1.4 Golf Tsi Act Eco Mod Titreme


hasbey

Yeni Üye
Katılım
21 Eki 2024
Mesajlar
12
Tepkime puanı
1
Konum
İstanbul
İsim
Hasan
Araç
Golf7 2013
Merhaba arkadaşlar, öncelikle yenir bir golf kullanıcı olarak aranıza katılmaktan büyük bir memnuniyet duydum.

1.4 tsi act 2013 golf aracım var. 2 gün önce aşağıdaki parçaları Febi marka ile degiştirtirdim.

Travers Takozu
Salıncak burcu ön
Salıncak burcu arka
Şanzıman üst kulak
Şanzıman alt kulak

Peki bundan sonra nemi oldu. Araç düşük devirlerde eko moda geçtiğinde titreme sürtme gibi bir vibrasyon başladı. Koltuktan hissedilir derecede. Sanki taşlı yolda gider gibi. Öncesinde hiç böyle bir sorunum yoktu ve ayrıca direksiyon hassasiyeti azaldı ve sanki eskisi kadar hassas ve yumuşak değil. Bu durumun daha önce olmadığını ne bu işlemlerden sonra olduğunu ne kadar söylesemde ustayı ikna edemedim tartıştık ve ayrıldım. ( istanbul umraniyede meşhur bir yer )

Bu tarz sorun yaşayanlarınız var ise sizce sorun ne olabilir ? Konfor o kadar gitti ki sinirden kafayı yemek üzereyim. Şimdiden teşekkürler
 
Son düzenleme:

Hocam geçmiş olsun bende Ümraniye deyim söyler misin acaba neresi uğramayalim
Çok teşekkürler Hocam oluşan problemleri şuanda çözdürmeye çalışıyorum. Hepsini çözeyim eski haline getirdikten sonra daha detaylı bilgi vereceğim. İşçilik hatasımı yoksa başka birşey mi oldu netleşmesini bekliyorum.
 
Upvote 0
Geçmiş olsun. Bende 2023 1.5 TSI ACT Tiguan var. Özellikle sabahları soğuk motorda ACT modunda düşük devir ilerlerken vibrasyon var. Muhtemelen sizde de vardır ama motor/şanzıman kulakları montajında problem varsa sarsıntı artmış ve belirgin hale gelmiş olabilir. Üst kulakları tam sıkmadan önce arabayı çalıştırıp motoru kasmayan bir pozisyona getirip sonra tam sıkıyorlar bildiğim kadarıyla normalde.
Bu arada motor şanzıman kulaklarının kalitesi de çok önemli tabi. Parçada da sorun olabilir.
 
Upvote 0
Geçmiş olsun. Bende 2023 1.5 TSI ACT Tiguan var. Özellikle sabahları soğuk motorda ACT modunda düşük devir ilerlerken vibrasyon var. Muhtemelen sizde de vardır ama motor/şanzıman kulakları montajında problem varsa sarsıntı artmış ve belirgin hale gelmiş olabilir. Üst kulakları tam sıkmadan önce arabayı çalıştırıp motoru kasmayan bir pozisyona getirip sonra tam sıkıyorlar bildiğim kadarıyla normalde.
Bu arada motor şanzıman kulaklarının kalitesi de çok önemli tabi. Parçada da sorun olabilir.
Selamlar hocam. Motor kulağı değişmedi. Şanziman kulağı ve takozu değişti. Febi marka kullanıldı. Açıkçası soguk sicak hiç fark etmiyor şuanda. Birde biraz yukarı eğimli yolda diyelim 4 vites eco ya girdiği zaman daha çok titredim hissediliyor. Kaputu açıp motoru biraz salliyim dedim sanzuman takozu değişmeden ona ileri geri oynatabiliyordum şuanda 1 milim bile oynamıyor. Acaba kauçuk yeni olduğu için çok sert ve o yüzden yapıyor olabilirmi bilemedim. Birde durduk yere direksiyonun sertlesmesi var tabi inşallah direksiyon kutusuna bir zarar vermemislerdir şanzıman takozunu takarlarken. Araci lifte kaldırıp indirince direksiyon düzeliyor biraz yol gidince sağ sol yapınca tekrar sertlik geliyor. Belkide amortisör bilyalarinda var sorun ve bu tesadüf oldu denk geldi bilemiyorum tek tek konuları çözerek ilerleyeceğiz artık. Detayları bilgilendireceğim buraya
 
