4-5 Arıza lambası birden yanıyor.


Qwerty80

Üye
Katılım
7 Tem 2021
Mesajlar
30
Tepkime puanı
0
Konum
Antalya
İsim
Eren
Arkadaşlar merhaba. 2013 tsi golf dsg kullanıcısıyım. Bir sabah araci calistirdigimda kırmızı direksiyon uyarısı verdi ve direksiyon sertleşti. Kontağı kapatip açtım 4 5 ariza art arda yanmaya başladı sarı olarak. Yokuş kalkış desteği, denge, optik park sistemi, lastik basinci gibi uyarılar veriyor. Usta direksiyon kutusu dedi değiştirdik. Bir gün bindim ertesi gün yine aynı sorun oldu yine direksiyon sert ve bütün arızalar yanıyor. Akuyu ölçtürdük sorun yok zaten 4 5 ay önce degistirmistim. Kafayı yiyeceğim bu neden olur yardımcı olabilecek biri var mı?
 

Akü yeni değişti gibi sözler pek bir şey ifade etmez. Geçen bizim garajda birkaç haftadır yatan bir polo vardı komşunun. Akü bitti diye aküyü değiştirdi. Marş yaptı garaja geldi. Birkaç gün sonra yine çalışmadı. Takviye yaptık çalıştı. Neyse dedim aküyü değiştirdin de ne kadar zaman rafta bilmiyorsun. Yeterli süre sürmezsen yine marş basmaz. Diyeceğim bu tür sorunlar hele bu kış günlerinde büyük ihtimal akü kaynaklıdır. Direksiyon kutusu boşa masraf olmuş!
 
Akü yeni değişti gibi sözler pek bir şey ifade etmez. Geçen bizim garajda birkaç haftadır yatan bir polo vardı komşunun. Akü bitti diye aküyü değiştirdi. Marş yaptı garaja geldi. Birkaç gün sonra yine çalışmadı. Takviye yaptık çalıştı. Neyse dedim aküyü değiştirdin de ne kadar zaman rafta bilmiyorsun. Yeterli süre sürmezsen yine marş basmaz. Diyeceğim bu tür sorunlar hele bu kış günlerinde büyük ihtimal akü kaynaklıdır. Direksiyon kutusu boşa masraf olmuş!
Hocam aküyü 4-5 ay önce değiştirdim. Bununla alakalı bir problem olsa bu kadar zaman sonra çıkar mıydı ki? Bir de dediğim gibi aküyü ölçtürdüm bir problem yok dediler. Ne yapmalıyım? Bu şartlarda akü garantiden de değişmez muhtemelen.
 
Ölçüm yapanlar genelde marş akım gücünü ölçerler. Akü boşta dinlendirilerek 12.4 volt altına düşmemeli. Günlük kullanım sıklığı, mesafesi azsa akü yeterli şarjı yapamaz. Özellikle start-stop ise. En azından hata kodlarına bakılmalı.
 
çok anlamam hocam ama arac calismiyorken de ölçtüler marşa bastığımda da ölçtüler. Keşke aküden olsa vs çözülse. Direksiyon çok sert böyle de kullanmak istemiyorum.
 
çok anlamam hocam ama arac calismiyorken de ölçtüler marşa bastığımda da ölçtüler. Keşke aküden olsa vs çözülse. Direksiyon çok sert böyle de kullanmak istemiyorum.
Belli ki teşhis etmeden müdahale edenden kaynaklı. Eğer öncesinde yoktuysa.
 
Ölçüm yapanlar genelde marş akım gücünü ölçerler. Akü boşta dinlendirilerek 12.4 volt altına düşmemeli. Günlük kullanım sıklığı, mesafesi azsa akü yeterli şarjı yapamaz. Özellikle start-stop ise. En azından hata kodlarına bakılmalı.
çok anlamam hocam ama arac calismiyorken de ölçtüler marşa bastığımda da ölçtüler. Keşke aküden olsa vs çözülse. Direksiyon çok sert böyle de kullanmak istemiyorum.
Belli ki teşhis etmeden müdahale edenden kaynaklı. Eğer öncesinde yoktuysa.
direksiyonu soruyorsanız ariza yandığında sertti zaten.
 
Ölçüm yapanlar genelde marş akım gücünü ölçerler. Akü boşta dinlendirilerek 12.4 volt altına düşmemeli. Günlük kullanım sıklığı, mesafesi azsa akü yeterli şarjı yapamaz. Özellikle start-stop ise. En azından hata kodlarına bakılmalı.
çok anlamam hocam ama arac calismiyorken de ölçtüler marşa bastığımda da ölçtüler. Keşke aküden olsa vs çözülse. Direksiyon çok sert böyle de kullanmak istemiyorum.
Belli ki teşhis etmeden müdahale edenden kaynaklı. Eğer öncesinde yoktuysa.
direksiyonun sert olmasını kastediyorsanız o ilk arıza yandığında olmuştu.
 
çok anlamam hocam ama arac calismiyorken de ölçtüler marşa bastığımda da ölçtüler. Keşke aküden olsa vs çözülse. Direksiyon çok sert böyle de kullanmak istemiyorum.

direksiyonun sert olmasını kastediyorsanız o ilk arıza yandığında olmuştu.
Durum değişmediyse sizi boşuna ne diye masraf ettirmiş? Dediğim gibi öncelikle hata kodlarına bakılmalı. Alternatör ve şarj sisteminde de yetersizlik olabilir. Ama ölçümlerde bir sorundan bahsedilmemiş. Eğer hata kodlarında da bir sorun görünmezse aküyü bir günlüğüne şarja bırakıp, ondan sonra bir süre dinlendirdikten sonra yerine takıp izleyin.
 
Buna benzer sorunu bende yaşadım. Hatta 2. Günün sonunda bagaj kapağım açılmadı. Aku değiştirince ariza ışıkları sönmüstü. Durup dururken 4-5 ariza lambasının aynı anda yanmasının başka mantıklı bir açıklaması olabilir mi bilmiyorum.
 

Geri
Üst