Aracımın dsg modelini ve özellikleriniz öğrenmek istiyorum.


erenaskin5

Yeni Üye
Katılım
30 Eyl 2024
Mesajlar
21
Tepkime puanı
3
Konum
İstanbul
İsim
Eren
Araç
2020 Golf 1.5 Tsi Comfortline
Merhaba 2019 Golf 7,5 1.5 tsi araca sahibim hangi dsg oldugu konusunda yardımcı olur musunuz ?
 

teşekkürler, peki bu şanzıman hakkında 250e torka kadar yazıyor internette benim yazılımla 300 torklara çıkartmamı desteklemez mi bu şanzıman
Bende de aynı şanzıman var 330 nm herhangi bir sıkıntı yok , bunun daha üzeri kavrama güçlendirmesi gerekir, şanzıman yazılımı vs.
 
Bu model araçta motor ve şanzıman uyumunda DSG yazılımında serbest sürüş modu bulunuyor. Gerekli gördüğü yerlerde boşa atıyor vitesi ve eco modda motor çalışıyor 2 silindirde yani. Onun dışında servisin bana söylediği şanzımanda daha kaliteli malzeme kullanıldığı vs ama yalan dolan. 1000km olmadan bende şanzıman değişti üretim hatası dediler falan😆 şimdi 80k km yaptım hiçbir sıkıntısı yok. “0CW300050A 00B” bu da takılan şanzımanın servis kodu. İnternetten araştırabilirsiniz audi modellerde a1-3 Q-2, passat ve t-roc da kullanılıyormuş ben öyle görmüştüm.
Tork dayanımı konusunda dişlilerin 400nm torka kadar dayanıklı olduğunu söyleyenler var internette ama kavramaya çok iş düşer bu torkları kaldırmakta.

Tavsiyem düşük hızlarda gaz tepkimelerinizi kararlı tutun ki şanzıman net geçişler yapsın 1-2 viteslerde. Çat çat atsın yani😬

ZF şanzıman araç da kullanıyorum şimdi ona bakarsak DSG’ye şanzıman bile demem. Ara gazlamalarda neredeyse hiç kayıp yok araçta.
DSG 3 vites birden düşüyor motor yüksek devirde bağırıyor araç bi yığılıyor sonra gazlıyor. Tamamen dsg koruma kaynaklı bir tedbir bence.
 
Son düzenleme:
Bu model araçta motor ve şanzıman uyumunda DSG yazılımında serbest sürüş modu bulunuyor. Gerekli gördüğü yerlerde boşa atıyor vitesi ve eco modda motor çalışıyor 2 silindirde yani. Onun dışında servisin bana söylediği şanzımanda daha kaliteli malzeme kullanıldığı vs ama yalan dolan. 1000km olmadan bende şanzıman değişti üretim hatası dediler falan😆 şimdi 80k km yaptım hiçbir sıkıntısı yok. “0CW300050A 00B” bu da takılan şanzımanın servis kodu. İnternetten araştırabilirsiniz audi modellerde a1-3 Q-2, passat ve t-roc da kullanılıyormuş ben öyle görmüştüm.
Tork dayanımı konusunda dişlilerin 400nm torka kadar dayanıklı olduğunu söyleyenler var internette ama kavramaya çok iş düşer bu torkları kaldırmakta.

Tavsiyem düşük hızlarda gaz tepkimelerinizi kararlı tutun ki şanzıman net geçişler yapsın 1-2 viteslerde. Çat çat atsın yani😬

ZF şanzıman araç da kullanıyorum şimdi ona bakarsak DSG’ye şanzıman bile demem. Ara gazlamalarda neredeyse hiç kayıp yok araçta.
DSG 3 vites birden düşüyor motor yüksek devirde bağırıyor araç bi yığılıyor sonra gazlıyor. Tamamen dsg koruma kaynaklı bir tedbir bence.
G20 den memnun musunuz, ZF 8HP miydi onlardaki şanzıman.
 
teşekkürler, peki bu şanzıman hakkında 250e torka kadar yazıyor internette benim yazılımla 300 torklara çıkartmamı desteklemez mi bu şanzıman
DQ200; fabrikasyon torku 250nm ye kadar olan araçlarda kullanılıyor, yani 250 ye kadar dayanır diye bir durum söz konusu değildir. (Her 250nm araç DQ200 kullanmaz)
(A4 1.4tfsi, Formentor 1.5tsi vs. DQ381)

Zaten araç üreticileri tüm parçaları araçların ürettikleri güçlerden çok daha yukarda tutuyorlar dayanımlarını, aksi taktirde aşınmalar, kırılmalar daha kolay olacaktır çünkü.
Özetleyecek olursak, DQ200 320Nm stage1 uygulamalarda sorun çıkarmayacaktır. Tabi bunu kavrama sağlınızın iyi olduğunu varsayarak yorumluyorum, kavramanız fazla eskidiyse eğer stok halinde bile kalkışlarda titreme gibi kaçırma durumları yaşanabilir..
 

Geri
Üst Alt