Otoyollar da neden sokak lambaları yok ⚠️


metinkar

Uzman Üye
 
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
6,688
Tepkime puanı
8,056
Konum
İstanbul
İsim
MetinK.
Araç
Golf 8
Merhaba arkadaşlar...

Yeni yıla önemli sayılacak bir konuyu açarak başlıyorum.

Ve herkesten yorum rica ediyorum...

Bildiğiniz gibi şehir için de yani mahalle, ara sokak, ara cadde kısaca her yerde ve bazı otoyollarda ışıklandırma mevcut rahat bir şekilde yolculuk yapıyoruz...

Lakin öğle otoyollar var ki ışıklandırma var fakat yanmıyor yada ışıklandırması yok sizce neden otoyollarda bu yok...
 

Yerleşim yerlerinde ışıklandırma araçlar harici insanların yaşamlarını daha guvenli kılmak için olabilir. Otoyollarda yaya ve günlük yaşam olmadığından önemsenmemiş olabilir.
 
Otoyol sokak olmadığı için. Değil elbet caddede de ışık var.
Şaka bir yana Google'a yazınca detaylı bir açıklamaya denk geldim.
Aşağıya ekliyorum.

https://tr.benweilight.com/info/is-it-necessary-to-install-street-light-for-hi-69556074.html

Özetleyecek olursam:

Otoyolda motorsuz taşıt ve yayalar olmadığı için ışıklandırma olmasına gerek olmadığı söyleniyor, mantıklı.

Genellikle yerleşim yerleri dışında olduğu için haliyle yine yayaların olmadığından gerek duyulmadığı söyleniyor, mantıklı.

Sokak lambalarının motorsuz araç ve yaya güvenliği için gerekli olduğu söyleniyor, mantıklı.

Otoyolların yol kalitesi iyi, çukursuz ve sık kontrol edildiğinden buna gerek olmadığı söyleniyor, mantıklı.

Araçların farları var deniyor, mantıklı.

Tabelalar araçların farları sayesinde yeterli kaldığı söyleniyor, mantıklı.

Otoyol sürüşünde kesik kesik ışıkların olması göze iyi gelmediği , yorduğu ve dalgınlığa sebebiyet verebileceği söyleniyor, mantıklı.

Maliyeti yüksek olduğu için deniyor.
Ha tüm yolları ışıklı ülkeler var mı var. Bu da ülkeden ülkeye , yol uzunluğuna ya da zenginliğine bağlı değişkenlik gösteriyor.


Gelelim kendi yorumuma:
Belirlenen hızlarda gidildiği sürece, önünüzde araç olmadığında uzunları kullandığınız sürece araç farları gayet iyi aydınlatır.

Işık geçişleri göze iyi gelmez. Sokak aralarında araç kullandığınızda sokak lambaları sayesinde aracınızın farı yokmuş gibi hissedersiniz.
Lamba olmayan bir yola girince göz alışması kısa bir süre olumsuz etki eder.

Genel olarak yerleşim yeri dışında otoyollarda ışık olmamasının çeşitli neden ve sebepleri var.
Bana kalırsa da her biri mantıklı.
Teknoloji gelişiyor. Farklı iyileştirme yapılabilir..

Şehir içinde sokak lambaları olduğundan maalesef halojen farları yetersiz görüp bilinçsizce , bencilce ampullerini LED ampul ile değiştirip bir de sis lambalarını açıp daha iyi aydınlattığını düşünen ya da dikkat çekmeye çalışan ve önünü göremeyen kullanıcılar yüzünden gece sürüşleri pek bir keyifsiz.

Otoyolda iyi ki karşıdan gelen yok. Böylece göz kamaşması yok.
 
Son düzenleme:
Otoyol çıkış-giriş kavşak alanlarında ışıklandırma var ve çok iyi hissettiriyor…Aynı şey tüm otoyol boyunca olabilir çünkü hat ve direkler çekilmiş, altyapı hazır…bir de gecenin bir yarısı aracınızın arıza yaptığı dağbaşını düşünün orada karanlıkta beklemek pek hoş olmasa gerek…
 
Yeni yılın ilk mesajını yazarken, bu vesile ile :

Ortak bir paydada buluşup, gönül birlikteliği yaptığımız, bütün forumdaşlarımın, yeni yılını kutluyor,

sağlıklı, mutlu, huzurlu, kazasız, belasız, arızasız bir yıl geçirmelerini temenni ediyorum.


