Motor yıkatma ve würth benzin enjektör temizleyici


victory_

Üye
Katılım
21 Kas 2024
Mesajlar
80
Tepkime puanı
29
Konum
Istanbul
İsim
Zafer
Araç
Golf7
Merhaba arada kaldığım bir konu için sizlere danışmak istiyorum 2014 1.2 TSI Golf için Sonaxtan motor yikatmak istiyorum bunun artısı eksisi nedir sizce ? Würth marka benzin enjektör temizleyici kullan diyen arkadaşlarım oldu ama çokta olumlu yorumlar da görmedim fikirlerinizi merak ediyorum bu konuyla ilgili teşekkür ederim.
 

Bildiğim kadarıyla özel motor yıkama ürünleri WD40 benzeri bir kimyaya sahip(yağ çözücü) sadece artı olarak içerisinde suyun çok daha hızlı kurumasına etkiden bir şey var. Ancak wd40 ve benzeri yağ çözücüler de kullanılabilir. Çok değişen bir şey olmaz.

Kuruduktan sonrada parlatmak ve beslemek için silikon sprey vb. plastik/kauçuk için olan ürünler.
 
Son düzenleme:
WD40 vb. ürünler ile motor yıkanmaz,

İstisnai durumlar harici motoru yıkatmanıza gerek yoktur,, nemli bez ile temizlemeniz yeterlidir, yıkanması mecburiyet arz ediyorsa da elektronik beyinleri ve aküyü izole edip suyun girmemesi için önlem alınması gerekir,

Silikon sprey / motor temizleyici spreyler vb. ürünler ile motoru bakımı yapılmaz, silikon sprey tozu daha fazla çeker ve zamanla yapışan kirler kalıcı olarak katranlaşır.
 
Merhaba arada kaldığım bir konu için sizlere danışmak istiyorum 2014 1.2 TSI Golf için Sonaxtan motor yikatmak istiyorum bunun artısı eksisi nedir sizce ? Würth marka benzin enjektör temizleyici kullan diyen arkadaşlarım oldu ama çokta olumlu yorumlar da görmedim fikirlerinizi merak ediyorum bu konuyla ilgili teşekkür ederim.


En iyi enjektör temizleyici Liqui Moly Pro Line serisi olanlardır.

Ancak, ürünün tam etkisini gösterebilmesi için, uzun mesafeli ( en az 300 km ) kesintisiz bir seyahatte ve biraz yüksek devirli kullanım gerektiriyor.

Tek sefer sürüşte yakıt deposunun yarıdan fazlasını bitirmeniz gerekiyor.

https://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-benzin-sistemi-temizleyicisi-5153

https://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-dizel-sistem-temizleyici-pro-line-seri-500-ml-5156


.
 
En iyi enjektör temizleyici Liqui Moly Pro Line serisi olanlardır.

Ancak, ürünün tam etkisini gösterebilmesi için, uzun mesafeli ( en az 300 km ) kesintisiz bir seyahatte ve biraz yüksek devirli kullanım gerektiriyor.

Tek sefer sürüşte yakıt deposunun yarıdan fazlasını bitirmeniz gerekiyor.

https://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-benzin-sistemi-temizleyicisi-5153

https://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-dizel-sistem-temizleyici-pro-line-seri-500-ml-5156


.
Valla kimi memnum kimi kullandım yakıt pompasını bozdu değiştirmek zorunda kaldım diyen bilemedim 🤷🏻‍♂️
 
Motor ve yıkama yan yana gelmemesi gereken iki kelime.En fazla silinebilir motor bölmesi.Bırak beyin-modül arızasını sensör soketlerinden biri oksitlense , aracım saçmalıyor sorunu bulamıyorum diye usta usta gezdirir.
Würth enjektör katkısını geçmişte dizel aracımda bir kaç kez kulladım açıkcası ne fayda ne de zarar gördüm.Kilometresi yüksek araçlarda temizlerken tıkanıklığa da sebep olabilir diye hep söylenir ama.
 
