Motor Yağı Seçimi


ahmetkoc90

Yeni Üye
Katılım
18 Eki 2024
Mesajlar
26
Tepkime puanı
18
Konum
Tekirdağ
İsim
Ahmet
Araç
VW Polo Comfortline 1.0 TSI DSG
Merhabalar,

Aracım için motor yağı seçimi konusunda yardımınıza ihtiyacım var.

Araç 2018 model Polo 1.0 TSI 70kw 95hp

Şasi No: WVWZZZAWZJY080724
Motor No: CHZ790577

Kaput altında VW 502 00 yazıyor.

Bazı yabancı kaynaklarda araştırdım.
0W-20, 5W-30, 5W-40 arasında kaldım.
Bu işin doğrusu nedir?
Bunların farkları nelerdir?
Ayrıca aynı marka ve modelde farklı farklı ürünler de mevcut.
Ne yapacağımı bilmiyorum. Cahilliğimi mazur görün.
Konu hakkında bilgisi olan biri aydınlatabilirse çok memnun olurum.
Teşekkürler.


1738553231922.png1738553258658.png
4300
 

1.2 tsi 2015 model shell den şaşmam çok memnunum elektirikli gibi çalışıyor araç ses titreşim yok
 
Aracınıza uyumlu olan yağlar,

Liqui Moly Top Tec 4200 LongLife III 5W-30
Liqui Moly Top Tec 4210 LongLife III 0W-30

Mobil 1 ESP 5W-30
Mobil 1 ESP 0W-30 (dikkat ESP LV 0W-30 uyumlu değildir)

Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30

Castrol Edge LL 5W-30

@forzaGilles hocam çok teşekkür ederim cevabınız için.

Ancak VW bakım talimatlarında Polo için aşağıdaki tabloyu buldum ve motorun karşılığına 0W-20 geliyor.

Bu durumda farklı olan, bilmemiz gereken, yahut şu sebepten ötürü diyebileceğiniz şey nedir?
Araştırmalarım doğrultusunda, iklim koşullarına bağlı olarak da yağ seçimi önem taşımaktaymış, sebep bu mudur?

Ben her halükarda sizin yönlendirmenize uyacağım.
Sadece öğrenmek amaçlı soruyorum ve detaylarını merak ediyorum.

1738707449497.jpeg
 
Son düzenleme:
@forzaGilles hocam çok teşekkür ederim cevabınız için.

Ancak VW bakım talimatlarında Polo için aşağıdaki tabloyu buldum ve motorun karşılığına 0W-20 geliyor.

Bu durumda farklı olan, bilmemiz gereken, yahut şu sebepten ötürü diyebileceğiniz şey nedir?
Araştırmaların doğrultusunda, iklim koşullarına bağlı olarak da yağ seçimi önem taşımaktaymış, sebep bu mudur?

Ben her halükarda sizin yönlendirmenize uyacağım.
Sadece öğrenmek amaçlı soruyorum ve detaylarını merak ediyorum.

Ekli dosyayı görüntüle 81879



Yurdun ( extrem soğuk ) doğu bölgelerinde, sürüş tarzına bakmaksızın 0w-20 kullanılabilir

batı bölgelerinde ise kullanım tarzına göre 0w-20, 0w-30 veya 5w-30 arasında seçim yapılabilir

Sakin kullanım tarzı ve genelde kısa mesafe kullanıcısı rahatlıkla 0w-20 kullanabilir

Aracı şehir içi sık sık zorluyorsanız veya sakin kullanıyor ama sık sık uzun yol yapıyorsanız, 0w-30 veya 5w-30 kullanmak motor sağlığı açısından daha güvenli olur.


.
.
 
Kaputun altında 502 yazıyorsa bunu dikkate almalısınız. Zira 508 spesifikasyonlarında geriye dönük uyumlu değildir yazar. Ancak mesela 504 olan yağları kullanabilirsiniz, bunda sorun yok. Viskozite tercihinize bağlı.

Kişisel tavsiyem 0w30 ve aşağıdaki seriler. olacaktır.
Mobil 1 esp
motul specific
Shell helix ultra
 
İki yağ arasında kaldım.

