2021 Golf 8 1.0etsi Life almak mantıklı mı?


demorsy

Yeni Üye
Katılım
25 Kas 2024
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Konum
İstanbul
İsim
Samet E.
Araç
Golf 8
Herkese Selamlar. Başlıkta da belirttiğim gibi otomatik 2021 model Golf 8 1.0etsi Life almayı düşünüyorum. 2-3 yıl kullanmayı düşündüğüm bir geçiş aracı olacak. 2. el ilanlarını geziyorum beklediğimden fazla ilan var. 1.5etsi ne yazık ki bütçem yetmiyor. Daha öncesinde 90hp dizel bir araç kullanıyordum. O yüzden beklediğim performans gayet ortalama. 1.0etsi'ında bu beklentimi karşılayacağını düşünüyorum. Fakat aklımı kurcalayan birkaç soru var.

1) 1.0etsi motorların ömrünün daha kısa olduğunu söyleyenler var. 60k 70k km civarı bir araç alsam maks 100k km de motordan büyük masraf çıkarmadan satabilir miyim? Alan olur mu yoksa insanlar 2-3 yıl sonra tercih etmeyebilir mi?
2) Titreşim nedeniyle sık sık sorunlar çıkarır mı?
3) 2021 modellerde kronik çok deniliyor. Servis bakımlı olduğu söylenen araçlara güvenerek aldığımda bu kronikler maddi olarak beni yorar mı?
4) Mk8.5 larda 1.0 etsi olmaması, başarısız olduğu anlamına mı gelir?

Uzun km yapan arkadaşlar da tecrübelerini aktarabilirse sevinirim.
Teşekkürler
 

Selamlar. Önce kendinizi tanıtsanız daha iyi olurdu.

1.Sorunun Cevabı: 1.0 TSI motor oldukça iyi bir motor, motor rutin bakımlar haricinde ekstra bir masraf açacağını hiç sanmam. 48V akü sistemi kontrol edilip rahatlıkla alınabilir diye düşünüyorum.

2.Sorunun Cevabı: Titreşim 1.0 3 silindirli araçlarda mecburen yaşanılabilecek bir durum, ama aşırı rahatsız edici bir sorunda değil, sadece kapılar açıkken titreyebiliyor.

3.Sorunun Cevabı: Kronik olarak 2021 yıllarda vites seçici ve tavan aydınlatması yanılmıyorsam sorun çıkarabiliyordu. Multimedia ekranı 2022 de işlemcisi güncellendi, öncesi araçlarda kasma sorunları olabiliyor. Ancak şuan 8.5 Golf lerde hala daha devam eden yazılımsal problemler elbette 2021 Golf lerde de ara ara kendini gösterebilir.

4.Sorunu Cevabı: 1.0TSI başarısız bir motor değildir, Golf ten kaldırılıyor olmasının nedeni bu değildir. Daha yüksek sıkıştırma oranlarına sahip az yakma odaklı yeni 1.5 eTSI 116hp nin türetilmesinin ardından 1.0 motor seçeneği Golflerden kaldırıldı.
 
1.0 eTSI motorlarda 48V batarya olduğu için titreşim sorunu ortadan kalktı diyebilirim, 1.0 eTSI motor, eTSI olmayan 1.0 TSI motorlara göre daha az titreşimlidir,

Full yetkili servis bakımlı bir araç tercih etmenizi öneririm,

Serviste 48V batarya yı durumunu komtrol ettirip gönül rahatlıgıyla alabilirsiniz, mümkünse 60 bin km’yi geçmemiş, iç kozmetik durumu kötü durumda olmayan, hor kullanılmamış bir araç tercih etmenizi öneririm.
 
SOS daha önce serviste değişmiş mi? Kontrol ettirin, ilk kronik sorun maalesef bu. Bular dışında 100.000 km devirmiş araçlar var, forumda bir arkadaşta vardı hatta. Sorunsuz kullandığını ve memnun olduğu yönünde beyanı var. Benim araç 32000 km de şu an ve sorunsuz kullanıyorum.
Söylentiler var ve her zaman olacaktır, Golf' lerin tüm cam tavanlı olan modellerinde tavan camı çerçeve çatlamasını okuyorum bir çok yerde. Şimdi bu var diye golf almamalıyız o zaman. Kafanız rahat olsun, eksperinizi iyi yaptırın ve gönül rahatlığı ile binin. Bu arada kusursuz diye bir kavram da yok...

1- Yüksek km, ler var artık, onlardan yorum gelecektir. Ben sorun yaşamadım.
2- Titreşim 2013 Golf'te neyse bunda da o seviyede. (Kaputu açarsanız o zaman tedirginlik yaratıyor, o da bizi ilgilendirmiyor. : ) )
3- İlk seri 2019 olması nedeniyle söylenen bir durumdu. Günümüzde bir çok sorun serviste çözümlenmiş durumda. Çözülmeyen ufak sorunlar ise forumda çözüme kavuşturuldu.
4- Her motorun kendine göre avantajları var. Can cevabı vermiş zaten.
 
Herkese Selamlar. Başlıkta da belirttiğim gibi otomatik 2021 model Golf 8 1.0etsi Life almayı düşünüyorum. 2-3 yıl kullanmayı düşündüğüm bir geçiş aracı olacak. 2. el ilanlarını geziyorum beklediğimden fazla ilan var. 1.5etsi ne yazık ki bütçem yetmiyor. Daha öncesinde 90hp dizel bir araç kullanıyordum. O yüzden beklediğim performans gayet ortalama. 1.0etsi'ında bu beklentimi karşılayacağını düşünüyorum. Fakat aklımı kurcalayan birkaç soru var.

1) 1.0etsi motorların ömrünün daha kısa olduğunu söyleyenler var. 60k 70k km civarı bir araç alsam maks 100k km de motordan büyük masraf çıkarmadan satabilir miyim? Alan olur mu yoksa insanlar 2-3 yıl sonra tercih etmeyebilir mi?
2) Titreşim nedeniyle sık sık sorunlar çıkarır mı?
3) 2021 modellerde kronik çok deniliyor. Servis bakımlı olduğu söylenen araçlara güvenerek aldığımda bu kronikler maddi olarak beni yorar mı?
4) Mk8.5 larda 1.0 etsi olmaması, başarısız olduğu anlamına mı gelir?

Uzun km yapan arkadaşlar da tecrübelerini aktarabilirse sevinirim.
Teşekkürler


Biniciler için,
Mk8 alacaklar garantisi devam eden servis bakımlı yada garantisinin bitmesine az kalmış fakat sorgulattığınızda ücretini ödeyerek garantisini uzatma ihtimali olan araç almalısınız...

Alsatcılar için fark etmez zaten...

Yani sen 3 yıl binmeyi düşünüyor isen 2022 model araç almalısın ve her sene garanti uzatabilirsin böylece karşına çıkacak yüksek bedelli kronik arızaları ücretsiz yaptırabilirsin...
 

Geri
Üst Alt