Impression Manuel / ACC Adaptif Hız Sabitleyici


Xcorpit39

Üye
Katılım
19 Tem 2023
Mesajlar
199
Tepkime puanı
119
Konum
İstanbul
İsim
Onur
Araç
Golf 8,5
öncelikle güzel günleriniz olsun

vw araç oluşturucudan girip impression modeli seçip son aşamaya gelince

Adaptif hız sabitleyici "ACC" ₺26.287​

manuel vites'te bu özellik nasıl çalışıyor
fikri olan veya daha önce kullanan varsa bilgi rica ediyorum
 

Kanka araç frene basabiliyor. Çarpışma önleme hem de hız sabitleyicise dikkat edersen yokuş aşağı normalde araç hızlandığında çoğu hız sabitleme sisteminde frene basamaz bu basıyor. E öndeki araçla mesafesini de biliyor radar var. Konu sadece iki tıkla bir özelliği aktif etmek oluyor
 
Bizim normal hız sabiyetleyici zaten fren yapıyor. Yokuş aşagı 120 sabitlediyseniz 121 asla olmaz fren yapıyor. Radar sistemide var arkadaşın dediği gibi öndeki araca göre fren yapabilir ama biryerden sonra vites düşürmek zorunda olacağımız için devre dışı kalacaktır. Yani tam anlamiyla ACC olmaz ama yarı ACC diyebiliriz 😂
 
Bizim normal hız sabiyetleyici zaten fren yapıyor. Yokuş aşagı 120 sabitlediyseniz 121 asla olmaz fren yapıyor. Radar sistemide var arkadaşın dediği gibi öndeki araca göre fren yapabilir ama biryerden sonra vites düşürmek zorunda olacağımız için devre dışı kalacaktır. Yani tam anlamiyla ACC olmaz ama yarı ACC diyebiliriz 😂
o zaman uzun yolda kısmi işe yarabilir yine manuel kontrolle hep tetikte olmak şartıyla anladığım
kısaca manueli iliklerimizie kadar hissedeceğimiz bir özellik :cool:
 
Vites düşürdüğünüzde veya yükselttiğinizde devreden çıkmaz. Normal hız sabitleyici de çıkmıyor zaten. Manuelin tek farkı ACC otomatiklerdeki gibi dur kalk yapamaz. 20-25 km civarı bir hızın altına düşünce kendisi deaktif olur.
 
öncelikle güzel günleriniz olsun

vw araç oluşturucudan girip impression modeli seçip son aşamaya gelince

Adaptif hız sabitleyici "ACC" ₺26.287​

manuel vites'te bu özellik nasıl çalışıyor
fikri olan veya daha önce kullanan varsa bilgi rica ediyorum

Hayırlı olsun...

Ben şöyle söylemek isterim hiç kullanmasan bile 26.287₺ ye bu sistemi veriyorlar ise düşünmeden ekle sonrası kolay...
 
Eski hız sabitlemeyi daha seviyordum ben.

Takip ederken öndeki garip garip bir yavaşlıyor bir hızlanıyorsa, ACC ile ben de arkasında farkında olmadan hız düşüyor artıyor.

Eskiden; bakardım öndekine yaklaşıyorum, sol sinyal, gaz ver, önüne geç, devam...

Tamam hız sabitlemesi olmayan bir araç kullanıyorsundur, herkesin öyle bir araca imkanı olmaz kabulüm, ama eğim hissedince biraz daha gaza bas be abicim. Ayağın da azıcık hareket etmiş olur hem.

Şehir içinde bile oluyor bu durum. Güzel güzel 70 kmh gidiyorsun kmlerce... Hafif bir eğim var öndekiler yavaşlıyor 65 60 55 düşüyor hız.

O yüzden bu opsiyon bana fuzuli masraf.
12 depo benzin mi ACC mi ?

12 depo benzinimi verin bana...

Olaya güvenlik yönüyle bakarsak; dalgınsınızdır o anda öndekinin yavaşladığını farketmezsiniz acc sizin yerinize yavaşlar.
Tampon far radyatör motor kaputu dağıtmaktan kurtarır, helali hoş olsun verdiğim ekstra 26 bin dersiniz. Bu da ayrı bir bakış açısı.
 
Eski hız sabitlemeyi daha seviyordum ben.

Takip ederken öndeki garip garip bir yavaşlıyor bir hızlanıyorsa, ACC ile ben de arkasında farkında olmadan hız düşüyor artıyor.

Eskiden; bakardım öndekine yaklaşıyorum, sol sinyal, gaz ver, önüne geç, devam...

Tamam hız sabitlemesi olmayan bir araç kullanıyorsundur, herkesin öyle bir araca imkanı olmaz kabulüm, ama eğim hissedince biraz daha gaza bas be abicim. Ayağın da azıcık hareket etmiş olur hem.

Şehir içinde bile oluyor bu durum. Güzel güzel 70 kmh gidiyorsun kmlerce... Hafif bir eğim var öndekiler yavaşlıyor 65 60 55 düşüyor hız.

O yüzden bu opsiyon bana fuzuli masraf.
12 depo benzin mi ACC mi ?

12 depo benzinimi verin bana...

Olaya güvenlik yönüyle bakarsak; dalgınsınızdır o anda öndekinin yavaşladığını farketmezsiniz acc sizin yerinize yavaşlar.
Tampon far radyatör motor kaputu dağıtmaktan kurtarır, helali hoş olsun verdiğim ekstra 26 bin dersiniz. Bu da ayrı bir bakış açısı.
Manuel araca yapılması bana çok mantıklı gelmiyor şimdi o yüzden kalsın onun yerine aksesuar işlerini yapıcam
 
Manuel araca yapılması bana çok mantıklı gelmiyor şimdi o yüzden kalsın onun yerine aksesuar işlerini yapıcam

Hayırlısı olsun ama bence yanlış karar ilerleyen zamanda bu sistemi yapmak istersen sadece lisansı 800 Euro + malzemeler kablolar montaj onları karşılamak çok zor...
 
Opsiyonlu araç vermiyor ki Doğuş onların elindeki araçları alabiliyorsunuz sadece. Yani bir araç oluşturup sipariş verme olayı maalesef bitti o tarafta. Bayiye gittiğinizde de aynı cevabı alıyorsunuz. İsterseniz 3 ay bekleyeyim diyin yine de yok diyorlar.
 
o zaman uzun yolda kısmi işe yarabilir yine manuel kontrolle hep tetikte olmak şartıyla anladığım
kısaca manueli iliklerimizie kadar hissedeceğimiz bir özellik :cool:
Aracınız otomatikte olsa hep tetikte olmanız lazım zaten,bu sistemler güzel ama tamda güvenmemek lazım!Konumuza gelecek olursak ACC otomatikte daha faydalı,işlevsel,kullanşlı,ama üstte arkadaişarında belirttiği gibi kısmende olsa manueldede işe yarıyor.
Örnek verecek olursam,aşırı dur-kalk'lı yolda ben şahsen aracım otomatikte olsa kullanmayı pek düşünmem,nerede asıl işe yarıyor-uzun yol otobanlarda.Misal İstanbul_izmir yapıyorsunuz,o yolda kaç kere vites düşürmeye ihtiyaç olurki,gişeler harici?Baştan sona 6'cı vites gidersiniz işte,ha otomatik ha manuel.
 

Geri
Üst Alt