Aynı marka, aynı viskozite değerinde fakat biri AV-L diğeri AB-L
AV-L = 504.00
AB-L = 502.00

Bunların farkları nelerdir? Bu harfler ne anlama geliyor?

1738716659539.png1738716680875.png

Ali hocam @forzaGilles AV-L önerdi ancak kaput altında 502 yazdığından dolayı AB-L olması gerektiğini düşündüm.
Farkı nedir, bu fark önemli midir?
 
İki yağ arasında kaldım.

Aynı marka, aynı viskozite değerinde fakat biri AV-L diğeri AB-L
AV-L = 504.00
AB-L = 502.00

Bunların farkları nelerdir? Bu harfler ne anlama geliyor?

Ekli dosyayı görüntüle 81880Ekli dosyayı görüntüle 81881

Ali hocam @forzaGilles AV-L önerdi ancak kaput altında 502 yazdığından dolayı AB-L olması gerektiğini düşündüm.
Farkı nedir, bu fark önemli midir?
Bu iki yağ arasında üretici onay farkları var. Biri VW temelinde, diğeri Mercedes temelinde. Teknik sayfaları aynı olsa da fark olup olmadığını bilmiyorum.
 
@forzaGilles hocam çok teşekkür ederim cevabınız için.

Ancak VW bakım talimatlarında Polo için aşağıdaki tabloyu buldum ve motorun karşılığına 0W-20 geliyor.

Bu durumda farklı olan, bilmemiz gereken, yahut şu sebepten ötürü diyebileceğiniz şey nedir?
Araştırmaların doğrultusunda, iklim koşullarına bağlı olarak da yağ seçimi önem taşımaktaymış, sebep bu mudur?

Ben her halükarda sizin yönlendirmenize uyacağım.
Sadece öğrenmek amaçlı soruyorum ve detaylarını merak ediyorum.

Ekli dosyayı görüntüle 81879
0W-20 yağlar OPF (Otto Partikel Filter) filtresine sahip motorlarda kullanılır,

VW 508.00 onaylı 0W-20 yağlar yalnızca OPF filtresine sahip TSI motorlar için geliştirilmiştir, dayanımı düşük, yakıt tüketimini nispeten az, ancak aşınma koruması olarak özellikle sıcak yaz aylarında iyi olmayan bir yağdır,

OPF (Otto Partikelfilter) almancası
GPF (Gasoline Particulate Filter) ingilizcesi

Sizin aracınızda OPF filtresi mevcut değildir, iyiki de aracınızda OPF yokmuş diyebilirim,

Zaten ilk mesajınızda aracın kaput altında (VW502.00 etiketi) olduğunu söylemişsiniz, VW502.00 onaylı yağlar OPF filtresi olmayan araçlar için geçerli olan bir yağ onay tipi’dir,

Sonuç olarak sizin 0W-20 ile işiniz de yok alakanızda yok, bu sebebten mutlu olsanız yeridir, çünkü 0W-20 yağların motor koruması, aşınma koruması düşüktür,

Şimdi burdan ama siz bir önceki mesajınızda bana önerdiğiniz yağların hiç biri VW502.00 onaylı yağ değil diyebilirsiniz, Evet öyle size önerdiğim yağların hiçbirisinde VW502.00 onayı yoktur,

Hikaye şöyle başlıyor (aslında çok uzun bir hikaye özet geçiyorum);
O zamanlar VW Almanya TSI motorlu araçlar için VW502.00 onaylı veya VW504.00 onaylı yağların kullanılması öneriyordu,

Ancak VW502.00 onaylı yağlar yalnızca belirli Avrupa Birliği ülkerinde (sabit servis periyodu) olan 5.000/ 7.000 / 10.000 ve 12.000 km bir yağ değişimi yapılan senaryolarda kullanılabilmektedir, ve yalnızca belirli avrupa ülkeri için geçerliydi, VW502.00 onaylı yağların dezavantajı ise kullanıcılar yağ eksiltme sorunları yaşıyordu,

Bu sebebten (yağ eksiltme sorunları yüzünden) VW Almanya tüm TSI motorlarda VW504.00 onaylı (LongLife tip) yağlara geçiş yapmıştır, bu geçiş sonrası (avrupa çevre yasaları) gereği bazı avrupa ülkerinde bakım aralığı 30.000 km / 2 yıl olarak uygulanmaya başlandı,

