Golf 8 Cold Start sonrası motorda titreme.


atalaymans

Yeni Üye
Katılım
23 Eki 2024
Mesajlar
1
Tepkime puanı
1
Konum
İstanbul
İsim
Serhan
Araç
Golf Mk8 1.0 etsi
Herkese selamlar, hem sitede yeniyim hemde hemen hemen her başlığı okuyup bilgi sahibi olmaya çalışıyorum.
10 aylık 12.000 km’de Golf Mk8 1.0 etsi aracımda son 20 gündür cold start sonrası devir 1000’e çıkıp geri düştüğünde araç içerisinde masaj koltuğunda oturur gibi bir titreşim başlıyor ve motor dizel gibi çalışıyor. Bir süre ilerledikten sonra durduğumda titreşim bazı zamanlar azalıyor. S moduna alıp ilerlerken vites arttırdığımda milisaniyelik bir tekleme oluyor. Aracı park edip kontağı kapattığımdaysa egzozda bir horuldama ile titreyerek motor duruyor.

Ayrıca yakıt tüketimide biraz arttı.

Geçen gün aracı park haline getirip kaputu açtım, (ifadelerimi mazur görün) çır çır şeklinde tıkırtı sesi duyuluyor motordan fakat titremenin bi hayli olduğu anlaşılıyor.

Şanzımanla ilgilide serbest sürüşteyken tümsek veya bozuk olda ilerlerken sanki şanzımanın bi parçası sanki alttaki koruma kapağına çarpar gibi bir ses duyuluyor fakat S modunda araç serbest sürüşe geçmediği için bu çıkırtı asla ses çıkarmıyor.

15.000 bakımına 1-2 ay kadar kaldı ama başka bir sorum yaratmadan bakıma girmelimiyim?

Video ekleyeceğim, anlattıklarımı umarım biraz daha net size aktarabilirim.

Ekran, park sensörü, arka kamera problemlerini hiç yazmıyorum bile; bu herkese var sanırım. 😁

 
Son düzenleme:

Herkese selamlar, hem sitede yeniyim hemde hemen hemen her başlığı okuyup bilgi sahibi olmaya çalışıyorum.
10 aylık 12.000 km’de Golf Mk8 1.0 etsi aracımda son 20 gündür cold start sonrası devir 1000’e çıkıp geri düştüğünde araç içerisinde masaj koltuğunda oturur gibi bir titreşim başlıyor ve motor dizel gibi çalışıyor. Bir süre ilerledikten sonra durduğumda titreşim bazı zamanlar azalıyor. S moduna alıp ilerlerken vites arttırdığımda milisaniyelik bir tekleme oluyor. Aracı park edip kontağı kapattığımdaysa egzozda bir horuldama ile titreyerek motor duruyor.

Ayrıca yakıt tüketimide biraz arttı.

Geçen gün aracı park haline getirip kaputu açtım, (ifadelerimi mazur görün) çır çır şeklinde tıkırtı sesi duyuluyor motordan fakat titremenin bi hayli olduğu anlaşılıyor.

Şanzımanla ilgilide serbest sürüşteyken tümsek veya bozuk olda ilerlerken sanki şanzımanın bi parçası sanki alttaki koruma kapağına çarpar gibi bir ses duyuluyor fakat S modunda araç serbest sürüşe geçmediği için bu çıkırtı asla ses çıkarmıyor.

15.000 bakımına 1-2 ay kadar kaldı ama başka bir sorum yaratmadan bakıma girmelimiyim?

Video ekleyeceğim, anlattıklarımı umarım biraz daha net size aktarabilirim.

Ekran, park sensörü, arka kamera problemlerini hiç yazmıyorum bile; bu herkese var sanırım. 😁

üstadım sana çok net ve kesin bilgi vericem titreşim için
ben 1.0 motorlu 2 aracım oldu

1-araç seat ibiza 2016 80 hp 1,0 atmosferik motordu

2-golf 8 2023 1,0 turbo

bu iki aracımda senin bahsettiğin titreşim vardı olmak zorunda hatta araç 3 dilindir olduğu için aracın kupasına çalışma karekterinden dolayı titreşimi hep veriyordu ben her şekilde hissediyordum seat ibizada 40.000 km 'ye geldiğinde motor ve şanzıman titreşim takozlarını sıfır orjinal bayide taktırdım değişen olmadı klimayı açınca dahada fazla titriyor hatta bu titreşimi kesmenin hiç bir yolu yok ( moral bozmak gibi bir niyetim yok )

