EGR kurum temizliği

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan golfcu91
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

golfcu91

Katılımcı Üye
 
Katılım
15 Ocak 2020
Mesajlar
674
Tepkime puanı
387
Konum
İstanbul
İsim
burhan
Selamlar herkese arkadaşlar bugün Bi egr yi temizleyeyim dedim bildiğin balçık olmuş.
Kısa zamanda da Manifold u söküp temizleyecegim
 

Ekli dosyalar

  • 20241019_144456.jpg
    20241019_144456.jpg
    107.9 KB · Görüntüleme: 40
  • 20241019_144451.jpg
    20241019_144451.jpg
    95.4 KB · Görüntüleme: 40
  • 20241019_144421.jpg
    20241019_144421.jpg
    87.1 KB · Görüntüleme: 41

Süper fikir. Bende manifoldu temizleyip, bir daha başıma gelmemesi için egr yazılımla iptal ettirdim. Şimdi iyiyim :)
Nasipse bu haftada manifold u sokecegim bende birde onu temizleyeceğim saten yazilimli araç o işleri bende bu hafta yapacağım inşallah:)
 
Egr nin bu halde olmasının 2 önemli sebebi var.İlki kısa mesafe kullanımlar çalıştır-durdurlar yani soğuk motor kullanım ve trafikli sürüş. ikincisi dpf li yağ kullanmamak.Eğer ara ara 3500 dd civarı 20-30 dk lık otoyol sürüşleri yaparsanız fiili rejenerasyon olur kurumları yakarsınız.Çok uzun yıllar turbo dizel aracım oldu ilk defa benzine geçtim 10 gün önce ,eski torkları biraz aramadım değil
 
bu arabalar sıfır km değil en nihayetinde, dandikten liq** mo** carbon temizliği zırvalıkları ile uğraşmaktansa arkadaşımız gibi söküp temizletmek en iyisi olacaktır.
 
Egr nin bu halde olmasının 2 önemli sebebi var.İlki kısa mesafe kullanımlar çalıştır-durdurlar yani soğuk motor kullanım ve trafikli sürüş. ikincisi dpf li yağ kullanmamak.Eğer ara ara 3500 dd civarı 20-30 dk lık otoyol sürüşleri yaparsanız fiili rejenerasyon olur kurumları yakarsınız.Çok uzun yıllar turbo dizel aracım oldu ilk defa benzine geçtim 10 gün önce ,eski torkları biraz aramadım değil
Hocam tavsiyeler için sagolasin.
Bunları ezberledim artık:) stabil yapıyorum
 
Hocam tavsiyeler için sagolasin.
Bunları ezberledim artık:) stabil yapıyorum
Bahsttiğim gibi kullanırsanız egr de kurum birikmez, söküp kontrol ettiğim için bunu söylüyorum.Ekonomi için bir çok kullanıcının düşük devirde sürüş yaptığıda bilinen bir gerçek.
 
Bahsttiğim gibi kullanırsanız egr de kurum birikmez, söküp kontrol ettiğim için bunu söylüyorum.Ekonomi için bir çok kullanıcının düşük devirde sürüş yaptığıda bilinen bir gerçek.
Evet ekonomi için öyle süren çok.
Ben neredeyse 2 3 gece de bir Kuzey marmarada ralli yapıyorum hocam 😁
 
Egr nin bu halde olmasının 2 önemli sebebi var.İlki kısa mesafe kullanımlar çalıştır-durdurlar yani soğuk motor kullanım ve trafikli sürüş. ikincisi dpf li yağ kullanmamak.Eğer ara ara 3500 dd civarı 20-30 dk lık otoyol sürüşleri yaparsanız fiili rejenerasyon olur kurumları yakarsınız.Çok uzun yıllar turbo dizel aracım oldu ilk defa benzine geçtim 10 gün önce ,eski torkları biraz aramadım değil
Fakat bu bahsetmiş olduğunuz durum bildiğim kadarı ile dize araçlar içindi.. Benzinli araçlarda katalizör temizliği bu şekilde olmuyor, benzin katalizörün içindeki o maddeyi eritiyor diye biliyorum..
 
Fakat bu bahsetmiş olduğunuz durum bildiğim kadarı ile dize araçlar içindi.. Benzinli araçlarda katalizör temizliği bu şekilde olmuyor, benzin katalizörün içindeki o maddeyi eritiyor diye biliyorum..
Evet dizel araçlar için egr temizliği bahsettiğim.Benzin dizele göre çok çok az kurum bırakır ,egr ve dpf bulunmuyor benzinli araçlarda bildiğim kadariyle.Çevre kirliliği konusu için bazı modellerde olabildiğini duydum ama net bilgi sahibi değilim
 
Evet dizel araçlar için egr temizliği bahsettiğim.Benzin dizele göre çok çok az kurum bırakır ,egr ve dpf bulunmuyor benzinli araçlarda bildiğim kadariyle.Çevre kirliliği konusu için bazı modellerde olabildiğini duydum ama net bilgi sahibi değilim
EGR bulunur. Partikül filtresi de OPF diye geçer son birkaç yıldır o da mevcut. Hangi marka ve motorlarda çok hakim değilim.
 

Evet dizel araçlar için egr temizliği bahsettiğim.Benzin dizele göre çok çok az kurum bırakır ,egr ve dpf bulunmuyor benzinli araçlarda bildiğim kadariyle.Çevre kirliliği konusu için bazı modellerde olabildiğini duydum ama net bilgi sahibi değilim

EGR bulunur. Partikül filtresi de OPF diye geçer son birkaç yıldır o da mevcut. Hangi marka ve motorlarda çok hakim değilim.
Aracım benzinli EGR var, dpf yok. Fakat katalizör var. Bizimkilerde kurum birikmesi olmuyor fakat parçalanma oluyor. Benzin katalizör içindeki maddeyi eritebiliyor.. ama hortumlarda kurumlardan dolayı tıkanmalar olabiliyor..
 

Geri
Üst