1.6 TDI motordan duman atma


iamtortue

Yeni Üye
Katılım
26 Ara 2024
Mesajlar
24
Tepkime puanı
4
Konum
İstanbul
İsim
Ayhan
Araç
Golf 7
Merhaba,

Dizel araçta motor kapağından veya yağ çubuğundan duman atması vag grubunda normal diye biliyorum ama gaz verdiğimde dumanı içerisine çekmiyor, duman aynı şiddette çıkmaya devam ediyor. Motor kapağını açıp üstünde bırakınca fırlatmıyor veya emmiyor olduğu gibi duruyor. Bu neyin işareti olabilir? Aracı aldığımda 4 ay öncesinde gaz verince dumanı içerisine çekiyordu, sanırım bir şeyler sıkıntılı gidiyor. Başına gelen oldu mu?

Ek olarak triger keçesinden yağ sızıyor o yüzden her 1.000 KM/1LT ekleme yapmak zorunda kalıyorum. Tam olarak 1 litre değil ona yakın bir seviyede eksiliyor. Triger değiştiğinde çözüleceğini söylediler.
Sabah soğuk havalarda motor ısınana kadar egzozdan buhar atıyor onun dışında hiçbir duman veya buhar atma sorunu yok. Su, yağ yakma sorunu yok.

Bu bölgeden de 2-3 saniye aralıklarla takırtı sesi geliyor. Görsel örnektir.

1737646329465.png
 
Son düzenleme:

Merhaba araç kaç km de.. Konulan yağ sahte olursa çok eksilme yapar. Örnek yağ değişiminden 5/6 bin km sonra başladı mı eksiltmeye her 1000km de 500/800ml arası yakar.. Çıkan yağları renklendirip satıyorlar mı bilemem ülkede hiç bir şeye güven yok .. Distribütör ana dağıtıcı dışında ürün almamak lazım..

CLH ve CXX Mlsf turboları zayıf özellikle DPF çok tıkanık araçlar zorlandığında turbonun ömründen ömür gidiyor.

işaretlediğin bölgenin altında yağ pompası var kayışlı ısınana kadar mlsf kafa şişiriyor özellikle kış günleri dizel araçlar ses konusunda sıkıntılı birde enjektörler bakımsız olursa motor kulakları kopuk vs.. olursa ses ve içerden titreşim hissedersiniz araçtan soğutur. DSG olursa 150binlerde volan ses yapmaya başlıyor. İhmal edilen aksatılan ne varsa ilerde kat ve kat fazla masraf açar sıvı ve mekanik ne varsa .. Bence CLH CXX motorlar 200 binde yağ pompa kayışından krank keçelerine Dpf kurum temizliğinden enjektör turbo bakımlarına yürüyen aksamdaki burçlara kadar elden geçmeli yada bu sesleri duymazdan gelip nereye kadar giderse bıraktığı yere kadar seçeneği mlsf ekonomik şartlarda bunları yaptırmak zor olduğundan kör topal idare ediyoruz..

Keçeden fazla miktarda yağ veriyorsa triger kayışı yağlanırsa istenmeyen ciddi sorunlar yaşayabilirsiniz. Mazot yağ türü sıvılar kayışlara iyi gelmiyor.
Dizel motorda silindir içi kompresyon testi yapılabiliyor sanırım ilk seçenek o olmalı bu sırada enjektörler temizlenip bakır pulları yenilenir enjektörlerin kaynama durumunun önüne geçersiniz.
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Merhaba araç kaç km de.. Konulan yağ sahte olursa çok eksilme yapar. Örnek yağ değişiminden 5/6 bin km sonra başladı mı eksiltmeye her 1000km de 500/800ml arası yakar.. Çıkan yağları renklendirip satıyorlar mı bilemem ülkede hiç bir şeye güven yok .. Distribütör ana dağıtıcı dışında ürün almamak lazım..