Motor ve yıkama yan yana gelmemesi gereken iki kelime.En fazla silinebilir motor bölmesi.Bırak beyin-modül arızasını sensör soketlerinden biri oksitlense , aracım saçmalıyor sorunu bulamıyorum diye usta usta gezdirir.
Würth enjektör katkısını geçmişte dizel aracımda bir kaç kez kulladım açıkcası ne fayda ne de zarar gördüm.Kilometresi yüksek araçlarda temizlerken tıkanıklığa da sebep olabilir diye hep söylenir ama.
Galiba en iyisi çalışıyorsa dokunma mantığı
 
Valla kimi memnum kimi kullandım yakıt pompasını bozdu değiştirmek zorunda kaldım diyen bilemedim 🤷🏻‍♂️


Fayda görebilmek için bazı unsurların bir araya gelmesi gerekiyor.

En başta ürün kaliteli olmalı.

Kullanımını bilmek ve çok sık kullanmamak gerekir.

Kullanmasını bilmedikten sonra, en kaliteli ürünü kullansanız da fayda etmez.


1. kullanımdan sonra, 2. kullanım için en az 3 - 4 bin km geçmeli. 5 bin km de bir idealdir.

Dozajlama önemli, işlem uzun yol seyahatinden önce yakıt istasyonunda yakıt dolumundan önce yapılmalı, ürün depoya döküldükten sonra, üzerine depo tamamen yakıt doldurulmalı ve uzun yola çıkılmalı.

Yarım depo yakıta 1 şişe dökeyim, iyi temizlesin derseniz veya her depo dolumunda 1 şişe kullanırsanız enjektörleri yakarsınız.

Şehir içi rutin kullanımlarda, şehir dışı 100 - 150 km mesafeli kullanımlarda, hiç bir faydasını göremezsiniz.

Aynı şekilde, çok kirli sistemlerde bütün şartları yerine getirseniz dahi istenilen etkiyi görebilmek zordur.


80 - 100 bin km yi devirmiş, devirsiz kullanılıp kurum bağlamış enjektörleri, manifoldu, bu tür katkılarla temizlemek mümkün değildir.


Sıfır araçta 5 - 7 bin km den sonra veya emme egzoz manifoldları enjektörler sökülüp mekanik bakım /temizlik yapıldıktan sonra, devamlı uygun şekilde kullanılmalıdır.

Kısacası temiz sistemin temiz kalmasına yardımcı olur, bunun için uzun yola devirli kullanmaya gerek yoktur. Şehir içi kullanımda görevini yerine getirir.

Bunun dışında, az veya orta derece kirli sistemi temizler ama, uzun yol ve devirli kullanımda. Şehir içi kullanımda olmaz.

.
 
motoru sakın yıkatmayın motor temizleyici sususuz spreyler de önermiyorum en güzeli yukardan görünen yerleri genel temizleyici ile bi fırça yardımı ile temizleyip bırakmak motorun soğuk olduğundan emin olun yeterli ve doğrudan püskürtme yapmayınIMG_2726.JPEG
 
IMG_7383.jpegBen hiç bir zaman motor kısmına su tutulmasından yana değilim. Temizleyeceğiz diye daha çok zararının olduğunu düşünenlerdenim gerek yok bence.. Tek su damlası olmadan saatlerimi veririm en ince detayına kadar girer bırakırım. 🧿😊
 
Motor temizleyici diye satılan ürünler sadece parlaticidir ve en ufak kurumuş yağ kalıntılarını bile çözemez işlemi bitirdikten sonra woow dersiniz ama tozu pisliği daha çok çeker.Ustelik bu ürünleri kullandıktan sonra en ufak kalıntısına kadar temizlemezseniz motor ısındıktan sonra motorun üzerinde yanar o yanan maddenin kokusu da çok uzun süre geçmez. O geçmeyen koku da polen filtresi ve tüm klima sisteminin içine işler.Würthün şöyle harika böyle mükemmel denilen spreyini bir defa kullandım yukarıda yazdıklarım geldi başıma o kadar silmeme rağmen hatta ilk calistirdiktan sonra kırmızı ışıkta durdugumda kaputtan bildiğiniz duman çıkıyordu.Ve sonrasında o yanan maddeyi ne kadar ugrasirsaniz uğraşın geçmiyor yeşilimsi bir tabaka kalıyor motor üzerinde.
 
Motor temizleyici diye satılan ürünler sadece parlaticidir ve en ufak kurumuş yağ kalıntılarını bile çözemez işlemi bitirdikten sonra woow dersiniz ama tozu pisliği daha çok çeker.Ustelik bu ürünleri kullandıktan sonra en ufak kalıntısına kadar temizlemezseniz motor ısındıktan sonra motorun üzerinde yanar o yanan maddenin kokusu da çok uzun süre geçmez. O geçmeyen koku da polen filtresi ve tüm klima sisteminin içine işler.Würthün şöyle harika böyle mükemmel denilen spreyini bir defa kullandım yukarıda yazdıklarım geldi başıma o kadar silmeme rağmen hatta ilk calistirdiktan sonra kırmızı ışıkta durdugumda kaputtan bildiğiniz duman çıkıyordu.Ve sonrasında o yanan maddeyi ne kadar ugrasirsaniz uğraşın geçmiyor yeşilimsi bir tabaka kalıyor motor üzerinde.

Bazı kişiler olayı yanlış anlıyor galiba. Yada yanlış ürünler kullanıyor.
Motor yıkama işlemi kaputu açtığınızda görünen kapağı yada plastik parçaları yıkamaktan ibaret değildir. Aslolan motor bloğu ve çevresindeki elemanların yağ ve kir birikintilerini temizlemektir.

Bu işi profesyonel olarak yapan firmalar uygun ürünleri kullanır. Motorun metal gövdesi ve diğer elemanlar için elektriksel iletkenliği olmayan yağ çözücüler kullanılır. Bir süre bekletilir. Sonrasında üst görünen kısım ise yine elektriksel iletkenliği olmayan şampuan/temizlik maddesi ile köpürtülür. Daha sonrasında ise elektronik aksamlar koruma altına alınarak basınçlı su ile yıkanır. Motor kapağı gibi plastik parçaları parlatmak ise işin son dokunuşudur. Bunun içinse plastiğe uygun ayrıca ürünler kullanılır.

Bu işi yıllardır yapan profesyonel firmalar mevcuttur.
 
Bazı kişiler olayı yanlış anlıyor galiba. Yada yanlış ürünler kullanıyor.
Motor yıkama işlemi kaputu açtığınızda görünen kapağı yada plastik parçaları yıkamaktan ibaret değildir. Aslolan motor bloğu ve çevresindeki elemanların yağ ve kir birikintilerini temizlemektir.

Bu işi profesyonel olarak yapan firmalar uygun ürünleri kullanır. Motorun metal gövdesi ve diğer elemanlar için elektriksel iletkenliği olmayan yağ çözücüler kullanılır. Bir süre bekletilir. Sonrasında üst görünen kısım ise yine elektriksel iletkenliği olmayan şampuan/temizlik maddesi ile köpürtülür. Daha sonrasında ise elektronik aksamlar koruma altına alınarak basınçlı su ile yıkanır. Motor kapağı gibi plastik parçaları parlatmak ise işin son dokunuşudur. Bunun içinse plastiğe uygun ayrıca ürünler kullanılır.

Bu işi yıllardır yapan profesyonel firmalar mevcuttur.
işte o profesyonel firmaları bulmak mesele hocam gelde, avm otoparklarında kostikli köpüğü bastırıp basınçlı suyla yıkatan adamlara anlat bunu asıl pis motor makuldür. bizimki biraz hastalık derecesine geldiği için motorun üstten görünen yerlerini en azından temizleyelim gözümüze güzel gözüksün diye yapıyoruz.
 
Bu arada forum içi sık sık ota tuza WD40 önerdiğim için yadırgsnmasın ancak harika bir ürün gerçekten. Pas sökücü ve bir çok madde için çözücü ve temizleyici özelliğe sahip. Aynı zamanda iletken değildir. Yani WD40 ile bilgisayarınızın, telefonunuzun anakartını bile fırçalayabilirsiniz. Zaten bilgisayarcılarda temizlik için çoğunlukla onu kullanırlar. Arkasında bıraktığı ince yağ katmanı istenmiyorsa fren temizleyici ile birlikte kullanılabilir. Ayrıca tamponlarda ki ufak sürtünmeler, kaportadaki kılcal çizikler içinde üretici tarafından tavsiye ediliyor.
 


Geri
Üst