Bakım Ve su kaçağı konusunda yardım


caglarsph

Üye
Katılım
7 Nis 2024
Mesajlar
48
Tepkime puanı
10
Konum
İstanbul
İsim
Çağlar
Araç
Golf
Herkese merhaba. Aracım 2014 1.6tdi

Öncelikle daha öncede forumda soğutma suyu kaçağı hakkında birkaç bilgi edindim.
Su kaçağım halen mevcut sadece “uzun yolculuklarda” olmak kaydıyla eksilme yaşıyorum.

İstanbul Antalya yolculuğumda gitmeden önce kalorifer peteğimi temizlettim bana ;
- kalorifer peteğinin tıkalı olmasından dolayı devirdaim problem yaratır ve su eksiltebilir.

denildiği için temizlettim ve yaklaşık 2500km tek gram su eksiltmedi.

Taa ki jantımı kırmamla sonuçlanan çukura girene kadar. Derin bir çukura girdim ve uzun yolculuklarda su eksiltmem devam ediyor. Belki sebep değildir belki öyledir bilmiyorum.

Şimdi şöyle bir araftayım. Birkaç parça aldım ve sorunu halletmeyi hedefliyorum aldığım parçalar şöyle

* Genleşme kabı BEHR marka kapağımı alalı 2 ay oldu

* Denso tip kalorifer peteği

* Motul g12 evo ultra 5lt antifriz

* 20lt Saf distile su

Ve bakım zamanım geldiği için full man filtre seti ve liqui moly 4200 yağ

Size danışmak istediğim şu hafta sonu basınç testi yaptırmak istiyorum. Bu da bir masraf sonuç olarak.

* Önce sistem temizliği yapmadan (kendim yapacağım bu arada) genleşme kabını değişip denemeli miyim

* Genleşme kabı kalorifer peteğini soğutma suyu temizliği yapıp takıp su eksiltmeyi takip edip en son mu basınç testine gitmeliyim.

çok arada kaldım su eksiltmesi gerçekten bir problem aracı eşimde kullanıyor ve yolda kalsa ilgileneceği birşey değil.

Şimdiden teşekkürler.
 

Ben olsam önce kaçağın nereden kaynaklandığını çözer sonra bakım işine geçerim. Kaçağı en basit bulma yöntemi de basınç testi. Genleşme tankından basınç uygulayıp, kaçağın nereden kaynaklandığına bakıyorlar. Bu şekilde çözülmez ise zaten daha detaylı bir analiz gerekcektir. O yüzden öncelik kaçağın tespiti ve onarımı olmalı.
 
Herkese merhaba. Aracım 2014 1.6tdi

Öncelikle daha öncede forumda soğutma suyu kaçağı hakkında birkaç bilgi edindim.
Su kaçağım halen mevcut sadece “uzun yolculuklarda” olmak kaydıyla eksilme yaşıyorum.

İstanbul Antalya yolculuğumda gitmeden önce kalorifer peteğimi temizlettim bana ;
- kalorifer peteğinin tıkalı olmasından dolayı devirdaim problem yaratır ve su eksiltebilir.

denildiği için temizlettim ve yaklaşık 2500km tek gram su eksiltmedi.

Taa ki jantımı kırmamla sonuçlanan çukura girene kadar. Derin bir çukura girdim ve uzun yolculuklarda su eksiltmem devam ediyor. Belki sebep değildir belki öyledir bilmiyorum.

Şimdi şöyle bir araftayım. Birkaç parça aldım ve sorunu halletmeyi hedefliyorum aldığım parçalar şöyle

* Genleşme kabı BEHR marka kapağımı alalı 2 ay oldu

* Denso tip kalorifer peteği

* Motul g12 evo ultra 5lt antifriz

* 20lt Saf distile su

Ve bakım zamanım geldiği için full man filtre seti ve liqui moly 4200 yağ

Size danışmak istediğim şu hafta sonu basınç testi yaptırmak istiyorum. Bu da bir masraf sonuç olarak.

* Önce sistem temizliği yapmadan (kendim yapacağım bu arada) genleşme kabını değişip denemeli miyim

* Genleşme kabı kalorifer peteğini soğutma suyu temizliği yapıp takıp su eksiltmeyi takip edip en son mu basınç testine gitmeliyim.

çok arada kaldım su eksiltmesi gerçekten bir problem aracı eşimde kullanıyor ve yolda kalsa ilgileneceği birşey değil.

Şimdiden teşekkürler.
Öcelikle basınç testi yaptırıp kaçağını tespit etsinler, sonrasında eski antifriz boşaltılıp kalorifer peteği değiştiriniz fakat (genleşme kabını değiştirmeden) sistemi saf su ile temizleyip antifriz değişimi yapınız.,

Esas önemli nokta; antifriz sıvısının temizleme özelliği vardır. Antifriz sıvısı önceden paslanmış ve çürümüş ama henüz kaçağa sebeb olmayan (kaçak testinde tespit edilemeyen) alanları temizleyerek sonradan pas sebebli çürümüş ama henüz kaçağa sebebiyet vermeyen bölgeleri temizleyerek o bölgelerden tekrardan kaçak oluşturur. 2-3 hafta bu şekilde aracı kullandıktan sonra potansiyel paslı bölgeler ortaya çıkacaktır,

Son aşamada yeni aldığınız genleşme kabını takıp devamınfa yeniden sistemi 20-25 litre saf su ile temizleyerek yeniden yeni antifriz dolumu yapılmalıdır, Ve ay da bir genleşme kabından sıvının (pembe olan renginde) değişme oluyor mu gözle kontrol edilmelidir.,

Bazen genleşme kabından gözle kontrol ederken sıvının rengi aldatıcı olabiliyor, İşlemi yaptıktan 2-3 ay sonra motor soğukken genleşme kabından şırınga ile örnek olarak sıvının renk kontrolünü yapınız. Renkte turuncuya kaçan bir renk değişimi var ise 2-3 tekrardan sistemi saf su ile temizleyerek yeni antifriz dolumu yapmalısınız.

