Passat silikat torbasi


marti35

Yeni Üye
Katılım
17 Ara 2024
Mesajlar
12
Tepkime puanı
4
Konum
Antifiriz
İsim
Nuri Yüksel
Araç
Passat
Arkadaşlar cümleten selamünaleyküm aranıza yeni katıldım 2017 model 64 bin kilometre Passat b8 aracımı yeni aldım triger devir daim antifriz ve motor yağı değiştirdim fakat bidon kabında g13 yazıyor yalnız ustalar komple sistemi yıkayıp saf su ile birlikte gastrol radicool sf g
12+ antifiriz koyuldu g13 bulamadığım için bunu koyduk bir sıkıntı yaratır mı Bir de bu silikat torbası diye bir şey var bunun içinde ne işe yarıyor gerçekten yararlı bir şeyimiz sökmemiz mi lazım aramızda tecrübeli arkadaşlar varsa beni bilgilendirirse çok sevinirim aracın yabancısıyım ilk defa Volkswagen bir araca biniyorum
 

@marti35

Silikat poşedinden bir an önce kurtulun.

Poşet G13 antifriz kullanılırken çeşme suyu ilave etmek zorunda kalırsanız, suyun kirecini kırmak içindir.

Çeşme suyu fazla kullanılırsa veya başka antifriz çeşidine geçilirse, poşet şişme yaparak patlar ve içindeki silikat partikülleri bütün motor kanallarına radyatörlere gidip tıkanma yaratabilir.

Castrol SF antifriz G12 + değil, G12 dir.

G13 antifrizden arındırılmış, temizlenmiş bir sistemde G12 kullanmanızın bir sakıncası yoktur.

Ya silikat poşedini ( içindeki partikülleri dökmeden ) söktürün

Yada poşetsiz yeni genleşme kabı satın alın


https://www.onlineyedekparca.com/urun/skoda-octavia-2013-sonrasi-radyator-yedek-su-bidonu-behr


https://www.onlineyedekparca.com/ur...onrasi-radyator-su-genlesme-kabi-vag-orijinal


https://www.onlineyedekparca.com/ur...nrasi-radyator-yedek-su-bidon-kapagi-orijinal



.
 
@marti35

Silikat poşedinden bir an önce kurtulun.

Poşet G13 antifriz kullanılırken çeşme suyu ilave etmek zorunda kalırsanız, suyun kirecini kırmak içindir.

Çeşme suyu fazla kullanılırsa veya başka antifriz çeşidine geçilirse, poşet şişme yaparak patlar ve içindeki silikat partikülleri bütün motor kanallarına radyatörlere gidip tıkanma yaratabilir.

Castrol SF antifriz G12 + değil, G12 dir.

G13 antifrizden arındırılmış, temizlenmiş bir sistemde G12 kullanmanızın bir sakıncası yoktur.

Ya silikat poşedini ( içindeki partikülleri dökmeden ) söktürün

Yada poşetsiz yeni genleşme kabı satın alın


https://www.onlineyedekparca.com/urun/skoda-octavia-2013-sonrasi-radyator-yedek-su-bidonu-behr


https://www.onlineyedekparca.com/ur...onrasi-radyator-su-genlesme-kabi-vag-orijinal


https://www.onlineyedekparca.com/ur...nrasi-radyator-yedek-su-bidon-kapagi-orijinal



.
Cevabınız için teşekkürler iki gün önce tamirciye gittim suyunu komple devir daim yaptırarak bosalttirdim daha sonrasında castrol antifiriz koyuldu saf du ile birlikte peki bu torba şuan üzerinde bunu çıkaracağım zaman suyu tekrar değiştirmeye gerek varmı birde Castrol radicool sf g12 var üzerinde şuan bu posetide cikardiktan sonra g13 antifiriz kullanmaya gerek yok degilmi artık
 
@marti35

Silikat poşedinden bir an önce kurtulun.

Poşet G13 antifriz kullanılırken çeşme suyu ilave etmek zorunda kalırsanız, suyun kirecini kırmak içindir.

Çeşme suyu fazla kullanılırsa veya başka antifriz çeşidine geçilirse, poşet şişme yaparak patlar ve içindeki silikat partikülleri bütün motor kanallarına radyatörlere gidip tıkanma yaratabilir.

Castrol SF antifriz G12 + değil, G12 dir.

G13 antifrizden arındırılmış, temizlenmiş bir sistemde G12 kullanmanızın bir sakıncası yoktur.