CLH ve CXX Mlsf turboları zayıf özellikle DPF çok tıkanık araçlar zorlandığında turbonun ömründen ömür gidiyor.

işaretlediğin bölgenin altında yağ pompası var kayışlı ısınana kadar mlsf kafa şişiriyor özellikle kış günleri dizel araçlar ses konusunda sıkıntılı birde enjektörler bakımsız olursa motor kulakları kopuk vs.. olursa ses ve içerden titreşim hissedersiniz araçtan soğutur. DSG olursa 150binlerde volan ses yapmaya başlıyor. İhmal edilen aksatılan ne varsa ilerde kat ve kat fazla masraf açar sıvı ve mekanik ne varsa .. Bence CLH CXX motorlar 200 binde yağ pompa kayışından krank keçelerine Dpf kurum temizliğinden enjektör turbo bakımlarına yürüyen aksamdaki burçlara kadar elden geçmeli yada bu sesleri duymazdan gelip nereye kadar giderse bıraktığı yere kadar seçeneği mlsf ekonomik şartlarda bunları yaptırmak zor olduğundan kör topal idare ediyoruz..

Keçeden fazla miktarda yağ veriyorsa triger kayışı yağlanırsa istenmeyen ciddi sorunlar yaşayabilirsiniz. Mazot yağ türü sıvılar kayışlara iyi gelmiyor.
Dizel motorda silindir içi kompresyon testi yapılabiliyor sanırım ilk seçenek o olmalı bu sırada enjektörler temizlenip bakır pulları yenilenir enjektörlerin kaynama durumunun önüne geçersiniz.

Hocam güzel cevabınız için teşekkür ederim. Araç 239 bin km'de, unutmuşum eklemeyi kusura bakmayın. Koyulan yağ kesinlikle orijinal Castrol 5-30, bizzat kendim oto sanayiden bilindik yerlerden satın alıp ekliyorum/ekletiyorum. Yağ değişiminden hemen 5-6 bin km sonrasında eksiltme başladı evet tam üstüne bastınız.

Triger kayışını değiştireceğim fakat geçen ay alternatör üstüne de akü arızalandı o yüzden bir türlü maddiyatı toparlayamadım o yüzden henüz değiştiremedim onu değiştirdiğimde keçeler de değişecek sorun kalmayacak. Baskı balata da değişmesi gerekiyor debriyaj çok sert. Enjektör, kızdırma bujileri vesaire genel olarak bakım yaptıracağım değişmesi gereken var ise değiştireceğim. Motor ve şanzıman kulaklarından şüpheliyim çünkü bir tık sarsıntılı çalışma var. İlk kez dizel bir araca sahip olduğum için maalesef kış aylarında İstanbul içerisinde traktör sürdüğüme inanmak zorundayım cidden sinir bozucu.

Dün akşam direksiyonu çevirdiğimde gıcırtı sesine şahit oldum, o da bomba bir haber olarak yeni bir sorun başladı sanırım...

Aracın tüm filtrelerini orijinale dikkat ederek değiştiriyorum, yağ filtresini de değiştireceğim en son 9 bin km önce değişmişti, yağ üstüne eklediğim için yağın durumları biraz karışık maalesef. Orijinalliğe çok ciddi önem veriyorum araç sağlığı açısından.

Normalde benzinli araçlardan yanayım ama kısmet bu şekil oldu bir anda...
 
Upvote 0
Merhaba,

Dizel araçta motor kapağından veya yağ çubuğundan duman atması vag grubunda normal diye biliyorum ama gaz verdiğimde dumanı içerisine çekmiyor, duman aynı şiddette çıkmaya devam ediyor. Motor kapağını açıp üstünde bırakınca fırlatmıyor veya emmiyor olduğu gibi duruyor. Bu neyin işareti olabilir? Aracı aldığımda 4 ay öncesinde gaz verince dumanı içerisine çekiyordu, sanırım bir şeyler sıkıntılı gidiyor. Başına gelen oldu mu?

Ek olarak triger keçesinden yağ sızıyor o yüzden her 1.000 KM/1LT ekleme yapmak zorunda kalıyorum. Tam olarak 1 litre değil ona yakın bir seviyede eksiliyor. Triger değiştiğinde çözüleceğini söylediler.
Sabah soğuk havalarda motor ısınana kadar egzozdan buhar atıyor onun dışında hiçbir duman veya buhar atma sorunu yok. Su, yağ yakma sorunu yok.

Bu bölgeden de 2-3 saniye aralıklarla takırtı sesi geliyor. Görsel örnektir.

