Çin malı 1.4 tsi 1.2 tsi motor kapağı kullanan arkadaşlara uyarı


Utku_Lekesiz

Katılımcı Üye
 
Katılım
8 Tem 2016
Mesajlar
646
Tepkime puanı
635
Konum
Ankara
İsim
Utku
Arkadaşlar selam,

Çinde satışan VW’in motor kapağını kullanan arkadaşlara uyarı olarak yazıyorum bunu. Aşağıdaki fotoğraftaki ürünü takmıştım aracıma.


1732383650159.png

Yerine güzel oturan bir ürün ancak yukarıdaki fotoğrafta gördüğünüz sabitleme aparatı ısınıp kapağı eritmiş. Kapak, sabitleme noktasından eriyince serbest kaldı ve downpipe’ın üzerine düştü. Arabada eriyen plastik kokusu alınca yolun kenarına çekip kapağı sıkıştığı yerden çıkardım. Downpipe’ın, kapağın halini ve sıkıştığı yeri aşağıda görebilirsiniz.

IMG_7623.jpegIMG_7648.jpegIMG_7647.jpeg



Bu kapağı kullanan arkadaşlar varsa uyarı olarak bu yazıyı yazma ihtiyacı duydum. Downpipe’ın üzerinde epey bir plastik birikmiş. Downpipe sıcaklığı 500C nin üzerine çıkarsa abs plastik kendi kendine alev alabilir ve downpipeın 500C yi görmesi arabayı kısa bir zorlamanıza bakar.

Çözüm için orjinal downpipe’ı geri taktım, üstünde erimiş plastik olanın temizlik işi var.

Vw bu kapağı fabrikasyon takmadıysa bir bildikleri vardır diye düşünüyorum. Bu kapaktan taktıysanız sökmenizi veya düzenli kontrol etmenizi öneririm.
 
Son düzenleme:

En basit örneği orjinal golf R'da kaldırılan motor kapağıdır, 200+ uzun süre sürdükten sonra motor kaputunu açıp motora bakma fırsatınız olursa eğer turbo nar çiçeği gibi kızarmış oluyor değil orjinal kapak herhangi bir plastiği yok eder. Geçmiş olsun yakışmış ama tehlikeli durum oluşmuş.
 
Upvote 0
Arkadaşlar selam,

Çinde satışan VW’in motor kapağını kullanan arkadaşlara uyarı olarak yazıyorum bunu. Aşağıdaki fotoğraftaki ürünü takmıştım aracıma.


Ekli dosyayı görüntüle 79831

Yerine güzel oturan bir ürün ancak yukarıdaki fotoğrafta gördüğünüz sabitleme aparatı ısınıp kapağı eritmiş. Kapak, sabitleme noktasından eriyince serbest kaldı ve downpipe’ın üzerine düştü. Arabada eriyen plastik kokusu alınca yolun kenarına çekip kapağı sıkıştığı yerden çıkardım. Downpipe’ın, kapağın halini ve sıkıştığı yeri aşağıda görebilirsiniz.

Ekli dosyayı görüntüle 79832Ekli dosyayı görüntüle 79835Ekli dosyayı görüntüle 79836



Bu kapağı kullanan arkadaşlar varsa uyarı olarak bu yazıyı yazma ihtiyacı duydum. Downpipe’ın üzerinde epey bir plastik birikmiş. Downpipe sıcaklığı 500C nin üzerine çıkarsa abs plastik kendi kendine alev alabilir ve downpipeın 500C yi görmesi arabayı kısa bir zorlamanıza bakar.

Çözüm için orjinal downpipe’ı geri taktım, üstünde erimiş plastiklik olanın temizlik işi var.

Vw bu kapağı fabrikasyon takmadıysa bir bildikleri vardır diye düşünüyorum. Bu kapaktan taktıysanız sökmenizi veya düzenli kontrol etmenizi öneririm.
Geçmiş olsun, bu tarz sıcak bölgelere takılan plastiklerin dayanımları çok önemli, orijinalde yoksa takmamak en iyisi, bilgilendirme için teşekkürler.
 
