Sunroof ve tavan aydınlatma paneli dokunmatikleri


cempro

Yeni Üye
Katılım
18 Kas 2024
Mesajlar
14
Tepkime puanı
13
Konum
Ankara
İsim
cem
Araç
Golf 8.5
Herkese merhaba,

Araç 8.5 Golf Style 150ps, Haziran 2024 üretimi. Sunroof ve tavan aydınlatmalarını kontrol eden paneldeki dokunmatik düğmeler bazen çalışmayı durduruyor.

Malum döngüyü yapınca düzeliyor; araçtan in, kapıları kilitle, uzaklaş, geri gel, kapıları aç, araca bin, çalıştır... Tuşlar düzeliyor.

Bu durum bana sorunun tuş donanımından ziyade yazılım kaynaklı olabileceğini düşündürüyor. Sorunu 3-4 defa yaşadım. Her defasında in-bin, kilitle-aç döngüsü yapınca düzeldi. Bir keresinde eşzamanlı olarak anahtar algılanmadı, sensörün (bardaklıktaki okuyucu alanın) üstüne bırakın uyarısı da verdi.

Benim fikrim, araç yazılımdaki hata nedeniyle anahtarla iletişimi kimi zaman kaybediyor. Bunun sonucunda bazı kontrol modülleri araç kilitlendi/uyku modunda olarak varsayıyor ve sanki motor kapanmış gibi çalışmayı durduruyor.

Lakin sunroof düğmesinin hassasiyeti, kendi kendini tetiklemesi sorunları nedeniyle 2022 golf gti ve R golf'ler geri çağırılmış. Muhtemelen 2024 model yılı araçta bu parça revize edilmiştir diye düşünüyorum ama emin de olamadım. Servise de götürüp orasını burasını söktürmek pek işime gelmiyor açıkçası; bilemedim...

Fikriniz nedir, benzer sorunu yaşadınız mı? Galiba 2023 model Golf 8 bir araçta forumda bir arkadaşın sunroof kontrol paneli değişmiş, bundan başka bilgiye de ulaşamadım.
 

Herkese merhaba,

Araç 8.5 Golf Style 150ps, Haziran 2024 üretimi. Sunroof ve tavan aydınlatmalarını kontrol eden paneldeki dokunmatik düğmeler bazen çalışmayı durduruyor.

Malum döngüyü yapınca düzeliyor; araçtan in, kapıları kilitle, uzaklaş, geri gel, kapıları aç, araca bin, çalıştır... Tuşlar düzeliyor.

Bu durum bana sorunun tuş donanımından ziyade yazılım kaynaklı olabileceğini düşündürüyor. Sorunu 3-4 defa yaşadım. Her defasında in-bin, kilitle-aç döngüsü yapınca düzeldi. Bir keresinde eşzamanlı olarak anahtar algılanmadı, sensörün (bardaklıktaki okuyucu alanın) üstüne bırakın uyarısı da verdi.

Benim fikrim, araç yazılımdaki hata nedeniyle anahtarla iletişimi kimi zaman kaybediyor. Bunun sonucunda bazı kontrol modülleri araç kilitlendi/uyku modunda olarak varsayıyor ve sanki motor kapanmış gibi çalışmayı durduruyor.

Lakin sunroof düğmesinin hassasiyeti, kendi kendini tetiklemesi sorunları nedeniyle 2022 golf gti ve R golf'ler geri çağırılmış. Muhtemelen 2024 model yılı araçta bu parça revize edilmiştir diye düşünüyorum ama emin de olamadım. Servise de götürüp orasını burasını söktürmek pek işime gelmiyor açıkçası; bilemedim...

Fikriniz nedir, benzer sorunu yaşadınız mı? Galiba 2023 model Golf 8 bir araçta forumda bir arkadaşın sunroof kontrol paneli değişmiş, bundan başka bilgiye de ulaşamadım.
Korumaya alıyor olabilir. Deneme nasıl yapılır? Bozulunca 30sn ya da 1 dakika bekleyip tekrar deneyiniz. Oluyorsa fazla basılma gibi durumları engellemek için korumaya almış oluyor olabilir.
Örnek verecek olursam manuel anahtar ile aracın kilidini kısa sürede çokça aç-kapa yapınca anahtar devredışı kalıyor. Biraz bekleyince tekrar görevini yerine getiriyor.
 
Araçtan inip kumanda kilit kapatma tuşuna basılı tutup sunroof'u kapatabiliyorum. Siz termik korumadan bahsediyorsunuz sanırım, ardışık çalışmalarda sunroof cam motorunun aşırı ısınmaması için olan koruma.

Bendeki durum biraz farklı, tümüyle tavandaki dokunmatik panelle ilgili. Bazen tepki vermiyor. Sunroof açma tuşu çalışmadığında ünitedeki diğer dokunmatikler de iptal oluyor (mesela tavan lambası dokunmatiği ve iç aydınlatmaları açan tuş da).

in-bin, kilitle-aç.... kutsal döngü neticesinde düzeliyor :)
yurtdışı forumlarda da birkaç benzer durum okudum. galiba yazılım kaynaklı. ecu bu paneli kontrol eden modülü uykuya geçiriyor ve tuşlar/labmalar çalışmıyor.
 