Çeşme suyu, içme suyu, marketten alınan pet şişe sular motorun ve soğutma sisteminin düşmanıdır, virüs gibi her yere yayılır, motorun her yerini paslandırır ve çürütür.
 
@caglarsph
Ayrıca antifriz olarak G13 veya G12 Evo tip te antifriz kullanmalısınız..!! Aracınıza uyumlu olan antifrizler G13 ve G12 Evo tip antifrizlerdir. Piyasada satılan (kırmızı / pembe renk) her antifriz uyumlu değildir, Yanlış tip te antifriz kullanırsanız motora ve soğutma sistemine, kalorifer ve radyatör gibi ilgili parçalara zarar verecek korozyon ve pas oluşumuna sebebiyet verir,

Piyasada bulabileceğiniz aracınıza uyumlu olan antifrizler;

Liqui Moly KFS 13
Lİqui Moly KFS 12 Evo

Motul Auto Cool Ultra G13
Motul Auto Cool Ultra G12 Evo

Not: Motul ‘de (ultra yazısı olmayan şişeler) (önceden sulandırılmış tip) antifrizlerdir, Ultra ibaresi olanlardan (konsantre yapıdadır yani saf su ile sulandırılarak kullanılır), Alırken Ultra ibaresi olanlardan aldığınıza dikkat ediniz. ve aldığınız antifrizin üzerinde son kullanım tarihi yazar, genelde 3 yıl raf ömrü vardir. Aldığınıx antifrizin eski tarihli olmamasına dikkat etmenizi öneririm.
 
Öcelikle basınç testi yaptırıp kaçağını tespit etsinler, sonrasında eski antifriz boşaltılıp kalorifer peteği değiştiriniz fakat (genleşme kabını değiştirmeden) sistemi saf su ile temizleyip antifriz değişimi yapınız.,

Esas önemli nokta; antifriz sıvısının temizleme özelliği vardır. Antifriz sıvısı önceden paslanmış ve çürümüş ama henüz kaçağa sebeb olmayan (kaçak testinde tespit edilemeyen) alanları temizleyerek sonradan pas sebebli çürümüş ama henüz kaçağa sebebiyet vermeyen bölgeleri temizleyerek o bölgelerden tekrardan kaçak oluşturur. 2-3 hafta bu şekilde aracı kullandıktan sonra potansiyel paslı bölgeler ortaya çıkacaktır,

Son aşamada yeni aldığınız genleşme kabını takıp devamınfa yeniden sistemi 20-25 litre saf su ile temizleyerek yeniden yeni antifriz dolumu yapılmalıdır, Ve ay da bir genleşme kabından sıvının (pembe olan renginde) değişme oluyor mu gözle kontrol edilmelidir.,

Bazen genleşme kabından gözle kontrol ederken sıvının rengi aldatıcı olabiliyor, İşlemi yaptıktan 2-3 ay sonra motor soğukken genleşme kabından şırınga ile örnek olarak sıvının renk kontrolünü yapınız. Renkte turuncuya kaçan bir renk değişimi var ise 2-3 tekrardan sistemi saf su ile temizleyerek yeni antifriz dolumu yapmalısınız.

Çeşme suyu, içme suyu, marketten alınan pet şişe sular motorun ve soğutma sisteminin düşmanıdır, virüs gibi her yere yayılır, motorun her yerini paslandırır ve çürütür.
Hocam öncelikle teşekkürler.

Maalesef benim 2-3 kere antifriz değişimi yapacak bütçem yok. Tek sefer saf su yıkama ve değişim yapacağım. Şöyle konuşayım antifriz suyumda herhangi bir turunculaşma vs yok. Ve hatta yaklaşık 6lt kadar ekleme yapmışımdır eksilen sıvının yerine. Kullandığım antifriz g13 ready to use yani hazır karışım.

Soğutma suyum pis olmadığından tek seferli yıkama işimi görür diye düşünüyorum. Tek sefer dediğim sistemi saf su ile doldurup 1 gün kullanıp sonra tekrar saf su rölanti çalıştırıp son seferde antifriz dolumu yapacağım.

Yani ilk seferde yaklaşık 7lt saf su ve 1 gün kullanım

İkincide 7lt rölanti kullanım

Ve en son %50-50 karışım ve bitirme diye düşündüm.

Genleşme kabını değişme demenizin sebebi nedir?

Ve düşüncem bütün bu temizliği yaptıktan sonra son aşamada kalorifer peteğini ve genleşme kabını değişip takmak.
 
Hocam öncelikle teşekkürler.

Maalesef benim 2-3 kere antifriz değişimi yapacak bütçem yok. Tek sefer saf su yıkama ve değişim yapacağım. Şöyle konuşayım antifriz suyumda herhangi bir turunculaşma vs yok. Ve hatta yaklaşık 6lt kadar ekleme yapmışımdır eksilen sıvının yerine. Kullandığım antifriz g13 ready to use yani hazır karışım.

Soğutma suyum pis olmadığından tek seferli yıkama işimi görür diye düşünüyorum. Tek sefer dediğim sistemi saf su ile doldurup 1 gün kullanıp sonra tekrar saf su rölanti çalıştırıp son seferde antifriz dolumu yapacağım.

Yani ilk seferde yaklaşık 7lt saf su ve 1 gün kullanım

İkincide 7lt rölanti kullanım

Ve en son %50-50 karışım ve bitirme diye düşündüm.

Genleşme kabını değişme demenizin sebebi nedir?

Ve düşüncem bütün bu temizliği yaptıktan sonra son aşamada kalorifer peteğini ve genleşme kabını değişip takmak.
Bu şekilde yapacağınız işlem yeterli malesef gelmeyecektir ve bir süre sonra soğutma sıvısının tekrardan özelliğini kaybederek korozyon/ pas oluşumuna sebeb olacaktır. Yani size “tekrardan” aynı masrafınaçacaktır,

Aldığınız “ready to use” yani hazır karışım antifrizin içeriği (%50 antifriz / %50 saf su) şeklindedir, siz tamamen saf su ile doldurulmuş olan soğutma sistemine ready to use (hazır karışım) antifriz kullanmaya kalkarsanız sistemin içinde yeteri kadar antifriz miktarı olmayacağı için soğutma sistemi bundan olumsuz etkilenir yani sistemdeki bu şekide sıvıda yeteri kadar antifriz olmadığından kaynaklı sorun yaşarsınız,

Misal örnek veriyorum X marka bir aracın soğutma sıvısı kapasitesi 10 Litre olsun, Antifriz değişimi sonrası soğutma sistemi %50-50 antifriz/su karışımı olması gerekir yani sistemde 5 litre saf antifriz (konsantre antifriz) ve 5 litre saf su şeklinde olmalıdır. Ready to Use tip antifriz ile bu oranı yakalayamazsınız.!!

Bu anlattığınız şekilde yaptığınızda sistemin içindeki( antifriz / su karışımı oranı) yaklaşık olarak ( %20 antifriz %80 saf su ) civarı da olacaktır.

Ayrıca 1.6 TDI motorun soğutma sistemi kapasitesi yaklaşık 8-8,5 Litre civarındadır; Yani 7 litre saf su kullanarak sistemin içini temizleyemezsiniz, 8 litre saf su kullansanız bile sistemin içini yeteri kadar temizleyemezsiniz,

Size bunu bir örnek ile anlatayım; arkadaşıma ait olan 2021 model Golf 8 1.0 eTSI aracın soğutma sistemi kapasitesi yaklaşık 6,5 litre olmasına rağmen Antifriz değişimi esnasında saf su ile temizlik yaparken 15 Litre saf su kullanıldı, tahliye ettiğimiz suyu sucularda satılan boş su bidonuna dolduryorduk ve su bidonunun içine koyduğumuz hortumu hafiften çıkartıp suyun rengine baktığımızda berrak temiz su geldiğini gözlemledik fakat genleşme kabının geri dönüş hortumunu yerine takıp (içerdeki sıvıyı devirdaim) yaptırdığımızda halaa kirli/pis suyun olduğuna şait olduk, demek istediğim temizlik yaparken “akan su” sizi yanıltır.!! Sonrasında 10 litre daha saf su kullanarak temizlik yaptığımızda ancak temiz bir suya kavuşabildik,

Bu bahsettiğim araç daha 30 bin km ‘de ve 4 yaşında bir araçtan bahsediyorum, ve bu kadar genç yaşta bir aracın soğutma sisteminde korozyon / pas oluşumu henüz yoktu, Sadece tecrübesiz kişiler tarafından çeşme suyu kullanılmasından dolayı antifrizin rengi bozulmuş yeni bir araçtan bahsediyorum, ve buna rağmen 6,5 litre soğutma sistemi kapasitesi olan 3 silindirli 1.0 motora sahip bir aracın temizliği ancak 25 litre saf su harcayarak tamamlanabildi,

Sizin aracın soğutma sistemi kapasitesi daha fazla olduğunu hesaba katarsak ve daha da önemlisi motorun ve soğutma sisteminde (korozyon/pas oluşumu kaynaklı) kaçaklar olan bir aracın temizliğini bu kadar az miktarda saf su kullanarak yapacağınızı düşünüyorsanız yanılırsınız.,

Zaten saf su dediğimiz şey oldukça ucuz bir sıvıdır, piyasada 10 litresi 200 tl.ye bulunabilen bir sıvıdan bahsediyoruz, Sizin malesef kötü şartlarda olan pas oluşumu kaynaklı kalorifer peteği tıkanmış bir motorda soğutma sistemi temizliği için çok daha fazla saf suya ihtiyacınız vardır,

(Son aşamada kalorifer peteğini ve genleşme kabını değiştirmekten) bahsediyorsunuz siz zaten kalorifer peteğini söktüğünüz anda yenilediğiniz yani içerdeki antifriz sıvısı boşalmış olacak, ve sistemi hava yapmış olacak, bunu hesaba katmıyorsunuz sanırım, yeni kalorifer peteği ve genleşme kabını değiştirdikten sonra kaybedilen sıvı miktarı tekrardan tamamlanması ve sistemdeki havayı tahliye etmek zorundasınız,

Ayrıca TDI motorlar bu konuda çok hassatır, kalorifer peteği değişimi sonrası sistemde kalacak havanın tahliye edilmesi işlemini her ne kadar tamirciler motoru ısıtıp fan açtırarak yapsa da sistemdeki hava tam olarak tahliye edilemiyor, bunu gidermek için bilgisayar yardımı ile sistemdeki hava tahliye edilmesi gerekmektedir, Size bunun aksini söyleyenler motoru fan açtırılarak yapılan uygulamanın yeterli geleceğini söyleyenler olacaktır, Buna kesinlikle aldanmayınız çünkü yeterli değildir, sırf bu hava alma işlemi için program geliştiren mühendisler herhalde sanayideki ustaların bilmediği birşeyleri biliyor ki son aşamada sistemin havasını bilgisayar yardımıyla yapılmasını şart koşuyorlar.,

Sistemde hava kalırsa ne olur..? Cevap basit çok ciddi tamir ve onarım maliyetleri ile karşılaşırsınız.!!

