1.6 tdi dsg aracına rsa yazılım yaptıran var mı?

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan UBC53
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

UBC53

Üye
Katılım
19 May 2024
Mesajlar
296
Tepkime puanı
198
Konum
İstanbul/b.paşa
İsim
Ataberk
Araç
Volkswagen Golf MK7 ''15 Highline dsg 1.6 TDİ
Herkese keyifli forumlar dilerim

daha önceden dr ecu ile başlayan yazılım maceramız malesef çok uzun sürmedi arabada teklemeler alt devirlerin cansız olması sebebiyle derhal iptal ettirmiştim

fakat biraz araştırdığımda vag grubunda rsa nın iyi olduğuna dair bazı yorumlar okudum

istanbulda ikamet etmekteyim aracı günlük kullanıyorum rsa chiptunnig de yazılım yaptırıp günlük kullanımda sorun yaşamadan kullananlar var mı?

yazılım yapmak istememdeki amaç aracın biraz canlanmasını istiyorum 110 beygir az geliyor en az 130 beygir olarak gelmeliydi bence bide top speedi biraz artırmayı amaçlıyorum 200-205 te tıkanıyor araba insan biraz daha gitsin istiyor.
 

Maslak 2CR de yaptırdım gayet iyi şu ana kadar. Araçtaki sorun yazılımsal mı mekanik mi ondan da emin olmanız lazım. Yüksek km aracım olsa yapmazdım.
 
Ankara RSA'da 1.6 TDI manuel aracıma Stage 3 yazılım yaptırdım memnunum. Yazılım yaptırdığımda aracım 180.000 km civarındaydı şu an 215.000 km'de. Yazılımdan kaynaklı herhangi bir problem yaşamadım. Sadece aracınızı yorulmuş parçaları yazılım sonrası daha öne çıkıyor, mesela benim aracımın kavraması zayıftı fakat stok halde idare ediyordu, yazılım atınca kavrama kaçırmaya başladı bu nedenle kavrama değiştim.

Aracınızda dpf ve egr iptali varsa yazılım yapmıyorlar aracınıza bilginiz olsun. Kaldı ki dpf iptali, downpipe, big turbo gibi uygulamalar alt devirleri (1300-1800) öldürüyor, aracım stock haldeyken 1300-1800 devir arası daha rahat kullanılıyordu. Fakat sadece stage 1 yaptıracağım derseniz aracı şehir içinde çok rahat kullanabilirsiniz. Ek olarak ben yazılımı yaptırdığım zamanda RSA alt devirlerin güçlenmesini istiyorsanız turbonun geldiği zamanı 1800 devire çekebiliriz demişti, normalde 2000 devir civarı geliyor.

Benim aracımda yaklaşık 2 yıldır big turbo + Stage 3 yazılım var RSA'nın yaptığı gündelik şehir içinde kullanıyorum bir sıkıntı yaşamadım.

Bir arkadaşımda ise 1.2 TSI Leon vardı o da RSA'da yazılım yaptırdı arabanın gidişi ve çekişi çok güzel bir duruma gelmişti yazılım sonrası.

Yakıtı düzgün yerden alıp, bakımlarını zamanında ve kaliteli malzemeler kullanarak yaptırdığınız sürece problem yaşayacağınızı düşünmüyorum.
 
Ankara RSA'da 1.6 TDI manuel aracıma Stage 3 yazılım yaptırdım memnunum. Yazılım yaptırdığımda aracım 180.000 km civarındaydı şu an 215.000 km'de. Yazılımdan kaynaklı herhangi bir problem yaşamadım. Sadece aracınızı yorulmuş parçaları yazılım sonrası daha öne çıkıyor, mesela benim aracımın kavraması zayıftı fakat stok halde idare ediyordu, yazılım atınca kavrama kaçırmaya başladı bu nedenle kavrama değiştim.

Aracınızda dpf ve egr iptali varsa yazılım yapmıyorlar aracınıza bilginiz olsun. Kaldı ki dpf iptali, downpipe, big turbo gibi uygulamalar alt devirleri (1300-1800) öldürüyor, aracım stock haldeyken 1300-1800 devir arası daha rahat kullanılıyordu. Fakat sadece stage 1 yaptıracağım derseniz aracı şehir içinde çok rahat kullanabilirsiniz. Ek olarak ben yazılımı yaptırdığım zamanda RSA alt devirlerin güçlenmesini istiyorsanız turbonun geldiği zamanı 1800 devire çekebiliriz demişti, normalde 2000 devir civarı geliyor.

