Ani hizlanmalarda yanan sarı yay sorunu


golfcu91

Katılımcı Üye
 
Katılım
15 Ocak 2020
Mesajlar
683
Tepkime puanı
393
Konum
İstanbul
İsim
burhan
Selamlar arkadaşlar 1.6 tdi jetta araç, önceden yüksek suratlerde yakardi p0101 arizasini.
Şuan anı gaza oturmalarda da yakıyor herhangi bir güç kaybı veya belli devri geçmemek gibi sorunlar olmuyor.
Birde ilk defa motor lambası yanıp sönmedi
Baktığımda sadece 07329 diye bir hata kodu gördüm fikri olan arkadaşlar varsa memnun olurum.
 

Kodu açılımını bilmiyorum ama benim eski araçta vakum hortumunda incecik bi çatlak oluşmuştu, o zaman o sarı yay yanmıştı. Çekişten düşüyordu araç. Kendim değiştirmiştim, sorun hallolmuştu.
 
Eğer lambayla birlikte çekiş düşüklüğü de oluyorsa turbo hortumu veya oksijen sensörü olma ihtimali çok yüksek. Aynı zamanda belirli bir hızda ve devirde kalıp ilerlemiyorsa araç kendini de koruyor olabilir hareket halinde log alınsa iyi olur EGR DPF duruyor mu araçta? Genellikle TDI'lar EGR çok yüksek sıcaklığa ulaşırsa gaz keser, yüksek devirlerde hızlarda kendini daha da belli eder. Yüksek ihtimal turbo hortumu ama yine de log alınıp kontrol edilmeli.
 
Eğer lambayla birlikte çekiş düşüklüğü de oluyorsa turbo hortumu veya oksijen sensörü olma ihtimali çok yüksek. Aynı zamanda belirli bir hızda ve devirde kalıp ilerlemiyorsa araç kendini de koruyor olabilir hareket halinde log alınsa iyi olur EGR DPF duruyor mu araçta? Genellikle TDI'lar EGR çok yüksek sıcaklığa ulaşırsa gaz keser, yüksek devirlerde hızlarda kendini daha da belli eder. Yüksek ihtimal turbo hortumu ama yine de log alınıp kontrol edilmeli.
Çekiş düşüklüğü devir gecmeme yok hocam tam tersi 3bin devirde bile gaza yüklen hala kendini atıyor one araç yazılımlı
 
Çekiş düşüklüğü devir gecmeme yok hocam tam tersi 3bin devirde bile gaza yüklen hala kendini atıyor one araç yazılımlı
Hocam tam emin olmamakla birlikte oksijen sensörü ve EGR'den şüphelendim. Özellikle oksijen sensörü içeri giren havanın ölçümünü tam yapamadığından içeri daha fazla hava veya daha fazla yakıt göndertiyor olabilir. Tüketimde aşağı veya yukarı yönde bir artış var mı?
 
Hocam tam emin olmamakla birlikte oksijen sensörü ve EGR'den şüphelendim. Özellikle oksijen sensörü içeri giren havanın ölçümünü tam yapamadığından içeri daha fazla hava veya daha fazla yakıt göndertiyor olabilir. Tüketimde aşağı veya yukarı yönde bir artış var mı?
Vallahi hocam sehirici istanbul dayım 7 8 arasi uzun yolda 4.5 - 5.5 max
Genel olarak 7.5 sehirici banada sensör kaynaklı geliyor.
 
Vallahi hocam sehirici istanbul dayım 7 8 arasi uzun yolda 4.5 - 5.5 max
Genel olarak 7.5 sehirici banada sensör kaynaklı geliyor.
Hocam dediğiniz gibi sensör gibi görünüyor turbo hava çektikçe oluşan bir durum tabi hortumu da kontrol etmekte fayda var.
 

Geri
Üst