Triger değişim süresi

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Erhan39
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Erhan39

Yeni Üye
Katılım
8 Haz 2019
Mesajlar
27
Tepkime puanı
3
İsim
Erhan
1.2 1.4 tsi motorlarda triger değişim süresi öncecen 180 bindi şimdi 120 bin yapıldı diğer ülkelerde 210 bin deniyordu neye göre bunu değiştirecez bu zamana kadar 180 bin kullanıpta hiç değiştirmeyen var mı ? Servisler para kazansın diye mi 120 bin yaptılar neye göre değişti bu süre
 

Eski aracımda 110 binde değiştirdim, sökülen parça takılan parçadan daha kaliteliydi.
 
Triger değişim kilometresi 180-210.000 KM arası değişmektedir. Sadece çöl iklimine sahip olan bazı ülke ve bölgelerde 120.000 KM den itibaren kontrol ve gerekliyse değişim tavsiye ediliyor.

Bildiğim kadarıyla günümüzde ki triger kayışlarında fiber ve özel kauçuk malzemeler kullanıldığı için Volkswagen de tarih belirtilmez. Zira bu tür malzemelerin ortalama ömürleri 20 yıldır.

Eski araçların kayışları (yanlış hatırlamaıyorsam 2008-2010 öncesi) daha düşük ömürlü oldukları için 100-120.000KM alışa gelmiş değişm aralıkları ülkemizde halen devam etmektedir.

Avrupa da gördüğüm kadarıyla takıntılı kullanıcılar ortalam 160.000KM de değilirken bazı kullanıcalar 180-200 de değişmektedir.

Ek uyarı: Eğer değişim sizi çok zorlamayacaksa 120.000KM de değişmek işi sağlama almaktır. Kafanız rahat eder. Tabi ne olacağı bilinmez. 30.000 KM de bile kopan kayış gördüm. 260.000 KM de bile hiç değişmemiş kayış gördüm.
 
Son düzenleme:
Onlarin söylemiyle hareket etme ben 120 bin de değiştim km erkense bile araç 10 yaşında dedim riske atmadım

risk senin araç senin paran varsa değiştir yoksa olunca değiştir koparsa büyük sıkıntı kopmazsa çok bisey kaybetmiyorsun eninde sonunda değişecek araci satmayı düşünmüyorsan tabii
 
Aracın ilk sahibi ve genellikle şehiriçi, yüksek devir çevirmeden araç kullanıyorsanız değişimi 10 yıl 160.000 olarak düşünebilirsiniz.
Ancak, uzun yol ve yüksek devirli kullanıyorsanız 8 yıl 120.000 km daha sağlıklı olacaktır.
Fabrikasyon kayışlar 15 yıl bile dayabiliyor ancak, her geçen yıl risk alıyorsunuz.
Bütçe müsaitse değiştirin kafanız rahat olsun.
 
Triger değisim periyodu tefe+,tüfe+ gram altına + Enflasyona endekslidir .

Kaynak : vw-TR
 
60 bindeki 2018 1.4 aracımınkini geçen aldığım gibi değiştirdim yeni kayışlar daha farklı bir malzeme ile üretiliyormuş ancak çıkan kayış aşırı sertleşmiş durumdaydı riske atmak istemedim sanırım soğuk sıcak vb durumlardan etkilenmiş ina marka set takıldı
 
km den bağımsız sekilde Zamanın trigeri perisan etme olasılığı üzerine bir örnekleme

15 buçuk yaşına dogru ilerleyen peder beyin chevy cruze aracı 2010 / 22 ocak trafiğe çıkışlı
15 yıl 19 günlük araç (sıfırdan alındı)

Triger + devirdaim hiç degismedi

Km si 68 bin küsürde olduğu için çok da panik attack yapmaya gerek yok

GM kitap ne diyordu ?
10 yıl / 150.000 km

Bu işler terazi gibidir

Sol kefede yıl zaman
Sağ kefede km

sağdan eksileni sola
Soldan eksileni sağa verip dengeleyeceksin

Yada kitaba kanuna kurala boyun eğip kabulleneceksin
 
Hocam yarın ateşlemeyi kesmesin buji :ROFLMAO: aman aracın yanında söylemeyin
😂

Şunu da eklemem lazım tabi. Bu araç günde 2-3 defa soğuk marş yapılıp kısa mesafe kullanılan araç değil. Başka biri aynı koşullarda kullandığında buji ne kadar dayanır bilemem...
Araçlarda parça dayanımında en önemli faktörlerden biri kullanım parametreleri..
 
Değerli yorumlarınız için teşekkürler servisten randevu alıp değiştirteyim kafamız rahat olsun
 

Geri
Üst