Upvote 0
Kendi aracımda 5-6 km yol sonrasında kaputu açtığımda kaputu tutan demir,farlar vs çok sıcak olduğuna şahit oldum.Motor aksamını siz düşünün artık.Çok devirli falan kullansak epey yol yapsak hadi neyse.
Kapak olsada içine sesi ve ısıyı absorbe eden özel bir keçe koyuyorlar orjinalinde sanıyorum
 
Upvote 0
Aynı kapağın termoplastik malzemeden üretileninden değil de termoset malzemeden üretilenini bulursan benzer sorun yaşamazsın. Termoplastik dediğim eriyen plastik iken termoset fazla ısıyı ya da dayanım değerinden fazla ısıyı aldığında katılaşan kömür gibi olan polimer malzeme. Bence kapağa gerek yok orası ayrı.
 
Upvote 0
Arkadaşlar selam,

Çinde satışan VW’in motor kapağını kullanan arkadaşlara uyarı olarak yazıyorum bunu. Aşağıdaki fotoğraftaki ürünü takmıştım aracıma.


Ekli dosyayı görüntüle 79831

Yerine güzel oturan bir ürün ancak yukarıdaki fotoğrafta gördüğünüz sabitleme aparatı ısınıp kapağı eritmiş. Kapak, sabitleme noktasından eriyince serbest kaldı ve downpipe’ın üzerine düştü. Arabada eriyen plastik kokusu alınca yolun kenarına çekip kapağı sıkıştığı yerden çıkardım. Downpipe’ın, kapağın halini ve sıkıştığı yeri aşağıda görebilirsiniz.

Ekli dosyayı görüntüle 79832Ekli dosyayı görüntüle 79835Ekli dosyayı görüntüle 79836



Bu kapağı kullanan arkadaşlar varsa uyarı olarak bu yazıyı yazma ihtiyacı duydum. Downpipe’ın üzerinde epey bir plastik birikmiş. Downpipe sıcaklığı 500C nin üzerine çıkarsa abs plastik kendi kendine alev alabilir ve downpipeın 500C yi görmesi arabayı kısa bir zorlamanıza bakar.

Çözüm için orjinal downpipe’ı geri taktım, üstünde erimiş plastik olanın temizlik işi var.

Vw bu kapağı fabrikasyon takmadıysa bir bildikleri vardır diye düşünüyorum. Bu kapaktan taktıysanız sökmenizi veya düzenli kontrol etmenizi öneririm.
Geçmiş olsun. Ben de görsel açısından takıp kullanıyordum. Sökmek daha iyi bi karar olacak gibi... Yerinde durduğu haliyle bile elimi değdiğimde ısındığını fark ediyordum, bu epey acı bir tecrübe olmuş.
 
Upvote 0
Arkadaşlar selam,

Çinde satışan VW’in motor kapağını kullanan arkadaşlara uyarı olarak yazıyorum bunu. Aşağıdaki fotoğraftaki ürünü takmıştım aracıma.


Ekli dosyayı görüntüle 79831

Yerine güzel oturan bir ürün ancak yukarıdaki fotoğrafta gördüğünüz sabitleme aparatı ısınıp kapağı eritmiş. Kapak, sabitleme noktasından eriyince serbest kaldı ve downpipe’ın üzerine düştü. Arabada eriyen plastik kokusu alınca yolun kenarına çekip kapağı sıkıştığı yerden çıkardım. Downpipe’ın, kapağın halini ve sıkıştığı yeri aşağıda görebilirsiniz.

Ekli dosyayı görüntüle 79832Ekli dosyayı görüntüle 79835Ekli dosyayı görüntüle 79836



Bu kapağı kullanan arkadaşlar varsa uyarı olarak bu yazıyı yazma ihtiyacı duydum. Downpipe’ın üzerinde epey bir plastik birikmiş. Downpipe sıcaklığı 500C nin üzerine çıkarsa abs plastik kendi kendine alev alabilir ve downpipeın 500C yi görmesi arabayı kısa bir zorlamanıza bakar.

Çözüm için orjinal downpipe’ı geri taktım, üstünde erimiş plastik olanın temizlik işi var.

Vw bu kapağı fabrikasyon takmadıysa bir bildikleri vardır diye düşünüyorum. Bu kapaktan taktıysanız sökmenizi veya düzenli kontrol etmenizi öneririm.
Ucuz kurtulmuşsunuz geçmiş olsun
 
Upvote 0
Çok geçmiş olsun, araca bir şeyler eklerden önünü arkasını mutlaka düşünmek gerekiyor. Bi ara ben bile alıp taksam mı demedim değil. Neyse ki çok ucuz atlatmışsınız.
 