Benim aracımda yaklaşık 2 yıldır big turbo + Stage 3 yazılım var RSA'nın yaptığı gündelik şehir içinde kullanıyorum bir sıkıntı yaşamadım.

Bir arkadaşımda ise 1.2 TSI Leon vardı o da RSA'da yazılım yaptırdı arabanın gidişi ve çekişi çok güzel bir duruma gelmişti yazılım sonrası.

Yakıtı düzgün yerden alıp, bakımlarını zamanında ve kaliteli malzemeler kullanarak yaptırdığınız sürece problem yaşayacağınızı düşünmüyorum.
Bakımı bence eğer ciddi anlamda top speed, ani hızlanma vb. şekilde agresif kullanım varsa servisin önerdiği 15.000 KM'den 10.000 KM'ye çekmek aracın ömrüne fayda sağlayacaktır.
 
İlk yazılımı dr.ecu da yaptırdım benim isteklerim doğrultusunda yapıldı memnun ayrıldım 1 seneye yakın kullandım hallice de kullanıyorum şuan stage 2 egr dpf iptal downpipe + turbo eklendi.
Fazlası da olurdu şuan dynoda 200hp geliyor yere basanı 170 180 dır diye tahmin ediyorum.
Topspeed olarak 250+ gördüm kısa süreliğine.
200+ dan sonrası stok olmayan araclar için bence sıkıntı ben daha çok ara hizlanmalar ve çok nadir sıkıştırma için yaptım
Onla bunla dalasmak için değil.
 
Konu dışı bir soru ilgililerine;

Büyük turbodan sonra dpf iptali basınç düşüklüğüne sebep olmuyor mu?

Bazı yabancı forumlarda denk geldiğim kadarıyla dpf yi üzerinde bırakıp sadece egr yi iptal ediyorlar. Özel bir sebebi var mı?
 
Eski aracım 1.6 TDI DSG Cay motordu, RSA Ankara da yazılım yaptırmıştım, gidişi çok zevkli olmuştu, hiç bir sorun yaşamadım, tavsiye ederim. Sadece aracın stok halinde dahi yorulmuş parçalar varsa onları güncellemenizde fayda var, çünkü artan güç yıpranmış bir parça varsa onu öne çıkaracaktır.
 
Bakımı bence eğer ciddi anlamda top speed, ani hızlanma vb. şekilde agresif kullanım varsa servisin önerdiği 15.000 KM'den 10.000 KM'ye çekmek aracın ömrüne fayda sağlayacaktır.
Haklısınız, ben çok fazla top speed veya ani hızlanma yapmıyorum, buna rağmen 8.000-9.000 km civarı bakım yaptırıyorum. Stage 1 içinde 10.000-12.000 civarında bakım yapmak faydalı olabilir.
 
Konu dışı bir soru ilgililerine;

Büyük turbodan sonra dpf iptali basınç düşüklüğüne sebep olmuyor mu?

Bazı yabancı forumlarda denk geldiğim kadarıyla dpf yi üzerinde bırakıp sadece egr yi iptal ediyorlar. Özel bir sebebi var mı?
DPF iptalinden sonra bence basınç düşüklüğü oluyor alt devirlerde özellikle. Stage 3 aracımı bir süre dpf ve egr aktifken kullandım 2000 devir altında daha rahat yürüyordu. Fakat 230-240 üstünde egzoz çok ısındığı için araba kendini kısıyordu, bu nedenle dpf+egr iptali yoluna gittim.
 
10 bin gelmeden genelde 9 bin civarı bakım yapıyorum bende parçaları en kalitelisi neyse ondan alırım yalnız kavrama volantım biraz zayıf idare ediyor şu anda ama değişmesi lazım yazılım sonrası yüksek ihtimal @bmrt95 hocamın ki gibi kavramam kaçırmaya başlıycaktır yazılımı kavrama volant değişimi sonrasına erteliyorum o zaman
 
DPF iptalinden sonra bence basınç düşüklüğü oluyor alt devirlerde özellikle. Stage 3 aracımı bir süre dpf ve egr aktifken kullandım 2000 devir altında daha rahat yürüyordu. Fakat 230-240 üstünde egzoz çok ısındığı için araba kendini kısıyordu, bu nedenle dpf+egr iptali yoluna gittim.

Yakın tarihte olmasa da ilerleyen zamanda bende benim 1.6 tdi için fikir yürütüyorum. Bu yüzden kesin karar için toplaya bildiğim kadar bilgi ve deneyim peşindeyim.

