Golf 7,5 tdi aracım sabahları soğuk hava da zorlanarak çalışıyor


Ugurcubuks

Üye
Katılım
29 Tem 2024
Mesajlar
122
Tepkime puanı
19
Konum
Bitlis
İsim
Uğur
Araç
Golf
Aracım sabahları geç çalışma vardı o geçti şimdi sanki öksürür gibi tekleye tekleye kendini çalıştırıyor enjektör kontrol edildi, yakıt filtresi değiştirildi, akü kontrol edildi, bujiler değiştirildi, marş dinamosu söküldü bakımı yapıldı bunlara rağmen hala aynı 3-4 ay önce enjektörlerimde çok şakırdama var diye çıkma enjektörler ile 4 tanesi değiştirildi tekrar makinaya bağlatıp ölçüm yaptırdım sorun yok. Tek sorun sabah soğuk havalarda böyle yapıyor bunun dışında duman atma, çekişten düşme, çok yakıt sarfiyatı vb. Gibi şikayetlerim hiç yok sizce neden kaynaklı
 

Normal havalara nazaran sabah soğuk havada marşın uzun sürmesi çok ta sorun teşkil eden bir durum olacağını sanmam.

Yaşadığınız bölge kaç derecelerde seyrediyor sabahları ?

Aracınızın aküsü ile alakalı istenilen Voltaj değerlerini verse bile belki efektif gücü, ömrü düşmüştür, bir ihtimalde o yüzden olabilir.


Video eklerseniz aslında daha anlaşılır olur.
 
Normal havalara nazaran sabah soğuk havada marşın uzun sürmesi çok ta sorun teşkil eden bir durum olacağını sanmam.

Yaşadığınız bölge kaç derecelerde seyrediyor sabahları ?

Aracınızın aküsü ile alakalı istenilen Voltaj değerlerini verse bile belki efektif gücü, ömrü düşmüştür, bir ihtimalde o yüzden olabilir.


Video eklerseniz aslında daha anlaşılır olur.
Sabahları -4-5 hocam geceleri de -10 a kadar düşüyor bazen yapıyor bazen yapmıyor ondan dolayı video denk getiremedim akünün yılını falan nasıl öğrenebilirim
 
Sabahları -4-5 hocam geceleri de -10 a kadar düşüyor bazen yapıyor bazen yapmıyor ondan dolayı video denk getiremedim akünün yılını falan nasıl öğrenebilirim
Akünün üzerinden görebilirsiniz.

Ayrıca soğuk çalıştırma da dikkat edilmesi gereken bir konu daha var, aracı kontağa alıp kaç saniye veya dakika bekliyorsunuz?

Eğer kızdırma bujilerinin ışığı söndükten hemen sonra marşa basmazsanız tekrar yanma odası tekrardan soğuyacağından dolayı çalışması zorlaşacaktır.

Bir gün sabah aracı çalıştırmanızda, kontağı açın, kızdırma ışığı söner sönmez marşa basın.
Ertesi gün bindiğinizde de kontağı açın, bekleyin 1dk, sonra marşa basın, araç çok daha geç çalışacaktır.
 
Akünün üzerinden görebilirsiniz.

Ayrıca soğuk çalıştırma da dikkat edilmesi gereken bir konu daha var, aracı kontağa alıp kaç saniye veya dakika bekliyorsunuz?

Eğer kızdırma bujilerinin ışığı söndükten hemen sonra marşa basmazsanız tekrar yanma odası tekrardan soğuyacağından dolayı çalışması zorlaşacaktır.

Bir gün sabah aracı çalıştırmanızda, kontağı açın, kızdırma ışığı söner sönmez marşa basın.
Ertesi gün bindiğinizde de kontağı açın, bekleyin 1dk, sonra marşa basın, araç çok daha geç çalışacaktır.
Işıklar sönünce basıyordum hocam hatta biraz daha bekliyordum yakıt pompası iyice mazotu gönderebilsin diye ama soğuyacağı aklıma gelmedi hiç
 
Işıklar sönünce basıyordum hocam hatta biraz daha bekliyordum yakıt pompası iyice mazotu gönderebilsin diye ama soğuyacağı aklıma gelmedi hiç
Sıcak havalarda neredeyse hiç önemi yok fakat soğuk havalarda tekrardan hızlıca soğuyacağı için zorlanıyor olabilir.