Otoyolların boydan boya aydınlatılması konusunda, herkesin fikrine saygı duymakla birlikte, kendi fikrimi beyan etmem gerekirse :

1 - Çok büyük israf olacağını

2 - Bu isfaf giderinin, dönüp dolaşıp, vatandaşın cebine yansıyacağını,

3 - Uzun sure böyle aşırı aydınlatmalı sürüş yapmanın, gözleri yorarak , yola odaklanmayı zayıflatacağını

düşünmekteyim.

.
 
@metinkar

Adam bi dünya para verip lazer ledli bmwG20 almış otoyollar ışıksız olsun ister. (Laser farlarının parasını test edip helal edicek ya)

Halojen farlı araçlar icin yol aydınlatması iyi olurdu tabi.(Yol güvenliği anlamında)
 
Gece yolculuk yapmayı en azından şahsi araçların yola çıkmasını birazda olsa engellemek için aydınlatma yapılmıyor olabilir.Yoksa devlette özel sektörde bunu yapabilir ve masrafı da çok güzel çıkartabilir.Bir süre önce erken geleyim diye sabah 3 te yola çıkmıştım 6.5 sabah gün aydınlanana kadar halojen farlarla epey zorlandım birdahada karanlıkta asla yola çıkmam.Gelişmiş farları olan için tabii kolay olabilir.
 
Bence en büyük sebep gereksiz masraf olarak görülmesi olabilir. Yinede bildiğim kadarıyla Türkiye de tüm büyük otoyollarda aydınlatma mevcut.

Fransa'da uzun yıllardan beri var olan otoyol aydınlatmaları kapalı tutuluyor. Sadece belirli bölgeler ve noktalar açık. Ayrıca yine ekonomik nedenlerle bir kaç yıldır gece 00:00 itibari ile şehir içindeki cadde ve sokak aydınlatmaları da kapatılıyor. Yine çok işlek cadde ve şehir merkezlerindeki bir kaç bölge haricinde mahalleler zifiri karanlık.

Otoyol konusuna gelirsek kişiden kişiye değişiyor ancak ben gece ve karanlıkta yol almayı seviyorum ve rahat buluyorum. Yani otoyolda aydınlatma olmaması benim şahsım adına daha konforlu. Halen halojen far kullanmama rağmen nadiren uzun farları kullanırım.
 
Gece yollarin cogunda isiklandirma yok.Ozellikle gece yola cikarim kedi kopek koyun hersey yola cikabilir yollar zifiri karanlik.Gecen sene tilkiye carpiyordum mesela son anda kacti hayvancik.Bende photon milestone olsada zor…Asiri karanlikta koy yollarinda falan uzunlari da aciyorum.İsiklandirma olsa harika olur en azindan kendimizo güvende hissederiz.
 
Ben otoyolda 145-150-160 cıyım diyen (gündüz)

Gece uzun yolda 100-110 kendine sınır koymalı

Gece sürüşü 140-150 tehlikeli hızlar.

Hele bide 20 yaşında genç hatasız kartal sıfır numara gözlere sahip degilsen risk alırsın

Ben 40 yaşında katarakt ameliyatı oldum mesela . Demekki ameliyattan önceki sürecte görüşüm 3-4 yıl boyunca eksikmiş. Gece sürüşleri çok zorluyordu.

Katarakt ? gözlükle düzelen bisey degil biliyorsunuz. Göz merceginin saydamlığını kaybetmesi. (Karartılı görüyorsun)
 
Otoyollarda bağlantı çıkışları ve tüneller dışında çoğu yerde ışıklandırmalar kapalı. ama hava aydınlasa da daha uzun saatler yanmaya devam ediyor. gereksiz israf oluyor. bunun yanında gece acil durumlarda karanlık olması tehlikeli oluyor. Çitler olsa da gece karşınıza domuz, tilki, köpek, bazen insan vs çıkabiliyor. Bir keresinde benden az önce kaza olmuş ve aracın biri takla atıp ters dönmüş, ışıkları da yanmıyordu. Son anda direksiyonu kırdım, görüp sağa çektim yardıma. Işıklandırma olsa daha önceden fark edebilirdim. önümde giden ya da karşı şeritten gelen varsa uzunları yakamıyorum.
otoyol şartlarında kısa farlar karanlıkta görüşü çok kısıtlıyor, karanlık bölgeler yaratıyor. ışıklar yanmayınca güvende hissetmiyorum.
İşin ekonomik tarafı mutlaka önemli ama belki ileride güneş enerjili armatürler vs ile çözülebilir diye düşünüyorum.
 

Geri
Üst