İlk çalıştırma yüksek devir.


Merhaba zaten öyle yapıyorum ama kitapçık da beklemeye gerek yoktur kısmını okuyunca şaşırdım açıkçası bundan dolayı sordum.
Guncel motorlarda gerek olmadigini soyluyorlar ama soguk motor yagi ile direkt hareket etmek yuke bindirmek uzun vadede zarar verir. Kitapcikta bahsettigi dusuk devirde ilerlemek muhtemelen ama yine ayni sekilde uzun vadede zararli
 

Guncel motorlarda gerek olmadigini soyluyorlar ama soguk motor yagi ile direkt hareket etmek yuke bindirmek uzun vadede zarar verir. Kitapcikta bahsettigi dusuk devirde ilerlemek muhtemelen ama yine ayni sekilde uzun vadede zararli
Katılıyorum hocam çok teşekkür ederim.
 
kapalı garajda olmasına rağmen aracımı ilk çalıştırmada devir 10 bin altına inmeden yürümüyorum aracım 1.2 tsi ortalama sıcaklık kışın +10 derece gibi oluyor.15 saniye gibi sürüyor.
 
kapalı garajda olmasına rağmen aracımı ilk çalıştırmada devir 10 bin altına inmeden yürümüyorum aracım 1.2 tsi ortalama sıcaklık kışın +10 derece gibi oluyor.15 saniye gibi sürüyor.
Benim araç açık otopark da olduğu için bende 30-45 saniye arasını buluyor motor da ufak olunca:)
 
Benim araç açık otopark da olduğu için bende 30-45 saniye arasını buluyor motor da ufak olunca:)
normali budur herhalde garip birşey yok elektirikli olsa çalışır çalışmaz yürü ama fosil yakıt olunca biraz beklemek en doğrusu bence
 
İlk çalıştırmada 30 sn rölantide beklenilmeli. Sonrasında düşük hız ve devirde ilerlenmeli. Araç hareket halinde su ve yağ devridaimi daha etkin olur.
 
30 saniye, 1 dakika, 3-5 dakika falan boş iş. Devirli çalışıyorsa devri inene kadar hareket etmeyip, ettikten sonra motor suyu sıcaklığı 90 derece olana kadar olabildiğince 2000-2500 devir geçirmeden ilerleyip sonra yavaş yavaş 3000-3500 yapmaya başlayıp motor yağ ve şanzıman yağ sıcaklığını ideal seviyeye getirip istediğin gibi sıkıştırabilirsin. Ama üst üste çok fazla sıkıştırma aşırı ısınmaya yol açar ve aşındırma yapar zaten bilgi ekranından görürsün 110 geçirmemeye çalış sen. Bu işin uzun/en sağlıklı yönü acelen olursa arada arabanın yerini değiştirmen yada bir tarafı kapalıysa ve yanına birisi binecekse bir kaç metre ilerleyebilirsin durunca devir yüksek kalmaya devam eder motor yağı ve katalizör ideal çalışma sıcaklığına geldiğinde düşer öyle devam edersin.

O kadar sabırlı değilsen ve arabayı önemsemeyen, bir kaç yıl kullanıp satacağım, artık sonraki sahibi düşünsün diyorsan yine de elden çıkarana kadar uğraşmamak için 30 saniye bekle yine de biner binmez çalıştır kemerini tak oturuşunu düzelt şarkı dinliyorsan aç öyle devam et.
 
Golf 7-7,5 -8 de de ilk çalıştırmada araç yaklaşık 2500-3000 devirlerde çalışır. Bir miktar devirli çalıştıktan sonra 800 devire düştüğünde hareket edilir. Böylece motorda ilk yağlama tamamlanmış olur. Bahsettiğim yağlama süresi kış ve yaz aylarında değişiklik gösterir. Kısa süreli stop edip tekrar çalıştırmada bu durum yaşanmaz. Olay motor yağının tam anlamıyla kartere inip inmemesiyle ilgilidir.
 