Beklemenize hiç gerek yok kızdırma söndükten sonra.

Zaten aracınızın kapılarını açtığınızda motoru çalıştırmasanız dahi araç sürüşe hazırlıyor kendini, yakıt pompasını vs. siz daha kapıyı açtığınızda hazırlanmaya başlıyor.
 
Sıcak havalarda neredeyse hiç önemi yok fakat soğuk havalarda tekrardan hızlıca soğuyacağı için zorlanıyor olabilir.

Beklemenize hiç gerek yok kızdırma söndükten sonra.

Zaten aracınızın kapılarını açtığınızda motoru çalıştırmasanız dahi araç sürüşe hazırlıyor kendini, yakıt pompasını vs. siz daha kapıyı açtığınızda hazırlanmaya başlıyor.
Sabah bide öyle deneyeyim hocam daha önce Renault ford hyundai gibi markaların dizellerini kullandım ilk kez bi dizel araç beni bu kadar yordu bu araçtan sonra dizele tövbe edeceğim artık hocam
 
Hocam akünüzün kılıfı var mı? Mekanik olarak ne kadar parçaları yenileseniz de akünün çok düşük sıcaklıklarda istenilen voltajı iletemez. Hem çok yüksek hem de çok düşük sıcaklıklar için kullanışlı, aracın üstünde geliyor diye biliyorum. @DifferenceCan hocamın da dediği gibi araç siz etkileşime geçtiğinde hazırlanmaya başlıyor, kontağı 2. konuma getirdiğiniz zaman pompanın mazot çektiğini duyabilirsiniz. TDI'lar kızdırma bujisi 1000C olmadan motor çalışmaz. Kızdırma söndükten sonra aracınızı rahatlıkla çalıştırabilirsiniz. Ancak 3-4 saniyeden uzun sürüyorsa ve ses yükselip alçalıyorsa bir sorun var demektir.
 
Hocam akünüzün kılıfı var mı? Mekanik olarak ne kadar parçaları yenileseniz de akünün çok düşük sıcaklıklarda istenilen voltajı iletemez. Hem çok yüksek hem de çok düşük sıcaklıklar için kullanışlı, aracın üstünde geliyor diye biliyorum. @DifferenceCan hocamın da dediği gibi araç siz etkileşime geçtiğinde hazırlanmaya başlıyor, kontağı 2. konuma getirdiğiniz zaman pompanın mazot çektiğini duyabilirsiniz. TDI'lar kızdırma bujisi 1000C olmadan motor çalışmaz. Kızdırma söndükten sonra aracınızı rahatlıkla çalıştırabilirsiniz. Ancak 3-4 saniyeden uzun sürüyorsa ve ses yükselip alçalıyorsa bir sorun var demektir.
Kılıfı var hocam kızdırma sönünce marş basıyorum öksüren insan gibi sanki zorlanarak çalışıyor
 
Aracım sabahları geç çalışma vardı o geçti şimdi sanki öksürür gibi tekleye tekleye kendini çalıştırıyor enjektör kontrol edildi, yakıt filtresi değiştirildi, akü kontrol edildi, bujiler değiştirildi, marş dinamosu söküldü bakımı yapıldı bunlara rağmen hala aynı 3-4 ay önce enjektörlerimde çok şakırdama var diye çıkma enjektörler ile 4 tanesi değiştirildi tekrar makinaya bağlatıp ölçüm yaptırdım sorun yok. Tek sorun sabah soğuk havalarda böyle yapıyor bunun dışında duman atma, çekişten düşme, çok yakıt sarfiyatı vb. Gibi şikayetlerim hiç yok sizce neden kaynaklı
Soğuk havadan işte hocam dizellerin genel sorunu
 
Bir yerlerden hava alıyor olabilir,herşeyi yaptırmışsınız ,yakıt pompasına da bakılmıştır sanırım
 
Son düzenleme:
@Ugurcubuks Araçta son durum nedir geç çalışma düzeldi mi.Krank pozisyon sensörünü temizletmeyi deneyin çözülmediyse
 


Geri
Üst Alt