Ya silikat poşedini ( içindeki partikülleri dökmeden ) söktürün

Yada poşetsiz yeni genleşme kabı satın alın


https://www.onlineyedekparca.com/urun/skoda-octavia-2013-sonrasi-radyator-yedek-su-bidonu-behr


https://www.onlineyedekparca.com/ur...onrasi-radyator-su-genlesme-kabi-vag-orijinal


https://www.onlineyedekparca.com/ur...nrasi-radyator-yedek-su-bidon-kapagi-orijinal



.
Birde bu araç 2017 b8 Passat TDI
 
Cevabınız için teşekkürler iki gün önce tamirciye gittim suyunu komple devir daim yaptırarak bosalttirdim daha sonrasında castrol antifiriz koyuldu saf du ile birlikte peki bu torba şuan üzerinde bunu çıkaracağım zaman suyu tekrar değiştirmeye gerek varmı birde Castrol radicool sf g12 var üzerinde şuan bu posetide cikardiktan sonra g13 antifiriz kullanmaya gerek yok degilmi artık


G13 ile Castrol SF birbirine karışmadığı sürece sıkıntı olmaz.

Poşedi söktüğünüzde tekrar suyu değiştirmeye gerek yok.

Ama poşedi sökerken poşet yırtılır da parçacıklar genleşme kabı içine kaçarsa , hiç aracı çalıştırmadan acilen genleşme kabını söküp içini çalkalamanız gerekir.

Bence genleşme kabı içindeki suyu şırınga ile çekerek kabı tamamen boşaltın.

Sonra genleşme kabını söküp, dışarıda rahat rahat silikat poşedini sökün.

Kabın içinde kararma - kireç vs kalıntısı varsa, içine por çöz doldurup, 3 - 5 dk bekletin, sonra porçözü boşaltıp kaynar su ile birlikte 1 su bardağı çamaşır suyu doldurup 2 saat kadar bekletin, içi beyazlayacaktır. Sonra iyice su ile durulayıp yerine takın ve çektiğiniz antifrizi geri doldurun.

Poşedi çıkarınca G13 kullanmanıza tabi ki gerek yok.


Benim aracım da 2017 Passat b8 1.6 Tdi sıfır almıştık.

Ben araç 5 yaşındayken komple antifriz değişimi yaptım, G13 kullanmaya devam ediyorum. Silikat poşedi henüz sişmedi ve kararmadı içinde duruyor.

Yeni poşetsiz genleşme kabı da aldım. Yedekte bekletiyorum.

Poşedi ayda bir kontrol ediyorum , şişmeye veya kararmaya başlarsa genleşme kabını değiştireceğim.

Kabı değiştirirken, O gün gün ki ruh halime göre; G12 Evo yada sizin gibi G12 Castrol SF ye geçiş yapacağım.



.
 
G13 ile Castrol SF birbirine karışmadığı sürece sıkıntı olmaz.

Poşedi söktüğünüzde tekrar suyu değiştirmeye gerek yok.

Ama poşedi sökerken poşet yırtılır da parçacıklar genleşme kabı içine kaçarsa , hiç aracı çalıştırmadan acilen genleşme kabını söküp içini çalkalamanız gerekir.

Bence genleşme kabı içindeki suyu şırınga ile çekerek kabı tamamen boşaltın.

Sonra genleşme kabını söküp, dışarıda rahat rahat silikat poşedini sökün.

Kabın içinde kararma - kireç vs kalıntısı varsa, içine por çöz doldurup, 3 - 5 dk bekletin, sonra porçözü boşaltıp kaynar su ile birlikte 1 su bardağı çamaşır suyu doldurup 2 saat kadar bekletin, içi beyazlayacaktır. Sonra iyice su ile durulayıp yerine takın ve çektiğiniz antifrizi geri doldurun.

Poşedi çıkarınca G13 kullanmanıza tabi ki gerek yok.


Benim aracım da 2017 Passat b8 1.6 Tdi sıfır almıştık.

Ben araç 5 yaşındayken komple antifriz değişimi yaptım, G13 kullanmaya devam ediyorum. Silikat poşedi henüz sişmedi ve kararmadı içinde duruyor.

Yeni poşetsiz genleşme kabı da aldım. Yedekte bekletiyorum.

Poşedi ayda bir kontrol ediyorum , şişmeye veya kararmaya başlarsa genleşme kabını değiştireceğim.

Kabı değiştirirken, O gün gün ki ruh halime göre; G12 Evo yada sizin gibi G12 Castrol SF ye geçiş yapacağım.



.
Çok teşekkür ederim sorun olmadı çıkartırken silikat torbasını aslında su değişimi yapılırken kabida sokmuştu ustalar temizledim tertemiz bir sekilde silikat tirbasinda o zaman sokmuştum ama emin olmadığım için tekrar takmıştım bugün sizin mesajınızda sonra çıkardım dışarıda falcata ile kestim çok küçük biyutjarda boncuk boncuk bir malzeme parcacilarda sordum satan yok silikat torbası demekki çok gerekli bişey değil gerçekten Castrol radicool sf g12 kullanmamın sebebide daha önceki aracıma beş yıl boyunca iki senede bir değişimle bu markayı kullanmıştım çok memnundum iyiki bu foruma üye ölmüşüm çünkü her kafadan bir ses çıkıyor ne sabayide nede yedek parcacilarda bilgi alabilecegimiz akli başında insan yok denecek kadar az para odaklı olmuş herkes işine önem veren yok taban parada kazanın ama isinizide geliştirin araştırın
 

Geri
Üst Alt