Yani LongLife tip (uzun ömürlü) yağa geçiş yaptılar ama bakım aralığını 1 yıl /15.000 km’den 2 yıl / 30.000 km’ye çıkardırlar, Ancak evet VW504.00 onaylı yağlar uzun ömürlü olacak şekilde geliştirildi ancak bir yağın 30.000 km boyunca dayanması pek olası bir durum değildi, öyle de oldu :)

Avrupa ülkelerinde durum çok farklı, artık araçlar dayanıklı tüketim malı olarak geçmektedir, ve kullanım ömrü 10 yıl olacak şekilde üretilmektedir, Avrupa’da alım gücü de yüksek olduğu için ve yeni bir araç sahibi olmanın kolaylığı yüzünden aracın motorunun yıpranma payı çok ciddi önem arz etmemektedir, Avrupa’da hedeflenen bir aracın 10 yıl sonrası parçalara ayrılarak geri-dönüşüme ayrılması amaçlanılmaktadır,

O zamanlar bizim ülkemizde de VW504.00 onaylı yağlara geçiş yapılmıştı, Ancak bizde bakım periyodu aralığı değişmedi, çok doğru bir karar ile bakım aralığı 1 yıl / 15 bin km olarak kaldı, İyiki de öyle yapıldı çünkü VW504.00 onaylı yağlar uzun ömürlü olsa da 30.000 km dayanması söz konusu değildir,

Her zaman söylerim; Otomobil sadece otomobil’den ibaret değildir, politikası, uluslararası siyaseti, ekonomisi, çevre yasaları, Arka planda çok farklı hikayeleri barındırmaktadır,

Özetlersek;
TSI motorlu araçlarda ;
Araçta OPF filtresi var ise: VW508.00 onaylı 0W-20 yağlar kullanılması gerekir,

Araçta OPF filtresi yok ise (siz bu şanslı insanlardansınız); VW504.00 onaylı 5W-30 veya 0W-30 yağlar kullanılması gerekir,

Kış ayları sert geçen soğuk iklime sahip bir şehirde yaşıyorsanız VW504.00 onaylı 0W-30 yağ kullanmanız daha iyi olur,

İatanbul gibi ılıman iklime sahip bir şehirde yaşıyorsanız VW504.00 onaylı 5W-30 yağ kullanmanız daha iyi olur,

Yağ bidonu üzerinde (ön veya arka yüzünde) Approvals ibaresi bulunur, aldığınız yağın çn veya arka yüzüne bakarak aldığınız yağın Approvals (onayları) görebilirsiniz,

Polo Mk6 1.0 TSI yağ kapasitesi: 4 Litre

Önereceğim yağlar;
Liqui Moly Top Tec 4200 LongLife III 5W-30
Liqui Moly Top Tec 4210 LongLife III 0W-30
 
0W-20 yağlar OPF (Otto Partikel Filter) filtresine sahip motorlarda kullanılır,

VW 508.00 onaylı 0W-20 yağlar yalnızca OPF filtresine sahip TSI motorlar için geliştirilmiştir, dayanımı düşük, yakıt tüketimini nispeten az, ancak aşınma koruması olarak özellikle sıcak yaz aylarında iyi olmayan bir yağdır,

OPF (Otto Partikelfilter) almancası
GPF (Gasoline Particulate Filter) ingilizcesi

Sizin aracınızda OPF filtresi mevcut değildir, iyiki de aracınızda OPF yokmuş diyebilirim,

Zaten ilk mesajınızda aracın kaput altında (VW502.00 etiketi) olduğunu söylemişsiniz, VW502.00 onaylı yağlar OPF filtresi olmayan araçlar için geçerli olan bir yağ onay tipi’dir,

Sonuç olarak sizin 0W-20 ile işiniz de yok alakanızda yok, bu sebebten mutlu olsanız yeridir, çünkü 0W-20 yağların motor koruması, aşınma koruması düşüktür,

Şimdi burdan ama siz bir önceki mesajınızda bana önerdiğiniz yağların hiç biri VW502.00 onaylı yağ değil diyebilirsiniz, Evet öyle size önerdiğim yağların hiçbirisinde VW502.00 onayı yoktur,

