önceki ve sonra ki hali yapsaydınız keşke )Selamlar herkese arkadaşlar bugün Bi egr yi temizleyeyim dedim bildiğin balçık olmuş.
Kısa zamanda da Manifold u söküp temizleyecegim
Alışkın değiliz ya hiç aklıma gelmediönceki ve sonra ki hali yapsaydınız keşke )
Nasipse bu haftada manifold u sokecegim bende birde onu temizleyeceğim saten yazilimli araç o işleri bende bu hafta yapacağım inşallahSüper fikir. Bende manifoldu temizleyip, bir daha başıma gelmemesi için egr yazılımla iptal ettirdim. Şimdi iyiyim
Hocam tavsiyeler için sagolasin.Egr nin bu halde olmasının 2 önemli sebebi var.İlki kısa mesafe kullanımlar çalıştır-durdurlar yani soğuk motor kullanım ve trafikli sürüş. ikincisi dpf li yağ kullanmamak.Eğer ara ara 3500 dd civarı 20-30 dk lık otoyol sürüşleri yaparsanız fiili rejenerasyon olur kurumları yakarsınız.Çok uzun yıllar turbo dizel aracım oldu ilk defa benzine geçtim 10 gün önce ,eski torkları biraz aramadım değil
Bahsttiğim gibi kullanırsanız egr de kurum birikmez, söküp kontrol ettiğim için bunu söylüyorum.Ekonomi için bir çok kullanıcının düşük devirde sürüş yaptığıda bilinen bir gerçek.Hocam tavsiyeler için sagolasin.
Bunları ezberledim artık stabil yapıyorum
Evet ekonomi için öyle süren çok.Bahsttiğim gibi kullanırsanız egr de kurum birikmez, söküp kontrol ettiğim için bunu söylüyorum.Ekonomi için bir çok kullanıcının düşük devirde sürüş yaptığıda bilinen bir gerçek.
Fakat bu bahsetmiş olduğunuz durum bildiğim kadarı ile dize araçlar içindi.. Benzinli araçlarda katalizör temizliği bu şekilde olmuyor, benzin katalizörün içindeki o maddeyi eritiyor diye biliyorum..Egr nin bu halde olmasının 2 önemli sebebi var.İlki kısa mesafe kullanımlar çalıştır-durdurlar yani soğuk motor kullanım ve trafikli sürüş. ikincisi dpf li yağ kullanmamak.Eğer ara ara 3500 dd civarı 20-30 dk lık otoyol sürüşleri yaparsanız fiili rejenerasyon olur kurumları yakarsınız.Çok uzun yıllar turbo dizel aracım oldu ilk defa benzine geçtim 10 gün önce ,eski torkları biraz aramadım değil
Evet dizel araçlar için egr temizliği bahsettiğim.Benzin dizele göre çok çok az kurum bırakır ,egr ve dpf bulunmuyor benzinli araçlarda bildiğim kadariyle.Çevre kirliliği konusu için bazı modellerde olabildiğini duydum ama net bilgi sahibi değilimFakat bu bahsetmiş olduğunuz durum bildiğim kadarı ile dize araçlar içindi.. Benzinli araçlarda katalizör temizliği bu şekilde olmuyor, benzin katalizörün içindeki o maddeyi eritiyor diye biliyorum..
EGR bulunur. Partikül filtresi de OPF diye geçer son birkaç yıldır o da mevcut. Hangi marka ve motorlarda çok hakim değilim.Evet dizel araçlar için egr temizliği bahsettiğim.Benzin dizele göre çok çok az kurum bırakır ,egr ve dpf bulunmuyor benzinli araçlarda bildiğim kadariyle.Çevre kirliliği konusu için bazı modellerde olabildiğini duydum ama net bilgi sahibi değilim
Evet dizel araçlar için egr temizliği bahsettiğim.Benzin dizele göre çok çok az kurum bırakır ,egr ve dpf bulunmuyor benzinli araçlarda bildiğim kadariyle.Çevre kirliliği konusu için bazı modellerde olabildiğini duydum ama net bilgi sahibi değilim
Aracım benzinli EGR var, dpf yok. Fakat katalizör var. Bizimkilerde kurum birikmesi olmuyor fakat parçalanma oluyor. Benzin katalizör içindeki maddeyi eritebiliyor.. ama hortumlarda kurumlardan dolayı tıkanmalar olabiliyor..EGR bulunur. Partikül filtresi de OPF diye geçer son birkaç yıldır o da mevcut. Hangi marka ve motorlarda çok hakim değilim.