Şuanda stage 1 var sadece ve bu haliyle stage 2 araçların dyno grafiklerine ve kullanıcı yorumlarına göre benim araç alt devirlerde çok daha iyi. Aracı sonuçta sürekli otobanda kullanmıyorum, çoğunluk şehir içi ve ortalama mesafeler. Bu yüzden alt devirleri sağlam tutabilecek fikirler arıyorum. Yani ışıktan kalkarken, bir viraj çıkışında yapıştırmak istendiğinde, yokuşta bayırda vs. beni üzmesini istemem. Şuanda benim grafiğe göre 1600 devirlerde 260 tork gösteriyor, 2000 devirde nerdeyse hit yapıyor.
 
Son düzenleme:
Yakın tarihte olmasa da ilerleyen zamanda bende benim 1.6 tdi için fikir yürütüyorum. Bu yüzden kesin karar için toplaya bildiğim kadar bilgi ve deneyim peşindeyim.

Şuanda stage 1 var sadece ve bu haliyle stage 2 araçların dyno grafiklerine ve kullanıcı yorumlarına göre benim araç alt devirlerde çok daha iyi. Aracı sonuçta sürekli otobanda kullanmıyorum, çoğunluk şehir içi ve ortalama mesafeler. Bu yüzden alt devirleri sağlam tutabilecek fikirler arıyorum. Yani ışıktan kalkarken, bir viraj çıkışında yapıştırmak istendiğinde, yokuşta bayırda vs. beni üzmesini istemem. Şuanda benim grafiğe göre 1600 devirlerde 260 tork gösteriyor, 2000 devirde nerdeyse hit yapıyor.
Hocam alt devirlerin ölmesi meslesini çözecek kişi yazılımcıdir alt devirlerin olan kaybını işin ehli olan adam minimize eder ben alt devirlerde kayıp yaşamadım açıkçası.
Egr + dpf + turbo + downpipe
Araca bunlar yapıldı dsg jetta 1.6 tdi
 
Hocam alt devirlerin ölmesi meslesini çözecek kişi yazılımcıdir alt devirlerin olan kaybını işin ehli olan adam minimize eder ben alt devirlerde kayıp yaşamadım açıkçası.
Egr + dpf + turbo + downpipe
Araca bunlar yapıldı dsg jetta 1.6 tdi
Yazılımı yapan yerle görüşüp bir fikir alayım en iyisi. Eğer halledebiliriz derlerse bakacağım.
 
Yakın tarihte olmasa da ilerleyen zamanda bende benim 1.6 tdi için fikir yürütüyorum. Bu yüzden kesin karar için toplaya bildiğim kadar bilgi ve deneyim peşindeyim.

Şuanda stage 1 var sadece ve bu haliyle stage 2 araçların dyno grafiklerine ve kullanıcı yorumlarına göre benim araç alt devirlerde çok daha iyi. Aracı sonuçta sürekli otobanda kullanmıyorum, çoğunluk şehir içi ve ortalama mesafeler. Bu yüzden alt devirleri sağlam tutabilecek fikirler arıyorum. Yani ışıktan kalkarken, bir viraj çıkışında yapıştırmak istendiğinde, yokuşta bayırda vs. beni üzmesini istemem. Şuanda benim grafiğe göre 1600 devirlerde 260 tork gösteriyor, 2000 devirde nerdeyse hit yapıyor.
Alt devirler ölüyor kısmını Stage 3 için bahsettim. Turbo büyük çünkü dolmuyor böyle olunca alt devirlerde (1300-1500) arası biraz hareketsizlik oluyor. Ha araba gitmiyor değil sadece performans o aralıkta düşük. Turbonun gelmesini yazılımcı halledebiliyor fakat yazılım yaparken turbonun dolmasını ne kadar alt devire çekersek turbo o kadar yorulacak ve ömrü kısmen az olabilir demiştiler bana RSA'da. O nedenle 2000 devirde bıraktım turbonun dolmasını aşağı çekmedim daha.

Stage 1 yazılımı ise kesinlikle tavsiye ederim, Leonu stage 1 ile kullanmıştım onda alt devirler daha canlı olmuştu. Araç biraz canlansın, gazladığımda da biraz performanslı olsun diyorsanız Stage 1 yaptırabilirsiniz. Fakat km yüksekse yorulmuş parçalar zamanla ortaya çıkabilir onu da göz önüne almak lazım.
 


Geri
Üst