15bin Km Kavrama Değişimi


erkanze

Üye
Katılım
6 Ağu 2015
Mesajlar
138
Tepkime puanı
4
İsim
erkanz
2015 haziran ayında siparişim üzerine aldığım 1.2 105Ps DSG Golf'üm büyük zevkle kullanıyordum ta ki 15 bin bakımına gidene kadar. Aracımı şikayetim olmamasına rağmen teste sokup şanzıman gecikmesi olduğu ve kavramanın değişmesi gerektiği parçayı sipariş edeceklerini ve müsait zamanda aracımı getirip 1 iş gününde değişebileceklerini söylediler. Aracı sipariş ederken tek tereddüt ettiğim DSG idi ve aklıma gelen başıma geldi maalesef. Neticede randevu aldım kavrama değişti yazılım değişti fabrikadan çıktığı gibi olmasa da şuan için bir sorun yok.

Ancak yine düşünmeden edemiyorum kavrama gecikmesinden sonra arızanın giderek büyüyeceğini düşünüyorum. Yani önce kavrama sonra mekatronik daha sonrasında ise şanzıman dişlileri.. şunuda belirtmek istiyorum şanzıman dişlilerinde sorun olduğunu kendi gözlerimle gördüm ve serviste bu tip arızaların DSG de olduğu normal olarak karşılanması karşısında şoke oldum..

Daha çok araştırmaya başladım ve öğrendiğim şeyler sizinde bildiğiniz Türkiye distribütörü ile alakalı ve garanti süreleri hakkında..ve değişen parçaların garantisinin 2 yıl daha olduğunu öğrendim.

Velhasıl kelam ben arabamdan genel olarak memnunum 1.2 olmasına rağmen şanzıman vites gecislerine arabaya binenler bile bayılıyor anlayamadıklarından olsa gerek :) ama ben sıfır aldığım ve o kadar dikkat ederek kullandığım şanzıman 14300 km de kavrama değişimi bana çoook ama çoook garip geliyor. Kimseye DSG tavsiye etmiyorum başıma gelmeden arıza yaşayanlara şanssız gözü ile bakıyordum şuandan itibaren tamamen kronik ve halen sorunları çözülememiş bir şanzıman olduğunu iddia ediyorum ve eş dost akraba tanıdık tanımadık sorunlara DSG almamaları hakkında uyarıyorum.

Hepinize saygılar..

GM 5 Plus d cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
gecmis olsun erkanz hocam.

mobil cihazdan tapatalk ile gonderildi..yazim yanlisi icin kusura bakmayin. One Life Thug Life ;)

 
DSGnin sorunlu olduğunu sıkıntılar çıkardığını sürekli geliştirildiğini ama hala çözülemeyen sıkıntıları olduğunu hep söylerler ve bunları bilerek insanlar DSGli araç alırlar, sayısal olarak değer bilmiyorum ama milyonlarla ifade edilebilecek boyutta olduğunu tahmin ettiğim bir sayıda DSGli aracın tüm dünyada trafikte olduğunu TR içinde bu sayının azımsanmayacak boyutta olduğunu düşünürsek bu arıza/sorun/kronik sıkıntı durumlarının bu kullanım oranı içinde ki payı yüzde kaçtır bunu bir düşünmek gerekir.DSG yüzde yüz sorunsuz elbette değil ama çalışırken yaptıkları yüzde yüz mükemmeliğe yakın bir sistem bunu ayrıca anlamak için başka marka model otomatik araçları kullanmak test etmek yakıt sarfiyatını ölçmek gerekir.

Bunları yazıyorum DSGli bir Golf sahibiyim ve 10bin km. de baskı balatası değişti, ama DSG den soğumadım etrafımda ki insanlara da evet DSG belki ülkemiz şartlarına özellikle İstanbul şartlarında uyum sağlamakta çok zorlanıyor ömrü kısalıyor ama tüm araba kullanım zevklerini yeni baştan belirliyor bunları bilerek alın diyorum.

Birde şunu düşünüyorum kronik arıza nedir? Satılan belli bir model aracın bir parçasında belli üretim aralığında yada hepsinde hangi ülkede olduğu hangi şartlarda kullanıldığı önemli olmadan ortaya çıkan arıza yada rahatsız edici bir ses tıkırtı sallantı güvenlik açığı vs. Örneğin; FSI motorları kullananlar bilir kam mili ayarlama ünitesi diye bir ünite vardır dişlide zincir hareket eder ve ilk çalıştırmada yağlama olana kadar araç benzinli olmasına rağmen dizel gibi çalışır.Esas itibariyle bir arıza değildir bu aracın çalışma prensibi budur ama kronik bir sestir ve araştırana kadar bende bunun bir arıza olduğunu ve tamirini düşünüyordum sonra öğrendim ki ünite değişse bile yine aynı ses belli bir süre sonra olacak.

