Golf 7 yağ seviyesini kontrol edin uyarısı (yardım)


Katılım
18 Şub 2024
Mesajlar
226
Tepkime puanı
77
Konum
Bursa
İsim
Fatih
Araç
Golf 7
Merhaba iyi günler 2016 model golf 7 aracım var aracımda bildiğim kadarıyla bir yağ kaçağı yok ama sorunum şu, dün 400km yol yaptım 360. Km de yağ seviyesini kontrol edin diye arıza lambası yaktı, aracı ışıklarda istop ettirip çalıştırdım, sorunum devam etti, sonra bir benzinlikte benzin alırken kaputu açtım yağ çubuğuna vs baktım çok km yaptığımdan dolayı motor sıcaklığından yağ seviyesini ölçeceğimizi düşünmüyorum ama pompacı arkadaş yardımcı olmak istedi çıkardık sildik taktık, yaklaşık 1litre yağ eksik dedi. Sonra aracı çalıştırdığımda arıza gitmişti. Bugün aracı çalıştırdığımda sorun yoktu 100km yaptım sonrasında kapıya yanaştım evden birşey almaya çıktım motor kapalı kontak bir tık açık bıraktım, benim akü biraz zayıf geldiğimde araç zor çalıştı ve tekrardan aynı arızayı verdi. Sonrasında istop ettim 2dk bekledim çalıştırdım arıza yine gitti sebebi ne olabilir
 

Son yağ değişimi ne zaman yapıldı?

Öncelikle yağ seviyenizi çubukla güzelce ölçün, önem önceliği gerçek yağ seviyesinde, sonrasında duruma göre yorum yapılabilir. Yağ gerçekten eksikse arıza ışığı yansın yada yanmasın yağ eklemelisiniz.
 
Upvote 0
Motor beynindeki arizayi gormek gerekiyor. Eger kalici arizaya dusmediyse, canli verileri acip surus yapmalisiniz. Ardindan hata verdiginde yag seviyesi, yag sicakligi ve yag basinci degerlerine bakilip fikir uretilmeli. Standart bir kullanici gibi araci surerken hatayi anlayamaz ve cozemezsiniz.
 
Upvote 0
Aynı arıza Tekirdağa giderken başıma geldi. Muhtemelen sensör hata verdi elektronik parça sonuç olarak. Önemli olan kırmızı renk yazmamış olması. Kırmızı uyarı veriyorsa durum kritik ama sarı uyarı veriyordu benim araç. Bunu bilmediğim için ve yağ çubuğunda bir damla yağ olmadığı için korkuya kapılıp 5 litre yağ eklemiştim ama aracımda 2 litre yağ eksikmiş sadece. İstanbula tam 8 litre yağ ile döndüm, tüm yağı boşaltıp baktılar 8 litre ölçüldü, sakın uyarı sönsün diye yağ eklemesi yapmayın tanıdık ustanıza veya servise danışınız.
 
Upvote 0
Aynı arıza Tekirdağa giderken başıma geldi. Muhtemelen sensör hata verdi elektronik parça sonuç olarak. Önemli olan kırmızı renk yazmamış olması. Kırmızı uyarı veriyorsa durum kritik ama sarı uyarı veriyordu benim araç. Bunu bilmediğim için ve yağ çubuğunda bir damla yağ olmadığı için korkuya kapılıp 5 litre yağ eklemiştim ama aracımda 2 litre yağ eksikmiş sadece. İstanbula tam 8 litre yağ ile döndüm, tüm yağı boşaltıp baktılar 8 litre ölçüldü, sakın uyarı sönsün diye yağ eklemesi yapmayın tanıdık ustanıza veya servise danışınız.
Uyarı sönsün diye 5L yağ eklemek de iyiymiş hocam
 