Aracınıza ait kullanım klavuzunu okumanızı öneririm, kitapçıkta soğutma sistemindeki (antifriz / saf su karışımı oranı hakkında bilgiler yer almaktadır, soğutma sisteminde (antifriz - saf su) karışımı oranı en az %40 antifriz / %60 saf su olması gerektiğini belirtmektedir, %40’tan daha az antifriz oranı riskli bir olduğunu belirmektedir,

Kitapçıkta yazan bu bahsettiğim şeyin açıklaması şudur; Eğer ki sistemde %40 ‘tan daha az antifriz sıvısı olursa sadece sıvının donma noktası olumsuz etkilenmez, aynı zamanda antifriz sıvısı yerli miktarda olmadığı için korozyon pas koruması zayıflar, Antifiriz sıvısının tek özelliği sadece donma koruması değildir, bu sıvının bir diğer önemli özelliği aynı zamanda korozyon/pas koruması sağlamaktadır,

ve yine soğutma sisteminde (antifriz - saf su karışımı) oranının en fazla %60 antifriz %40 saf su olması gerektiğini kitapçıkta belirtmektedir, %60 ‘tan daha fazla antifriz sıvısı olması demek antifriz sıvısı —> saf (konsantre) haldeyken donma noktası -12°C derecedir, Antifriz sıvısı saf su ile karıştığında kimyasal reaksiyona girerek karışım halindeki sıvının donma noktası yükselir, Ancak sıvının içindeki antifriz miktarı artıkça yani %60 ‘tan fazlayı geçerse yine olumsuz etkilenir.,

Siz soğutma sisteminin içine tamamen saf su ile doldurduktan sonra antifriz dolumunu yaparken kullanacağınız (ready to use / hazır karışım) antifriz ile yapmaya kalkarsanız sistemin içindeki soğutma sıvısı karışımı oranı yeterli gelmeyecektir, çünkü (ready to use / hazır karışım) antifrizlerin içeriğinde zaten %50 oranında saf su barındırmaktadır..!! Bunun neticesinde sistemde yeteri kadar antifriz miktarı olmadığından bir süre sonra tekrardan paslanma başlayacaktır. Yani kötü tecrübeler yaşadığınız filmin başına geri döneceksiniz.
 
Bu şekilde yapacağınız işlem yeterli malesef gelmeyecektir ve bir süre sonra soğutma sıvısının tekrardan özelliğini kaybederek korozyon/ pas oluşumuna sebeb olacaktır. Yani size “tekrardan” aynı masrafınaçacaktır,

Aldığınız “ready to use” yani hazır karışım antifrizin içeriği (%50 antifriz / %50 saf su) şeklindedir, siz tamamen saf su ile doldurulmuş olan soğutma sistemine ready to use (hazır karışım) antifriz kullanmaya kalkarsanız sistemin içinde yeteri kadar antifriz miktarı olmayacağı için soğutma sistemi bundan olumsuz etkilenir yani sistemdeki bu şekide sıvıda yeteri kadar antifriz olmadığından kaynaklı sorun yaşarsınız,

Misal örnek veriyorum X marka bir aracın soğutma sıvısı kapasitesi 10 Litre olsun, Antifriz değişimi sonrası soğutma sistemi %50-50 antifriz/su karışımı olması gerekir yani sistemde 5 litre saf antifriz (konsantre antifriz) ve 5 litre saf su şeklinde olmalıdır. Ready to Use tip antifriz ile bu oranı yakalayamazsınız.!!

Bu anlattığınız şekilde yaptığınızda sistemin içindeki( antifriz / su karışımı oranı) yaklaşık olarak ( %20 antifriz %80 saf su ) civarı da olacaktır.

Ayrıca 1.6 TDI motorun soğutma sistemi kapasitesi yaklaşık 8-8,5 Litre civarındadır; Yani 7 litre saf su kullanarak sistemin içini temizleyemezsiniz, 8 litre saf su kullansanız bile sistemin içini yeteri kadar temizleyemezsiniz,

Size bunu bir örnek ile anlatayım; arkadaşıma ait olan 2021 model Golf 8 1.0 eTSI aracın soğutma sistemi kapasitesi yaklaşık 6,5 litre olmasına rağmen Antifriz değişimi esnasında saf su ile temizlik yaparken 15 Litre saf su kullanıldı, tahliye ettiğimiz suyu sucularda satılan boş su bidonuna dolduryorduk ve su bidonunun içine koyduğumuz hortumu hafiften çıkartıp suyun rengine baktığımızda berrak temiz su geldiğini gözlemledik fakat genleşme kabının geri dönüş hortumunu yerine takıp (içerdeki sıvıyı devirdaim) yaptırdığımızda halaa kirli/pis suyun olduğuna şait olduk, demek istediğim temizlik yaparken “akan su” sizi yanıltır.!! Sonrasında 10 litre daha saf su kullanarak temizlik yaptığımızda ancak temiz bir suya kavuşabildik,

Bu bahsettiğim araç daha 30 bin km ‘de ve 4 yaşında bir araçtan bahsediyorum, ve bu kadar genç yaşta bir aracın soğutma sisteminde korozyon / pas oluşumu henüz yoktu, Sadece tecrübesiz kişiler tarafından çeşme suyu kullanılmasından dolayı antifrizin rengi bozulmuş yeni bir araçtan bahsediyorum, ve buna rağmen 6,5 litre soğutma sistemi kapasitesi olan 3 silindirli 1.0 motora sahip bir aracın temizliği ancak 25 litre saf su harcayarak tamamlanabildi,

Sizin aracın soğutma sistemi kapasitesi daha fazla olduğunu hesaba katarsak ve daha da önemlisi motorun ve soğutma sisteminde (korozyon/pas oluşumu kaynaklı) kaçaklar olan bir aracın temizliğini bu kadar az miktarda saf su kullanarak yapacağınızı düşünüyorsanız yanılırsınız.,

