Aracınızın motoru muhtemelen clha kodlu bosch birim püskürtme .. Özellikle kışın soğuklarda 5 derece altında fazla titreşim yapması enjektörlerin ayaranın kaçmasından kaynaklı.. Yarı mekanik birim olduğundan enjektör iç takımı yıpranır, 150bin km de püskürtülen yakıtı düşünün, tıkanma veya zamanla piston içinde çalışması kaynaklı ısıyla + kurumla bozulmalar görülebilir.
Bununla ilgili 1000 lerce video var youtb.. fikir vermesi açısından inceleyebilirsiniz... Bizim araçlarda mlsf Cay serisi kadar olmasa da sorun var.. 80/180 bin arası koşullara bağlı kesin sorun çıkarıyor.
Ben geçenlerde enjektörlere 145 binde bakım yaptırdım 1 tanesi yerinden zor çıktı 2 tanesinin bakır pulları parçalanmıştı + ayar yapıldı kalibrasyon. takım oringleri değişti iyi ki bakılmış şu anda en ufak titreme yok performans arttı / yakıt şehir içi yoğun trafikte 8L den 7 litreye düştü...
Dsg araçlarda volantdan kaynaklı titreşim görülebilir.
Manuel araçlarda kalkışlarda ! volant yüzeyi + diğer yayların bozulmasından kaynaklı konfor ciddi anlamda bozulur.
Motor kulakları ortalama ömrü 10 yıl 150k kadar.. Kullanım alışkanlıkları çevre faktörü ömrünü kısa uzun belirleyebilir. Geçenlerde şanzıman tarafını değiştirdim konfora ciddi etkisi oluyor.
Ağır bakımda kullanılan parçaların kalitesi ? piyasada herşeyin sahtesi var, iki kuruşluk antifrizin bile yağı ve parçaları resmi dağıtıcı dışında alınmaması önemli.. Orj ekipman rulman vs.. 150k sorunsuz kullanılabilirken sahte ürünler 20/30 binde ses yapabiliyor. ( Filtrenin yağın sahtesini yapan bu piyasa geri kalanını siz hayal edin..)
Soğuk havalarda İlk marşta yağ kalınlığına göre üst kapakta yer alan parçaların geç yağlanması kaynaklı fazlasıyla mekanik ses çıkarabiliyor. Örnek soğuk akışkanlığı daha iyi olan 0w yağ kullanmanız dakikalarca süren mekanik sesi kısa sürede kesecektir. Yağ seçicilerde ve son jen.. araçlarda ilk 150 binde 0w30 öneriliyor.
Yağ vizikositesinden anlamayıp hayatında eline anahtar almamış saçma sapan yorum yapan cahiller mlsf çok her forumda denk geliyor.
Video ne demek istediğimi açıklayacaktır.
Kalın yağ daha iyi yağlamaz aksine parçaların ömrünü kısaltır.
Kartere süzülen yağın üst kapak ve uzak noktalara gitmesi zorlaşacaktır.
2.değer 30 yağın ısındığındaki akışkanlık değeri 0w30 - 5w30 ısındığında aynı değerdedir.