Bahsedilen S&S sesi, marş motoru dişlisinin, motor çalıştıktan sonra, ileride volana bağlı olarak takılı kalma (geri çekilememe) kaynaklı sese benziyor. Sanki bu konuda daha önce yazdık gibi hatırlıyorum. Bunun sebebi marş motoru da olabilir, değiştirmeyi düşündükleri düğme de olabilir. İnşallah düğme değişince sorun çözülür.
S&S sisteminin sıkışık trafik vb. ortamlarda kullanılmaması gerektiğini daha önce yazdım hatırlarsanız. 2-3 yıl garanti süreleri içerisinde sorun çıkarmasa da ileride marş motoru, daha kötüsü volan dişlisinin ne olacağı meçhul. İstanbul da günde 2 marş x 365 gün x 2 yıl = 1465 marş yerine, bu sistemi kullandığınızda duruma göre 50 katı bile marş basabilir motor. Bana göre mutlaka daha erken arıza yapacak demek. Çözüm önerim trafiğin yoğunluğuna göre gerekirse devreden çıkarılması, sakin trafikte kullanılması.
S&S sitemi bozuldu diye aracı iade edemezsiniz, etmemelisiniz de, tamir edilebilecek bir durum, moral bozmaya da gerek yok
@jajaja.
Motor durduktan sonra ilave yağlama yapılmıyor, bu konuyu da daha önce konuştuk, ilgili yağlama şemasını eklemiş idim. Yağlama ile ilgili bir sorun çıkarmaz. Uzun yoldan geldikten sonra motoru kapatmadan önce bekleyin (el kitabında yazan) kısım ile ilgili de detaylı yazdım daha önce, bu durum çok istisnai ağır koşul kullanımlarında geçerli diye. Günlük kullanımımızda etkisi yok. Bekleme süresi olarak ben, boşa alıp, debriyajdan ayağımı alıp, rölantiye dönmesini bekliyorum 3-5 s sürüyor bu işlem. Sonra da üzerine en fazla 5-10 s daha bekleyip kapatıyorum. Rölantiye dönene kadar zaten 3-5 s geçiyor (manuel vites kutusu). Bundan fazla beklemenin bir anlamı yok (eğer karavan çekip harareti artırmadınız, otoyolda sürekli yüksek hızda seyredip durmadınız, hararet yaptırmadınız ise).
Neticeyi bildirebilirseniz bize de bigi ve tecrübe olur.
Geçmiş olsun, selamlar.