Ben yazdıklarınızın %80ine katılmıyorum malesef
Öncelikle koyduğunuz fotoğraf benim aracımın
1-Understeerden kurtulmak mümkün,left foot brake ile kurtulabilirsiniz genelde eğerki sol ayağınızla frene basamıyorsanız park frenini çekin %80 aynı işlemi yapar(frene basıyor çünkü park freni)
2-"Siz ESP yi kapattım sanarak sadece ASR ve XDS kapatılması mümkün" Zaten ESP'yi kapattığını düşünen varsa(orjinal kodlamasız arabada) zaten markanın yapacak birşeyi yok.Adam koskoca oraya ASR kapalı yazmış ESC/ESP off yazmamış. Ayrıca Etkin/ASR Kapalı/ESC Spor/ESC Kapalı konumlarda bile XDS devrededir.XDS'in kapatılması mümkün demişiniz ama bu iş böyle değil.ASR ile XDS'i karıştırmamak lazım.ASR kapalı/ESC Spor/ESC Kapalı konumlarında XDS devrededir.ASR kapalı olduğu için motor ecu'sundan gaz kesme işlemini yapmaz fakat XDS optimim sürüşü korumak için fazla gücü diğer tekere aktarmaya devam eder.Eğer dediğiniz gibi olsaydı Golf GTI'lar ESC Spor modda falan o güçle önden kaymanın alasını yaşardı.Opsiyonel VAQ Difransiyelde bir işe yaramazdı çekiş kontrolü kapatılınca devreden çıksaydı.
3-ESP/ESC off yapmak tamamen fabrikanın kendi elinde olan birşeydir. 4motion olup olmamasıyla alakası yoktur bu durumun. Bakınız Leon Cupra,Golf 5 GTI...vs bu araçlar fabrikadan çıkış olarak ESP'Leri kapatılabiliyor.İlla 4 çeker yada arkadan çeker olcak diye birşey yok.Kaldıki uç arabalardan örnek vermek yerine tsi 125 makyajlı scirocconun bile espsini tamamen kapatabilirsiniz hemde fabrika çıkışı.Tamamen fabrikanın kendi kalibrasyonu.
4-Spor otomobill katagorisi kuralları nedir ben bilmiyorum?Varsa böyle bir EU Standartı okumak isterim?Sadece spor otomobillerde ESP kapatılabilir...gibi bir yazı.Ben yazdığınızdan öyle birşey anlıyorum ve malesef öyle bir katagori var ama öyle bir katagörinin kuralları yok.A3 1.2 TSI'da bile komple ESP'yi kapatabilirisiniz.Yani Spor otomobil olucak,anca orada kapatılabilir gibi bir şey yok.
5-Drift yapmak ayrı birşeydir arabanın arkasıyla oynamak ayrı birşeydir.Mesela eski aracım golf6 varken bir gram arkasını kaydıramazsınız hep önden...Ruh yok,hissiyat yok kural basit viraja hızlı girersen önden kayarım bitti.Solamı dönüyorsun,istediğin kadar kır direksiyonu ben düz gidicem der...Ama gel görünki Golf7'nin dengesine bayılıyorum,çok nadir understeer yaşattı bana.Heleki ESP Kapalıyken yada spor moddayken öyle bütünleşiyorumki nerede durmam gerektiğini,nerede ne yapmam gerektiğini herşeyi sanki dili yokta hissiyatlarıyla bana anlatıyor.ESP açıkkende böyle ama tam zevkin doruklarındayken baam diye ESP'nin vurması hoş olmuyor.
Şahsen ben TDı bir golfte bile ESC Spor ve kapalıda zevk alabiliyorken Golf R'ı düşünemiyorum o verdiği keyif mükemmeldir.Bir sonraki aracımda o olucak inş.Oversteer eğlencesi candır
Neyse o kadar konuştuk konunun cevabını vermedik.Bunun tek bir sebebi vardır oda maliyettir.Sıradan 1.2 TSI'dan 2.0 TDI 150'ye kadar olan kullanıcılar neden sürekli ESP'yi kapama ihtiyacı duysunlarki? Yada duydular diyelim o zaman GTI/GTD/R alacaklardı yapıcak birşey yok gibi bir yaklaşım var ortada
Şaka bir yana bu işin sebebi maliyettir.Eğer siz o tuşu oraya koymazsanız,Onun kablolarını oraya koymazsanız ayrıca bunlar monte edilirken daha az malzeme olduğundan daha az vakit harcayarak maliyeti düşürmüş olucaksınız.Öyle deme ya altı tarafı toplasan maliyeti 2Eurodur adamlara demeyin büyük düşünün.Yılda neredeyse 10milyon golf satılıyor,Bunların 3 milyonu GTD/GTI/R olsa geriye 7milyon ESP tuşsuz Golf satmış olursunuz. 7milyon X 2Euro yılda dünyanın kazancını yapmış olursunuz