1.6 tdi cxxb yolda giderken gaz kesmesi gaz yememesi sorunu


UBC53

Üye
Katılım
19 May 2024
Mesajlar
147
Tepkime puanı
90
Konum
İstanbul/b.paşa
İsim
Ataberk
Araç
Volkswagen Golf MK7 ''15 Highline dsg 1.6 TDİ
Herkese iyi forumlar

aracımda başlıkta belirttiğim sorun var çok nadir yapıyor en son uzun yola gittiğimde yapmıştı gaz veriyorum fakat bişey arabanın hızlanmasını kısıtlıyor gibi

bu sorunu ilk yaşadığımda aracım yazılımlıydı istanbula döner dönmez yazılımı iptal ettim üstünden 6 ay geçti ve bu gün çok kısa da olsa bir kere daha yaptı sorun nedir?
başına gelen var mı? dpfim tıkalı değil geçenlerde bilgisayara bağlanıp rejenarasyonu yapıldı 40 gr kül birikmişti temizlettim onuda

bir ustam senin enjektörler şakırdıyor demişti ama enjektörden yapabilir mi? bu motorda enjektörlerin çok pahalı olduğunu duydum cxxb motorda enjektör revizyonu randıman veriyor mu?

şimdiden cevaplayan herkese teşekkür ediyorum
 

Benzer bir sorun bizim bacanağın Passat da olmuştu ve bir çok tamircinin elinden geçtikten sonra sorun en son turbo değişimi ile düzeldi. Çoğu tamirci " şu sensör arızalı, bu sensör yapabilir" ayağına 3-4 kez sensör değişimi yapıldı.

Sizinde aynı sebep olabilir mi bilmiyorum ama bence turboyu bir kontrol ettirin derim.

Bir de yazılım var dı diyorsunuz. İşinin ehli olmayan kişilerin yüklediği uydurmasyon ayarlar nedeniyle turboya çok yükleniyor ve yazılım atılan araçlarda ilk kendini bırakan turbo oluyor. Bu yüzden hazır yazılım kullanan kopyala yapıştırcı yerlerde bu tür işlemleri tavsiye etmiyorum.
 
Benzer bir sorun bizim bacanağın Passat da olmuştu ve bir çok tamircinin elinden geçtikten sonra sorun en son turbo değişimi ile düzeldi. Çoğu tamirci " şu sensör arızalı, bu sensör yapabilir" ayağına 3-4 kez sensör değişimi yapıldı.

Sizinde aynı sebep olabilir mi bilmiyorum ama bence turboyu bir kontrol ettirin derim.

Bir de yazılım var dı diyorsunuz. İşinin ehli olmayan kişilerin yüklediği uydurmasyon ayarlar nedeniyle turboya çok yükleniyor ve yazılım atılan araçlarda ilk kendini bırakan turbo oluyor. Bu yüzden hazır yazılım kullanan kopyala yapıştırcı yerlerde bu tür işlemleri tavsiye etmiyorum.
dr ecu da yapmıştım yazılımı arabayı alırkende turboda çok hafif bi terleme var dediler çok önemsemedim bi ustama göstereyim bu gün
 
Sadece Enjektör şakırdaması için bir şey yapmanızı önermem. 1.6 TDI CLH 40.000 km den beri şakırdıyor şu anda 160.000 i geçti hala hiçbir sorunu yok. Golf de enjektör kaynaklı bir arıza hiç olmuyor gibi (bakımlar ve yakıt düzgün ise)

Bir kez kerkildi diye parça değişilmez. Rejenerasyon a denk gelmiş olabilir. Yazılım zaten hiç olmaması gerekiyor. Parça değiştirmektense güvenilir birisine turbo kontrol ettirilebilir.
 
Enjektör yarı elektronik yarı mekanik parçadır. Belirli aralıklarda bakım ve ayar gerektirir.. Özellikle CAY - CLH motor kodlu araçlar CXX delphi birimler dahil 150binlere geldiğinde %90 sorun çıkarıyor.
Delphi birimler 80/100binde sorun çıkarıyor.
1 kere tekledi diye tabi ki gidilmez servise özellikle kışın sabahları ilk marşta kesiklik titremeyi hissediyorsanız araç içinde, sökülerek makineye bağlanır Örnk:0/800 rpm rolanti değerlerine bakılır.. Test cihazı enjektörleri araçta takılıymış gibi simülasyon yaparak her devir aralığında diğer enjektörlerle bire bir aynı miktarı püskürtme yapıp yapmadığına bakılır, yapmadığında geri dönüşten verir..
150 bine gelmiş bir araçta enjektör milyonlarca kere aç kapa yapmış oluyor.