Zaten saf su dediğimiz şey oldukça ucuz bir sıvıdır, piyasada 10 litresi 200 tl.ye bulunabilen bir sıvıdan bahsediyoruz, Sizin malesef kötü şartlarda olan pas oluşumu kaynaklı kalorifer peteği tıkanmış bir motorda soğutma sistemi temizliği için çok daha fazla saf suya ihtiyacınız vardır,

(Son aşamada kalorifer peteğini ve genleşme kabını değiştirmekten) bahsediyorsunuz siz zaten kalorifer peteğini söktüğünüz anda yenilediğiniz yani içerdeki antifriz sıvısı boşalmış olacak, ve sistemi hava yapmış olacak, bunu hesaba katmıyorsunuz sanırım, yeni kalorifer peteği ve genleşme kabını değiştirdikten sonra kaybedilen sıvı miktarı tekrardan tamamlanması ve sistemdeki havayı tahliye etmek zorundasınız,

Ayrıca TDI motorlar bu konuda çok hassatır, kalorifer peteği değişimi sonrası sistemde kalacak havanın tahliye edilmesi işlemini her ne kadar tamirciler motoru ısıtıp fan açtırarak yapsa da sistemdeki hava tam olarak tahliye edilemiyor, bunu gidermek için bilgisayar yardımı ile sistemdeki hava tahliye edilmesi gerekmektedir, Size bunun aksini söyleyenler motoru fan açtırılarak yapılan uygulamanın yeterli geleceğini söyleyenler olacaktır, Buna kesinlikle aldanmayınız çünkü yeterli değildir, sırf bu hava alma işlemi için program geliştiren mühendisler herhalde sanayideki ustaların bilmediği birşeyleri biliyor ki son aşamada sistemin havasını bilgisayar yardımıyla yapılmasını şart koşuyorlar.,

Sistemde hava kalırsa ne olur..? Cevap basit çok ciddi tamir ve onarım maliyetleri ile karşılaşırsınız.!!

Aracınıza ait kullanım klavuzunu okumanızı öneririm, kitapçıkta soğutma sistemindeki (antifriz / saf su karışımı oranı hakkında bilgiler yer almaktadır, soğutma sisteminde (antifriz - saf su) karışımı oranı en az %40 antifriz / %60 saf su olması gerektiğini belirtmektedir, %40’tan daha az antifriz oranı riskli bir olduğunu belirmektedir,

Kitapçıkta yazan bu bahsettiğim şeyin açıklaması şudur; Eğer ki sistemde %40 ‘tan daha az antifriz sıvısı olursa sadece sıvının donma noktası olumsuz etkilenmez, aynı zamanda antifriz sıvısı yerli miktarda olmadığı için korozyon pas koruması zayıflar, Antifiriz sıvısının tek özelliği sadece donma koruması değildir, bu sıvının bir diğer önemli özelliği aynı zamanda korozyon/pas koruması sağlamaktadır,

ve yine soğutma sisteminde (antifriz - saf su karışımı) oranının en fazla %60 antifriz %40 saf su olması gerektiğini kitapçıkta belirtmektedir, %60 ‘tan daha fazla antifriz sıvısı olması demek antifriz sıvısı —> saf (konsantre) haldeyken donma noktası -12°C derecedir, Antifriz sıvısı saf su ile karıştığında kimyasal reaksiyona girerek karışım halindeki sıvının donma noktası yükselir, Ancak sıvının içindeki antifriz miktarı artıkça yani %60 ‘tan fazlayı geçerse yine olumsuz etkilenir.,

Siz soğutma sisteminin içine tamamen saf su ile doldurduktan sonra antifriz dolumunu yaparken kullanacağınız (ready to use / hazır karışım) antifriz ile yapmaya kalkarsanız sistemin içindeki soğutma sıvısı karışımı oranı yeterli gelmeyecektir, çünkü (ready to use / hazır karışım) antifrizlerin içeriğinde zaten %50 oranında saf su barındırmaktadır..!! Bunun neticesinde sistemde yeteri kadar antifriz miktarı olmadığından bir süre sonra tekrardan paslanma başlayacaktır. Yani kötü tecrübeler yaşadığınız filmin başına geri döneceksiniz.
Yanlış anlaşılmışım. Ready to use yi şu an ki eksilmelerde kullanıyorum. Yeni aldığım g12 evo “ultra” konsantre. Değişimde hazır karışım değil konsantre kullanacağım. Yalnız bu gün yaptırdığım basınç testindeki sonuç biraz üzdü. Devirdaim pompasından kaçırıyor. Banada gösterildi ama tam emin olamadım

Devirdaim denilen kısımda kapalı plastik bir kısım vardı. Kasnakların olduğu bölümde. Oradan içeriye bir kol gibi birşey giriyor oradan dışarı doğru sızmış. Ama ben genleşme kabını dökerken oralara sıçramış olabileceğini düşünerek şüpheye düştüm. Bunun ile ilgili bir görsel var mı hocam? Sızıntının olduğu görsel mesela.

Ve continental parça ile değişmemi önerdi

Değişeli 30bin km olmuş devirdaim böyle yapması biraz üzdü açıkçası
 
Yanlış anlaşılmışım. Ready to use yi şu an ki eksilmelerde kullanıyorum. Yeni aldığım g12 evo “ultra” konsantre. Değişimde hazır karışım değil konsantre kullanacağım. Yalnız bu gün yaptırdığım basınç testindeki sonuç biraz üzdü. Devirdaim pompasından kaçırıyor. Banada gösterildi ama tam emin olamadım

Devirdaim denilen kısımda kapalı plastik bir kısım vardı. Kasnakların olduğu bölümde. Oradan içeriye bir kol gibi birşey giriyor oradan dışarı doğru sızmış. Ama ben genleşme kabını dökerken oralara sıçramış olabileceğini düşünerek şüpheye düştüm. Bunun ile ilgili bir görsel var mı hocam? Sızıntının olduğu görsel mesela.

