1.5tsi DPCA ve EA211evo farkı?


kirlidog

Yeni Üye
Katılım
21 Şub 2022
Mesajlar
8
Tepkime puanı
5
Konum
izmir
Araç
a3 35tfsi
merhabalar
golf8 / a3 8y 35tfsi DPCA
golf 8.5 / a3 8y 35tfsi facelift EA211 evo
motorların motor hacmi, silindir çapı, güç-tork eğrisi, motor yağı ve hacmi birebir aynı
ancak sıkıştırma oranları ve motor soğutma suyu hacimleri farklı. bu iki motor arasındaki fark nedir, uzun vadede hangisi daha sağlıklı olur

DPCA sıkıştırma oranı 10.5:1
EA211 evo sıkıştırma oranı 12:1
 

merhabalar
golf8 / a3 8y 35tfsi DPCA
golf 8.5 / a3 8y 35tfsi facelift EA211 evo
motorların motor hacmi, silindir çapı, güç-tork eğrisi, motor yağı ve hacmi birebir aynı
ancak sıkıştırma oranları ve motor soğutma suyu hacimleri farklı. bu iki motor arasındaki fark nedir, uzun vadede hangisi daha sağlıklı olur

DPCA sıkıştırma oranı 10.5:1
EA211 evo sıkıştırma oranı 12:1
(forumun mobil sürümü)
Sayfa 10 ‘nun 3.cü mesajında sorduğunuz soru halkında gerekli açıklamayı daha önce yapmıştım;
https://www.golftutkusu.com/topic/12886-0w-20-motor-yagi-ana-konu-1-0-1-5-tsi-motor-icin/page/10
 
değerli bilgiler ve açıklama için ellerine sağlık hocam, aradaki sıkıştırma farkı için ne düşünüyorsunuz

sadece motoru güncellemek için makyajsiz satilip makyajli alinir mi sizce
Açıkçası ben vw grubu araçlar için pek bişey düşünemiyorum, almanya da genel olarak pek çok markalarda işler pek iyi gitmiyor,

Sadece motor güncellemesi için ise Mk8 i satıp (eğer aracınızda bir memnuniyetsizlik veya sıkıntı yoksa) değiştirmezdim,

Tabii aracınızın km’si yüksekse, veya model yükseltmek amacınız varsa, veya Mk8,5 için vereceğiniz fiyat farkı sizi mali açıdan pek zorlamayacak ise o zaman elbette aracınızı değiştirmenizde bir sakınca yok diyebilirim.
 
Açıkçası ben vw grubu araçlar için pek bişey düşünemiyorum, almanya da genel olarak pek çok markalarda işler pek iyi gitmiyor,

Sadece motor güncellemesi için ise Mk8 i satıp (eğer aracınızda bir memnuniyetsizlik veya sıkıntı yoksa) değiştirmezdim,

Tabii aracınızın km’si yüksekse, veya model yükseltmek amacınız varsa, veya Mk8,5 için vereceğiniz fiyat farkı sizi mali açıdan pek zorlamayacak ise o zaman elbette aracınızı değiştirmenizde bir sakınca yok diyebilirim.
tesekkurler
 
Sıkıştırma oranının artması, daha verimli bir motor haline gelebilir ancak daha fazla vuruntu ve daha hassas bir motora sahip olacağını unutmamak gerekir. Bakınız; BMW B38 motorlar yüksek sıkıştırmaya sahip oldukça ekonomik bir motor ancak iyi yakıt kullanılmadığında kırılmaya çok müsait.
 
Sıkıştırma oranının artması, daha verimli bir motor haline gelebilir ancak daha fazla vuruntu ve daha hassas bir motora sahip olacağını unutmamak gerekir. Bakınız; BMW B38 motorlar yüksek sıkıştırmaya sahip oldukça ekonomik bir motor ancak iyi yakıt kullanılmadığında kırılmaya çok müsait.
TR yakıt kalitesi göz önüne alınırsa düşük sıkıştırma daha sağlıklı ve daha uzun kmler dayanacaktır.
 
Sıkıştırma oranının artması, daha verimli bir motor haline gelebilir ancak daha fazla vuruntu ve daha hassas bir motora sahip olacağını unutmamak gerekir. Bakınız; BMW B38 motorlar yüksek sıkıştırmaya sahip oldukça ekonomik bir motor ancak iyi yakıt kullanılmadığında kırılmaya çok müsait.
g20 deki b48b20 1.6 motor 9:1 sıkıştırma. yüksek yakıt tüketimi ve düşük verim, lâkin oldukça uzun ömürlü bir motor olcak herhalde
 

Geri
Üst Alt