Bir garip akü bitmesi (Şerit takipten sonra)


ugrsa

Üye
Katılım
8 May 2023
Mesajlar
312
Tepkime puanı
84
Konum
İstanbul
İsim
Uğur
Araç
Golf 7
Merhaba, Aracım 2015 comfortline 1.2 Tsi golf..

Arabaya koltuk ısıtma, çift j led, led stop, katlanır ayna, oto kararan dikiz aynası, high bcm, high Gateway, ön arka park sensörü, kendi kendine park, pla 3.0, arka manevra frenleme, vs herşeyi tamamladım.

Şerit takip taktık, onun sigortasını fotograftaki yere ek aldı arkadaş. sonra 2 gün kapıda araba durdu sonra bir kontak verdim çalışmadı akü bitmiş sonra akü de kaçak olmasından şüphelendim Avometre ile akü ile arabanın bağlantısının arasına girdim uyku moduna girdikten sonra ne çekiyor ne çekmiyor diye baktım şerit takibin kablo bağlantısını arkadaşın yaptığı sigortaya bağlı tutarsam akü çeken akım 0.80 altına düşmüyor. Normal şartlarda şerit takip kablosu takılı değilken aynı işlemi yaptigimda 0.15 0.20 gibi bir akım oluyor sadece ve bu da araba kaç gün yatarsa yatsın aküyü bitirmiyor yani anladığım kadarıyla şerit takip kamerasının takıldığı sigortadan sürekli bir akım çekiyor. Şimdi yapmak istediğim şey kontak kapandığında elektrik vermeyi kesen bir sigortaya şerit takip elektriğini bağlamak yardımcı olursanız çok sevinirim

ölçüm videom ;
takılı sigortaya ek alınan görsel;
 

Ekli dosyalar

  • 2e61ee1e-94fa-4ab3-ae0f-383b71ab1569.JPG
    2e61ee1e-94fa-4ab3-ae0f-383b71ab1569.JPG
    121.5 KB · Görüntüleme: 11

Buda son dün bakip durumu sorguladiğim videom;
 
Merhaba, Aracım 2015 comfortline 1.2 Tsi golf..

Arabaya koltuk ısıtma, çift j led, led stop, katlanır ayna, oto kararan dikiz aynası, high bcm, high Gateway, ön arka park sensörü, kendi kendine park, pla 3.0, arka manevra frenleme, vs herşeyi tamamladım.

Şerit takip taktık, onun sigortasını fotograftaki yere ek aldı arkadaş. sonra 2 gün kapıda araba durdu sonra bir kontak verdim çalışmadı akü bitmiş sonra akü de kaçak olmasından şüphelendim Avometre ile akü ile arabanın bağlantısının arasına girdim uyku moduna girdikten sonra ne çekiyor ne çekmiyor diye baktım şerit takibin kablo bağlantısını arkadaşın yaptığı sigortaya bağlı tutarsam akü çeken akım 0.80 altına düşmüyor. Normal şartlarda şerit takip kablosu takılı değilken aynı işlemi yaptigimda 0.15 0.20 gibi bir akım oluyor sadece ve bu da araba kaç gün yatarsa yatsın aküyü bitirmiyor yani anladığım kadarıyla şerit takip kamerasının takıldığı sigortadan sürekli bir akım çekiyor. Şimdi yapmak istediğim şey kontak kapandığında elektrik vermeyi kesen bir sigortaya şerit takip elektriğini bağlamak yardımcı olursanız çok sevinirim

ölçüm videom ;
takılı sigortaya ek alınan görsel;



Aşağıda mavi 15a ya da sarı 20a sigortadan alın. Onlarda kontak kapalıyken enerji olmaz.

Bana kalırsa bu sonradan yapılan şerit takip radar vs. riskli gibi duruyor. Hele ki böyle eklemeli kablolarla olacak iş değil. Trafikte yanıltıcı olabilir. Çok güvenmemek gerekir.
 
Son düzenleme:
Aşağıda mavi 15a ya da sarı 20a sigortadan alın. Onlarda kontak kapalıyken enerji olmaz.

Bana kalırsa bu sonradan yapılan şerit takip radar vs. riskli gibi duruyor. Hele ki böyle eklemeli kablolarla olacak iş değil. Trafikte yanıltıcı olabilir. Çok güvenmemek gerekir.
Hocam düzgün yazdığım mesajı bir şekilde yapılırsa güzel çalışır diye düşünüyorum ama tabii ki bir fabrikasyon gibi olmaz zaten %100 ona güvenerek kullanmıyorum ancak İstanbul’dan İzmir’e gittim direksiyonu sertleştirip şeritte tutmasi aşiri keyiflendirdi sürüşü
 
Hocam düzgün yazdığım mesajı bir şekilde yapılırsa güzel çalışır diye düşünüyorum ama tabii ki bir fabrikasyon gibi olmaz zaten %100 ona güvenerek kullanmıyorum ancak İstanbul’dan İzmir’e gittim direksiyonu sertleştirip şeritte tutmasi aşiri keyiflendirdi sürüşü
Fabrikasyon neden olmasın başka bir tesisattan ek yaparak enerji almak yerine, direk ilgili bcm ‘den kablo çekilseydi bu sorunu yaşamazdınız. Bu yaptıkları klasik Türk mantığı ile iş yapıyorlar.
 
Hayırlı olsun güzel günlerde kullanın, bu yapılan işlemlerde işçilik en önemli madde bence
 
5. sigortaya değil 32. sigortaya bağlamalı. İlgili sigortayı ölçüp kontak kapalıyken akım geçip geçmediğine bakın. Bağlandığı port klima kontrol ünitesi ile alakalı.
 
32, 33, 34, 35, 36, 37, 47, 48, 49 numaralı sigorta girişlerine kontak açıldığında elektrik gelir. En sağlıklı yöntem orijinalde olduğu gibi sigorta kutusuna arkadan bağlantı yapmaktır. Bu zor geliyorsa sigorta çoğaltıcı aparat kullanılabilir ancak bunda da yönüne dikkat etmek gerekir. Mevcut sigorta bacağına bağlantı yapmak ise hiç uğraşmayıp işin kolayına kaçanların tercih ettiği en kötü seçenektir ve tavsiye edilmez. Şerit takip için fabrikasyon 32 numaralı sigorta girişi kullanılır ancak illa ki burayı kullanmak zorunda değilsiniz. Uygun şartları sağlayan başka bir sigorta girişine (dolu veya boş) sağlıklı bir bağlantı yapılırsa da hiçbir sorun olmayacaktır.
 

Geri
Üst Alt