Ve continental parça ile değişmemi önerdi

Değişeli 30bin km olmuş devirdaim böyle yapması biraz üzdü açıkçası
Anladığım kadarıyla devirdaim pompasını aracın eski sahibi değiştirmiş doğru mudur..?

VW grubu araçlarda devirdaim kronik sorunlu bir parçadır, arıza verir veya sıvı kaçırır ancak bu kaçak çok çok minimal düzeydedir, 1 senede en fazla 100-200 ml. kadar sızıntı yapar. Sizdeki durum anladımğım kadarıyla daha fazla eksiltme yapıyor,

Devirdaimin olduğu bölge kir-toz / yapmur suyu vs.. girmemesi için korunaklı kapalı bir yerdedir, o bölge komple koruyucu plastik kapak ile koruma altına alınmıştır, Gözlemleme yapabilmek için bazı bölgelerrin sökülüp o bölgeye ulaşmak ancak bu şekilde kaçak vs.. var mı anlaşılabilir,

Sanayide triger seti ve devirdaim değişiminde yapılan en büyük hata ; yeni devirdaim pompasının sıvı kaçağını önlemek için 10 ustadan 9 ‘u sıvı conta kullanır, bu çok büyük bir hatadır ve bu sıvı conta devirdaimin kendi kauçuk contasını çürüterek zamanla kaçak oluşumuna sebeb olur. Yani sıvı kaçırmasın diye kullandıkları o sıvı conta aslında zarar veriyor, Çok uzun zamandır bu yanlış uygulama yapılıyor malesef, Orada yetişen çıraklar da yanlış şekilde öğrendikleri kalfa/usta olduklarında da devam ettiriyor ve sonu olmayan bir döngü oluşmuş oluyor, Yeni devirdaim pompasının montajında kesinlikle sıvı conta kullanılmaması gerekir.,

Devirdaim pompası ve triger setinde en kaliteli markalar İNA ve ContiTech (Continental) markalarıdır, INA marka biraz daha kalitelidir ama ContiTech (Continental) marka olarak iyi bir markadır, ancak allırken triger kayışının üretim tarihini kontrol ediniz, eski tarihli depoda uzun süre beklemiş kayışlar sıkıntı çıkarır,

Şayet dedikleri gibi kaçak devirdaimden kaynaklı ise dikkat etmeniz gereken husus TDI motorlarda devirdaim pompası —>triger kayışına bağlı olduğu için, triger kayışı antifriz yüzünden zarar görme riski yüksektir, ve kayışa bağlı olan rulmanlar, gergi bilyası ve saptırma makarası gibi parçalar da sıvı kaçağı yüzünden yüksek ihtimalle değişmesi gerekebilir, Özetle triger seti ve devirdaim pompasının değişmesi gerekebilir,

Resimden ziyade şu video ‘yuizlerseniz triger ve devirdaimin olduğu bölgeyi daha iyi anlayabilirsiniz;

 
Anladığım kadarıyla devirdaim pompasını aracın eski sahibi değiştirmiş doğru mudur..?

VW grubu araçlarda devirdaim kronik sorunlu bir parçadır, arıza verir veya sıvı kaçırır ancak bu kaçak çok çok minimal düzeydedir, 1 senede en fazla 100-200 ml. kadar sızıntı yapar. Sizdeki durum anladımğım kadarıyla daha fazla eksiltme yapıyor,

Devirdaimin olduğu bölge kir-toz / yapmur suyu vs.. girmemesi için korunaklı kapalı bir yerdedir, o bölge komple koruyucu plastik kapak ile koruma altına alınmıştır, Gözlemleme yapabilmek için bazı bölgelerrin sökülüp o bölgeye ulaşmak ancak bu şekilde kaçak vs.. var mı anlaşılabilir,

Sanayide triger seti ve devirdaim değişiminde yapılan en büyük hata ; yeni devirdaim pompasının sıvı kaçağını önlemek için 10 ustadan 9 ‘u sıvı conta kullanır, bu çok büyük bir hatadır ve bu sıvı conta devirdaimin kendi kauçuk contasını çürüterek zamanla kaçak oluşumuna sebeb olur. Yani sıvı kaçırmasın diye kullandıkları o sıvı conta aslında zarar veriyor, Çok uzun zamandır bu yanlış uygulama yapılıyor malesef, Orada yetişen çıraklar da yanlış şekilde öğrendikleri kalfa/usta olduklarında da devam ettiriyor ve sonu olmayan bir döngü oluşmuş oluyor, Yeni devirdaim pompasının montajında kesinlikle sıvı conta kullanılmaması gerekir.,

Devirdaim pompası ve triger setinde en kaliteli markalar İNA ve ContiTech (Continental) markalarıdır, INA marka biraz daha kalitelidir ama ContiTech (Continental) marka olarak iyi bir markadır, ancak allırken triger kayışının üretim tarihini kontrol ediniz, eski tarihli depoda uzun süre beklemiş kayışlar sıkıntı çıkarır,

Şayet dedikleri gibi kaçak devirdaimden kaynaklı ise dikkat etmeniz gereken husus TDI motorlarda devirdaim pompası —>triger kayışına bağlı olduğu için, triger kayışı antifriz yüzünden zarar görme riski yüksektir, ve kayışa bağlı olan rulmanlar, gergi bilyası ve saptırma makarası gibi parçalar da sıvı kaçağı yüzünden yüksek ihtimalle değişmesi gerekebilir, Özetle triger seti ve devirdaim pompasının değişmesi gerekebilir,

Resimden ziyade şu video ‘yuizlerseniz triger ve devirdaimin olduğu bölgeyi daha iyi anlayabilirsiniz;

Evet eski sahibi değişmiş. Ve koyduğum belkide 200 ml içme suyu bu hale getirdi.
Belkide düştüğüm ve jantımı kıran derin çukur yüzünden oldu bilmiyorum.

