0W-20 yağlar OPF (Otto Partikel Filter) filtresine sahip motorlarda kullanılır,
VW 508.00 onaylı 0W-20 yağlar yalnızca OPF filtresine sahip TSI motorlar için geliştirilmiştir, dayanımı düşük, yakıt tüketimini nispeten az, ancak aşınma koruması olarak özellikle sıcak yaz aylarında iyi olmayan bir yağdır,
OPF (Otto Partikelfilter) almancası
GPF (Gasoline Particulate Filter) ingilizcesi
Sizin aracınızda OPF filtresi mevcut değildir, iyiki de aracınızda OPF yokmuş diyebilirim,
Zaten ilk mesajınızda aracın kaput altında (VW502.00 etiketi) olduğunu söylemişsiniz, VW502.00 onaylı yağlar OPF filtresi olmayan araçlar için geçerli olan bir yağ onay tipi’dir,
Sonuç olarak sizin 0W-20 ile işiniz de yok alakanızda yok, bu sebebten mutlu olsanız yeridir, çünkü 0W-20 yağların motor koruması, aşınma koruması düşüktür,
Şimdi burdan ama siz bir önceki mesajınızda bana önerdiğiniz yağların hiç biri VW502.00 onaylı yağ değil diyebilirsiniz, Evet öyle size önerdiğim yağların hiçbirisinde VW502.00 onayı yoktur,
Hikaye şöyle başlıyor (aslında çok uzun bir hikaye özet geçiyorum);
O zamanlar VW Almanya TSI motorlu araçlar için VW502.00 onaylı veya VW504.00 onaylı yağların kullanılması öneriyordu,
Ancak VW502.00 onaylı yağlar yalnızca belirli Avrupa Birliği ülkerinde (sabit servis periyodu) olan 5.000/ 7.000 / 10.000 ve 12.000 km bir yağ değişimi yapılan senaryolarda kullanılabilmektedir, ve yalnızca belirli avrupa ülkeri için geçerliydi, VW502.00 onaylı yağların dezavantajı ise kullanıcılar yağ eksiltme sorunları yaşıyordu,
Bu sebebten (yağ eksiltme sorunları yüzünden) VW Almanya tüm TSI motorlarda VW504.00 onaylı (LongLife tip) yağlara geçiş yapmıştır, bu geçiş sonrası (avrupa çevre yasaları) gereği bazı avrupa ülkerinde bakım aralığı 30.000 km / 2 yıl olarak uygulanmaya başlandı,
Yani LongLife tip (uzun ömürlü) yağa geçiş yaptılar ama bakım aralığını 1 yıl /15.000 km’den 2 yıl / 30.000 km’ye çıkardırlar, Ancak evet VW504.00 onaylı yağlar uzun ömürlü olacak şekilde geliştirildi ancak bir yağın 30.000 km boyunca dayanması pek olası bir durum değildi, öyle de oldu
Avrupa ülkelerinde durum çok farklı, artık araçlar dayanıklı tüketim malı olarak geçmektedir, ve kullanım ömrü 10 yıl olacak şekilde üretilmektedir, Avrupa’da alım gücü de yüksek olduğu için ve yeni bir araç sahibi olmanın kolaylığı yüzünden aracın motorunun yıpranma payı çok ciddi önem arz etmemektedir, Avrupa’da hedeflenen bir aracın 10 yıl sonrası parçalara ayrılarak geri-dönüşüme ayrılması amaçlanılmaktadır,
O zamanlar bizim ülkemizde de VW504.00 onaylı yağlara geçiş yapılmıştı, Ancak bizde bakım periyodu aralığı değişmedi, çok doğru bir karar ile bakım aralığı 1 yıl / 15 bin km olarak kaldı, İyiki de öyle yapıldı çünkü VW504.00 onaylı yağlar uzun ömürlü olsa da 30.000 km dayanması söz konusu değildir,
Her zaman söylerim; Otomobil sadece otomobil’den ibaret değildir, politikası, uluslararası siyaseti, ekonomisi, çevre yasaları, Arka planda çok farklı hikayeleri barındırmaktadır,
Özetlersek;
TSI motorlu araçlarda ;
Araçta OPF filtresi var ise: VW508.00 onaylı 0W-20 yağlar kullanılması gerekir,
Araçta OPF filtresi yok ise (siz bu şanslı insanlardansınız); VW504.00 onaylı 5W-30 veya 0W-30 yağlar kullanılması gerekir,
Kış ayları sert geçen soğuk iklime sahip bir şehirde yaşıyorsanız VW504.00 onaylı 0W-30 yağ kullanmanız daha iyi olur,
İatanbul gibi ılıman iklime sahip bir şehirde yaşıyorsanız VW504.00 onaylı 5W-30 yağ kullanmanız daha iyi olur,
Yağ bidonu üzerinde (ön veya arka yüzünde) Approvals ibaresi bulunur, aldığınız yağın çn veya arka yüzüne bakarak aldığınız yağın Approvals (onayları) görebilirsiniz,
Polo Mk6 1.0 TSI yağ kapasitesi: 4 Litre
Önereceğim yağlar;
Liqui Moly Top Tec 4200 LongLife III 5W-30
Liqui Moly Top Tec 4210 LongLife III 0W-30