Pilot_
Yeni Üye
SFD2’nin kırılması hakkında araştırma yaparken bir forumda bulduğum yazı
( Çevirisi hatalı olabileceği için ingilizceyi ekledim)
After discussions with retrofitters and VW engineers, here is what I know about SFD2:
So guys, if you like to work on your car it's is best to stick to the pre-SFD2 models. Might take a while before we can do anything to the new cars.( Çevirisi hatalı olabileceği için ingilizceyi ekledim)
Türkçesi
(Çeviri hatalı olabilir otomatik çevirdim)
Retrofit uzmanları ve VW mühendisleriyle yaptığım görüşmelerden sonra, SFD2 hakkında bildiklerim şunlar:
Arkadaşlar, arabanız üzerinde çalışmayı seviyorsanız, SFD2 öncesi modellere bağlı kalmanız en iyisidir. Yeni arabalara bir şey yapabilmemiz biraz zaman alabilir.
Forum Sayfası: https://forum.obdeleven.com/thread/20229/sfd-2-unlocked-2024-models?q=&page=5
Umarım durum buradaki sıkıcı senaryo olmaz ve istediğimiz retrofiti yaparız…
( Çevirisi hatalı olabileceği için ingilizceyi ekledim)
After discussions with retrofitters and VW engineers, here is what I know about SFD2:
- SFD2 was implemented as a result of passing stricter EU legislations for vehicles. The legislations in question are: UNECE R155 (Cyber Security and Cyber Security Management System [CSMS]) & UNECE R156 (Software Update and Software Update Management Systems [SUMS])
- SFD2 does not work like SFD. A SFD2 token is a two part authentication token - release is granted if a part of the token stored on your cars unit matches with the half stored on VW servers. It is possible that a 3rd party will never be able to unlock an SFD2 protected unit as they would require unprecedented access to VW databases... I don't know if VW will go for that. But, VW likes money, so given time we might get SFD2 capable 3rd party diagnostics, but for sure it won't be cheap...
- Even for online ODIS, some changes cannot be done - my colleague with dealership access rights to ODIS had issue disabling ISA (Intelligent speed assist) on a Golf 8 FL. I assume it will be the same for disabling other "safety features" due to stricter regulatory pressures on VW from the legislative body of the EU to have them active.
- Even with ODIS you need to pay a "session fee" to log into a SFD2 protected unit. It is a true money drain. One coding session (per unit) is cca 130 euro + VAT. Now imagine coding a feature spread accross several units...
- Adding or swapping SFD2 protected units might not be possible - for an unit not originally fitted to the car, the SFD2 tokens on the unit and VW server won't match, possibly blocking parametrization of the unit.
So guys, if you like to work on your car it's is best to stick to the pre-SFD2 models. Might take a while before we can do anything to the new cars.( Çevirisi hatalı olabileceği için ingilizceyi ekledim)
Türkçesi
(Çeviri hatalı olabilir otomatik çevirdim)
Retrofit uzmanları ve VW mühendisleriyle yaptığım görüşmelerden sonra, SFD2 hakkında bildiklerim şunlar:
- SFD2, araçlar için daha katı AB mevzuatlarının geçirilmesinin bir sonucu olarak uygulandı. Söz konusu mevzuatlar şunlardır: UNECE R155 (Siber Güvenlik ve Siber Güvenlik Yönetim Sistemi [CSMS]) ve UNECE R156 (Yazılım Güncelleme ve Yazılım Güncelleme Yönetim Sistemleri [SUMS])
- SFD2, SFD gibi çalışmaz. SFD2 belirteci, iki parçalı bir kimlik doğrulama belirtecidir - aracınızın ünitesinde saklanan belirtecin bir kısmı VW sunucularında saklanan yarısıyla eşleşirse serbest bırakılır. Üçüncü bir tarafın, VW veritabanlarına benzeri görülmemiş bir erişim gerektireceğinden, SFD2 korumalı bir ünitenin kilidini asla açamayacağı mümkündür... VW'nin bunu yapıp yapmayacağını bilmiyorum. Ancak, VW parayı sever, bu yüzden zamanla SFD2 yeteneğine sahip üçüncü taraf teşhisleri alabiliriz, ancak kesinlikle ucuz olmayacaktır...
- Çevrimiçi ODIS için bile bazı değişiklikler yapılamaz - ODIS'e bayi erişim haklarına sahip meslektaşım, Golf 8 FL'de ISA'yı (Akıllı hız asistanı) devre dışı bırakmada sorun yaşadı. AB yasama organının VW'ye bunları etkinleştirmesi için uyguladığı daha katı düzenleyici baskılar nedeniyle diğer "güvenlik özelliklerini" devre dışı bırakmak için de aynı şeyin geçerli olacağını varsayıyorum.
- ODIS'te bile, SFD2 korumalı bir üniteye giriş yapmak için bir "seans ücreti" ödemeniz gerekir. Bu gerçek bir para kaybıdır. Bir kodlama seansı (birim başına) yaklaşık 130 avro + KDV'dir. Şimdi birkaç üniteye yayılmış bir özelliği kodladığınızı hayal edin...
- SFD2 korumalı üniteleri eklemek veya değiştirmek mümkün olmayabilir - arabaya orijinal olarak takılmamış bir ünite için, ünitedeki ve VW sunucusundaki SFD2 belirteçleri eşleşmeyecektir ve bu da ünitenin parametrelendirilmesini engelleyebilir.
Arkadaşlar, arabanız üzerinde çalışmayı seviyorsanız, SFD2 öncesi modellere bağlı kalmanız en iyisidir. Yeni arabalara bir şey yapabilmemiz biraz zaman alabilir.
Forum Sayfası: https://forum.obdeleven.com/thread/20229/sfd-2-unlocked-2024-models?q=&page=5
Umarım durum buradaki sıkıcı senaryo olmaz ve istediğimiz retrofiti yaparız…