İna marka iyi midir ? Continental den biraz daha uygun fiyat olarak.

Ve bundan sonrası için değişimde özellikle sıvı contayı belirteceğim ama sonrasında antifriz olsun yada vb için dikkat etmem gereken önemli yerler neresi. Ben diğer manifold vs kısımlarında sorun yaratmasını istemiyorum. Triger değişimine gitmeden sistem temizliği ve petek değişimini yapıp içinde saf su ile gitsem nasıl olur mesela. Herşey değiştikten sonra antifriz dolumu yapsa usta ?

İyice sıkıldım şu eksiltmeden umarım devirdaimden başka yerlerdede çıkmaz.

Bu arada ilginize ve uzun uzun açıklamalarınıza teşekkürler forza hocam
 
Evet eski sahibi değişmiş. Ve koyduğum belkide 200 ml içme suyu bu hale getirdi.
Belkide düştüğüm ve jantımı kıran derin çukur yüzünden oldu bilmiyorum.

İna marka iyi midir ? Continental den biraz daha uygun fiyat olarak.

Ve bundan sonrası için değişimde özellikle sıvı contayı belirteceğim ama sonrasında antifriz olsun yada vb için dikkat etmem gereken önemli yerler neresi. Ben diğer manifold vs kısımlarında sorun yaratmasını istemiyorum. Triger değişimine gitmeden sistem temizliği ve petek değişimini yapıp içinde saf su ile gitsem nasıl olur mesela. Herşey değiştikten sonra antifriz dolumu yapsa usta ?

İyice sıkıldım şu eksiltmeden umarım devirdaimden başka yerlerdede çıkmaz.

Bu arada ilginize ve uzun uzun açıklamalarınıza teşekkürler forza hocam
Hocam koyduğunuz 200ml. içme suyu miktarı ile kalorifer peteğini veya diğer baş gösteren sorunlarınız bu kadar az miktar su buna sebebiyet vermez,

Soğutma sistemi tamamen saf su ile dolu haldeyken (havalar çok sıcak olmadığı için) 2-3 gün aracı bu şekilde kullanmanızda bir sakınca yok ama 1-2 hafta bu şekilde kullanırsanız (saf su) olsa bile bazı riskler taşır, Suyun kaynama noktası 100°C derecedir, Oysa ki (antifriz-saf su) karışımı sıvının kaynama noktası daha yüksektir, Yani bu sıvı sadece donma koruması sağlamıyor, aynı zamanda paslanma koruması sağlar, aynı zamanda sıvının kaynama noktasını yükseltir. Tamamen saf su ile dolu olan sistemde motor daha kısa sürede ideal çalışma sıcaklığına ulaşır ancak motor ideal çalışma sıcaklığı olan 90°C dereceye ulaştıktan sonra sistem daha da ısındığında yaklaşık 95-100°C dereceye ulaştığında termostat vanayı açar ve soğutma sıvısını devirdaim ederek motoru soğutur, Fakat su bu sıcaklıklara ulaştığında kaynama noktasına ulaştığı için buharlaşarak sistemde su kaybına sebeb olur ve su tek başına yeteri kadar iyi soğutma sağlayamaz, bir diğer risk kullandığınız saf su ne kadar kaliteli olursa olsun, saflaştırma işleminde kireç, minerallerden ve ağır metallerden arındırılmış olsa da motor/radyatör vs.. suyun tek başına metale teması iyi bir şey değildir, yani su —>saf su bile olsa halaa masum değildir.

INA marka olarak (bana göre) saha kaliteli bir marka, ancak triger seti ve devirdaimi INA marka da alsanız veya Continental (ContiTech) marka da alsanız bu konuda her ikisi de en kaliteli markalardır.

Triger setinin içindeki tüm parçaları INA veya ContiTech üretmez, rulmanlar / makaralar / bilyalar vs.. setin içindeki diğer parçaları rulman üreticisi firmalar üretir. Sanayideki bazı yedek parçaçılar Dayco veya Gates marka set önerebilirler, kötü marka değildirler ama INA ve ContiTech (Continental) kadar iyi değiller,

Sizin en başta yapmanız gereken kaçağın nereden kaynaklandığını bulmak olacaktır, Trigerin koruyucu kapağı sökülmeden kaçak devirdaimden mi kaynaklı kimse bilemez, yani bunu usta da söylemiş olsa ezbere konuşmamak lazım. Bu parçalar ve işçilik üxreti ciddi rakamlar ve siz de parayı sokakta bulmuyorsunıuz., nokta atışı kaçağın nereden kaynaklandığını tespit edip ondan aonra parça değişimi yapmak lazım, Kaçak testinde araç lifte kaldırılıp, motorun karter koruyucu plastik muhafaza sökülüp motorun altından veya trigerin olduğu bölgeden kaçak var mı baktılar mı..?

Aracı satın aldığınız ilk zamanlarda genleşme kabındaki antifrizin rengi nasıldı..? Hatırlıyor musunuz.,

INA yetkili distribütörler; https://www.schaeffler.com.tr/tr/schaeffler-hakkında/satış/automotive-aftermarket-distribütörleri/ içlerinden bazıları toptan satış yapıyor olabilir, o zaman mal verdiği yani çalıştıkları yedek parçacıları sorunuz, veya listedeki diğer firmalara ile görüşünüz. Alırken mutlaka kayışın üzerinde yazan tarihi kontrol ediniz., bir de hangi marka alırsanız alın nereden alırsanız alın mutlaka güvenilir bir yerden alınız, piyasada çok fazla sahte yedek parça mevcut malesef.
 