Fabrikadan çıkan her DSGnin kronik bir arızası yoktur kullanım şartları parça ömrünü etkilemektedir.TR şartları malesef ki yoğun trafik yokuşlu yollar bozuk zeminler gibi nedenlerle bu mühendislik ürünü kul yapısı mekanik parçanın ömrünü oldukça olumsuz etkilemektedir.

Bence DSG'yi etrafınıza sadece olumsuz olarak değilde eksilerini ve artılarını anlatarak tavsiyede bulunun.

Bu siteyi kullanan bir Golftutkunun bir kaç forum sitesinde yazılan olumsuz yorumlardan etkilenmeden işin özünü bilmesi onu farklı kılacaktır.

***Umarım bir daha yaşadığınız sorunu aracınızda yaşamazsınız.

 
@erkanze hocam burada şunu düşünmeniz lazım. 

Yolda kaldınız mı?

Madur oldunuz mu?

Cebinizden para çıktı mı?

Siz konforunuz bozulduğunu dahi anlamadan değişiyor gerekli parça. Boşuna dert etmeyin hocam ;)

 
@Burak_53 Değerli hocam, 1-2 ay öncesine kadar sizin gibi benimde şahsi kanaatim DSG ile ilgili bir sorun anlatıldığında kaç araçta bir DSG'nin sorun çıkardığını düşünüp olayı büyütmemekti fakat sürekli DSG şanzıman lafının geçtiği yerde birde olası problemlerin mevzubahsinin açılması beni farklı düşünmeye itti ve diğer araç markalarınında araç sayısı/sorun sayısı orantısını düşünmeye başladım. Çevremde ve ailemde BMW, Mercedes gibi VW ile beraber Almanya'nın gururu olan markaların araçlarının sahibi insanlar çok sayıda bulunduğu için bu markalarla karşılaştırma yaptım.

Muhabbetlerde ve kendi arabalarımızdan yola çıkarak şu ana kadar daha hiç BMW'nin ZF8 şanzımanından şikayet eden, şu sıkıntım oldu diyen duymadım; keza aynısı Mercedes içinde geçerli. Ayrıca istatistiklere bakıldığı zaman trafiğe kayıtlı BMW ve Mercedes marka araç sayısı gayet kayda değer bir sayıda.

Sonuç olarak demem o ki araç sayısı/ sıkıntı sayısına dayanarak bu işin içinden çıkılacağını sanmıyorum. Bende DSG Golf 7 kullanıyorum; şanzımandan genel olarak memnunum fakat sürdürülebilirlik konusunda mevcut DSG neslinin sıkıntıları olduğu bir gerçek.

Saygılarımla

 
Kronik arıza nedir biliyor musunuz? Tsi motorun rolantide çalışırken sanki içinde davul çalan birisi varmış gibi tak tak tak diye vurmasıdır ve çözümü yoktur. Evet DSG konforlu bir şanzıman ülke şartlarına iyi dayanıyor iyi güzel Yaw kardeşim 14 binde kavrama mı değişir.? Sen@Yusuf hocam sanki servislerin doğuş otonun kullanıcıya neler yaptığını bilmiyormuş gibi yazmışsınız evet cebimden şuan için para çıkmadı ancak ilerleyen zamanlarda çıkmayacağının DSG den kaynaklı yolda kalmayacağımın garantisini kim verebilir?? Servisin ustası, servisten ayrılmış ustalar bile söylediklerimi doğrular şekilde konuşurken evet hatası vardır yollarımızda daha hızlı yıpranabilir ve arızası büyüyüp şanzıman değişimine kadar gidebilir diyemiyorsunuz?

GM 5 Plus d cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Hocalarım bu link YouTube kavrama gluch gelen kronik bir arızadır ve halen giderilememiştir camınız açık seyir ederseniz vites değiştirme esnasında sanki arabanin şanzımanı yere düşmüş gibi ses yapar

GM 5 Plus d cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
@erkanze ben 2 senelik forum hayatım boyunca dsgden yolda kalan 1 kişi gördüm. Cebinden para çıkan kimse görmedim. Tabi bakımları serviste yaptıran. Yanlışım varsa duzeltin lütfen.

Servisleri beğenmiyorum o ayrı konu. 

 
@erkanze yanlışınız var o da arıza değildir TSİ motorun rolantide hava akışının yeterli oranda sağlanamaması sebebiyle vuruntu yapmasıdır o.Sonucta bu araç hareket etsin diye üretildi durduğu yerde çalışsın diye değil. BMW - Mercedes servislerinde bakıma giden araçların kronik sorunlu olan parçalarının müşterilere söylenmeden değiştirildiği gerçeğinide bizzat servis görevlisinden öğrenmiş biriyim.

Hiç sıkıntıya düşmeye gerek yok çekince düşünce varsa araç satılır golf sevdası için manuel alınır dertler biter.