Bobin değeri düşebilir. Diğer enjektörlerin bobin değerleriyle aynı olmaz ise senkronize çalışmaz. Az veya fazla yakıt vermesine neden olur piston tepesi erir valf kapatmaz sıkışır ( enjektör işeme yaparsa ) Siz araç içinde titreşim olarak hissedersiniz. önemsenmez uzun süreli yaptırılmaz ise enj bakım yapıldıktan sonra ya yağ yakar yada motor yaptırılır.
Motor ömrü 100binde olabilir 1milyon km de bu sağlıklı yakıt hava karışımına bağlı + kaliteli yağ ...

Araç sağlıklı yürümüyorsa gelen hava - yakıt basınçlarına bakılır.. Özellikle dizelde nozzle memeler yakıtı atomize yapmayıp şırıngadan sıvı püskürtür gibi silindire akıtırsa sağlıklı patlama olmaz..


150 bindeki bir araçta Dpf tıkanmış olabilir + Yükte debriyaj balatada sıyırıyor olabilir.
Araç üstündeki okuyucu ekipmanlar zamanla kurumlanır değerleri doğru vermez. en doğrusu dışarıda gözle ve test cihazı ile kontrol...
 

Ekli dosyalar

  • 8.JPG
    8.JPG
    16.3 KB · Görüntüleme: 1
Araç hareket halindeyken bilgisayara bağlanıp değer okunması gerekebilir teklemenin birçok nedeni var örneğin EGR valfi 830 derecenin üstüne çıkarsa araç gaz keser, yani alakalı alakasız herhangi bir nedenden dolayı olabilir.
 
Araç hareket halindeyken bilgisayara bağlanıp değer okunması gerekebilir teklemenin birçok nedeni var örneğin EGR valfi 830 derecenin üstüne çıkarsa araç gaz keser, yani alakalı alakasız herhangi bir nedenden dolayı olabilir.
dünden beri kullanıyorum şu an hiç bir sıkıntı yok aracım 165 binde bakımları 10 bini geçmeden en iyi parçalarla yapılıyor sanırım anlık bir şey idi sabahları geç çalışma sorunu bende yok çeyrek marşta hemen çalışıyo hava soğukta olsa çalışmasında sorun olmuyor rölantide titreme sorunum var titreme yaptığında biraz ilerleyip tekrar duruyorum titreme kesiliyor kavrama volantım bitik durumda titreme olayını volanta veriyorum önümüzdeki ay bakıma giricek ustaya bi göstericem ne diycek bakalım
 
dünden beri kullanıyorum şu an hiç bir sıkıntı yok aracım 165 binde bakımları 10 bini geçmeden en iyi parçalarla yapılıyor sanırım anlık bir şey idi sabahları geç çalışma sorunu bende yok çeyrek marşta hemen çalışıyo hava soğukta olsa çalışmasında sorun olmuyor rölantide titreme sorunum var titreme yaptığında biraz ilerleyip tekrar duruyorum titreme kesiliyor kavrama volantım bitik durumda titreme olayını volanta veriyorum önümüzdeki ay bakıma giricek ustaya bi göstericem ne diycek bakalım
Arıza lambası yanmadan tekleme yapıyorsa ya araç bir şey limite geldiği için gücü kesiyor ya da yürüyende bir problem var çünkü motorla alakalı olsa mutlaka arıza lambası yakar. Örneğin; Rolanti normalden az veya çoksa bile arıza lambası yanıp Idle RPM Lower Than Expected (Rölanti Devri Beklenenden Düşük / Yüksek) şeklinde arıza geçiyor beyine. Senkronu bu denli bozacak bir parça varsa mutlaka belli eder araç. Şimdiden geçmiş olsun.
 
Arıza lambası yanmadan tekleme yapıyorsa ya araç bir şey limite geldiği için gücü kesiyor ya da yürüyende bir problem var çünkü motorla alakalı olsa mutlaka arıza lambası yakar. Örneğin; Rolanti normalden az veya çoksa bile arıza lambası yanıp Idle RPM Lower Than Expected (Rölanti Devri Beklenenden Düşük / Yüksek) şeklinde arıza geçiyor beyine. Senkronu bu denli bozacak bir parça varsa mutlaka belli eder araç. Şimdiden geçmiş olsun.
Bilgisayara bağladık herhangibir sorun gözükmüyor şimdilik bi sorun yok umarım tekrardan sıkıntı yaşamam
 

Geri
Üst Alt