30 saniye, 1 dakika, 3-5 dakika falan boş iş. Devirli çalışıyorsa devri inene kadar hareket etmeyip, ettikten sonra motor suyu sıcaklığı 90 derece olana kadar olabildiğince 2000-2500 devir geçirmeden ilerleyip sonra yavaş yavaş 3000-3500 yapmaya başlayıp motor yağ ve şanzıman yağ sıcaklığını ideal seviyeye getirip istediğin gibi sıkıştırabilirsin. Ama üst üste çok fazla sıkıştırma aşırı ısınmaya yol açar ve aşındırma yapar zaten bilgi ekranından görürsün 110 geçirmemeye çalış sen. Bu işin uzun/en sağlıklı yönü acelen olursa arada arabanın yerini değiştirmen yada bir tarafı kapalıysa ve yanına birisi binecekse bir kaç metre ilerleyebilirsin durunca devir yüksek kalmaya devam eder motor yağı ve katalizör ideal çalışma sıcaklığına geldiğinde düşer öyle devam edersin.

O kadar sabırlı değilsen ve arabayı önemsemeyen, bir kaç yıl kullanıp satacağım, artık sonraki sahibi düşünsün diyorsan yine de elden çıkarana kadar uğraşmamak için 30 saniye bekle yine de biner binmez çalıştır kemerini tak oturuşunu düzelt şarkı dinliyorsan aç öyle devam et.
Düşünceleriniz için teşekkür ederim aracı sakin kullanan biriyim genelde 3000 deviri geçmem zaten büyükşehir de hız yapabileceğim bir trafik sakinliği yok. Devrin düşmesini bekleyip öyle hareket eden biriyim arabalarımızı mecbur önemsiyoruz çünkü bu ekonomik şartlarda 200-300 bin lira yapacak araçlara milyon veriyoruz. Binici değil satıcı olsam dahi alıcıyı düşünmemezlik yapmam onu mağdur etmem arkamdan söveceğine dua etsin aracına ne kadar güzel bakmış diye saygılar :)
 
Benim dediğim en sağlıklısı bende öyle yapıyorum ama sabır işi.
 
Golf 7-7,5 -8 de de ilk çalıştırmada araç yaklaşık 2500-3000 devirlerde çalışır. Bir miktar devirli çalıştıktan sonra 800 devire düştüğünde hareket edilir. Böylece motorda ilk yağlama tamamlanmış olur. Bahsettiğim yağlama süresi kış ve yaz aylarında değişiklik gösterir. Kısa süreli stop edip tekrar çalıştırmada bu durum yaşanmaz. Olay motor yağının tam anlamıyla kartere inip inmemesiyle ilgilidir.
2500-3000 devir rölanti mi olur o nasıl cold-start ben motor sıcakken o kadar devir çevirmiyorum.
 
Golf 7-7,5 -8 de de ilk çalıştırmada araç yaklaşık 2500-3000 devirlerde çalışır. Bir miktar devirli çalıştıktan sonra 800 devire düştüğünde hareket edilir. Böylece motorda ilk yağlama tamamlanmış olur. Bahsettiğim yağlama süresi kış ve yaz aylarında değişiklik gösterir. Kısa süreli stop edip tekrar çalıştırmada bu durum yaşanmaz. Olay motor yağının tam anlamıyla kartere inip inmemesiyle ilgilidir.

İlk çalıştırmada 2500-3000 devirde rölanti olduğuna emin misiniz? Biraz uçmuş olmayalım? Rölantide dip gaz yapsanız bile 2500’ü geçmiyor sıpsıcak motorda. 3000 devir, hele ilk çalıştırmada ne alaka?

1.6 TDI Cxxb motorda anlık 1200-1300 gibi başlıyor sonra 1000 ve hafif üzerine oturuyor. Cay motorda da benzerdi.

Bence rakamlarınızı gözden geçirin.
 


Geri
Üst