Sabit hızda giderken anlık olarak devir artışı ve çekiş kaybı.

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan aoatr
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Etiketler Etiketler
    #mk7

aoatr

Üye
Katılım
13 Mar 2024
Mesajlar
67
Tepkime puanı
29
Konum
Kayseri
İsim
Ali
Araç
Golf 7
Hayırlı yıllar arkadaşlar. Aracım 1.2 tsi dsg 2015 golf (105 hp) Başlıkta da belirttiğim gibi arabayla sabit hızda giderken veya normal şekilde hızlanarak giderken anlık olarak devir bir miktar yükselip çekiş düşüyor. Sanki bir anlığına araç vites boş konumuna geçiyor gibi bir şey. Örneğin sabit 100 km hızla 2bin devirde giderken bir anlığına devir 3bine çıkıp hız 95e düşüyor sonra tekrardan normale dönüp hızlanıyor devir de düşüyor. Bunun sebebi ne olabilir? Uzun yolda olmam nedeniyle aynı sorunla 3-4 kez karşılaştım hiç arıza lambası yanmadı.
 

Usta ısrarla dsg'den değildir dedi ama bakalım. İnşaAllah uzun yol dönüşü kontrol ettireceğim.
 
Upvote 0
Özel serviste araç denendi, bilgisayara bağlandı. Neticede sorun olarak görünen dsg içerisindeki selonoidler değişti şimdilik bir sorun yok gibi görünüyor. İnşaallah düzelmiştir. Arabanın sorunsuz olduğundan emin olduktan sonra satıp mümkünse manuel olan başka bir modele geçmeyi düşünüyorum. Dsg beni otomatikten soğuttu.
 
Upvote 0
Hocam tek hatasında otomatik bırakılır mı? Arıza size denk gelmiş tüm dsglerde sorun yok
 
Upvote 0
Hocam tek hatasında otomatik bırakılır mı? Arıza size denk gelmiş tüm dsglerde sorun yok
3-4 ay kadar önce de kartını değiştirdik abi. 1 ay önce yine hata verdi, yolda bırakmadı şükür aracı durdurup çalıştırınca düzeldi ama bu da 3 oldu artık. Belki bir daha bozulmaz ama canımı sıktı bu iş.
 
Upvote 0
Sorun şanzımanda gaza basınca kaçırıyor. Kickdown yaptığınız zaman da devir bi yukarı fırlar o da beynin şanzımanı boşta tutup vites değiştirirkenki halidir sizde de aynısı oluyor, gaza bastığınız anda kavramıyor belirli yük bindikten sonra anca dönüyor sorun kartta değil yüksek ihtimal kavramada. DSG şanzıman kullanılırken dikkat edilmesi gerekilen nazik bir şanzımandır herkes dilinden anlamaz eğer aracınız 2. else eski sahibi hor kullanmış olabilir ilk sahibiyseniz kavrama ömrünü tamamlamış gibi. Şanzıman parçaları arıza lambası yakmaz. Şimdiden geçmiş olsun.
 
Upvote 0
3-4 ay kadar önce de kartını değiştirdik abi. 1 ay önce yine hata verdi, yolda bırakmadı şükür aracı durdurup çalıştırınca düzeldi ama bu da 3 oldu artık. Belki bir daha bozulmaz ama canımı sıktı bu iş.
2.el aldıysanız yorgun bir araç size denk gelmiş hocam. Geçmiş olsun
 
Upvote 0
Hocam tarif ettiğiniz şey kavrama kaçırması gibi duruyor. Manuel araçta da otomatik araçta da bu şekilde kavrayamayınca sıyırıyor ve araç sanki vitesi boşa atmış gibi davranıyor.
 
Upvote 0
Arıza devam ederse kavrama işini soracağım tekrardan ustaya.
Sordum: kart bilgisayarda okutulduğunda bu arızanın selenoidlerden olduğu belirlenmiş. Test sürüşlerinde vites geçişlerinde kalkışlarda vs titreme olmadığından, şanzımandan herhangi bir ses gelmediğinden kavramada sorun olmadığı söylendi.
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Arıza devam ederse kavrama işini soracağım tekrardan ustaya.
Sordum: kart bilgisayarda okutulduğunda bu arızanın selenoidlerden olduğu belirlenmiş. Test sürüşlerinde vites geçişlerinde kalkışlarda vs titreme olmadığından, şanzımandan herhangi bir ses gelmediğinden kavramada sorun olmadığı söylendi.
Bu zaten DQ200 DSG'lerin kronik problemi. Ara sıra kısa bir şekilde ''Hata! Aracı P konumuna alın ve aracı terk edin!'' şeklinde uyarı çıkıyor. Eğer bu parçayla alakalı olsa çoktan uyarı vereceğini düşünüyorum.
 
Upvote 0
Manuel sürebiliyorsan hiç düşünme abi çok uyguna manuel araçlar var senin araç 10 yaşına gelmiş .Alt takım ,radyatör ,turbo ,egzos vs yavas yavaş sürekli masraf çıkar.
 
Upvote 0

Geri
Üst