Ekli dosyayı görüntüle 81573
Keçeden o kadar yağ sızdırması halinde park ettiğiniz yerlere akması gerekirdi. Yağ eksilmesi keçe kaynaklı olmayabilir. Çünkü çok eksiltiyor. Turbo da sızıntı veya motorda aşınma olabilir veya başka bir sebep.
 
Upvote 0
Keçeden o kadar yağ sızdırması halinde park ettiğiniz yerlere akması gerekirdi. Yağ eksilmesi keçe kaynaklı olmayabilir. Çünkü çok eksiltiyor. Turbo da sızıntı veya motorda aşınma olabilir veya başka bir sebep.
Maalesef yerde veya başka bir yerde yağ göremedim. Külbütör kapağında kaçaklar mevcut fakat o kadar ml eksiltecek kadar değil, her gittiğim usta bana keçeden kaçırdığını söylemişti. Turbo'da sızıntı olsa mavi duman atmaz mı hocam sizce? Hiç duman atmıyor çünkü araç.
 
Upvote 0
Hocam güzel cevabınız için teşekkür ederim. Araç 239 bin km'de, unutmuşum eklemeyi kusura bakmayın. Koyulan yağ kesinlikle orijinal Castrol 5-30, bizzat kendim oto sanayiden bilindik yerlerden satın alıp ekliyorum/ekletiyorum. Yağ değişiminden hemen 5-6 bin km sonrasında eksiltme başladı evet tam üstüne bastınız.
Mümkünse silindir kompresyon testi yaptırın içini açtırmadan.
Triger kayışını değiştireceğim fakat geçen ay alternatör üstüne de akü arızalandı o yüzden bir türlü maddiyatı toparlayamadım o yüzden henüz değiştiremedim onu değiştirdiğimde keçeler de değişecek sorun kalmayacak. Baskı balata da değişmesi gerekiyor debriyaj çok sert. Enjektör, kızdırma bujileri vesaire genel olarak bakım yaptıracağım değişmesi gereken var ise değiştireceğim. Motor ve şanzıman kulaklarından şüpheliyim çünkü bir tık sarsıntılı çalışma var. İlk kez dizel bir araca sahip olduğum için maalesef kış aylarında İstanbul içerisinde traktör sürdüğüme inanmak zorundayım cidden sinir bozucu.
Mlsf dizel araçlarda sürekli şehir içi dur kalk yapılmışsa 150 binlerde karışık şehir içi dışı kullanılıyorsa 250 binlere gelirken çok sayıda parçanın yenilenmesi kontrol edilmesi kurum temizliği vs.. mutlaka yapılmalı. Örnek ısıtmaların ömrü 150 bin 10 sene civarı değişmez ise ısının uç bölgeler kırılıp silindirin duvarlarını çizebiliyor. Şanslıysanız egzozdan atılır. Set olarak değişir çalışma saatleri ömürleri eşit olduğundan riske atılmaz.
Motor kulağı 2 adet ve alta şanzımana bağlı olanda var.
Toplamda 3 tane araç gaz verip bıraktığınızda Kompresyonda (manuelse araç) vites topuzu oynuyorsa zamanı gelmiştir.
Baskı balata kulllanıma bağlı 150 binlerde özellikle yokuşlarda çok kayıp oluyor. Sonrasında +50 +100bin daha kullanabilirsiniz çekişte sorunlar kalkışta titreşim vs.. Debriyaj değişirken Keçesini mutlaka değiştirsinler bu araçlarda iki taraftan yağ veriyor 150 binlere gelince ömrü o kadar. Ne olur olmaz Yağ pompasının kayışı değişse iyi olur. Motor yağlama yapmaz ise çıkacak maliyeti düşünün.. !

