Down pipe...


Turhan

Üye
Katılım
25 Kas 2021
Mesajlar
436
Tepkime puanı
347
Konum
Beylikdüzü/İstanbul
İsim
Turhan Atasoy
Araç
Golf 1.4 TSI-BMT 125 Highline 2015
Şu down pipe olayını bir çözemedim arkadaş,harıl harıl yaptıranda var,sakın yaptırma alt devirler düşüyor diyende var.Şu işin aslı astarını biri çıkıp tertemiz anlatabilirmi,ne getiriyor ne götürüyor?Mantıklı birşeymi değilmi?
 

Şu down pipe olayını bir çözemedim arkadaş,harıl harıl yaptıranda var,sakın yaptırma alt devirler düşüyor diyende var.Şu işin aslı astarını biri çıkıp tertemiz anlatabilirmi,ne getiriyor ne götürüyor?Mantıklı birşeymi değilmi?

Avantajı EGT sıcaklığını düşürür ve rahat gaz akışı sağlar.


Sadece dp ile coldstart dışında ses almazsınız cold start verildiğinde tok bir ses gelir. Ancak her motorda farklılık gösterir. Egzozda delik yoksa tüm susturucular üstündeyse sadece downpipe varsa (katalizör iptalse) polisle alakalı bir sorun yaşamazsınız.


Egzoz sistemine her bir müdahale (susturucu iptali,boru delme, kapalı konumdaki varex) alt devirlere ufak bir kamçı vurur. Ancak 1.5 tsi üzerinden bir örnek vericem araçta 2 adet katalizör ve 3 adet susturucu var. Bu araca downpipe takarsanız alt devirler ölmez çünkü 3 susturucusu da üstünde olduğu için gereken backpressure(geri basınç) rahatlıkla sağlanır ve alt devirler ölmez.

Eğer downpipe düşünceniz varsa araca güç katmak istiyorsunuz anlamını çıkarıyorum ben. Yerinizde olsam downpipe+filtre kiti(ısı kazanlı olması kaydıyla)+işinin ehli bir yazılım.


aracın üstünde katalizör olmadığını yazılım sırasında catoff şeklinde zaten programlayacaklar + katalizörü olmadığı için egt yani egzoz sıcaklığı düşük olacak gaz akışı da rahatlayacağından standart stage1'e göre 10-15 beygir güç takviyesi almış olursunuz.

125 lik olduğunu varsayarsak stage 1 ile kilometre ve motor kondisyonuna bağlı 142-150 beygir aralığında güç alınacaksa, downpipe filtre desteği ile yine motor kondisyonuna kilometreye bağlı olarak 160-165 civarı güçler alınabilir downpipe ve filtre sayesinde
 
Kardeşim şimdi kısa net downpipe yapacaksanız alt devirler ölür tasviri doğru fakat downpipe uygulayacaksaniz mecbur olarak yok ettiğiniz o geri basıncı telafi etmek için yazılım gerekecek uygun yazılım yapıldığında hem araç rahatlar hem beygir kazanırsın.
 
Avantajı EGT sıcaklığını düşürür ve rahat gaz akışı sağlar.


Sadece dp ile coldstart dışında ses almazsınız cold start verildiğinde tok bir ses gelir. Ancak her motorda farklılık gösterir. Egzozda delik yoksa tüm susturucular üstündeyse sadece downpipe varsa (katalizör iptalse) polisle alakalı bir sorun yaşamazsınız.


Egzoz sistemine her bir müdahale (susturucu iptali,boru delme, kapalı konumdaki varex) alt devirlere ufak bir kamçı vurur. Ancak 1.5 tsi üzerinden bir örnek vericem araçta 2 adet katalizör ve 3 adet susturucu var. Bu araca downpipe takarsanız alt devirler ölmez çünkü 3 susturucusu da üstünde olduğu için gereken backpressure(geri basınç) rahatlıkla sağlanır ve alt devirler ölmez.

Eğer downpipe düşünceniz varsa araca güç katmak istiyorsunuz anlamını çıkarıyorum ben. Yerinizde olsam downpipe+filtre kiti(ısı kazanlı olması kaydıyla)+işinin ehli bir yazılım.


aracın üstünde katalizör olmadığını yazılım sırasında catoff şeklinde zaten programlayacaklar + katalizörü olmadığı için egt yani egzoz sıcaklığı düşük olacak gaz akışı da rahatlayacağından standart stage1'e göre 10-15 beygir güç takviyesi almış olursunuz.

125 lik olduğunu varsayarsak stage 1 ile kilometre ve motor kondisyonuna bağlı 142-150 beygir aralığında güç alınacaksa, downpipe filtre desteği ile yine motor kondisyonuna kilometreye bağlı olarak 160-165 civarı güçler alınabilir downpipe ve filtre sayesinde
Teşekkür ederim yorumunuz için,baya aydınlatıcı olmuş.Bir alttaki yorumuda baz alarak bundan şunu anlıyorum,tek başına DP pek anlamsız,ama doğru yazılım ve filtre kitiyle artı güç sağlıyor,bu getirisi.
Götürüsüde azda olsa vibrasyon,koku.
Aracım buarada 1.4 tsı 125hp 80k kilometrede,şimdi böyle bir uygulama yapsam kısa-uzun vadede motor sağlığı için herhangi bir dezavantajı varmı bu olayın,ne gibi tiskler söz konusu,turbo ömrü vs?
 

Geri
Üst Alt