Upvote 0
Merhaba iyi günler 2016 model golf 7 aracım var aracımda bildiğim kadarıyla bir yağ kaçağı yok ama sorunum şu, dün 400km yol yaptım 360. Km de yağ seviyesini kontrol edin diye arıza lambası yaktı, aracı ışıklarda istop ettirip çalıştırdım, sorunum devam etti, sonra bir benzinlikte benzin alırken kaputu açtım yağ çubuğuna vs baktım çok km yaptığımdan dolayı motor sıcaklığından yağ seviyesini ölçeceğimizi düşünmüyorum ama pompacı arkadaş yardımcı olmak istedi çıkardık sildik taktık, yaklaşık 1litre yağ eksik dedi. Sonra aracı çalıştırdığımda arıza gitmişti. Bugün aracı çalıştırdığımda sorun yoktu 100km yaptım sonrasında kapıya yanaştım evden birşey almaya çıktım motor kapalı kontak bir tık açık bıraktım, benim akü biraz zayıf geldiğimde araç zor çalıştı ve tekrardan aynı arızayı verdi. Sonrasında istop ettim 2dk bekledim çalıştırdım arıza yine gitti sebebi ne olabilir
Hocam yağ çubuğunda eksilme görülmüş zaten.

Araç motoru nedir en son ne zaman bakım yapıldı ve ne zaman triger bakımı yapıldı onları bilmek lazım.

Daha sonrasında tahmin edebiliriz. Ancak belli ki bir yağ kaçağı ya da yağ eksilmesi kesin olarak var.

Bence dizelse ön krank keçesi kaçırıyordur. Benzinliyse bakımdan bu yana geçen km ye bağlı olarak yağ eksiltmesi yorumlanır.
 
Upvote 0
Merhaba iyi günler 2016 model golf 7 aracım var aracımda bildiğim kadarıyla bir yağ kaçağı yok ama sorunum şu, dün 400km yol yaptım 360. Km de yağ seviyesini kontrol edin diye arıza lambası yaktı, aracı ışıklarda istop ettirip çalıştırdım, sorunum devam etti, sonra bir benzinlikte benzin alırken kaputu açtım yağ çubuğuna vs baktım çok km yaptığımdan dolayı motor sıcaklığından yağ seviyesini ölçeceğimizi düşünmüyorum ama pompacı arkadaş yardımcı olmak istedi çıkardık sildik taktık, yaklaşık 1litre yağ eksik dedi. Sonra aracı çalıştırdığımda arıza gitmişti. Bugün aracı çalıştırdığımda sorun yoktu 100km yaptım sonrasında kapıya yanaştım evden birşey almaya çıktım motor kapalı kontak bir tık açık bıraktım, benim akü biraz zayıf geldiğimde araç zor çalıştı ve tekrardan aynı arızayı verdi. Sonrasında istop ettim 2dk bekledim çalıştırdım arıza yine gitti sebebi ne olabilir
Sıcak motorda, çalışmayı yeni durdurmuş motorda yağ ölçümü çok mantıklı değildir çünkü yağ tam olarak kartere inmez, viskozitesine bağlı bir süre bekledikten sonra ölçüm yapmak çok daha mantıklıdır. Öncelikle, aracınız benzinliyse evet araç yağ eksiltiyor olabilir tabi bu yorumu yağın değişim tarihine göre yapmak daha mantıklı olacaktır. Eğer dizelse yağ eksiltmesinin bir iki sebebi olabilir, eğer DPF doluysa oluşan karşıt basınçtan dolayı araç mazotla yağı karıştırır ve yakmaya başlar. Aynı şekilde yağ aracın alışmadığı çok ince bir yağsa keçelerden sızma da yapabilir. Ancak akünüzün zayıf olduğunu belirtmişsiniz, bu tür ciddi arızalar beyin hafızasına geçtikten sonra kolay kolay silinip geri gelmez. Aynı zamanda aracı sıkıştırdığınızda yağ basıncı artacağından eğer yağ azsa sıcaklık ani hızda yükselecektir, ve yağ lambası tekrardan yanacaktır. Arızalar git gel yapıyorsa, üstüne farklı arızalar eklenip siliniyorsa akünüzle ilgili bir sıkıntı vardır. Bizlerle aracın bakım geçmişini, motor, yağ bilgisini paylaşırsanız sizlere daha rahat yardımcı olabiliriz.
 