Upvote 0
Arkadaşlar selam,

Çinde satışan VW’in motor kapağını kullanan arkadaşlara uyarı olarak yazıyorum bunu. Aşağıdaki fotoğraftaki ürünü takmıştım aracıma.


Ekli dosyayı görüntüle 79831

Yerine güzel oturan bir ürün ancak yukarıdaki fotoğrafta gördüğünüz sabitleme aparatı ısınıp kapağı eritmiş. Kapak, sabitleme noktasından eriyince serbest kaldı ve downpipe’ın üzerine düştü. Arabada eriyen plastik kokusu alınca yolun kenarına çekip kapağı sıkıştığı yerden çıkardım. Downpipe’ın, kapağın halini ve sıkıştığı yeri aşağıda görebilirsiniz.

Ekli dosyayı görüntüle 79832Ekli dosyayı görüntüle 79835Ekli dosyayı görüntüle 79836



Bu kapağı kullanan arkadaşlar varsa uyarı olarak bu yazıyı yazma ihtiyacı duydum. Downpipe’ın üzerinde epey bir plastik birikmiş. Downpipe sıcaklığı 500C nin üzerine çıkarsa abs plastik kendi kendine alev alabilir ve downpipeın 500C yi görmesi arabayı kısa bir zorlamanıza bakar.

Çözüm için orjinal downpipe’ı geri taktım, üstünde erimiş plastik olanın temizlik işi var.

Vw bu kapağı fabrikasyon takmadıysa bir bildikleri vardır diye düşünüyorum. Bu kapaktan taktıysanız sökmenizi veya düzenli kontrol etmenizi öneririm.
Bunla geçmiş olsun hocam. Evet, çeşitli mühendislikler sonucu bu kapaklar takılıyor veya takılmıyor. EA888 2.0TSI'lar özellikle Gen.4 R motorlarının da motor kapağı yok. Satılıyor ancak takılması tavsiye edilmiyor. Mühendisler aracı nasıl çıkarıyorsa öyle kullanmak lazım bu tür mekanik şeyleri.
 
Upvote 0
2022 yılında bazı Volkswagen ve Audiler için geri çağırma olmuştu motor kapağı yüzünden. İngiltere ve Amerika'da bir kaç golf OEM motor kapaklarındaki üretim kusuru nedeniyle yanmıştı.

Konu çinliler olunca bir kaç kez düşünmek lazım.
 
Upvote 0
Benim aracımda da aynı kapaktan mevcut 4 yıldır sorunsuz kullanıyordum. Son bakımda kapağı düzgün takmamışlar aynı şekilde downpipe üzerine düşerek bir kısmı eridi. Fakat sizinki gibi çok fazla değildi. Riskli olduğu doğrudur.
 
Upvote 0
Arkadaşlar selam,

Çinde satışan VW’in motor kapağını kullanan arkadaşlara uyarı olarak yazıyorum bunu. Aşağıdaki fotoğraftaki ürünü takmıştım aracıma.


Ekli dosyayı görüntüle 79831

Yerine güzel oturan bir ürün ancak yukarıdaki fotoğrafta gördüğünüz sabitleme aparatı ısınıp kapağı eritmiş. Kapak, sabitleme noktasından eriyince serbest kaldı ve downpipe’ın üzerine düştü. Arabada eriyen plastik kokusu alınca yolun kenarına çekip kapağı sıkıştığı yerden çıkardım. Downpipe’ın, kapağın halini ve sıkıştığı yeri aşağıda görebilirsiniz.

Ekli dosyayı görüntüle 79832Ekli dosyayı görüntüle 79835Ekli dosyayı görüntüle 79836



Bu kapağı kullanan arkadaşlar varsa uyarı olarak bu yazıyı yazma ihtiyacı duydum. Downpipe’ın üzerinde epey bir plastik birikmiş. Downpipe sıcaklığı 500C nin üzerine çıkarsa abs plastik kendi kendine alev alabilir ve downpipeın 500C yi görmesi arabayı kısa bir zorlamanıza bakar.

Çözüm için orjinal downpipe’ı geri taktım, üstünde erimiş plastik olanın temizlik işi var.

Vw bu kapağı fabrikasyon takmadıysa bir bildikleri vardır diye düşünüyorum. Bu kapaktan taktıysanız sökmenizi veya düzenli kontrol etmenizi öneririm.
Geçmiş olsun hocam, ucuz atlatmışsınız gerçekten.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt