Golf 7 1.4 Tsi Fren Balata - Şanzıman Yağı Tavsiye

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Thursy
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Hocam şanzıman yağını servisden de alabilirsiniz.
 

Kimse kimseyi bir şeye inandırmak zorunda değil. Bahsettiğim kilometreleri fabrika kayışıyla görmüş insanlar var. Tabi bunlar bir kaç istisna. Ancak genel olarak 150k-160k aralığı güvenli aralık sonrası ise risk. Ancak bir çok kişiden değişim esnasında eski kayışlarının hasarsız ve çatlaksız yeni gibi göründüğünü duydum.

Tabi birde bu kayışları eski 2000 li yıllarla karıştırmayın. Daha önce bahsettimiştim tam hatırlamıyorum 2008-2010 sonrasında üretilen kayışlar fiber lifleriyle güçlendirilmiştir ve bu lifler müthiş derecede sağlamlık ve uzun ömür göstermektedir.

120k olayı dediğim gibi Türkiye'de böyle. Türkiye'nin iklim koşulları VAG gurubuna göre zorlu,elverişsiz yada kalitesiz ülkeler listesinde. Bu yüzden 120.000km olarak tavsiye edilmiş. Sizde bu tavsiye ye uyabilirsiniz.

İnanın bana kimse sizin 2008-2010 yılları arasında üretilen kayışlara olan merakınızı yada VW AG nin başka ülkelere verdiği değişim periyodunu merak etmiyor. Burada bir bilgi paylaşılıyor ve foruma üye olan/olmayan binlerce kişi okuyor. Bunun bilin istedim sadece. Doğru bilgi servisin önerdiği bakım periyodudur. Değişim esnasında sağlam görülen eski kayışların muayenesi gözle olur. Gözle sağlam gördüğünüz parça aslında sağlam olmayabilir. CLH motor kodlu aracımın triger kayışını 7. yıl / 70 bin km de değiştirirken gözle görülebilen deformasyonlara şahit oldum. 8. yılı görürdü o kayış ama 120 bin km yi asla görmezdi.
 
120/130bin oldumu degsıtırırim kafam rahat olur
Çünkü riske alınacak bir konu degil
 
ayrıca konuda yazılanlara toplu cevap olması adına aracım 2013 model ve 90 bin kmde. üzerinden çıkan kayışta çatlak ve ya aşırı derecede yıpranma görmedim ancak usta yıpranmış dedi. parçalara ömürlük denildiğinde bizim insanımız genellikle insan ömrü ile kıyaslıyor.

aracı biraz daha sportif kullandığım için kafamda soru işareti kalmaması adına değiştirdim. ikinci el aldığımız araçların geçmişini bilemediğimiz için ekstra sürprizlerle karşılaşmamak adına soru işareti yaratacak her parçayı imkanlar el verdiğince değiştirmek taraftarıyım.

şanzıman yağı için liqui moly sitesinden aracımı seçip çıkan yağa göre aldım. servisi aradığımda bana viskozitesini bile söyleyemedi ve litresine 3600 lira civarında bir fiyat verdi. piyasada alabileceğiniz en kaliteli yağı alsanız bile 2 litresi o paralar etmez. güvendiğiniz markayı alıp geçin, araca akşam yemeği hazırlamıyorsunuz o kadar detaya gerek yok.
 
Triger kayışı tsi motorlarda değişim periyodu yıldan bağımsız 120 bin km,dizel olsaydı değiştirmenizi önerirdim, devirdaim arıza yapmadıkça periyodik değişimi yok, fren balatası Ate kullanıyorum ve tavsiye de ederim, internet üzerinden güvenilir sitelerden alabilirsiniz, ben öyle yapıyorum, şanzıman yağı için bence erken, geçen gün forumda bi arkadaş değişim sonrası vites geçişlerinde zorlanma olduğunu yazıyordu, kendi aracım 96 binde , henüz değiştirmeyi düşünmüyorum,
 
En son aldığım arka ate powerdisk ve standart balatadan memnun kalmadım, sıkışık trafikte ötüyor, daha sonra önleri değiştirmek için doğuş yetkili servisten fiyat aldım, ate'nin ön disk ve balata satış fiyatına servisten zubizu ile birlikte işçilik dahil daha ucuza mal ettim. Bence riske gerek yok, işçilik ses garantili servis tercih ederim bundan sonra.
 
İnanın bana kimse sizin 2008-2010 yılları arasında üretilen kayışlara olan merakınızı yada VW AG nin başka ülkelere verdiği değişim periyodunu merak etmiyor. Burada bir bilgi paylaşılıyor ve foruma üye olan/olmayan binlerce kişi okuyor. Bunun bilin istedim sadece. Doğru bilgi servisin önerdiği bakım periyodudur. Değişim esnasında sağlam görülen eski kayışların muayenesi gözle olur. Gözle sağlam gördüğünüz parça aslında sağlam olmayabilir. CLH motor kodlu aracımın triger kayışını 7. yıl / 70 bin km de değiştirirken gözle görülebilen deformasyonlara şahit oldum. 8. yılı görürdü o kayış ama 120 bin km yi asla görmezdi.

Evet haklısınız ilk mesajımda Türkiye'nin de bu listede olduğunu bilmiyordum. Bu bilgiyi sonradan öğrendim. Afrika bölgesi, hindistan bölgesi, güney amerika, arap yarım adası gibi yoğun toz veya hava kirliliği olan bölgelerle birlikte Türkiye de bu listede yer alıyor.

Yani bu durumda yerel yetkili servislerin tavsilerini öncelikli olarak ele almak gerek.
 

Geri
Üst