Upvote 0
Hocam yağ çubuğunda eksilme görülmüş zaten.

Araç motoru nedir en son ne zaman bakım yapıldı ve ne zaman triger bakımı yapıldı onları bilmek lazım.

Daha sonrasında tahmin edebiliriz. Ancak belli ki bir yağ kaçağı ya da yağ eksilmesi kesin olarak var.

Bence dizelse ön krank keçesi kaçırıyordur. Benzinliyse bakımdan bu yana geçen km ye bağlı olarak yağ eksiltmesi yorumlanır.

Ön krank keçesi olabilir benim araçta da kaçırma sorunu var aynı yerden 2-3 bin km yapınca 0.7ML-1L'ye kadar kayıp oluyor. Baktırmakta fayda var bu şekil olmaz.
 
Upvote 0
Son yağ değişimi ne zaman yapıldı?

Öncelikle yağ seviyenizi çubukla güzelce ölçün, önem önceliği gerçek yağ seviyesinde, sonrasında duruma göre yorum yapılabilir. Yağ gerçekten eksikse arıza ışığı yansın yada yanmasın yağ eklemelisiniz.
Hocam yağ çubuğunda eksilme görülmüş zaten.

Araç motoru nedir en son ne zaman bakım yapıldı ve ne zaman triger bakımı yapıldı onları bilmek lazım.

Daha sonrasında tahmin edebiliriz. Ancak belli ki bir yağ kaçağı ya da yağ eksilmesi kesin olarak var.

Bence dizelse ön krank keçesi kaçırıyordur. Benzinliyse bakımdan bu yana geçen km ye bağlı olarak yağ eksiltmesi yorumlanır.
Sıcak motorda, çalışmayı yeni durdurmuş motorda yağ ölçümü çok mantıklı değildir çünkü yağ tam olarak kartere inmez, viskozitesine bağlı bir süre bekledikten sonra ölçüm yapmak çok daha mantıklıdır. Öncelikle, aracınız benzinliyse evet araç yağ eksiltiyor olabilir tabi bu yorumu yağın değişim tarihine göre yapmak daha mantıklı olacaktır. Eğer dizelse yağ eksiltmesinin bir iki sebebi olabilir, eğer DPF doluysa oluşan karşıt basınçtan dolayı araç mazotla yağı karıştırır ve yakmaya başlar. Aynı şekilde yağ aracın alışmadığı çok ince bir yağsa keçelerden sızma da yapabilir. Ancak akünüzün zayıf olduğunu belirtmişsiniz, bu tür ciddi arızalar beyin hafızasına geçtikten sonra kolay kolay silinip geri gelmez. Aynı zamanda aracı sıkıştırdığınızda yağ basıncı artacağından eğer yağ azsa sıcaklık ani hızda yükselecektir, ve yağ lambası tekrardan yanacaktır. Arızalar git gel yapıyorsa, üstüne farklı arızalar eklenip siliniyorsa akünüzle ilgili bir sıkıntı vardır. Bizlerle aracın bakım geçmişini, motor, yağ bilgisini paylaşırsanız sizlere daha rahat yardımcı olabiliriz.
aracım 2016 1.2tsi 110hp Euro 6 benzinli. Bakım en son 115kmde yapıldı şuan araç 132km ve son yağ değişimi 16bin 17bin km önce yapıldı havalar çok soğuk ve karlı olduğu için açıkçası gitmedim bakım yaptırmaya karları atlattıktan sonra gitmeyi düşünüyordum. Son bakımda liqui moly 5w30 top tec koydurdum, şanzıman yağı değiştirttim, filtre vs normal bir bakım yaptırdım
 
Upvote 0
aracım 2016 1.2tsi 110hp Euro 6 benzinli. Bakım en son 115kmde yapıldı şuan araç 132km ve son yağ değişimi 16bin 17bin km önce yapıldı havalar çok soğuk ve karlı olduğu için açıkçası gitmedim bakım yaptırmaya karları atlattıktan sonra gitmeyi düşünüyordum. Son bakımda liqui moly 5w30 top tec koydurdum, şanzıman yağı değiştirttim, filtre vs normal bir bakım yaptırdım
Bakımda 4 litre yağ koyduğunuzu varsayıyorum. Minimum 500 ml eksilse 15 bin km de yağ lambası yakması normal. Arabanızı düz bir zeminde park edin. 2-3 saat hareket ettirmeyin ve yağ çubuğunu çekin. Çubuğu temizleyip tekrar ölçüm yapın. Fotoğrafını buraya atabilirseniz yorum yapabiliriz.

Bir diğer ihtimal ise yağ basıncının düşmesi. Buna kullandığınız yağ filtresinin kalitesiz yada sahte olması neden olmuş olabilir. Filtreniz artık işlevini yerine getirmiyor da olabilir. Yağ basıncından ötürü de arıza ışığı yakabilir aracınız.

Siz önce yapılması gerekenleri yapın, arıza devam ederse @ekoman245 hocamın da dediği gibi sürüş esnasında log alıp yorumlamak gerekecektir.
 
Upvote 0
aracım 2016 1.2tsi 110hp Euro 6 benzinli. Bakım en son 115kmde yapıldı şuan araç 132km ve son yağ değişimi 16bin 17bin km önce yapıldı havalar çok soğuk ve karlı olduğu için açıkçası gitmedim bakım yaptırmaya karları atlattıktan sonra gitmeyi düşünüyordum. Son bakımda liqui moly 5w30 top tec koydurdum, şanzıman yağı değiştirttim, filtre vs normal bir bakım yaptırdım
Hocam 16 17bin kilometre az bir aralık değil en geç olan 15bin km sınırını da aşmışsınız, yağın bu kilometrelere gelince ilk günkü özelliğini koruması mümkün değil, kötü yağ zamanla buharlaşmış, veya herhangi bir yerde terleme yapmış olabilir. Zaten 1.2TSI'lar yağ yakmasıyla bilinir. Haliyle terleyen buharlaşan yağla birlikte bir de ister istemez araçların normal çalışırken yaktığı yağ miktarı var, bu kilometreler için 1lt kayıp yine bir tık olağan sayılabilir. Kaput altına bakıp hortumları kontrol ederseniz (yukarı tarafta bulunan hortumlar) terleme yapıp yapmadığını az çok sezebilirsiniz. Eğer 5000 6000 devire kadar çeviriyorsanız yağ yanması ve sıcaklığa bağlı özellik kaybetme vb. kaçınılmaz. Zamanla yağ basıncı düşecek, motor çekişten düşecek, yağ motoru koruyamayacak ve yatak sarmaya kadar gidecek. Sizlere tavsiyem en kısa zamanda sorun yağda olsun olmasın motor yağını değiştirmek. Şimdiden geçmiş olsun, iyi sürüşler.
 
Upvote 0
aracım 2016 1.2tsi 110hp Euro 6 benzinli. Bakım en son 115kmde yapıldı şuan araç 132km ve son yağ değişimi 16bin 17bin km önce yapıldı havalar çok soğuk ve karlı olduğu için açıkçası gitmedim bakım yaptırmaya karları atlattıktan sonra gitmeyi düşünüyordum. Son bakımda liqui moly 5w30 top tec koydurdum, şanzıman yağı değiştirttim, filtre vs normal bir bakım yaptırdım

Hocam 17b KM olduysa hiç eksiltmese bile 0.3-0.5litre yağ eksiltmiştir. Yağ değişiminde de ucu ucuna koydularsa yağı arada sensör devreye giriyor olabilir. Siz diğer arkadaşlarında dediği gibi ölçüp gerekiyorsa ekleyin yoksa değişim yapın, zaten zamanıda gelmiş geçiyor.


Bu arada kendi adıma hiç onaylamasam da QI6 PR koduna sahip araçlar LL yağlar ile 30b KM/2 yıl değişim aralıkları yapması Volkswagen tarafından onaylanıyor.
 
Upvote 0

Geri
Üst