Spor otomobill katagorisi kuralları nedir ben bilmiyorum?Varsa böyle bir EU Standartı okumak isterim?Sadece spor otomobillerde ESP kapatılabilir...gibi bir yazı.Ben yazdığınızdan öyle birşey anlıyorum ve malesef öyle bir katagori var ama öyle bir katagörinin kuralları yok.A3 1.2 TSI'da bile komple ESP'yi kapatabilirisiniz.Yani Spor otomobil olucak,anca orada kapatılabilir gibi bir şey yok.

5-Drift yapmak ayrı birşeydir arabanın arkasıyla oynamak ayrı birşeydir.Mesela eski aracım golf6 varken bir gram arkasını kaydıramazsınız hep önden...Ruh yok,hissiyat yok kural basit viraja hızlı girersen önden kayarım bitti.Solamı dönüyorsun,istediğin kadar kır direksiyonu ben düz gidicem der...Ama gel görünki Golf7'nin dengesine bayılıyorum,çok nadir understeer yaşattı bana.Heleki ESP Kapalıyken yada spor moddayken öyle bütünleşiyorumki nerede durmam gerektiğini,nerede ne yapmam gerektiğini herşeyi sanki dili yokta hissiyatlarıyla bana anlatıyor.ESP açıkkende böyle ama tam zevkin doruklarındayken baam diye ESP'nin vurması hoş olmuyor.

Şahsen ben TDı bir golfte bile ESC Spor ve kapalıda zevk alabiliyorken Golf R'ı düşünemiyorum o verdiği keyif mükemmeldir.Bir sonraki aracımda o olucak inş.Oversteer eğlencesi candır :)








Neyse o kadar konuştuk konunun cevabını vermedik.Bunun tek bir sebebi vardır oda maliyettir.Sıradan 1.2 TSI'dan 2.0 TDI 150'ye kadar olan kullanıcılar neden sürekli ESP'yi kapama ihtiyacı duysunlarki? Yada duydular diyelim o zaman GTI/GTD/R alacaklardı yapıcak birşey yok gibi bir yaklaşım var ortada :D  

Şaka bir yana bu işin sebebi maliyettir.Eğer siz o tuşu oraya koymazsanız,Onun kablolarını oraya koymazsanız ayrıca bunlar monte edilirken daha az malzeme olduğundan daha az vakit harcayarak maliyeti düşürmüş olucaksınız.Öyle deme ya altı tarafı toplasan maliyeti 2Eurodur adamlara demeyin büyük düşünün.Yılda neredeyse 10milyon golf satılıyor,Bunların 3 milyonu GTD/GTI/R olsa geriye 7milyon ESP tuşsuz Golf satmış olursunuz. 7milyon X 2Euro yılda dünyanın kazancını yapmış olursunuz :)

 
@mehmetmert

Fotoğrafınızı izinsiz alıntıladığım için gerekiyorsa  özür dilerim; ancak diğer yazdıklarım siz katılmasanız da doğru olduğu için özür dileyemem

Ancak Malum videonun sizin olduğunu biliyor olsam da olumsuz yorum yapmamak adina başka bir yerde ve sizi anmadan derdimi anlatmama müsaade etmediniz  ve cümle alem duysun o videodaki sürücü benim diyorsanız diyecek sözüm var. 

Burada mümkün olduğunca ortalama sürücülerin ortalama sorunlarına kendim gibi  ortalama yanıtlar veriyorum. İleri sürüş tekniklerini bilirim ama burada dikkatle ve mümkün olduğu kadar nadir kullanırım.  Burada kötü örnekleri örnek olarak vermediğimiz gibi onları överek meşrulaştırmaz veya özenilir bir şey gibi sunmayız. Evet zaman zaman herkes gibi biz de gazlarız ama bunu sizin yaptığınız gibi yaya ve araç trafiğine açık ve herkesi açıkça tehlikeye atacak şekilde yapmayız.

Sizin neyi ne kadar doğru bildiğiniz belli; arkadan itişli ve dört çeker araçlara özgü oversteer ile önden çekişli araçlara özgü understeer 'i birbirine karıştırmakla kalmayıp  (yapılan direksiyon hareketine bağıntılı) ağırlık transferine bağlı kopmayı, güce ve hiza ve de çekişin bulunduğu lastiklere bağlı oversteer ile karıştırmış, çorbaya dönen zihnime bir de kafadan kaymaya dahice çözümünüz olan ve bence sizin adınızla anılmayı hak eden sol ayak freni veya el freni çekmekle engellemek suretiyle tuz atmış oldunuz...  oysa ki ayağınızın altındaki gaz pedalında bıraktığınız boşluk bunun içindir ama aslen sadece ve sadece tek bir kurtuluş yolu vardır understeer den... understeer e düşmemek....

