1.6 TDI upgrade önerisi


ssoylu

Yeni Üye
Katılım
27 Ağu 2024
Mesajlar
5
Tepkime puanı
1
Konum
İstanbul
İsim
Sergen
Araç
Golf 7
Merhaba arkadaşlar, 2013 model 1.6 dsg golf aracım bulunmakta. Araçta şuan egr iptal, downpipe ve yazılım mevcut. Bunlar aldığımda olan işlemlerdi.

Aracımın turbosunu 1449 ile güncellemek istiyorum fakat tek başına turbo şuan 35-40bin lira bandında. Alması, taktırması, yeniden yazılımı derken bu kadar bütçe ayıramıyorum maalesef. 1449 upgrade yerine örenebileceğiniz başka setuplar var mı acaba? Benim kafamda orjinal turbosunu hybrid yaptırmak var ama bununla alakalı doğru düzgün bilgi edinemedim. Hybrid turbo ile alt devirler 1449a göre daha dolu olur diye düşünüyorum fakat güç olarak o kadar açılmaz muhtemelen. Benim için 180-190 hp arası yeterli olacaktır.

Konu hakkında yardımcı olabilirseniz çok sevinirim şimdiden teşekkürler...
 
Geriye pek bir şey kalmamış zaten hocam. Turbo, Yakıt besleme, Enjektörler vs. olabilir heralde olursa ancak.

Hybrid turbo konusunda benimde fikirlerim net değil. Bu işi ciddi yapanlar için hybrid turbo dikkate değer bir şey değil. Sonuçta adamlar diyor geçebilek hava belli, uygulanacak basınç belli vs.

Ancak sadece aracına biraz daha heyecan katmak isteyenler için en uygun ve basit çözüm.

Büyük turbo ile ise bence programla konusunda ciddi olan birisi alt devirler için özel programlama yapabilir ve farkı büyük oranda kapatabilir. Zaten turbo değişimi sonrası yeniden programlama şart. Ancak gel gelelim böyle kişiye özel, araca özel programlama yapacak test edip tekrar yapacak test edip tekrar yapacak birini nereden bulacaksın. Çoğu firma zaten ellerinde modele/motora göre önceden hazırlanmış yapılandırmaları basıp geçiyor.
 
Geriye pek bir şey kalmamış zaten hocam. Turbo, Yakıt besleme, Enjektörler vs. olabilir heralde olursa ancak.

Hybrid turbo konusunda benimde fikirlerim net değil. Bu işi ciddi yapanlar için hybrid turbo dikkate değer bir şey değil. Sonuçta adamlar diyor geçebilek hava belli, uygulanacak basınç belli vs.

Ancak sadece aracına biraz daha heyecan katmak isteyenler için en uygun ve basit çözüm.

Büyük turbo ile ise bence programla konusunda ciddi olan birisi alt devirler için özel programlama yapabilir ve farkı büyük oranda kapatabilir. Zaten turbo değişimi sonrası yeniden programlama şart. Ancak gel gelelim böyle kişiye özel, araca özel programlama yapacak test edip tekrar yapacak test edip tekrar yapacak birini nereden bulacaksın. Çoğu firma zaten ellerinde modele/motora göre önceden hazırlanmış yapılandırmaları basıp geçiyor.
Aslında benim bu konularda pek bilgim yok fakat hevesim var diyelim. Hybrid mantıklı geliyor hem maliyet olarak daha uygun hem de aracı çok yormayacağım için sorun çıkarmaz diye düşünüyorum. Tabii bu biraz da şans işi... Yükseltmeyi aslında gazlamak için değilde o gücün ayağımın altında olduğunu bilmek tatmin edecek beni. Aklımda şuan hybrid turbo yapıp, k&n hava filtresi, yay ile biraz basmak beni tatmin edecektir.
 

Geri
Üst