Son düzenleme:
Hocam koyduğunuz 200ml. içme suyu miktarı ile kalorifer peteğini veya diğer baş gösteren sorunlarınız bu kadar az miktar su buna sebebiyet vermez,

Soğutma sistemi tamamen saf su ile dolu haldeyken (havalar çok sıcak olmadığı için) 2-3 gün aracı bu şekilde kullanmanızda bir sakınca yok ama 1-2 hafta bu şekilde kullanırsanız (saf su) olsa bile bazı riskler taşır, Suyun kaynama noktası 100°C derecedir, Oysa ki (antifriz-saf su) karışımı sıvının kaynama noktası daha yüksektir, Yani bu sıvı sadece donma koruması sağlamıyor, aynı zamanda paslanma koruması sağlar, aynı zamanda sıvının kaynama noktasını yükseltir. Tamamen saf su ile dolu olan sistemde motor daha kısa sürede ideal çalışma sıcaklığına ulaşır ancak motor ideal çalışma sıcaklığı olan 90°C dereceye ulaştıktan sonra sistem daha da ısındığında yaklaşık 95-100°C dereceye ulaştığında termostat vanayı açar ve soğutma sıvısını devirdaim ederek motoru soğutur, Fakat su bu sıcaklıklara ulaştığında kaynama noktasına ulaştığı için buharlaşarak sistemde su kaybına sebeb olur ve su tek başına yeteri kadar iyi soğutma sağlayamaz, bir diğer risk kullandığınız saf su ne kadar kaliteli olursa olsun, saflaştırma işleminde kireç, minerallerden ve ağır metallerden arındırılmış olsa da motor/radyatör vs.. suyun tek başına metale teması iyi bir şey değildir, yani su —>saf su bile olsa halaa masum değildir.

INA marka olarak (bana göre) saha kaliteli bir marka, ancak triger seti ve devirdaimi INA marka da alsanız veya Continental (ContiTech) marka da alsanız bu konuda her ikisi de en kaliteli markalardır.

Triger setinin içindeki tüm parçaları INA veya ContiTech üretmez, rulmanlar / makaralar / bilyalar vs.. setin içindeki diğer parçaları rulman üreticisi firmalar üretir. Sanayideki bazı yedek parçaçılar Dayco veya Gates marka set önerebilirler, kötü marka değildirler ama INA ve ContiTech (Continental) kadar iyi değiller,

Sizin en başta yapmanız gereken kaçağın nereden kaynaklandığını bulmak olacaktır, Trigerin koruyucu kapağı sökülmeden kaçak devirdaimden mi kaynaklı kimse bilemez, yani bunu usta da söylemiş olsa ezbere konuşmamak lazım. Bu parçalar ve işçilik üxreti ciddi rakamlar ve siz de parayı sokakta bulmuyorsunıuz., nokta atışı kaçağın nereden kaynaklandığını tespit edip ondan aonra parça değişimi yapmak lazım, Kaçak testinde araç lifte kaldırılıp, motorun karter koruyucu plastik muhafaza sökülüp motorun altından veya trigerin olduğu bölgeden kaçak var mı baktılar mı..?

Aracı satın aldığınız ilk zamanlarda genleşme kabındaki antifrizin rengi nasıldı..? Hatırlıyor musunuz.,

INA yetkili distribütörler; https://www.schaeffler.com.tr/tr/schaeffler-hakkında/satış/automotive-aftermarket-distribütörleri/ içlerinden bazıları toptan satış yapıyor olabilir, o zaman mal verdiği yani çalıştıkları yedek parçacıları sorunuz, veya listedeki diğer firmalara ile görüşünüz. Alırken mutlaka kayışın üzerinde yazan tarihi kontrol ediniz., bir de hangi marka alırsanız alın nereden alırsanız alın mutlaka güvenilir bir yerden alınız, piyasada çok fazla sahte yedek parça mevcut malesef.
Basınç verildikten sonra bekledi usta hiçbir yerden yoktu kaçak sonra devirdaim muhafazasının yan tarafından antifriz akıntısını ve muhafazanın altında bir kayış takılan rulman daha var büyük onun alt kısmında oradada izleri gördük gösterdi. Ben antifriz dolumu yaparken dökmüş olabilir miyim oraya diye sordum hayır dedi. Şu an tekrar kontrol ettirecek bütçem maalesef yok parçaları alıp değişim esnasında yanında durup benimde görmem gerek döküldüğünde.

İlk aldığımda genleşme kabı kararmıştı şuandada kararık duruyor. Ama içinde antifriz vardı.

200 ml sebep olmaz demişsiniz. Peki düştüğüm çok sert çukurun etkisi var mıdır tam devirdaimin olduğu kısımla girdim
 
Basınç verildikten sonra bekledi usta hiçbir yerden yoktu kaçak sonra devirdaim muhafazasının yan tarafından antifriz akıntısını ve muhafazanın altında bir kayış takılan rulman daha var büyük onun alt kısmında oradada izleri gördük gösterdi. Ben antifriz dolumu yaparken dökmüş olabilir miyim oraya diye sordum hayır dedi. Şu an tekrar kontrol ettirecek bütçem maalesef yok parçaları alıp değişim esnasında yanında durup benimde görmem gerek döküldüğünde.

İlk aldığımda genleşme kabı kararmıştı şuandada kararık duruyor. Ama içinde antifriz vardı.

200 ml sebep olmaz demişsiniz. Peki düştüğüm çok sert çukurun etkisi var mıdır tam devirdaimin olduğu kısımla girdim
Hocam selamlar
Bende de 2014 model 1.6 tdi araç var
Yaşadığınız sorunun aynısını bende şuanda yaşıyorum ve araştırma aşamasındayım büyük ihtimal devir daim pompasında kaçak var. Sorunu halledebildiniz mi hangi aşamadasınız acaba?
 

Geri
Üst Alt