Geri kalan söylemleri yukaridaki örneğe bakarak tartışmanin gereği de kalmıyor.

Forumda karşılaştık, kaçış yok ama Allah trafikte karşılaştırmasın :)  

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Şehir içi allah korusun o motorcu korkudan frene bassa altında arabanın malesef ki iş yine devlete düşüyor her şehire pist yapılması şart en azından bu tiplerin yarsı oraya gitse 100-200 kişi canını kurtarmış olur hep çarpmadan hemde çarpılmadan ölüm azalır, kaldırımda yürümenin yürek istediği ülke türkiye

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Valla özürlük bir durum yok ortada,left foot brake ile understeer'e çare buldunuz diyen biriyle ben zaten tartışmaya bile girmem haklısınız der kapatırım :)  

Videolardada çarpılabilecek tek kişi var oda motorlu,motorluda zaten kendisi gelip ben önden gidip izleyeceğim dedi dörtlüleri açık şekilde gidiyor zaten dikkatli izlerseniz...Korkma gibi bir durumu yok yani :)

Bu arada merak etmeyin Adanadan kalkıp gidip İstanbul parkada çıkıcam,Ekim seansında gelmek isteyen olursa beklerim :)

 
Devletin vatandaşlarından gereksiz hava tüketimine vergi almasını isterdim :) lütfen becerilerinizi er meydanı yani pistlerde gösteriniz

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Birde mümkünse plakanızın açık olduğu bir video paylaşırsanız sevinirim :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Senelerimi geçirdim apaçilikle , eğitimler aldım dünyalarca , bilgi hep farklıdır , mesela çocukken  ateşlendiği için bir kulağı az duyan ergenler gibi hissederim bazen,kafam almaz herşeyi , hemde  bu yaşıma rağmen , bir sürü bilgi var ben anladım mesela , understeer nedir bilirim veya left foot brake , ama bildiğim birşeyler daha var , rahmetli dedem akşam yatağına yatabilen adam iyi şöfördür derdi , ya da ecnebiler gibi olma hastalığımızın dilime eklediği GOOD RİDİNG İS AN ART benzetmesi , bu iş sanatmıdır ben bilmem , ama tutkudur , sevgidir , aşk'tır ve ben sevdiğim ile aynı havayı soluyup aynı yatağa yatmaya aşık olduğum için en iyi sürücü benim ,siz istediğiniz kadar hızlı ve adrenalin yüklü sürebilirsiniz ama kimseyi sevdiklerinden ayırma riskine girmeyi tercih etmemelisiniz.Saygılarımla..@mehmetmert

 
Devletin vatandaşlarından gereksiz hava tüketimine vergi almasını isterdim :) lütfen becerilerinizi er meydanı yani pistlerde gösteriniz

Sent from my iPhone using Tapatalk
Alsınlar hocam vergi sorun yok :)  Ekimde er meydanındayım gelin İstanbul Parka Plakayı bizzat kendi gözlerinizle canlı görürsünüz o zaman istediğiniz video çekebilirsiniz plaka açık... Unutmayın ama ha ilk vergimi size vermiş olurum bu arada :)

 
Alsınlar hocam vergi sorun yok [emoji4] Ekimde er meydanındayım gelin İstanbul Parka Plakayı bizzat kendi gözlerinizle canlı görürsünüz o zaman istediğiniz video çekebilirsiniz plaka açık... Unutmayın ama ha ilk vergimi size vermiş olurum bu arada [emoji4]
Pistlerde gururla izlerim tabiki ,yollarda görürsem vatandaşlık görevimi yaparım hocam kimse kusura bakmasın

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Pistlerde gururla izlerim tabiki ,yollarda görürsem vatandaşlık görevimi yaparım hocam kimse kusura bakmasın

Sent from my iPhone using Tapatalk
Sağ koltuk boş olursa arkadaşlarım gelmezse beklerim sizi :)
Kusurluk birşey yok tabiki görevinizi yerinize getirin,savunulucak yanı yok ama cidden kimse yokken yapıyorum o kavşaklarda sadece 1inde motor var oda dediğim gibi kendisi teklif sundu :)  

Demem o ki o tuş maliyet için yok :)

 

Geri
Üst Alt