Upvote 0
Geçmiş olsun. Bende 2023 1.5 TSI ACT Tiguan var. Özellikle sabahları soğuk motorda ACT modunda düşük devir ilerlerken vibrasyon var. Muhtemelen sizde de vardır ama motor/şanzıman kulakları montajında problem varsa sarsıntı artmış ve belirgin hale gelmiş olabilir. Üst kulakları tam sıkmadan önce arabayı çalıştırıp motoru kasmayan bir pozisyona getirip sonra tam sıkıyorlar bildiğim kadarıyla normalde.
Bu arada motor şanzıman kulaklarının kalitesi de çok önemli tabi. Parçada da sorun olabilir.
Bende aynı konbinli Tiguan var. Park etme hızlarında da titreme hissediyor musunuz ?

Muhtemelen herkeste var ama mantığını anlamadım. Sıfır araç herkesin şanzıman kulağı bozuk olamaz.
 
Upvote 0
Bende aynı konbinli Tiguan var. Park etme hızlarında da titreme hissediyor musunuz ?

Muhtemelen herkeste var ama mantığını anlamadım. Sıfır araç herkesin şanzıman kulağı bozuk olamaz
Merhaba, Yapısal olarak bu titreme var. Dediğiniz gibi kulaklarda sorun olma ihtimali düşük.
 
Upvote 0
Selam,
Bildiğim kadarıyla alttaki kulak motorun ileri geri salınımı ile ilgili üstteki motor ve şanzıman tarafındaki kulaklarda sağ sol salınım.
Motorun ileri geri kolay oynamaması lazım zaten. Alt takoz bozulduğunda sert gaz frende motor gider gelir öne arkaya hissedersiniz.
Takozların montajını kontrol ettirin bence. Sorun yoksa orijinal parça deneyebilirsiniz. Febi bilmiyorum ben bir ara lemforder kullanmıştım BMW de iyiydi.
Direksiyon sertleşmesi için ise rot ayarı öneririm yapılmadı ise.
Aracın kaster açıları bozulmuş olabilir travers işleminden dolayı.
Kolay gelsin.
 
Upvote 0
Selam,
Bildiğim kadarıyla alttaki kulak motorun ileri geri salınımı ile ilgili üstteki motor ve şanzıman tarafındaki kulaklarda sağ sol salınım.
Motorun ileri geri kolay oynamaması lazım zaten. Alt takoz bozulduğunda sert gaz frende motor gider gelir öne arkaya hissedersiniz.
Takozların montajını kontrol ettirin bence. Sorun yoksa orijinal parça deneyebilirsiniz. Febi bilmiyorum ben bir ara lemforder kullanmıştım BMW de iyiydi.
Direksiyon sertleşmesi için ise rot ayarı öneririm yapılmadı ise.
Aracın kaster açıları bozulmuş olabilir travers işleminden dolayı.
Kolay gelsin.
2 kere rot yapıldı rot ile alakalı bir sorun yok ne yaptılar araca bilmiyorum ama hiç böyle bir şikayetim yoktu ne olduysa bu olaydan sonra oldu. Normalde vibrasyon yok ne zaman araba 2 silindire geçti o zaman oluyor ne olursa. Sanki yeterli tork üretemiyormuş gibi. Yağ basinc valinin soketine falan mı zarar verdiler bilemiyorum. Çözmek çabalıyorum şuanda maf ettiler aracı.
 
Upvote 0
Yapılan işlemler bunlar bunlardan sonra oldu.
1. Direksiyon hasaasiyet gitti
2. 2 silindir modunda vibrasyon aşırı arttı önceden hissetmiyordum bile
20241026_211457.jpg
 
Upvote 0
Hocam ufak bir ihtimal de olsa buji ve bobinlerle ilgili bir sıkıntı olabilir mi ? Bende vardı aynı sıkıntı rolantide ve seyir halinde 1500 devir civarında araç bildiğin ileri geri gidip geliyordu titreşim az kalır yanında.Bujilerde çıktı sıkıntı 4 buji değiştik aracın çalışıp çalışmadığı anlaşılmıyor şu anda.
 
Upvote 0
Hocam ufak bir ihtimal de olsa buji ve bobinlerle ilgili bir sıkıntı olabilir mi ? Bende vardı aynı sıkıntı rolantide ve seyir halinde 1500 devir civarında araç bildiğin ileri geri gidip geliyordu titreşim az kalır yanında.Bujilerde çıktı sıkıntı 4 buji değiştik aracın çalışıp çalışmadığı anlaşılmıyor şu anda.
Hocam bujiler yeni değişti zaten hiç bir sorun yoktu. Ne olduysa yukarıdaki işlemleri yaptırdıktan sonra oldu. Bobin olsa hata kodu verir yada rolantide yada 4 silindir çalışırkende sorun cikar diye dusunuyorum. Yapanlarda durumu kabullenemiyor. Burada isim versem hepiniz bileceksiniz ama şuanda oluşan sorunları çözmeden bunu yapmak istemiyorum. Ne olup bittiğini anladıktan sonra ve bulduktan sonra ifşa edeceğim detayları ile. Arabanın bütün dengesini bozdular. 2 gündür uyuyamıyorum sinirden. Birde arabayı verirken böyle sorunlar olmadığını söylememe rağmen biz bu işe daha dün başlamadık demeleride cabası
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Hocam bujiler yeni değişti zaten hiç bir sorun yoktu. Ne olduysa yukarıdaki işlemleri yaptırdıktan sonra oldu. Bobin olsa hata kodu verir yada rolantide yada 4 silindir çalışırkende sorun cikar diye dusunuyorum. Yapanlarda durumu kabullenemiyor. Burada isim versem hepiniz bileceksiniz ama şuanda oluşan sorunları çözmeden bunu yapmak istemiyorum. Ne olup bittiğini anladıktan sonra ve bulduktan sonra ifşa edeceğim detayları ile. Arabanın bütün dengesini bozdular. 2 gündür uyuyamıyorum sinirden. Birde arabayı verirken böyle sorunlar olmadığını söylememe rağmen biz bu işe daha dün başlamadık demeleride cabası
Ya Türkiye de bu işler böyle.İşi yaptın bitti gitti sonrası yok ülkemizde adamlar benlik birşey yok deyip çıkıyor işin içinden.Ayni olay 2.el araçta da var aracı aldın noterde imzayı attıktan sonra hicbirsey hiç kimseyi bağlamıyor.
 
Upvote 0
Selam, Normalde rot ayarını sadece Toe'nin ayarı var standart araçlarda. Arabanın travers ile oynandıysa kaster açısı bozulmuş olabilir. Direksiyonun dönüşlerden sonra kendiliğinden toplaması ve yumuşaklığını kaster açısı etkiler. Buna baktırmakta fayda var.
Titreşim konusunda ise ya motor şanzıman kulaklarda sorun var ya da işçilikte bence.
Kolay gelsin
 
Upvote 0

Selam, Normalde rot ayarını sadece Toe'nin ayarı var standart araçlarda. Arabanın travers ile oynandıysa kaster açısı bozulmuş olabilir. Direksiyonun dönüşlerden sonra kendiliğinden toplaması ve yumuşaklığını kaster açısı etkiler. Buna baktırmakta fayda var.
Titreşim konusunda ise ya motor şanzıman kulaklarda sorun var ya da işçilikte bence.
Kolay gelsin
İlk rot yaptılar araç sola çekiyordu rot tutması dedilerki burç ve şanziman takoz degisimi yaparken araci askıda takmışlar traversi ayar yaptırın traverse dedileri. Döndüm geriye dedim travers ayarsızmış rot tutmuyor traversi kaydırdıp düzeltiler. Rot tuttu araç dümdüz gidiyor kambersiz kaster açılarınıda ayarladılar. Araci liftr kaldırıp indirince direksiyon düzeliyor yumusuyor yola çıkınca tofaşa dönüyor. Başka bir usta amotisor bilyalarından olabilir dedi. Burçlar değişirken araç saldığı için bu sorunda ortaya çıkmış olabilir dedi. Tevafuk olmuş dedi yani. Tamam dedim orjinal amortisör bilyalari ve takozlari bulurdum yan sanayinin iki katı fiyat cikiyor ama on takım yan birebir orjinal olsun dedim. Bu hafta onları degisecekler inşallah direksiyon sorunu ortadan kalkar ondan olsun diye dua eder oldum. Yukarıdaki işlemleri yaparken sanziman takozunu degistiriken zorlandılar levye falan soktular inşallah direksiyon kutusuna yada açı sensörüne zarar vermemislerdir. Dediğim gibi sorunları çözdükten sonra onların hatası ise ifşa edeceğim umraniyedeki yeri ki benim düştüğüme düşmesinler. Ne iş düzeni kaldı ne ev düzeni bunlarla uğraşmaktan
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt