VW
B ve
C segmentinde korna konusunda biraz özensiz davranmış.
D segment Passat da göbek basma şiddeti, korna çalma şiddeti ve ses tonu tam kıvamında lokum gibi.
Ama T-Cross da korna çalabilmek, ayrı bir eziyet, kornanın ses tonu tam bir rezalet.
Sıfır araca 1 ay sonra sanayide korna taktırmak zorunda kaldım.
O kadar kötü bir korna sesi vardı ki, tam bir komedi. Yetkili servis bunlarda tekli , sadece bas tonu korna var, o yüzden böyle ses çıkıyor dedi. İkili ( Bas - Tiz ) korna takın dedim, biz yapamayız, orijinali neyse o, teknik değişim yapamayız dediler.
Öyle mi.
Gittim sanayide bir elektrikçiye, Bosch marka ikili bas tiz korna seti kaç para kardeşim, montaj dahil 1500 tl dedi.
Tak kardeşim.
Tabi orijinal kornanın yerini bulabilmek için bayağı bir mücadele verdik, 8 - 10 defa kornaya bastıktan sonra, sağ ön tekerin iç ön yanından alttan müdahale ile korna değişimini gerçekleştirebildik, O kadar düşük dB kapasiteli bir korna takmışlar ki, elektrikçi bile şaşırdı, böyle korna mı olur diye.
Tabi ses tonu ve şiddeti mükemmel hale geldi ama
Korna çalabilmek için direksiyon göbeğinin herhangi bir noktasına, özel bir baskı uygulamak gerekiyor.
Birini uyarmak için inceden dat yapayım demek mümkün değil.
Bu da VW in görünmez kazıklarından biri deyip geçtik.
Araçtan sökülen dandik korna
Ekli dosyayı görüntüle 81674
.Ekli dosyayı görüntüle 81675
Ekli dosyayı görüntüle 81676
Ekli dosyayı görüntüle 81677