Dün akşam direksiyonu çevirdiğimde gıcırtı sesine şahit oldum, o da bomba bir haber olarak yeni bir sorun başladı sanırım...
Kışlık lastik varsa zeminden kaynaklı olmuş olabilir. ( Amortisör takozu kronik ordan geliyor olabilir.)
Aracın tüm filtrelerini orijinale dikkat ederek değiştiriyorum, yağ filtresini de değiştireceğim en son 9 bin km önce değişmişti, yağ üstüne eklediğim için yağın durumları biraz karışık maalesef. Orijinalliğe çok ciddi önem veriyorum araç sağlığı açısından.
Resmi Dist... değilse kimseye güven olmaz. 1 seferlik Shell Ultra ECT alıp deneyin ücretsiz yağ değişimi yapıyor istasyonlar.
Normalde benzinli araçlardan yanayım ama kısmet bu şekil oldu bir anda...
Mlsf benzinlide de sıkıntılar var özellikle elektrik desteği olmayan 3 silindir markası ne olursa olsun uzak durun.. şirkette 4 farklı markanın 3 silinidiri var mecbur kullanıyorum değişerek şu anki aracınızı ararsınız. En iyi seçenek 2016 sonrası 1.2 Tsi 4 silindir düşük km dsg si de nadir sorun çıkarıyor.
 
Upvote 0
Mümkünse silindir kompresyon testi yaptırın içini açtırmadan.

Mlsf dizel araçlarda sürekli şehir içi dur kalk yapılmışsa 150 binlerde karışık şehir içi dışı kullanılıyorsa 250 binlere gelirken çok sayıda parçanın yenilenmesi kontrol edilmesi kurum temizliği vs.. mutlaka yapılmalı. Örnek ısıtmaların ömrü 150 bin 10 sene civarı değişmez ise ısının uç bölgeler kırılıp silindirin duvarlarını çizebiliyor. Şanslıysanız egzozdan atılır. Set olarak değişir çalışma saatleri ömürleri eşit olduğundan riske atılmaz.
Motor kulağı 2 adet ve alta şanzımana bağlı olanda var.
Toplamda 3 tane araç gaz verip bıraktığınızda Kompresyonda (manuelse araç) vites topuzu oynuyorsa zamanı gelmiştir.
Baskı balata kulllanıma bağlı 150 binlerde özellikle yokuşlarda çok kayıp oluyor. Sonrasında +50 +100bin daha kullanabilirsiniz çekişte sorunlar kalkışta titreşim vs.. Debriyaj değişirken Keçesini mutlaka değiştirsinler bu araçlarda iki taraftan yağ veriyor 150 binlere gelince ömrü o kadar. Ne olur olmaz Yağ pompasının kayışı değişse iyi olur. Motor yağlama yapmaz ise çıkacak maliyeti düşünün.. !


Kışlık lastik varsa zeminden kaynaklı olmuş olabilir. ( Amortisör takozu kronik ordan geliyor olabilir.)

Resmi Dist... değilse kimseye güven olmaz. 1 seferlik Shell Ultra ECT alıp deneyin ücretsiz yağ değişimi yapıyor istasyonlar.

Mlsf benzinlide de sıkıntılar var özellikle elektrik desteği olmayan 3 silindir markası ne olursa olsun uzak durun.. şirkette 4 farklı markanın 3 silinidiri var mecbur kullanıyorum değişerek şu anki aracınızı ararsınız. En iyi seçenek 2016 sonrası 1.2 Tsi 4 silindir düşük km dsg si de nadir sorun çıkarıyor.
Ümraniye oto sanayide sadece VAG grubuna bakan bir sanayi dükkanı var oldukça bilgililer bir öneri sayesinde tanıştım artık her problemde oraya gidiyorum çünkü ustası olmuşlar artık.

Vites topuzu oynamıyor hocam. Silindir kompresyon testi yaptırmak mantıklı bir fikir bunu araştıracağım, evet araç manuel.

4 Lastiği sıfır aldım yazlık Bridgestone marka. Farklı farklı yollarda denedim 5-10km hızla sokağa dönüş yaparken de aynı sesler mevcut. Zaten tak sesi geliyordu amortisör takozdan geliyor demişleri muhtemelen dediğiniz gibi.

Evet haklısınız benzinli araçlarda da var mutlaka sorunlar, 4 ve üstü silindir mutlaka tercihimdir.


Araçtan genel olarak memnunum umuyorum ki kendisinden tiksindirmez zira direkt elden çıkartıyorum hiç uğraşmadan daha önce çok midemi bulandıran araçlar oldu ne yazık ki.
 
Upvote 0

Geri
Üst