1.6 tdi ses ve titremesi


skyline35

Üye
Katılım
20 Haz 2018
Mesajlar
40
Tepkime puanı
18
Konum
İzmir
İsim
Erhan
Araç
Golf 6 1.6tdi manuel
Merhaba arkadaşlar boş kaldıkça arabanın sağını solunu kontrol ediyorum gözüme batan birşey olursa bakımını hemen yapmaya dikkat ediyorum. 135bin km deki 1.6tdi 2012 model aracım biraz titreşimli ve ses biraz fazla gibime geldi size göre nasıl anormal durum varmı? (Yağ bakımı mayıs ayında castrol sarı kutu ile yapıldı.)
Şimdiden değerli yorumlarınız için teşekkürler,
Herkese mutlu yıllar dilerim.
 

Kısa video çekmiştim bir türlü ekleme yapmıyor kusura bakmayın
 
Upvote 0
Motordaki sese yakıtta fark ediyor. Yakıtınızı Ana yollardaki bilindik müşterisi çok petrol bayilerinden alın.
 
Upvote 0
Motordaki sese yakıtta fark ediyor. Yakıtınızı Ana yollardaki bilindik müşterisi çok petrol bayilerinden alın.
haklısınız o da çok farkettiriyor benim hafif vibrasyon la sesli çalışma durumu aldığımdan beri vardı, shell, bp, opet bilindik ana yol üzerindekilerden alıyorum sadece videoyu kabul etmedi dinletemedim
 
Upvote 0
haklısınız o da çok farkettiriyor benim hafif vibrasyon la sesli çalışma durumu aldığımdan beri vardı, shell, bp, opet bilindik ana yol üzerindekilerden alıyorum sadece videoyu kabul etmedi dinletemedim
Videoyu YouTube'a yükleyip burada paylaşırsanız olur.
 
Upvote 0
Merhaba arkadaşlar boş kaldıkça arabanın sağını solunu kontrol ediyorum gözüme batan birşey olursa bakımını hemen yapmaya dikkat ediyorum. 135bin km deki 1.6tdi 2012 model aracım biraz titreşimli ve ses biraz fazla gibime geldi size göre nasıl anormal durum varmı? (Yağ bakımı mayıs ayında castrol sarı kutu ile yapıldı.)
Şimdiden değerli yorumlarınız için teşekkürler,
Herkese mutlu yıllar dilerim.
Aracınızın motoru muhtemelen clha kodlu bosch birim püskürtme .. Özellikle kışın soğuklarda 5 derece altında fazla titreşim yapması enjektörlerin ayaranın kaçmasından kaynaklı.. Yarı mekanik birim olduğundan enjektör iç takımı yıpranır, 150bin km de püskürtülen yakıtı düşünün, tıkanma veya zamanla piston içinde çalışması kaynaklı ısıyla + kurumla bozulmalar görülebilir.
Bununla ilgili 1000 lerce video var youtb.. fikir vermesi açısından inceleyebilirsiniz... Bizim araçlarda mlsf Cay serisi kadar olmasa da sorun var.. 80/180 bin arası koşullara bağlı kesin sorun çıkarıyor.

Ben geçenlerde enjektörlere 145 binde bakım yaptırdım 1 tanesi yerinden zor çıktı 2 tanesinin bakır pulları parçalanmıştı + ayar yapıldı kalibrasyon. takım oringleri değişti iyi ki bakılmış şu anda en ufak titreme yok performans arttı / yakıt şehir içi yoğun trafikte 8L den 7 litreye düştü...

Dsg araçlarda volantdan kaynaklı titreşim görülebilir.
Manuel araçlarda kalkışlarda ! volant yüzeyi + diğer yayların bozulmasından kaynaklı konfor ciddi anlamda bozulur.


Motor kulakları ortalama ömrü 10 yıl 150k kadar.. Kullanım alışkanlıkları çevre faktörü ömrünü kısa uzun belirleyebilir. Geçenlerde şanzıman tarafını değiştirdim konfora ciddi etkisi oluyor.

Ağır bakımda kullanılan parçaların kalitesi ? piyasada herşeyin sahtesi var, iki kuruşluk antifrizin bile yağı ve parçaları resmi dağıtıcı dışında alınmaması önemli.. Orj ekipman rulman vs.. 150k sorunsuz kullanılabilirken sahte ürünler 20/30 binde ses yapabiliyor. ( Filtrenin yağın sahtesini yapan bu piyasa geri kalanını siz hayal edin..)