Herkese merhaba,

Araç 8.5 Golf Style 150ps, Haziran 2024 üretimi. Sunroof ve tavan aydınlatmalarını kontrol eden paneldeki dokunmatik düğmeler bazen çalışmayı durduruyor.

Malum döngüyü yapınca düzeliyor; araçtan in, kapıları kilitle, uzaklaş, geri gel, kapıları aç, araca bin, çalıştır... Tuşlar düzeliyor.

Bu durum bana sorunun tuş donanımından ziyade yazılım kaynaklı olabileceğini düşündürüyor. Sorunu 3-4 defa yaşadım. Her defasında in-bin, kilitle-aç döngüsü yapınca düzeldi. Bir keresinde eşzamanlı olarak anahtar algılanmadı, sensörün (bardaklıktaki okuyucu alanın) üstüne bırakın uyarısı da verdi.

Benim fikrim, araç yazılımdaki hata nedeniyle anahtarla iletişimi kimi zaman kaybediyor. Bunun sonucunda bazı kontrol modülleri araç kilitlendi/uyku modunda olarak varsayıyor ve sanki motor kapanmış gibi çalışmayı durduruyor.

Lakin sunroof düğmesinin hassasiyeti, kendi kendini tetiklemesi sorunları nedeniyle 2022 golf gti ve R golf'ler geri çağırılmış. Muhtemelen 2024 model yılı araçta bu parça revize edilmiştir diye düşünüyorum ama emin de olamadım. Servise de götürüp orasını burasını söktürmek pek işime gelmiyor açıkçası; bilemedim...

Fikriniz nedir, benzer sorunu yaşadınız mı? Galiba 2023 model Golf 8 bir araçta forumda bir arkadaşın sunroof kontrol paneli değişmiş, bundan başka bilgiye de ulaşamadım.
Garantiniz varken gidin değişsinler parçayı.
 
güncelleme yapayım. sorun ertesi gün tekrarladı; durumu servis de gördü. parça değişimi için sipariş verildi.
 
parça gelen kadar araç serviste mi kalcak
 
parça gelen kadar araç serviste mi kalcak
bunu teklif ettiler ancak kabul etmedim.
sipariş geçildi; parça gelince çağıracaklar.
zaten onayımı almadan, sormadan plakalıklarımı da değiştirmişler. bir de kendilerininkini denk getirmek için vida atmışlar. gerildim ve ortamı da gerdim.
 
bunu teklif ettiler ancak kabul etmedim.
sipariş geçildi; parça gelince çağıracaklar.
zaten onayımı almadan, sormadan plakalıklarımı da değiştirmişler. bir de kendilerininkini denk getirmek için vida atmışlar. gerildim ve ortamı da gerdim.
Plakalıklarınızı ne sebeple değiştirmişler ya ne kadar saçma. Sebep ne yani?
 
bunu teklif ettiler ancak kabul etmedim.
sipariş geçildi; parça gelince çağıracaklar.
zaten onayımı almadan, sormadan plakalıklarımı da değiştirmişler. bir de kendilerininkini denk getirmek için vida atmışlar. gerildim ve ortamı da gerdim.
Bunu ben de yaşadım. Yani eline şarjlı vidalama alan kendini usta zannediyor. Bu beceriksizler yüzünden tamponda fazlaca delik oluyor. Tabii ki cana geleceğine mala gelsin. Ama bu olacak iş değil. Aracın eksiği var mı ona bak. Nedir yani plaka değişikliği iş mi?
 
Bunu ben de yaşadım. Yani eline şarjlı vidalama alan kendini usta zannediyor. Bu beceriksizler yüzünden tamponda fazlaca delik oluyor. Tabii ki cana geleceğine mala gelsin. Ama bu olacak iş değil. Aracın eksiği var mı ona bak. Nedir yani plaka değişikliği iş mi?

Oğuz Bey, Aydın Bey,

Söylediklerinize katılıyorum. Talep yok, rıza yok, soran yok... Tamponun önünde arkasında ilave 4 delikle dönüyorsun.

Ayrıca plastik parça "akıllı vida" ile delinmez, gerekiyorsa delinecek yer işaretlenir, yarım ölçü kılavuz delik açılır, parça self tapping vida ile sıkılır. Ohoo..! Adamların elindeki şarjlı aletlerin tork ayarı bile sonda; sanırsın duvar deliyor. Ama faturada sizden saatlik servis işçiliğini 1500-2000 TL almayı bilirler.

Cehalet ve umursamazlık yersiz özgüven veriyor insanlara.

Aracı alırken de benzeri oldu farklı bayide. Bir kere telefonda söyledim, iki defa da yazılı ilettim. Plakalık takmayın, tamponu da gelmeyin diye. Orada da delip takmışlar.

