Avantajı EGT sıcaklığını düşürür ve rahat gaz akışı sağlar.
Sadece dp ile coldstart dışında ses almazsınız cold start verildiğinde tok bir ses gelir. Ancak her motorda farklılık gösterir. Egzozda delik yoksa tüm susturucular üstündeyse sadece downpipe varsa (katalizör iptalse) polisle alakalı bir sorun yaşamazsınız.
Egzoz sistemine her bir müdahale (susturucu iptali,boru delme, kapalı konumdaki varex) alt devirlere ufak bir kamçı vurur. Ancak 1.5 tsi üzerinden bir örnek vericem araçta 2 adet katalizör ve 3 adet susturucu var. Bu araca downpipe takarsanız alt devirler ölmez çünkü 3 susturucusu da üstünde olduğu için gereken backpressure(geri basınç) rahatlıkla sağlanır ve alt devirler ölmez.
Eğer downpipe düşünceniz varsa araca güç katmak istiyorsunuz anlamını çıkarıyorum ben. Yerinizde olsam downpipe+filtre kiti(ısı kazanlı olması kaydıyla)+işinin ehli bir yazılım.
aracın üstünde katalizör olmadığını yazılım sırasında catoff şeklinde zaten programlayacaklar + katalizörü olmadığı için egt yani egzoz sıcaklığı düşük olacak gaz akışı da rahatlayacağından standart stage1'e göre 10-15 beygir güç takviyesi almış olursunuz.
125 lik olduğunu varsayarsak stage 1 ile kilometre ve motor kondisyonuna bağlı 142-150 beygir aralığında güç alınacaksa, downpipe filtre desteği ile yine motor kondisyonuna kilometreye bağlı olarak 160-165 civarı güçler alınabilir downpipe ve filtre sayesinde