Soğuk havalarda İlk marşta yağ kalınlığına göre üst kapakta yer alan parçaların geç yağlanması kaynaklı fazlasıyla mekanik ses çıkarabiliyor. Örnek soğuk akışkanlığı daha iyi olan 0w yağ kullanmanız dakikalarca süren mekanik sesi kısa sürede kesecektir. Yağ seçicilerde ve son jen.. araçlarda ilk 150 binde 0w30 öneriliyor.
Yağ vizikositesinden anlamayıp hayatında eline anahtar almamış saçma sapan yorum yapan cahiller mlsf çok her forumda denk geliyor.
Video ne demek istediğimi açıklayacaktır.
Kalın yağ daha iyi yağlamaz aksine parçaların ömrünü kısaltır.
Kartere süzülen yağın üst kapak ve uzak noktalara gitmesi zorlaşacaktır.
2.değer 30 yağın ısındığındaki akışkanlık değeri 0w30 - 5w30 ısındığında aynı değerdedir.
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Aracınızın motoru muhtemelen clha kodlu bosch birim püskürtme .. Özellikle kışın soğuklarda 5 derece altında fazla titreşim yapması enjektörlerin ayaranın kaçmasından kaynaklı.. Yarı mekanik birim olduğundan enjektör iç takımı yıpranır, 150bin km de püskürtülen yakıtı düşünün, tıkanma veya zamanla piston içinde çalışması kaynaklı ısıyla + kurumla bozulmalar görülebilir.
Bununla ilgili 1000 lerce video var youtb.. fikir vermesi açısından inceleyebilirsiniz... Bizim araçlarda mlsf Cay serisi kadar olmasa da sorun var.. 80/180 bin arası koşullara bağlı kesin sorun çıkarıyor.

Ben geçenlerde enjektörlere 145 binde bakım yaptırdım 1 tanesi yerinden zor çıktı 2 tanesinin bakır pulları parçalanmıştı + ayar yapıldı kalibrasyon. takım oringleri değişti iyi ki bakılmış şu anda en ufak titreme yok performans arttı / yakıt şehir içi yoğun trafikte 8L den 7 litreye düştü...

Dsg araçlarda volantdan kaynaklı titreşim görülebilir.
Manuel araçlarda kalkışlarda ! volant yüzeyi + diğer yayların bozulmasından kaynaklı konfor ciddi anlamda bozulur.


Motor kulakları ortalama ömrü 10 yıl 150k kadar.. Kullanım alışkanlıkları çevre faktörü ömrünü kısa uzun belirleyebilir. Geçenlerde şanzıman tarafını değiştirdim konfora ciddi etkisi oluyor.

Ağır bakımda kullanılan parçaların kalitesi ? piyasada herşeyin sahtesi var, iki kuruşluk antifrizin bile yağı ve parçaları resmi dağıtıcı dışında alınmaması önemli.. Orj ekipman rulman vs.. 150k sorunsuz kullanılabilirken sahte ürünler 20/30 binde ses yapabiliyor. ( Filtrenin yağın sahtesini yapan bu piyasa geri kalanını siz hayal edin..)

Soğuk havalarda İlk marşta yağ kalınlığına göre üst kapakta yer alan parçaların geç yağlanması kaynaklı fazlasıyla mekanik ses çıkarabiliyor. Örnek soğuk akışkanlığı daha iyi olan 0w yağ kullanmanız dakikalarca süren mekanik sesi kısa sürede kesecektir. Yağ seçicilerde ve son jen.. araçlarda ilk 150 binde 0w30 öneriliyor.
Yağ vizikositesinden anlamayıp hayatında eline anahtar almamış saçma sapan yorum yapan cahiller mlsf çok her forumda denk geliyor.
Video ne demek istediğimi açıklayacaktır.
Kalın yağ daha iyi yağlamaz aksine parçaların ömrünü kısaltır.
Kartere süzülen yağın üst kapak ve uzak noktalara gitmesi zorlaşacaktır.
2.değer 30 yağın ısındığındaki akışkanlık değeri 0w30 - 5w30 ısındığında aynı değerdedir.

Teşekkür ederim üstad detaylı açıklama yapmışsınız. Enjektör bakımını kaça yaptırmıştınız izmirdeyim ortalama kabaca ne kadar maliyet çıkar
 
Upvote 0

Geri
Üst