Bayilerin en büyük motivasyonu başka bir bayinin plakalığını ile gelen araçların plakalıklarını söküp kendilerininkini takmak. Kale suruna bayrak dikiyor sanki. Bir de tevilli ikrar; "pazarlama faaliyeti" imiş, "her araca yapıyorlarmış".... Bahaneler ardı sıra... Vida yeri denk gelmemişmiş... O zaman tamponu değil 3 kuruşluk plakalığını delersin oradaki deliğe göre. Uzatmak istemiyorum. Gereken tepkiyi ziyadesiyle orada verdim, gereken yere de yazdım. Bu gibi durumlar için iş emilerine ve PDI formlarına ilave alan açmalılar. Servis hatasını kabul etti lakin günün sonunda 4 tane gereksiz delikle dönen ben oldum.

Arabaya ne kadar az dokunurlarsa o kadar mutluyum. Tavan aydınlatma panelini de gözümün önünde taktıracağım.

Bu arada, taktıkları plakalık da yamuk ve ortalanmış değildi. Söküp attım, orada yenisini taktım. Aracı teslim aldığımda da radyo megasite açıktı; bu da tuzu biberi oldu. Servisin girişinde de "araçlarda müzik dinlemeyin, koltuk/ayna ayarları ile oynamayın, özel eşyaların yerini değiştirmeyin yazıyor". Ülkede maalesef her alanda eğitimli ve işini ciddiye alan insan sorunu var. Sebepleri ve çözümü ise buranın konusu değil.

Panel değişince durumu paylaşırım.
İyi günler diliyorum.
 
Geçen 5 dakika far ayarlatmıştım Arca'da. Hemen benimkileri de değiştirmişler geçen gün fark ettim. Sonrasında park sensörü (ön) bazen kendi kendine ötmeye başladı eskiden yoktu muhtemelen aşağı kaydırdılar plakalığı. Yaptıkları iş bir şeye yaramıyor bari zarar vermese...
 
Geçen 5 dakika far ayarlatmıştım Arca'da. Hemen benimkileri de değiştirmişler geçen gün fark ettim. Sonrasında park sensörü (ön) bazen kendi kendine ötmeye başladı eskiden yoktu muhtemelen aşağı kaydırdılar plakalığı. Yaptıkları iş bir şeye yaramıyor bari zarar vermese...
Aynı bayi ama tek has bir durum da değil bence. Her bayide, diğer markalarda da olabiliyor maalesef. Yapacakları tek şey nezaketen sormak, onay almak.

Plakalık alt bitim hizası tampondaki plakalık yeri alt hizasından dışarı taşmasın. Aksi durumda ön iki orta park sensörü ikaz verebilir. Söküp yukarı kaydırın.

Bayiye de lütfen telefon açıp yaptıkları işin hatalı olduğunu bildirin. Önemsenmiyor, anlaşılmıyor sanmasınlar. Böyle böyle düzelme sağlanacak.

Plakalık alt çıtasını ortadan başlayarak kenarlara doğru çekin. Tırnaklardan kurtulup gelecektir. En sağ ve sol tarafta kızak gibi bir yuvata geçmeli tırnaklar. Sağdaki son tırnak için sola, soldaki için de sağa çekin yazı olan plastik çıtayı, hasar vermeden çıkartırsınız. İsterseniz tekrar kullanırsınız.

Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Aynı bayi ama tek has bir durum da değil bence. Her bayide, diğer markalarda da olabiliyor maalesef. Yapacakları tek şey nezaketen sormak, onay almak.

Plakalık alt bitim hizası tampondaki plakalık yeri alt hizasından dışarı taşmasın. Aksi durumda ön iki orta park sensörü ikaz verebilir. Söküp yukarı kaydırın.

Bayiye de lütfen telefon açıp yaptıkları işin hatalı olduğunu bildirin. Önemsenmiyor, anlaşılmıyor sanmasınlar. Böyle böyle düzelme sağlanacak.

Plakalık alt çıtasını ortadan başlayarak kenarlara doğru çekin. Tırnaklardan kurtulup gelecektir. En sağ ve sol tarafta kızak gibi bir yuvata geçmeli tırnaklar. Sağdaki son tırnak için sola, soldaki için de sağa çekin yazı olan plastik çıtayı, hasar vermeden çıkartırsınız. İsterseniz tekrar kullanırsınız.

Kolay gelsin.
Bayi hafta içleri yolumun üstü bu sebeple kendim uğraşmak yerine onlara düzelttireceğim. O sırada da zaten oradaki servis danışmanlarına durumu iletirim. Yorumunuz için de size teşekkür ederim.
 

Tavan aydınlatması ve sunroof düğmesini içeren tavan modülü garanti kapsamında değişti.

Perşembe servise gittim, tekrar ederse getirin burada arızayı canlı görmemiz gerek dediler.
Cuma tekrarladı, aracı stop etmeden servise gittim, video kaydı aldılar. Parça sipariş edildi. (Yurtiçi tedarik)
Çarşamba takıldı.

Sökülen parça da yeni aslında, 2024 21. hafta üretimi.

Göreceğiz bakalım sorun çözüldü mü; umarım tekrarlamaz.
Formentor araçlarda da çok yaşayan olmuş benzer durumu.
 

Geri
Üst Alt