Golf 1.0 tsi kalkış yakıt problemi


Rohatx

Yeni Üye
Katılım
30 Eki 2024
Mesajlar
9
Tepkime puanı
2
Konum
Türkiye
İsim
Rohat
Araç
Golf 7.5 1.0tsi manuel
Arkadaşlar merhabalar. Geçen ay ilk aracımı aldım. İlk aracımın golf olması benim açıkçası hayalimdi. Piyasaya göre temiz ilk sahibinden fiyatta uygun diyebileceğim bir düzeydi. Aracı kısa mesafe ve dur kalkı çok olan bir yolda kullanıyorum genelde ev iş arasında. Konuya gelecek olursak yakıt 8 den hiç düşmüyor. Araç 1 viteste düşük devirde kalkışta çok zorlanıyor sanki. Doğuda yaşıyorum havların soğumasıyla bu problem oluştu. Normal midir sizce? Debriyajım bşraz sertleşmiş bu etkiler mi? Ayrıca araç 110 binde yağ bakımları eski sahibi yaptı sağ olsun. Bende şanzıman yağını değiştirtim. Yanlız bujiler bugüne kadar hiç değişmemiş triger kayışı da aynı şekilde 120binde değişmemi söyledi usta. Siz böyle problemler yaşadınız mı yaşadıysan nasıl çözdünüz? Sanayi bilgim çok yok açıkçası kazıklanmak ve konuyla alakası olmayan parçalar değişmesin diye sizlere sormak istedim. Konuyu yanlış yere açtımsam kusura bakmayın.
 

Merhaba

110.000 km ilk bujiler :-o.

1.5 TSI motorda 30.000 KM değişim aralığı var..

Şayet o kadar gittiyse, vakti gelmiş. Yakıtın çoğalmasını soğuk hava, kısa mesafenin yanında tabiki tetikler.
 
Upvote 0
Merhaba

110.000 km ilk bujiler :-o.

1.5 TSI motorda 30.000 KM değişim aralığı var..

Şayet o kadar gittiyse, vakti gelmiş. Yakıtın çoğalmasını soğuk hava, kısa mesafenin yanında tabiki tetikler.
Hocam valla sordum hiç değişmedi dedi. Bakımı yaptırırken usta kontrol etti trigeri değişeceğin zaman değiştirirsin. Ama araç devir yükseltirken çok rahat değil onu hissediyorum. Aracı ara sıra yüksek devir kullanmak mantıklı mı? Dizel araçlarda ki gibi partikül vs gibi problemler var mı benzinli araçlarda?
 
Upvote 0
Arkadaşlar merhabalar. Geçen ay ilk aracımı aldım. İlk aracımın golf olması benim açıkçası hayalimdi. Piyasaya göre temiz ilk sahibinden fiyatta uygun diyebileceğim bir düzeydi. Aracı kısa mesafe ve dur kalkı çok olan bir yolda kullanıyorum genelde ev iş arasında. Konuya gelecek olursak yakıt 8 den hiç düşmüyor. Araç 1 viteste düşük devirde kalkışta çok zorlanıyor sanki. Doğuda yaşıyorum havların soğumasıyla bu problem oluştu. Normal midir sizce? Debriyajım bşraz sertleşmiş bu etkiler mi? Ayrıca araç 110 binde yağ bakımları eski sahibi yaptı sağ olsun. Bende şanzıman yağını değiştirtim. Yanlız bujiler bugüne kadar hiç değişmemiş triger kayışı da aynı şekilde 120binde değişmemi söyledi usta. Siz böyle problemler yaşadınız mı yaşadıysan nasıl çözdünüz? Sanayi bilgim çok yok açıkçası kazıklanmak ve konuyla alakası olmayan parçalar değişmesin diye sizlere sormak istedim. Konuyu yanlış yere açtımsam kusura bakmayın.
Baskı balata illaki aşınmıştır kalkışta zorlanması bundan değişince şikayetleriniz düzelir bujileri değiştirin pahalı bişey değil NGK marka tavsiye ederim azda olsa aracın yakıt sarfiyatı düşer
 
Upvote 0
Baskı balata illaki aşınmıştır kalkışta zorlanması bundan değişince şikayetleriniz düzelir bujileri değiştirin pahalı bişey değil NGK marka tavsiye ederim azda olsa aracın yakıt sarfiyatı düşer
Bilgi için Çok teşekkür ederim hocam. Servis çok pahalıya yapar mı yoksa sanayide mi yapsam? Baskı balata ve bujileri? Ayrıca yakıt için yazdığım değer normal mi? Şehir dışı 500 km rakımlı yollarda hız 100-125 arası 5.1 yaktım. Ama şehir içi şuan kısa mesafelerde 8-9larda yakıt.
 
Upvote 0
Bilgi için Çok teşekkür ederim hocam. Servis çok pahalıya yapar mı yoksa sanayide mi yapsam? Baskı balata ve bujileri? Ayrıca yakıt için yazdığım değer normal mi? Şehir dışı 500 km rakımlı yollarda hız 100-125 arası 5.1 yaktım. Ama şehir içi şuan kısa mesafelerde 8-9larda yakıt.
Yakıt normal, buji ve baskı balata dan sonra biraz daha düşer
Servis tahminim 30-40 bin isteyebilir baskı balata için yinede siz sorun fiyat alın işinize gelirse
Bujileri sanayi de değiştirebilirsin pahalı bişey değil orjinal bujisinde ngk yazıyor zaten şasi numarasına göre alın yanlış buji almayın sakın
 
Upvote 0
Yakıt normal, buji ve baskı balata dan sonra biraz daha düşer
Servis tahminim 30-40 bin isteyebilir baskı balata için yinede siz sorun fiyat alın işinize gelirse
Bujileri sanayi de değiştirebilirsin pahalı bişey değil orjinal bujisinde ngk yazıyor zaten şasi numarasına göre alın yanlış buji almayın sakın
Tamam hocam çok teşekkür ederim
 
Upvote 0
Buji değişimi için yetkili servisten fiyat almadan sanayiye gitmeyin. Neredeyse yakın fiyatlara geliyordu ben değiştiğim zamanlar.
 
Upvote 0
Triger kayısı kontrol edilir gerekiyor ise degisilir.
Benin aracım 160binde idi yeni degismistim hala da taş gibiydi
 
Upvote 0
Triger kayısı kontrol edilir gerekiyor ise degisilir.
Benin aracım 160binde idi yeni degismistim hala da taş gibiydi
Hocam valla sanayide usta zaten daha km var dedi hiç kontrol etmedi. Araç çok güzel zaten. Ona bindikten sonra diğer araçlar bana artık traktör gibi gelmeye başladı. Ama biraz takıntılıyım ben. Ön göğüsün sol tarafı yani tahminimce direksiyon üstünde de bir trim sesi geliyor onu nasıl giderebilirim ama? Yani göğsün için geliyor sanki tam emin olamadım
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt