Partikül yakma


mehmet61

Üye
Katılım
24 Eki 2022
Mesajlar
35
Tepkime puanı
7
Konum
Almanya
İsim
Mehmet Koç
Araç
VW Golf 6 1.6 TDI
Üç haftadır aracım egr arızası veriyordu. Usta bana binmeye devam edersen partikül filtresi tıkanır dedi ve araba 5 gün önce partikül filtresi ışığını yaktı. 2 kez 4. vites 2500 devirde arabayı 200 km kullandım zerre miktar yakmadı hatta partikül değeri yükseldi. Dün araç durduğu yerde partikül yakmaya başladı. Arabayı durdurmadan 2 ve 3.viteste zorlamadan 10 dk sürdüm ve ışık söndü. Arabayı zorlamadan yani belli bir ısıya gelmeden partikülleri nasıl yakabilir? Bu arada tüm bunları OBdeleven cihazından takip ettim. Kafadan söylemiyorum.
 
Dizel araçlarda aktif ve pasif rejenerasyon, dizel partikül filtresinin (DPF) temizlenmesi için kullanılan iki temel yöntemdir. Bu yöntemler, DPF'nin tıkanmasını önlemek ve emisyon değerlerini düşük tutmak için gereklidir. İşte bu yöntemlerin detayları:

Pasif Rejenerasyon

Pasif rejenerasyon, aracın normal sürüş esnasında kendi kendine gerçekleştirdiği doğal bir temizleme işlemidir. Bu işlem sırasında, egzoz gazlarının sıcaklığı yeterince yüksek olduğunda (genellikle uzun süre yüksek hızda seyahat sırasında), partikül filtresinde biriken kurum (is) otomatik olarak yanar.

  • Nasıl Çalışır?
    • Egzoz sıcaklığı yaklaşık 350-500°C seviyesine ulaştığında, partiküller kendiliğinden yanar.
    • Uzun yolculuklar ve yüksek motor yükü, pasif rejenerasyonun gerçekleşmesi için idealdir.
  • Avantajları:
    • Sürücünün müdahalesine gerek yoktur.
    • Doğal olarak gerçekleştiği için yakıt tüketiminde ek bir artışa neden olmaz.
  • Dezavantajları:
    • Şehir içi kısa mesafeli sürüşlerde egzoz sıcaklığı yeterince yükselmediğinden, pasif rejenerasyon gerçekleşmeyebilir. Bu durumda aktif rejenerasyon devreye girer.

Aktif Rejenerasyon

Aktif rejenerasyon, aracın elektronik kontrol ünitesinin (ECU) kontrolünde DPF temizliği için yakıt enjeksiyonu gibi ek yöntemlerin kullanıldığı bir işlemdir. Bu işlem, egzoz sıcaklığını artırarak biriken partiküllerin yanmasını sağlar.

  • Nasıl Çalışır?
    • ECU, DPF'nin doluluk seviyesini sürekli izler. Doluluk %45-70 seviyelerine ulaştığında aktif rejenerasyon başlar.
    • Motor kontrol ünitesi, egzoz gazı sıcaklığını artırmak için ekstra yakıt enjekte eder.
    • Egzoz sıcaklığı 600°C veya daha fazlasına çıkarak partiküllerin yanmasını sağlar.
  • Avantajları:
    • Şehir içi sürüşlerde veya kısa mesafeli kullanımda bile DPF temizlenebilir.
    • Tıkanmış bir DPF'nin daha fazla dolmasını engeller.
  • Dezavantajları:
    • Yakıt tüketimi geçici olarak artar.
    • Sürücü, rejenerasyon sırasında motordaki farklı çalışmayı (örneğin, rölantide yükselme veya fan sesleri) fark edebilir.

Rejenerasyon Sürecinde Nelere Dikkat Edilmelidir?

  1. Pasif Rejenerasyon İçin:
    • Araçla düzenli olarak uzun mesafeli ve yüksek hızda seyahat yapılması önerilir.
    • Egzoz sıcaklığını artıran koşullarda sürüş yapılmalıdır.
  2. Aktif Rejenerasyon İçin:
    • Rejenerasyon işlemi başladıysa, mümkünse aracı durdurmaktan kaçının.
    • İşlem sırasında motor arıza ışığı yanıyorsa veya egzoz dumanında değişiklik oluyorsa, kontrol ettirin.
Dizel araçların sağlıklı çalışması ve DPF'nin uzun ömürlü olması için düzenli bakım ve uygun sürüş alışkanlıkları oldukça önemlidir.
 
Upvote 0
Hocam yanlış hatırlamıyorsam egr sistemi belirli devirlerde devreye giriyor. Çok düşük ve yüksek devirlerde egr kapanıp araç normal temiz hava ile çalışıyor. Yani aracı orta halli kullandığınızda sistem yakma değil aktif kullanma işlemi yapıyor diye düşünüyorum.

Bu nedenle aracı kendi haline bıraktığınızda yakma işlemi başlamış olabilir.
 
Upvote 0
Hocam yakıt uyarısı varken de devreye girmez rejenerasyon. Yakıt seviyenizi de dikkat edin derim. Zaten kalan kısmı forumdaki arkadaşlar sağolsun detaylı bir şekilde yazmışlar
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt