Golf 7 kalorifer sorunu


umtumt06

Üye
Katılım
14 Tem 2022
Mesajlar
88
Tepkime puanı
16
Konum
Ankara
İsim
Umut
Merhaba, aracım 2014 golf 1.6tdi
Uzun yolda mola verip tekrar yola çıktığımda kalorifer ısıtmamaya başladı.

Üfleme hızı sabit olmasına rağmen sabit bir hızda üflemiyor bazen yavaş bazen hızlı üflüyor ve direkt olarak soğuk üflüyor herhangi bir ılık üfleme bile yok.
Normalde kaloriferi kapatıp ızgaraları açtığımda motorun sıcaklığı geliyordu şimdi o bile gitmiş durumda, her şekilde içeriye giren hava soğuk oluyor.

Bu sorun için ne yapabilirim yardımcı olabilecek kendim çözebileceğim bir durum var mıdır acaba
 

Merhaba, aracım 2014 golf 1.6tdi
Uzun yolda mola verip tekrar yola çıktığımda kalorifer ısıtmamaya başladı.

Üfleme hızı sabit olmasına rağmen sabit bir hızda üflemiyor bazen yavaş bazen hızlı üflüyor ve direkt olarak soğuk üflüyor herhangi bir ılık üfleme bile yok.
Normalde kaloriferi kapatıp ızgaraları açtığımda motorun sıcaklığı geliyordu şimdi o bile gitmiş durumda, her şekilde içeriye giren hava soğuk oluyor.

Bu sorun için ne yapabilirim yardımcı olabilecek kendim çözebileceğim bir durum var mıdır acaba


Olası iki ihtimal var gibi.

Hararet göstergesi ( seyir halinde ) 90 ' da sabit duruyorsa ;

1 - Kalorifer peteğiniz tıkandı

2 - Sıcak havayı serbest bırakan klape kapağı kapalı kaldı. ( klape kapak motoru, bozulmuş veya kapağı açıp kapatan mekanizma dişlisi sıyırmış/kırılmış olabilir )


Hararet göstergesi seyir halinde sabit durmuyorsa, 80 - 70 - 60 gibi derecelere düşüyor tekrar çıkıyorsa, önce termostat ı değiştiriniz.


.
 
Olası iki ihtimal var gibi.

Hararet göstergesi ( seyir halinde ) 90 ' da sabit duruyorsa ;

1 - Kalorifer peteğiniz tıkandı

2 - Sıcak havayı serbest bırakan klape kapağı kapalı kaldı. ( klape kapak motoru, bozulmuş veya kapağı açıp kapatan mekanizma dişlisi sıyırmış/kırılmış olabilir )


Hararet göstergesi seyir halinde sabit durmuyorsa, 80 - 70 - 60 gibi derecelere düşüyor tekrar çıkıyorsa, önce termostat ı değiştiriniz.


.
Seyir halinde hararet sabit 90

Arada dururken ılık gelmeye başladı fakat seyir halinde sürekli soğuk geliyor. Birde hava sabit gelmiyor sürekli değişiyor hızlanıp azalıyor kendi kendine.
Bu dişli nerede acaba kendim bakabilir miyim? Torpidonun altında olan videolar gördüm fakat bende orada öyle bir dişli yok o bölüm boş.
 
Son düzenleme:
Olası iki ihtimal var gibi.

Hararet göstergesi ( seyir halinde ) 90 ' da sabit duruyorsa ;

1 - Kalorifer peteğiniz tıkandı

2 - Sıcak havayı serbest bırakan klape kapağı kapalı kaldı. ( klape kapak motoru, bozulmuş veya kapağı açıp kapatan mekanizma dişlisi sıyırmış/kırılmış olabilir )


Hararet göstergesi seyir halinde sabit durmuyorsa, 80 - 70 - 60 gibi derecelere düşüyor tekrar çıkıyorsa, önce termostat ı değiştiriniz.


.
Direksiyon altındaki klima dişlisi sıcak soğuk değiştirdiğimde bu şekilde hareket ediyor burada bir sıkıntı var mı
 
Direksiyon altındaki klima dişlisi sıcak soğuk değiştirdiğimde bu şekilde hareket ediyor burada bir sıkıntı var mı
Dişlide sorun yok. Yönlendirme yapıyor olmalı.

Sorunun başlıca sebepleri aşağıdaki gibidir.
Olası iki ihtimal var gibi.

Hararet göstergesi ( seyir halinde ) 90 ' da sabit duruyorsa ;

1 - Kalorifer peteğiniz tıkandı

2 - Sıcak havayı serbest bırakan klape kapağı kapalı kaldı. ( klape kapak motoru, bozulmuş veya kapağı açıp kapatan mekanizma dişlisi sıyırmış/kırılmış olabilir )


Hararet göstergesi seyir halinde sabit durmuyorsa, 80 - 70 - 60 gibi derecelere düşüyor tekrar çıkıyorsa, önce termostat ı değiştiriniz.


.


Ek olarak uzun yolda daha doğrusu kompresör ısınma durumlarında kendini koruma alıp kapama olasılığı da var ancak bunu soğukta yapıyor diye biliyorum.

Motor soğutma seviyeniz normal mi? Bir de klima resetlemeyi denediniz mi?
 
Dişlide sorun yok. Yönlendirme yapıyor olmalı.

Sorunun başlıca sebepleri aşağıdaki gibidir.



Ek olarak uzun yolda daha doğrusu kompresör ısınma durumlarında kendini koruma alıp kapama olasılığı da var ancak bunu soğukta yapıyor diye biliyorum.

Motor soğutma seviyeniz normal mi? Bir de klima resetlemeyi denediniz mi?
Motor soğutma normal, klima resetleme dediğiniz tuşlara aynı anda basıp kalibrasyon ise evet onu yaptım
 
Motor soğutma normal, klima resetleme dediğiniz tuşlara aynı anda basıp kalibrasyon ise evet onu yaptım
Peki sıcaklığı hi konumuna getirince sıcak gelmiyor mu onu da kontrol ediniz.
 
Peki sıcaklığı hi konumuna getirince sıcak gelmiyor mu onu da kontrol ediniz.
Zaten sıcak olarak hep hi konumunda kullanıyordum en ufak sıcaklık yok fakat soğuk yapınca soğuyor. Fan seviyesini nereye getirsem hava sabit gelmiyor yükselip azalıyor kendi kendine.
 
Seyir halinde hararet sabit 90

Arada dururken ılık gelmeye başladı fakat seyir halinde sürekli soğuk geliyor. Birde hava sabit gelmiyor sürekli değişiyor hızlanıp azalıyor kendi kendine.
Bu dişli nerede acaba kendim bakabilir miyim? Torpidonun altında olan videolar gördüm fakat bende orada öyle bir dişli yok o bölüm boş.



kapak klape motoru kalorifer peteği yanında, gaz pedalının yanındaki orta konsol yan kapağı açtığınızda görebilirsiniz.

https://www.otosupermarket.com/urun...toru-5q0907511a-2013-2020-volkswagen-orijinal




Havanın hızlanıp azalması, sonunun olası nedenlerini arttırır,

kalorifer fan motoru yanındaki fan rezistansı arızalanmış olabilir,

https://www.hepsivolkswagen.com/urun/fan-regulatoru-5q0907521f


Ön panjur içerinde bulunan Dış hava sıcaklık sensörü arızalanmış olabilir.

https://www.hepsivolkswagen.com/urun/dis-isi-sensoru-8z0820535a-golf-7-5-passat-polo



Kalorifer peteğine sıcak su akışını sağlayan, ek su pompası arızalanmış olabilir vs vs vs

https://www.hepsivolkswagen.com/urun/oem-yardimci-su-pompasi-1k0965561l-golf-6-golf-7-jetta-polo


Bütün ihtimaller tek tek gözden geçirilmeli, amatörce yapılacak işlemler değil malesef.







.
 
Zaten sıcak olarak hep hi konumunda kullanıyordum en ufak sıcaklık yok fakat soğuk yapınca soğuyor. Fan seviyesini nereye getirsem hava sabit gelmiyor yükselip azalıyor kendi kendine.
Net olarak şu diyemiyorum ancak evet araçta hi konumu var ama ben araç klimalarının en yüksek ya da en düşük seviyelerde devamlı kullanılmasını önermiyorum.
Çünkü araç klimaları ne ısınmak ne de serinlemek için kullanılır. Yani ideal sürüş sıcaklığı sağlanmalı.

Geçmiş olsun.
 
Cevaplar için teşekkürler. Ankara'da bu sorun için aracımı götürebileceğim tavsiyesi olan var mı
 

Geri
Üst