Golf 7 1.6 tdi boş vites 2500 devir yakıt tüketimi


serhat1297

Yeni Üye
Katılım
11 Ağu 2024
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
Konum
Kahramanmaraş
İsim
Serhat
Araç
Yok
Aracın vitesi boşta iken 2500 devirde yakıt tüketimini 2,5 lt olarak görüyorum. 2019 skoda oktavia 1.6 motorda da aynı işlemi uyguluyorum yakıt tüketimi 1.6 yazıyor. Bunun sebebi ne olabilir. Arada çok fark var
 

Klima, arka cam ısıtma, ve ayna ısıtma gibi gibi konfor tüketicilerinin açık olması anlık tüketimi değiştiriyor.
 
Şartlar tam aynı mı? 2016 Octavia ve Golf’te aynı CXXB motor var. Boşta dip gaz 2500 devirde DPF rejenerasyon yaparken 1.5-1.6 litre, rejenerasyon bitince 2.5 litre gibi yakıyor.
 
Şartlar tam aynı mı? 2016 Octavia ve Golf’te aynı CXXB motor var. Boşta dip gaz 2500 devirde DPF rejenerasyon yaparken 1.5-1.6 litre, rejenerasyon bitince 2.5 litre gibi yakıyor.
Araçlar yan yana aynı anda çalıştırdım klima vs hepsi kapalı. İkiside 1.6 dizel motor ama çok fark var
 
Hocam 2016 Golf'lerin motorları CXXB kodlu motor, 2019 Octavia ise DGTE kodlu motoru kullanıyor. Motorlar arasında 5 beygir olmakla birlikte basınç, AFR (Yakıt hava oranı) gibi değerler fark gösteriyor. Haliyle içeri giren yakıtta değişiklik olması gayet normal. Örneğin 2014 Golf ve 2014 Passat. İkisi de kağıt üstünde 1.6 TDI ancak turboları, AFR değerleri, beygir gücü, torkun pik noktası vb. değerler oldukça farklı. CXXB kodlu 1.6 TDI'ların enjektörleri çok kompleks enjektörler 5 yollu. Aynı zamanda kullanım da çok önemli. Birinin enjektörleri daha temizdir, hava filtresi daha yenidir, DPF'i boştur... Bu tür şeyler tüketimde büyük yönlü farklılıklara neden olabilir. Çok kafaya takılacak bir şey değil, ne kadar farklı yaksalarda aman aman yakan motorlar değiller.

Edit: Hocam Octavia 164k kilometrede Golf 258k Golf'ün enjektörleri hiç değişmediyse çok normal CXXB'lerin enjektörleri taş çatlasın 220k kilometreye kadar sağlıklı kalır.
 

Araçlar yan yana aynı anda çalıştırdım klima vs hepsi kapalı. İkiside 1.6 dizel motor ama çok fark var
Saat ve sıcaklık göstergesine göre her ikisi de aynı anda değil.

Tekrar kontrol ediniz.
Aynı değeri bulacaksınız demiyorum.

Örneğin motor soğutma suyu sıcaklığı yani hararet her ikisi de aynı olsun. Gaza basmayın. Klima ayarı her ikisinin de aynı olsun ama yine kapalı olacak şekilde deneyin. Akü durumları ne alemde o da önemli. Biri şarj ederken bir etmiyor olabilir..
 
Yıl Km farkına bakılırsa bile enjektörden fark yaratması çok olası
 
Saat ve sıcaklık göstergesine göre her ikisi de aynı anda değil.

Tekrar kontrol ediniz.
Aynı değeri bulacaksınız demiyorum.

Örneğin motor soğutma suyu sıcaklığı yani hararet her ikisi de aynı olsun. Gaza basmayın. Klima ayarı her ikisinin de aynı olsun ama yine kapalı olacak şekilde deneyin. Akü durumları ne alemde o da önemli. Biri şarj ederken bir etmiyor olabilir..
Ben bu fotoğrafı atmak için o an çektim. Motor sıcaklığı etkili değil. İkisinide aynı anda çalıştırdığım sırada farketmiştim.
 

Geri
Üst Alt