4 silindir motorlarda biliyorsundur 1-4 / 2-3 silindirler sırasıyla hareketi yaptığı için daha stabil ve titreşimi hissedilmiyor
ama 3 silindirde 1-2-3 şeklinde sırasıyla çalışıyor

soğuk havalarda çok daha fazla titriyor ben titreşim üzerine denemediğim kalmadı hatta ibizada rölanti devri 600 devir dedim bunu 1000 e sabitletmek işe yarayabilir diye yazılımla rölanti devrini standart şekilde 1000 devir olarak yaptırdım bu sefer yakıt arttı araç çok bağırıyordu 3 silindir bir aracın titreşim takozları çabuk şekilde yıpranıyor 20.000 km 'de servise baskı yapıp değişmesini talep et derim ben garantim bittiği halde iyi niyet garantisi adı altında değiştirmişlerdi

şanzımandan gelen ses içinde benim bildiğim;
K1 ve K2 Clutchların zamanla gevşeyip, ses yapmasından kaynaklanıyor Ses dışında herhangi bir sorun oluşturmaz dsg 'li tüm araçlarda var
K1 ve K2' de dişli yoktur o sesin kaynağı K1 ve K2' nin ayırıcı çatallarının sesidir
bu sesin şıngırtı gibi olmaması için ilerdeki süreç için çok ani hızlanma ve çok ani yavaşlamalardan uzak durman gerek
trafikli bir yolda manuel moda alıp kullanman yine avantajdır
 
videodan yanlış görmediysem sizin aracın titremesi artıp azalıyor. sürekli aynı titreşimi vermiyor sanki. başka sorunlar olabilir
kafa bulandırmak istemem bende de Golf 8 var 1.0 motor. evet titreşim var gözle görülür ama sürücü koltuğunda çok çok az hissediyorum
ek olarak bakım sonrası 0w-30 yağa geçtikten sonra titreşimde baya azalma oldu. şuan sürücü koltuğuna oturan normal bir vatandaş ( biz gibi pimpirikli olmayan) titreşim hissetmez
bakımda 0w-30 Liqui Moly TopTec 4210 LongLife III tercih etmeniz faydanıza olacaktır
 
Son düzenleme:
videodan yanlış görmediysem sizin aracın titremesi artıp azalıyor. sürekli aynı titreşimi vermiyor sanki. başka sorunlar olabilir
kafa bulandırmak istemem bende de Golf 8 var 1.0 motor. evet titreşim var gözle görülür ama sürücü koltuğunda çok çok az hissediyorum
ek olarak bakım sonrası 0w-30 yağa geçtikten sonra titreşimde baya azalma oldu. şuan sürücü koltuğuna oturan normal bir vatandaş ( biz gibi pimpirikli olmayan) titreşim hissetmez
bakımda 0w-30 Liqui Moly TopTec 4210 LongLife III tercih etmeniz faydanıza olacaktır
fabrikanın önerdiği 0w20 iken neden 0w30 koydunuz hocam
 
videodan yanlış görmediysem sizin aracın titremesi artıp azalıyor. sürekli aynı titreşimi vermiyor sanki. başka sorunlar olabilir
kafa bulandırmak istemem bende de Golf 8 var 1.0 motor. evet titreşim var gözle görülür ama sürücü koltuğunda çok çok az hissediyorum
ek olarak bakım sonrası 0w-30 yağa geçtikten sonra titreşimde baya azalma oldu. şuan sürücü koltuğuna oturan normal bir vatandaş ( biz gibi pimpirikli olmayan) titreşim hissetmez
bakımda 0w-30 Liqui Moly TopTec 4210 LongLife III tercih etmeniz faydanıza olacaktır
Benim şahsi görüşüm / 0W-30 ile 0W-20 arasındaki temel fark çalışma sıcaklığındaki viskozitedir 0W-30, motor sıcakken 0W-20'den daha kalındır bu biraz daha yüksek motor sürtünmesine ve yakıt verimliliğinin azalmasına yol açabilir bazı durumlarda daha kalın bir yağ kullanmak yağ basıncını artırabilir ve bu da belirli durumlarda faydalı olabilir ancak yağ motorun tasarımı için çok kalınsa özellikle soğuk çalıştırmalarda yağ akışında sorunlara yol açabilir
0W-20 için belirtilen bir motorda 0W-30 yağı kullanmak anında hasara neden olma olasılığı düşük olsa da en iyi performansı veya verimliliği sağlamayabilir
 
Volkswagen kitapçığında da 0w-30 yazdığını daha önce görmüştük


1729857484082.png
 

Geri
Üst Alt