Hikaye şöyle başlıyor (aslında çok uzun bir hikaye özet geçiyorum);
O zamanlar VW Almanya TSI motorlu araçlar için VW502.00 onaylı veya VW504.00 onaylı yağların kullanılması öneriyordu,

Ancak VW502.00 onaylı yağlar yalnızca belirli Avrupa Birliği ülkerinde (sabit servis periyodu) olan 5.000/ 7.000 / 10.000 ve 12.000 km bir yağ değişimi yapılan senaryolarda kullanılabilmektedir, ve yalnızca belirli avrupa ülkeri için geçerliydi, VW502.00 onaylı yağların dezavantajı ise kullanıcılar yağ eksiltme sorunları yaşıyordu,

Bu sebebten (yağ eksiltme sorunları yüzünden) VW Almanya tüm TSI motorlarda VW504.00 onaylı (LongLife tip) yağlara geçiş yapmıştır, bu geçiş sonrası (avrupa çevre yasaları) gereği bazı avrupa ülkerinde bakım aralığı 30.000 km / 2 yıl olarak uygulanmaya başlandı,

Yani LongLife tip (uzun ömürlü) yağa geçiş yaptılar ama bakım aralığını 1 yıl /15.000 km’den 2 yıl / 30.000 km’ye çıkardırlar, Ancak evet VW504.00 onaylı yağlar uzun ömürlü olacak şekilde geliştirildi ancak bir yağın 30.000 km boyunca dayanması pek olası bir durum değildi, öyle de oldu :)

Avrupa ülkelerinde durum çok farklı, artık araçlar dayanıklı tüketim malı olarak geçmektedir, ve kullanım ömrü 10 yıl olacak şekilde üretilmektedir, Avrupa’da alım gücü de yüksek olduğu için ve yeni bir araç sahibi olmanın kolaylığı yüzünden aracın motorunun yıpranma payı çok ciddi önem arz etmemektedir, Avrupa’da hedeflenen bir aracın 10 yıl sonrası parçalara ayrılarak geri-dönüşüme ayrılması amaçlanılmaktadır,

O zamanlar bizim ülkemizde de VW504.00 onaylı yağlara geçiş yapılmıştı, Ancak bizde bakım periyodu aralığı değişmedi, çok doğru bir karar ile bakım aralığı 1 yıl / 15 bin km olarak kaldı, İyiki de öyle yapıldı çünkü VW504.00 onaylı yağlar uzun ömürlü olsa da 30.000 km dayanması söz konusu değildir,

Her zaman söylerim; Otomobil sadece otomobil’den ibaret değildir, politikası, uluslararası siyaseti, ekonomisi, çevre yasaları, Arka planda çok farklı hikayeleri barındırmaktadır,

Özetlersek;
TSI motorlu araçlarda ;
Araçta OPF filtresi var ise: VW508.00 onaylı 0W-20 yağlar kullanılması gerekir,

Araçta OPF filtresi yok ise (siz bu şanslı insanlardansınız); VW504.00 onaylı 5W-30 veya 0W-30 yağlar kullanılması gerekir,

Kış ayları sert geçen soğuk iklime sahip bir şehirde yaşıyorsanız VW504.00 onaylı 0W-30 yağ kullanmanız daha iyi olur,

İatanbul gibi ılıman iklime sahip bir şehirde yaşıyorsanız VW504.00 onaylı 5W-30 yağ kullanmanız daha iyi olur,

Yağ bidonu üzerinde (ön veya arka yüzünde) Approvals ibaresi bulunur, aldığınız yağın çn veya arka yüzüne bakarak aldığınız yağın Approvals (onayları) görebilirsiniz,

Polo Mk6 1.0 TSI yağ kapasitesi: 4 Litre

Önereceğim yağlar;
Liqui Moly Top Tec 4200 LongLife III 5W-30
Liqui Moly Top Tec 4210 LongLife III 0W-30
Elinize emeğinize sağlık sevgili hocam 🙏
Kıymetli bilgileriniz ve ayırdığınız vakit için çok teşekkür ederim.
 

Geri
Üst