 
@erkanze yanlışınız var o da arıza değildir TSİ motorun rolantide hava akışının yeterli oranda sağlanamaması sebebiyle vuruntu yapmasıdır o.Sonucta bu araç hareket etsin diye üretildi durduğu yerde çalışsın diye değil. BMW - Mercedes servislerinde bakıma giden araçların kronik sorunlu olan parçalarının müşterilere söylenmeden değiştirildiği gerçeğinide bizzat servis görevlisinden öğrenmiş biriyim.Hiç sıkıntıya düşmeye gerek yok çekince düşünce varsa araç satılır golf sevdası için manuel alınır dertler biter.
Hocam ben şu tesisatçısı değilim :) ayrıca yanlisim yok bildiğin avans sesidir ve her 10 tsi motorun 9 unda bu ses vardir?

GM 5 Plus d cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Açıkçası internette ve grubu araçlarda yaşanan sıkıntılar sonucunda satıcının malının arkasında durmaması insanlara eğer bunlarla ilgili paylaşımda bulunursanız arızanı 4bin e değil 14bine yaparız kağıtlar imzalatmalari bana garip geliyor. Severek kullandım isteyerek aldım Golf güzel bir araba kullanışlı ama vw Türkiye satıcısı resmen ve fiilen müşterisini el üstünde tutmaktan ziyade yerden yere vuruyor. Sana yaptı mı şimdilik birşey yok ama yapmayacağı anlamına da gelmez kurbanlık koyun gibi sıranın gelmesini beklemek de garip değil mi sizce?

GM 5 Plus d cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
@erkanze ben 2 senelik forum hayatım boyunca dsgden yolda kalan 1 kişi gördüm. Cebinden para çıkan kimse görmedim. Tabi bakımları serviste yaptıran. Yanlışım varsa duzeltin lütfen.Servisleri beğenmiyorum o ayrı konu. 
Hocam valla ben denizci olduğum halde geçen yıldan bu yana 2 araç yolda kaldığını gözlerimle gördüm biri jetta diğeri passat jetta 1-3-5-7 dişlileri değişti passat mekatronik..jetta daha önce kavrama-mekatronik zaten değişmiş 3500tl ücret ödendi passat garantiden değişti.

GM 5 Plus d cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
DSG arızaları kronik bir arızadır. Çünkü motor, vites kutusu, diferansiyel vb. aktarma organları ve ana parçaların her şeyden önce ömürlük olarak tasarlanır ve öyledirler. Mercedes, BMW, Volvo vb. hemen tüm firmalarda bu böyledir. DSG hariç VW de de böyle. Hiç kimse teknik olarak ilk 100.000 km de bozulan bir vites kutusu için, normal, İstanbul trafik şartları iddia edemez. Neden BMW ve Mercedes in otomatikleri İstanbul da bozulmuyor? Çünkü DSG kavraması gibi bozulacağı kesin olan bir sistemi hiç uygulamadılar. Zaten VW de kavrama grubunda tekrar yağlıya dönecek çünkü kuru çift kavrama olayının bir çözümü yok. Dolayısıyla nominal taşıt ömrü içeridinde bozulan her DSG veya her başka imalatçının vites kutusu imalat kusurudur.

Tüm bunlara rağmen DSG alınır mı? @yusuf un dediği gibi çok dert etmeyip bozulursa VW yapsın diyerek alınır. Benim de imkanım olsa 0 km aldığım taşıtta alırım. Bozuldu mu? Canı cehenneme, değiştirsinler.

Neden bozulmasına rağmen insanlar hala alıyor? Çünkü Mercedes ve BMW hariç bu kadar iyi çalışan bir vites kutusu diğer imalatçılarda yok. DSG nin arızalı değilken açık ara diğerlerinden farklı ve iyi. Ama ZF8 ve GTRONIC de DSG den hem iyi hem de kronik sorunlu değil.

Normal düşündüğümüzde @erkanze de çok haklı. Ama dert etme derim kullan gittiği kadar. Dediğin gibi ileride yine bozulabilir, yine değişecek Doğuş, ücret de almadan. Tabi bu durum karşısında Türkiye distribütörünün tavrı da ABD ve Avrupa hatta Çin seviyesinde bile değil maalesef. Bu da üzücü.

Yine diğer arkadaşların bahsettiği gibi yolda kalma durumu en azından bozulma ile aynı değil. Her garip davranan anormalleşen DSG yolda kalmıyor. Hatta benim bir tanıdığım güm güm diye vites geçişlerinde vurarak kullandı ve yolda da kalmadı. Avutucu kısmı bu :)

Günümüz taşıtlarında çok basit modeller haricinde 1 milyon TL lik taşıt da yolda kalabiliyor o nedenle sadece VW kronik arızalı diye de düşünmeyelim.

Neticede yapı itibariyle DSG sorunlu ama garanti kapsamında halledileceğini kabul edip umursamayın derim.

 

@erkanze

Değerli Erkan Hocam 

Geçmiş olsun.

Yaşadığınız talihsizlik sonrası Hislerinizi anlıyor ve hak veriyorum. Ancak param olsa ben DSG alır ve arıza yapacak diye kullanmamazlik etmezdim.

Not. Şoke oldum birleşik fiilini doğru yazan kişiyi tebrik etmeli. Saygılarımla.

 

Geri
Üst Alt